Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

extra bewegen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Vandaag weer lekker 3 kwartier gesport
Ging goed maar best wel pittig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2020 13:17    
Vrouw Weeggegevens   Lady Blue
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Zo hier nog even een bericht, ik heb mezelf vandaag eindelijk weer kunnen herpakken. Ik heb zoveel pijn gehad afgelopen week dat ik zelfs twijfelde of ze wel de juiste kies hadden behandeld Lachen
Ben de hele week een beetje chagrijnig geweest vanwege de pijn en uit frustratie teveel gegeten en niet gesport.

Ik ben wel de confrontatie met mezelf aangegaan door wel mijn gewicht in de vullen... ik zat er ook over na te denken om per ongeluk even een weekje te vergeten Schaam Schaam

Vanavond staat er weer een rondje hardlopen op het programma na ruim een week stilzitten zal het wel weer even tegenvallen helaas ben ik bang.

Succes allemaal deze week!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2020 12:32    
Vrouw Weeggegevens   dai165
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik baal echt enorm. Ik mag in principe niet klagen want ik val nog elke week af.. maar ik ben écht streng... tel elke dag mijn kcal en kom er nooit boven.. en dan toch maar 2,1 kg in 5 weken afgevallen. Ik wil er nog ongeveer 6 dus in dit tempo ben ik nog ongeveer 3 maanden bezig.. Ik merk dat ik er inmiddels wel gedemotiveerd van raak.. ik ben namelijk al 9 weken streng bezig.. Ik beweeg genoeg, vrijwel zoutloos, drink alleen maar koffie, thee en water/spa rood en blijf elke dag onder de 1500 kcal.

Iemand tips?
Koolhydraten laten staan? of iets anders?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 8:45    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@Shakena: Lekker bezig geweest zo te horen!

@Lady blue: Kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van die pijn. Herken het wel een beetje, enorme pijn en dan zal lekker eten dat wel verzachten Rollende ogen

Hopelijk gaat het alweer wat beter en lukt het opstarten met bewegen. Het zal misschien even tegenvallen, maar misschien een kleinere ronde hardlopen en in een wat lager tempo dan waar je gebleven was? Dan kan het alleen maar mee vallen, dan wanneer je verwacht verder te kunnen gaan waar je gebleven was.

@dai165: Ik vind dat je het ontzettend knap doet.. bijna een halve kilo per week gemiddeld is eigenlijk best veel! Ik zou ook wel willen dat ik in een maand tijd die tien kilo afgevallen ben die ik voor ogen heb... maar als je logisch nadenkt klinkt dat ook eigenlijk helemaal niet gezond. Het kan toch nooit goed zijn voor je lijf om in een korte periode veel kilo's af te vallen? Het kost nou eenmaal tijd en moeite helaas.

Als je een dalende lijn blijft zien dan is je lichaam nog flink aan het werk en ben je goed bezig. Ik zou de lat niet te hoog gaan leggen, het moet natuurlijk ook nog wel leuk blijven om hiermee door te gaan, des te eerder gooi je de handdoek in de ring. Je hebt een manier gevonden die voor jouw lichaam werkt en je blijft er nog steeds mee afvallen.

Ik zou willen dat ik een manier had gevonden waarmee ik afval, want ik ben na 3 jaar nog steeds zoekende wat voor mij helpt om af te vallen. En helaas nog steeds niet echt een manier gevonden, want het meer bewegen brengt dit jaar eigenlijk nauwelijks resultaten. Daar wordt ik dan weer moedeloos van, jezelf op verschillende vlakken inzetten maar helemaal geen resultaten zien.

Dai165 ik hoop dat je wat motivatie kan vinden om toch lekker door te blijven gaan op deze manier de komende maanden. Kijk naar je patroon van bewegen en je eten.. kijk naar wat eventueel nog verbeterpunten zijn en kijk of je daar iets aan kan doen. En zorg ook dat als je veel beweegt zeker niet te weinig eet, want dat zou er voor kunnen zorgen dat je lijf op spaarstand gaat. Maar als je blijft afvallen dan zal dat nog niet aan de orde zijn bij jou.

Zelf probeer ik nu enkele weken minder koolhydraten tijdens de lunch te nemen. Avondeten en ontbijt vond ik al wel prima, maar mijn lunch kon nog wat bijgeschaafd worden. Ik probeer meer eiwitrijke producten te eten, houd het bij één volkoren boterham en pak er daarnaast maiswafels bij met eiwitrijk beleg en naderhand wat rauwkost zoals komkommer, paprika, tomaat, wortels etc.

Ik weet niet wat jouw eetschema nu al is, maar misschien heb je hier wat inspiratie aan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 9:56    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Gisteren een uurtje op de hometrainer gefietst. Weerstand weer iets hoger gezet en een programma gekozen waarbij je langzaamaan de weerstand opbouwt. Aan het einde voelde ik het wel in mijn bovenbenen dat die wat harder gewerkt hadden. Het ging ook hartstikke lekker.

Waar ik alleen een beetje mee in de knoei zit is het moment na het sporten. Van te voren heb ik mijn avondeten op, dan lekker fietsen.. naderhand krijg ik echt enorme honger! Alsof ik alles alweer verbrand heb wat ik zojuist gegeten had.

Nu had ik gisteren een maiswafel met wat smeerkaas genomen, maar dat vult helaas maar voor even. Kwark had ik niet zo'n trek in, en een stuk fruit heb ik ook wel eens geprobeert maar vult ook maar voor even. Verder heb ik wel eiwitrepen in huis, maar neem die liever na een echte krachttraining wanneer eiwitten nodig zijn voor spierherstel. En ik wil na het fietsen ook niet echt iets pakken waar veel koolhydraten in zitten, want dan is het fietsen voor niets geweest. En de tips zoals een gekookt eitje ofzo.. naja ik zie mezelf niet nog gauw een ei koken om die om 9 uur in de avond op te eten.

Ik heb het ook alleen als ik op de hometrainer bezig ben geweest. Zo'n honger heb ik namelijk niet na een workout of bodypump les.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 10:04    
Vrouw Weeggegevens   kellydragongirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Goedemorgen,

Gisteravond bij EGA schrok ik me rot. Afgelopen week was de verjaardag van mijn moeder en mijn man. Klein met enkel het gezin gevierd. Wel een stukje zelfgebakken appeltaart gegeten en knoflookgarnalen, zalmrolletje gevuld met roomkaas, serranoham rolletje gevuld met truffelroomkaas. Verder gezond ontbeten en gezond avondgegeten. Zondag 1 uur gewandeld, en 2x in de pauze op werk 30 minuten gewandeld. Ik fiets elke dag 20 minuten heen en 20 minuten terug naar het werk. Desondanks gisteravond 2,1 kg aangekomen ten opzichte van vorige week maandagavond. Gisteravond wel 1 zakje Bolletje witte chocolade kruidnootjes opgegeten. Nu weer aan de 200 ml halfvolle melk met 25 gram volkoren havermout en een handje diepvriesfruit als ontbijt, 's middags 1 volkoren boterham met 50 gr kalkoenfilet. Veel water en thee drinken. Vanmiddag 30 minuten wandelen met mijn collega, weer of geen weer. Ik hoop volgende week maandagavond een goed resultaat te zien. Ik ga weer strak alles afwegen op de keukenweegschaal.

Succes allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 10:23    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
kellydragongirl schreef:
Goedemorgen,

Gisteravond bij EGA schrok ik me rot. Afgelopen week was de verjaardag van mijn moeder en mijn man. Klein met enkel het gezin gevierd. Wel een stukje zelfgebakken appeltaart gegeten en knoflookgarnalen, zalmrolletje gevuld met roomkaas, serranoham rolletje gevuld met truffelroomkaas. Verder gezond ontbeten en gezond avondgegeten. Zondag 1 uur gewandeld, en 2x in de pauze op werk 30 minuten gewandeld. Ik fiets elke dag 20 minuten heen en 20 minuten terug naar het werk. Desondanks gisteravond 2,1 kg aangekomen ten opzichte van vorige week maandagavond. Gisteravond wel 1 zakje Bolletje witte chocolade kruidnootjes opgegeten. Nu weer aan de 200 ml halfvolle melk met 25 gram volkoren havermout en een handje diepvriesfruit als ontbijt, 's middags 1 volkoren boterham met 50 gr kalkoenfilet. Veel water en thee drinken. Vanmiddag 30 minuten wandelen met mijn collega, weer of geen weer. Ik hoop volgende week maandagavond een goed resultaat te zien. Ik ga weer strak alles afwegen op de keukenweegschaal.

Succes allemaal.

Vermoedelijk komt die 2 kg meer doordat je lijf nog vocht vasthoudt? Na extra zout eten kan dat gebeuren.
Om 2 kg aan te koen zou je 14.000 caloriën 'teveel' moeten eten. Dat lijkt me dat je dat niet haalt met die dingen die je noemde die je hebt gegeten. Hopelijk valt het komende weegdag weer erg mee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 16:59    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
dai165 schreef:
Ik baal echt enorm. Ik mag in principe niet klagen want ik val nog elke week af.. maar ik ben écht streng... tel elke dag mijn kcal en kom er nooit boven.. en dan toch maar 2,1 kg in 5 weken afgevallen. Ik wil er nog ongeveer 6 dus in dit tempo ben ik nog ongeveer 3 maanden bezig.. Ik merk dat ik er inmiddels wel gedemotiveerd van raak.. ik ben namelijk al 9 weken streng bezig.. Ik beweeg genoeg, vrijwel zoutloos, drink alleen maar koffie, thee en water/spa rood en blijf elke dag onder de 1500 kcal.

Iemand tips?
Koolhydraten laten staan? of iets anders?

Als je té streng lijnt houdt je lijf ook gewicht vast... Dus misschien moet je iets minder streng zijn.. Het hangt af van hoeveel je beweegt. Als je meer dan een half uur per dag aan beweging hebt dan is 1500 misschien gewoon te weinig. ..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 17:01    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Kellydragon - dat ben je ook snel weer kwijt, is waarschijnlijk voor het grootste gedeelte vocht!

Logano - en als je probeert de trek/honger te negeren? Ik doe Intermitted fasting 8/16. Dan heb je ook soms een hongergevoel, maar dat blijft niet en gaat ook weer weg. Veel drinken is natuurlijk ook goed. Als mijn dochter naar de sportschool was heeft ze daarna ook altijd veel honger. Dat vind ik dan jammer om te zien dat ze zoveel eet terwijl ze dat met had afgetraind. Ikzelf herken het gelukkig niet met hardlopen. Misschien ligt het dan ook idd aan de soort oefeningen die je doet.

Lady Blue - hoe ging het hardlopen? Soms valt het ook mee als je even niet hebt gelopen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 nov 2020 22:34    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Reageer met quote
Afgelopen week veel te weinig bewogen, deze week beter bezig: maandag 5 km hardlopen, gisteren 8,5 km gewandeld, net ook 5 km hardgelopen. Bij het hardlopen voel ik 1 of 2 kg meer of minder behoorlijk in mijn benen. Is van groot invloed op mijn tempo. Motivatie genoeg om nog verder af te vallen Erg blij
Fijne dag allemaal. Geniet van een prachtige herfstdag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2020 9:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34  Volgende
Pagina 28 van 34