Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

extra bewegen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 26, 27, 28  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lizanx
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Keto

Reageer met quote
Nu word ik ook wel benieuwd naar HIIT, ik zal zo eens googlen. Soms heb ik ‘s morgens niet zoveel zin om te bewegen en dan doe ik een aflevering NL in Beweging. En soms ben ik wat actiever en volg ik de Warming up van Insanity. Die duurt 9 minuten maar is enorm intensief. Wel ff lekker als je dat gedaan hebt.

Vwb de stappen, ondanks mijn kantoorbaan is 10.000 stappen met een dagelijkse wandeling en normale beweging overdag wel te doen. Ik had mijn fitbit ingesteld op 8000 stappen p/d maar daarna vrij snel op 9000 stappen. Met iets meer moeite moet 10.000 stappen mij ook lukken. Fijne dag.

Wat de vraag ook is ... het antwoord is altijd chocola!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2020 14:07    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ondanks m'n chagrijnige bui en zin om op de bank te ploffen omdat het weekend is toch nog de workout gedaan. Anders had ik al helemaal een rot weekend gehad. Kwam er wel achter.. misschien is HIIT nog niet helemaal voor mij weggelegd haha. Heb niet alles helemaal vol kunnen houden en heb zelfs bijna overal de makkelijke variant gedaan van de oefening.

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Je zweept je hartslag flink omhoog en krijgt weinig rust tussen de oefeningen door waardoor je verbranding omhoog schiet.

Ik heb zojuist een workout gevolgd waar ik 40 seconde een oefening moest doen, dan 10 seconde rust, 40 seconde tweede oefening, 10 seconde rust, 40 seconde derde oefening, 10 seconde rust.. etc.
En als de set oefeningen afgerond is dan na 10 seconde rust weer de hele set van voor af aan. En dat dan 3 keer achter elkaar.

Ofwel het wordt steeds zwaarder en moeilijker volhouden. Ook is het hier op m'n zolder al een beetje aan het opwarmen vanwege het mooie weer. Dakramen wel lekker open staan maar het is windstil. Dus echte afkoeling had ik helaas niet vandaag, maakt het voor mij ook wel meteen een stuk zwaarder.

Ahja, blij dat ik het gedaan heb, want in het weekend komt het er niet van.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2020 21:24    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Logano
Ik vind je erg sportief, als ik al lees over je workout wordt ik al moe, volgens mij verbrand jij op een dag heel veel callorieen .
Lizanx ik doe ook af en toe nl in beweging vind het gezellig ook nog eens, eigenlijk moet ik het elke dag doen het is een kleine moeite een kwartiertje volhouden kan ik daarom wel maar soms met de gewichtjes is dit me te zwaar eerder gebruikte ik een pond dat was met een flesje en nu 1 kg met een gewichtje ik heb al eens gekeken of er gewichtjes waren van 1 pond maar niet kunnen vinden .

Zit nu gemiddeld op 9.745 per dag net geen 10.000 denk dat ik weer eens met een challenge mee ga doen dat stimuleerd meestal doe ik dan een weekchallange ook heb ik een paar keer met een virtueel valley loop meegedaan met ook iemand met een fitbit dat was zo leuk want deze persoon had ze in werkelijkheid gelopen.

Ik lees dat meerde hier op dit forum een fitbit hebben mijn vraag is doen jullie daar wel eens aan mee??

Vandaag mooi weer ik heb zin in de dag Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 mei 2020 8:39    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Logano, ik heb nog geen HIIT training gedaan maar ik zag er 1 waar je 30 sec oefeningen doet en dan 30 seconden rust. Misschien is die beter vol te houden. 10 seconden rust is wel erg kort om op adem te komen. Wat wel een uitdaging is als je het niet vol kunt houden, is om te proberen om de volgende keer iets verder te komen. Het fijnste is natuurlijk om het helemaal vol te houden.
Ina, NL in beweging is inderdaad een kleine moeite, althans voor mij. Onderwijl mijn computer s morgens opstart kan ik ff lekker in beweging komen. Ik heb ook een fitbit die ingesteld is op 9000 stappen per dag. Hoe werkt zo n virtuele valley loop?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2020 19:24    
Vrouw Weeggegevens   Stevelina

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Zaterdagavond 10 km, gefietst.
en net 15 min, gecrosstraint.
Langer dan 15 min, lukt nog niet dus plak ik er dagen bij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 8:37    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@lizanx: je hebt inderdaad vele verschillende HIIT waar het iedere keer weer wat anders wordt gedaan . Ik volg nu via YouTube de lessen van mijn sportschool. Als ze weer open zouden gaan dan weet ik in ieder geval wat me te wachten staat haha.

Ahja gewoon proberen op te bouwen vind ik nu vooral belangrijk. En bij de zwaardere oefeningen geeft de instructrice een minder zwaar alternatief. Ik ben nog maar net begonnen met het sporten en echt actief bezig zijn. Vandaar dat het al gauw te zwaar of te veel is voor mij haha. Maar geeft juist wel voldoening als het me dan gelukt is, al is dan dan maar een tandje lager dan voor wordt gedaan.

@ine 61: ik heb twee sport momenten in de week.. tenminste dat probeer ik vol te houden. Verder een kantoor baan en dus veel zitten. Maar door het goede weer en het sporten meer energie en wil ik eigenlijk juist meer doen. Dus een extra wandeling of skeeleren. Maar meestal komt er dat dan weer niet van.. dus soms lijkt het misschien heel sportief, maar in de praktijk is het dan wat minder. Haha.

@stevelina: goed bezig hoor, 15 minuten is al heel wat. Ik heb enkele jaren geleden dat als warming-up gedaan voordat ik met andere fitness apparatuur aan de slag ging. Na 5 minuten al best moe.. en na 10 minuten barstte het zweet me uit, veel te warm en buiten adem. Het lijkt zo makkelijk maar je bent echt hard aan het werk. En zo bouw je het langzaam op toch Erg blij

Het weekend 2x van de BBQ gegeten. Zaterdag op het gemak thuis. Zondag bleek schoonmoeders BBQ gepland te hebben toen we er op bezoek waren. Dat stond niet bij ons op de planning... Maar vriendlief wilde wel blijven eten. Gelukkig had ik er ook niet zo'n zin in, dus niet al te veel gegeten. Dat scheelt weer wat.

Zo dadelijk omkleden en weer een uurtje body pumpen. De week sportief en actief beginnen. Het weekend compenseren.

Mijn horloge komt als het goed is volgende week binnen, ben benieuwd !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 19:14    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb een chocoladeweekend gehad. Nu weer minderen en genoeg bewegen de komende tijd zodat ik eind vd week weer groen eindig.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 20:10    

Reageer met quote
Lizanxz,
Zo,n valley loop is eenvoudig je kiest een fibitter uit van een van je vrienden en ga samen beginnen met de loop je loopt door mooie omgevings watervallen meren etc op jescherm zie je Wie waar is ook krijg je tussendoor opdrachten er zijn verschillende wandelingen daar je tussen kan kiezen hoeveel km meerdere dagen en met meerdere vrienden, dit is zo leuk echt een aanrader.

Gelukkig bij mij iets eraf 71.4 gisteren had ik een balansdag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020 7:38    

Reageer met quote
Goed bezig stevelina Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020 7:41    
Vrouw Weeggegevens   Lady Blue
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Net even gewogen, schade van het weekend is eraf gelukkig.
Vandaag en morgen nog ff aan de bak om er nog wat vanaf te krijgen. Maandag even 30 min. Wezen crosstrainen, vanavond weer. Ben sinds deze week weer aan het werk op de zaak, ook weer ff wennen.

Lizanx, een chocolade weekend klinkt wel erg goed haha Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2020 7:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 26, 27, 28  Volgende
Pagina 20 van 28