Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Extra bewegen lente

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Gezellig he Shakena zo'n klein vriendje. Erg blij
Geniet er maar van ze zijn groot voor je het weet.
Als ik kijk naar mijn kinderen , het gaat helaas zo hard. de oudste is alweer 20 jaar.

Zeker Mazzel Beuntje dat je vrij was, het is zo n mooi weer.
Jammer dat je horloge het niet meer doet, je wilt het toch bijhouden he hoeveel stappen enz. je zet per dag.

Ik ben maandag en dinsdag, woensdag wezen crosstrainen en gisteravond ook nog een stukkie gefietst.
Vanmiddag staat er een wandeling gepland.

Fijne dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 8:22    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@shakena: Leuke foto! Fijn dat ze het zo konden waarderen.
En zo te lezen heb je gisteren een heerlijke dag gehad met je kleinzoon Erg blij

@lisa30: De fiets is mat zwart. Ik ben zelf niet zo van de felle kleuren ofzo.

@Kenza: Ik had me net ingeschreven bij een nieuwe sportschool om groepslessen te volgen. Heb welgeteld 1 les gevolgd en toen moesten we in lockdown. Ik had een keuze.. of ik stop er mee, of ik ga door en ga de online lessen volgen die ze aanboden. Ik heb toen veel lessen thuis uitgeprobeerd en volg nu de lessen die ik ook echt heel leuk vind. En dat scheelt al zo enorm veel! Als het leuk is en je hebt er plezier in, dan is sporten veel gemakkelijker. Soms kan ik een les niet live volgen en dan baal ik daar enorm van! Dat had ik een jaar geleden ook echt niet kunnen bedenken haha.

Ik snap wat je bedoelt met het zien van een laag streefgewicht van een ander. Zelf heb ik ook met die gedachten gezeten toen ik nog net op dit forum zat. Uiteindelijk heb ik wel geleerd dat gewicht zo weinig zegt. Ik zit nu bijvoorbeeld weer op een gezond gewicht kijkend naar mijn BMI. Maar kijkend naar mijn vetpercentage dan gaat het er minder goed aan toe, want die is fors te hoog. Ik probeer me ook zo min mogelijk aan die kilo's vast te houden, al is het natuurlijk wel makkelijk en snel te meten. Maar voor mijn uiteindelijke doel zegt het erg weinig.

Ik heb ooit bijna huilend voor de tv gezeten bij een programma van Philippe Geubels, Taboe. In dat programma ging hij met een aantal mensen enkele dagen in een huis verblijven. Deze mensen hadden allemaal hetzelfde probleem/beperking etc. En in dat programma zocht hij de grenzen op van het maken van grappen over die problemen/beperkingen. Eén aflevering stond in het teken van overgewicht. Uiteindelijk zat hij 1 op 1 met een dame in gesprek die vertelde dat ze zichzelf niet mooi vond omdat ze te dik was. Zelf dacht ik bij m'n eigen.. hartstikke mooie vrouw en wat een uitstraling! Zelf vond ze dat dus niet zo en uiteindelijk vertelde ze haar verhaal over hoe ze over zichzelf dacht, en ondanks complimenten van anderen wilde ze er niet aan geloven dat ze er goed uit zag.. En dat verhaal dat ze vertelde deed me zo'n pijn, want ik herkende mezelf er zo in. En daar denk ik ook nog vaak aan terug aan dat moment wat het met mij deed. Want ik ben sindsdien meer het besef gaan krijgen dat het belangrijker is om beter voor je zelfbeeld en zelfvertrouwen te zorgen en de mindset die daarbij hoort dan het focussen op een cijfertje. Dat afvallen helpt bij die betere mindset en zelfbeeld is prima. Maar laat het niet afhangen van een cijfer maar juist van hoe je je voelt en welke mindset je bereikt hebt.

Ik weet dat je niemand verwijt op je uitspraak. Maar dacht gelijk weer aan dit verhaal en hoe ik uiteindelijk geleerd heb dat gewicht niet altijd alles zegt over de persoon en het verhaal wat daar achter zit. Die gedachte veranderen is moeilijk en blijft moeilijk. Maar ik heb er wel veel meer van geleerd en ben mezelf ook meer gaan waarderen.

@Tantezus: Wat ontzettend goed bezig zeg! Zo zie je maar dat het ritme er langzaam in begint te komen en dat is om trots op te zijn Erg blij En dat de conditie echt nog niet is wat je zou willen.. daarvoor ben je aan het opbouwen he! Zou wat zijn dat je al zo ontzettend snel een vooruitgang ziet. Helaas duurt het opbouwen van conditie altijd erg lang.. en als je het even laat liggen dan is het ontzettend snel weer weg Rollende ogen

@Beuntje: Oh heerlijk die vrije dag met dat weer, is zeker geen straf! Actieve dag gehad zo te lezen en lekker veel buiten geweest, heerlijk Erg blij Jammer dat je horloge het begeven heeft. Misschien kun je die sensor laten maken? Of is dat in verhouding veel te duur vergeleken met een nieuw horloge?

---
Zelf ben ik dinsdagavond gaan skeeleren. Zonnebril op, muziekje aan, fles water mee. Heer-lijk! Cool Bijna geen wind, dus het was echt heerlijk skeeleren. Uiteindelijk een kleine ronde van bijna 11 km gedaan en flink door geskeelerd met gemiddeld 14km/h. Op zo'n moment zou ik dus wel willen weten hoeveel ik ongeveer verbrand zou hebben tijdens zo'n rit. Om een beetje inzicht te krijgen wat dat skeeleren nou doet. Einde van de avond was ik stiekem behoorlijk moe, conditie is flink op de proef gesteld.
Gisteren en vandaag lekker spierpijn in mijn bovenbenen. Mijn bil/onderrug heeft wel even te verduren gehad. Maar op zich gaat het goed, het is er niet erger van geworden. De pijn die ik had is er nog steeds, maar niet heftiger geworden door deze skeelerrit.

Iedere avond nou ook flink in de weer met een fysio balletje. Een oefening die behoorlijk pijnlijk is, maar wel veel effect zou moeten hebben. Voorheen was het me nog te pijnlijk, nu kan ik het wel aan, dus die pakken we maar weer op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 9:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oh Logano wat heerlijk dat je geskeelerd hebt.
En al meteen zo'n eind.
Fijn dat je er niet meer pijn aan over hebt gehouden,
Mag ik je een raad geven, neem voldoende rustdagen ertussen en bouw het langzaam uit naar meer.
Het zou toch jammer zijn als je weer niets kon doen vanwege die pijn.
Je bent goed bezig. Duim

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 9:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
tantezus schreef:
Oh Logano wat heerlijk dat je geskeelerd hebt.
En al meteen zo'n eind.
Fijn dat je er niet meer pijn aan over hebt gehouden,
Mag ik je een raad geven, neem voldoende rustdagen ertussen en bouw het langzaam uit naar meer.
Het zou toch jammer zijn als je weer niets kon doen vanwege die pijn.
Je bent goed bezig. Duim

Ik merk nu al wel dat ik van mezelf echt moet gaan bewegen iedere dag en ik vind het niet erg meer.
Gelukkig heb ik de drive nu weer gevonden, zelfs toen mijn man voorstelde gisteren om te gaan fietsen had ik er zin in.
Dat is lang geleden, ik was liever lui dan moe. Schaam Schaam
Maar nu wil ik gewoon iedere dag mijn beweging gehad hebben.
Best wel trots op mezelf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 9:52    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
tantezus schreef:
Ik merk nu al wel dat ik van mezelf echt moet gaan bewegen iedere dag en ik vind het niet erg meer.
Gelukkig heb ik de drive nu weer gevonden, zelfs toen mijn man voorstelde gisteren om te gaan fietsen had ik er zin in.
Dat is lang geleden, ik was liever lui dan moe. Schaam Schaam
Maar nu wil ik gewoon iedere dag mijn beweging gehad hebben.
Best wel trots op mezelf.

En trots mag je ook zeker zijn! cheerleader
Ik herken het helemaal, dat liever lui dan moe. Ik vond iets meer dan een jaar geleden 1x in de week een uurtje sporten al echt veel. Kon niet begrijpen dat mensen dat vaker in de week konden opbrengen.
Fijn dat je de drive gevonden hebt om nu lekker wat vaker te bewegen en er ook plezier in hebt. Vooral dat plezier erin hebben is belangrijk, anders is het zo moeilijk vol te houden.

Ook werkt dat mooie weer wel mee, is zo uitnodigend om lekker naar buiten te gaan voor een fietstocht of om lekker te wandelen. Tenminste ik wordt er wel actiever en vrolijker van!

Bedankt voor jouw lieve reactie. Ik ga het inderdaad rustig aan opbouwen. Graag zou ik dit weekend al weer lekker willen skeeleren, maar ik wacht er toch nog maar mee. Eerst de fysio ook maar eens afwachten en niets overhaasten. Want daar gaat het inderdaad altijd de mist in. Ik heb mijn zinnen gezet op een buikspierkwartier vanavond. En die moet ik van mezelf minimaal 1x in de week doen. Doordat mijn buikspieren zo zwak zijn moet mijn rug nog meer opvangen. Dus wie weet gaat me dat ook een stap in de goede richting brengen. Ik heb het al wel vaker geroepen volgens mij, nu een schop onder mijn kont om het ook daadwerkelijk uit te voeren. En wat is nou dat ene kwartiertje Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 11:36    
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Zondag 5 km gewandeld, maandag en dinsdag 50 min. gefietst. Woensdag 25 km gefietst, het was zulk heerlijk weer. Vandaag moet ik nog even zien wat het wordt.

Een heel klein minnetje in mijn gewicht, terwijl ook met het eten alles goed gaat, ik hoop toch wel dat dat nog even naar beneden gaat doorschieten, want zo schiet het niet op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 14:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
55 minuten gewandeld vanmiddag. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 16:50    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Net een buikspier kwartier gedaan en daarna 30 minuten op de hometrainer. Had eigenlijk 45 minuten ingepland, maar ik had een behoorlijk pittig interval programma gekozen. Na een half uur was ik al behoorlijk kapot dus vond het wel welletjes geweest. In ieder geval weer iets aan m'n conditie gedaan.

Morgen lekker een dag vrijgenomen en dus lekker lang weekend met de paas maandag erbij. Morgenavond de bodypump les live volgen en verder niet echt wat gepland qua sporten of bewegen. Misschien een wandeling maken als het weer een beetje mee zit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 19:06    
Vrouw Weeggegevens   lisa30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren nog een toertje gedaan van 5km.
De weegschaal is vandaag wat minder goed gezind.
Ik denk dat het eigen is aan mij, meestal twee groene weken en dan meestal een rode week. Maar ik ga toch nog proberen om er een groen vakje van te maken...
Deze week ook heel flink geweest op gebied van voeding. Een werkpuntje blijft wel om voldoende water te drinken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2021 10:35    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Pff vandaag een heerlijke vrije dag gehad. In de ochtend in de weer geweest voor het huishouden, de extra klusjes. En in de middag bij mijn ouders op visite geweest, daar ben ik naar toe gewandeld dus dat was weer mooi 40 minuten gewandeld vandaag.
Wat later gegeten dan normaal gesproken op de vrijdagavond en dus eigenlijk geen zin om gelijk weer aan de slag te moeten om te sporten. Normaal zit daar wat langer de tijd tussen. Ik had overwogen om niet te gaan sporten en het maar te laten, maar mijn vriend had me aangemoedigd, ajoh nog even er tegenaan en dan heb je dat ook weer gehad. Okee.. vooruit dan Rollende ogen

Eenmaal boven op zolder alles klaar gezet, laptop erbij etc. bleek er maar geen live les online te komen. Na een kwartier wachten kwam ik dan toch maar tot de conclusie dat vanwege goede vrijdag er geen les zou zijn.. al was dat niet aangekondigd vorige week en ook niet in de nieuwsbrief. De nieuwsbrief ook nog maar eens goed terug gelezen maar daar stond niets van in. Wel dat vanaf volgende week het lesrooster veranderd is en mijn favoriete instructrice de bodypumples niet meer geeft. En daar baal ik toch wel enorm van!! Uiteindelijk een les terug gekeken van enkele weken geleden, maar na de squats, triceps en borstspier de les afgekapt. Totaal geen zin meer en het was op dit moment niet leuk en aanmoedigend zo'n les terug kijken.

Toch een half uurtje in de weer geweest. Baal wel dat ik de motivatie niet heb om de les toch nog af te maken. Maar met enorme tegenzin verder te gaan is ook niet echt bevorderlijk.

Blij dat ik gisteren dus nog een sportsessie gedaan heb en vandaag nog een wandeling. Dan heb ik toch nog iets gedaan deze week.Volgende week weer beter! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2021 19:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Pagina 9 van 13