Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Extra bewegen lente

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr Frank

Reageer met quote
Hallo allemaal, ik doe ook weer mee. Ik heb afgelopen week elke dag ruim 1 uur gelopen of gefietst. Gisteren niet en vandaag een goed half uur. Mijn streven is vanaf nu 5 x per week minstens 45 minuten fietsen of wandelen. In het vorige sprintje was mijn streven elke dag 30 fietsen of lopen, maar het gaat zo goed dat ik het ga uitbreiden.

Jullie allemaal ook veel succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 14 mrt 2021 23:21    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Vandaag weer gesport met Lucy Windham,
Knie vind het echt niet fijn, maar we blijven het toch proberen.
Morgen naar de fysio, ben wel benieuwd wat hij gaat zeggen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 mrt 2021 11:23    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@vrolijk vlindertje: Wat goed dat je doel van iedere dag 30 minuten fietsen of wandelen zo goed gegaan is! Goed idee om dan inderdaad je doel weer wat bij te stellen. Succes ermee Erg blij

@Shakena: Hopelijk kan de fysio je goed helpen met je knie. Wie weet kun je tips vragen voor oefeningen die het herstel bevorderen. Of misschien kan ie je knie intapen zodat het sporten misschien wat beter gaat. Is natuurlijk wel afhankelijk van of je die oefeningen die je tijdens het sporten doet wel mag doen. Kan me voorstellen dat je misschien eerst juist een periode rust moet nemen.
In ieder geval goed vertellen wat je graag wil doen en wat het sporten inhoud, dan kan ie een goede inschatting maken wat voor jou werkt en mogelijk is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 mrt 2021 10:06    
Vrouw Weeggegevens   JanHintje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Low carb/ Banting

Reageer met quote
Ik doe ook graag mee, ben veel te lui..... Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 mrt 2021 11:47    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Reageer met quote
Vandaag, naar de fysio geweest.
Hij denkt dat er een kneuzing met een hematoom in mn knie zit.
Hij zegt kan wel er MRI aan vragen maar aan je symptonen en de gevoeligheid te zien, verwacht hij dat hij gelijk heeft.
Nu ff niet sporten, maar oefeningen doen die hij mij geeft.
Vrijdag weer terug.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 mrt 2021 12:17    
Vrouw Weeggegevens   Lady Blue
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Iedereen is goed bezig zo te lezen.

Ik ben ook graag weer van de partij.

Laatste weken 1x in de week gesport 30min crosstrainen.
Verder door de weeks goed op mijn voeding gelet en in het weekend wat relaxter allemaal.

Ik was het hardlopen aan het opbouwen maar ik ben nu al zolang niet meer geweest dat ik erg bang ben dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen Schaam Schaam

Crosstrainen is binnen thuis, is altijd wel even fijn.

Ik ben vorig jaar dankzij het enthousiasme van logano gestart met skeeleren, ik bak er niets van maar het is erg leuk.
En zoveel zwaarder dan ik van te voren had bedacht, ik dacht dat doe ik wel weer even maar helaas haha.

Zodra het mooie weer erweer aankomt wil ik dat wel weer gaan proberen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 mrt 2021 15:56    
Man Weeggegevens   jan70

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Mijn schema is:

Elke dag voor 9 uur minimaal 30 min. wandelen
2 a 3 keer in de week ca 5 kwartier hardlopen, het liefst in de duinen en over het strand , dat wordt dan ca 9 km.
Af en toe een stukje mountainbiken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2021 11:15    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik heb de laatste dagen bijna niet meer gewandeld, heb wel elke dag een workout van gemiddeld 30 minuten gedaan. Maar ik wil het wandelen ook wel weer oppakken, dus morgen maar doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2021 15:26    
Vrouw Weeggegevens   Esser

Reageer met quote
Nou laatste week niet zoveel gesport, wel vaker een stuk gewandeld. Vanavond een workout gedaan, maar hij was erg heftig voor m’n litteken. Morgenochtend wil ik gelijk goed beginnen.. kijken of ik mijn ritme kan omgooien naar een ochtendsporter.. Rollende ogen Rollende ogen
Jullie nog tips? Wish me luck!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 mrt 2021 21:29    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@Shakena: Fijn dat de fysio aangeeft te weten waarom je zo'n zere en gevoelige knie hebt. Goed dat je oefeningen hebt gekregen die je pijn moeten verminderen. Hopelijk herstelt het zicht snel!

@Lady blue: Herken het helemaal, een paar keer niet sporten en je hebt het idee dat je na die paar weken weer helemaal van voor af aan moet beginnen met opbouwen. Helaas gaat die conditie en kracht sneller achteruit dan dat je het opbouwt. Rollende ogen

Leuk dat je het skeeleren nog steeds wil voortzetten. Ik zelf vind het ook heel lekker en uitdagend. Je kan zelf je tempo bepalen en dus ook de intensiteit. Stiekem zijn veel spieren aan het werk en is het natuurlijk conditioneel. Ik wacht er ook nog even mee tot het weer lekker weer buiten is en wat langer licht zodat ik in de avond een ronde kan maken. En het heeft zijn tijd nodig om jezelf te trainen, dat is met hardlopen ook, dus waarom zou dat anders zijn bij skeeleren ohhh

@Jan70: Dat zijn duidelijke doelen en veel beweging zo bij elkaar! Ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat.

@CrayzyMoon: Nou iedere dag een workout van gemiddeld 30 minuten is toch ook al hartstikke goed. En zo'n lekker wandel weer is het niet echt geweest de afgelopen dagen, tenminste bij ons niet. Je bent in ieder geval lekker in beweging geweest iedere dag! Daar kan ik nog wat van leren haha.

@Esser: Vervelend dat je tijdens de workout last kreeg van je litteken. Kan me voorstellen dat het sporten dan niet zo gaat als dat je graag zou willen. Is er nog iets aan te doen, of moet het litteken nog helen?

En tja in de ochtend sporten.. ik zelf werk full time en zie mezelf echt niet 1,5 uur eerder op staan om nog een workout te gaan doen. Ik maak graag gebruik van iedere minuut die ik nog langer in bed kan blijven liggen haha. Laatst op mijn vrije dag had ik een workout in de ochtend ingepland. Maar ik merkte dat mijn lijf dan nog niet helemaal mee wilde werken dan wanneer ik zo'n workout in de avond doe. Dus ik ben er niet voor weggelegd en heb helaas geen tips.

In ieder geval veel succes! Niet te veel van jezelf vragen he, eerst dat ritme van in de ochtend sporten er in krijgen.

---
Afgelopen dinsdag fysio gehad en mijn pijn is weer iets verplaatst. Of het nou goed of slecht is geen idee, maar de fysio stond er ook wel van te kijken waarom het nu ineens daar zit. Ze gaf wel aan dat het misschien inderdaad maar goed is dat ik nu hele dagen aan de pijnstilling zit, zodat ik misschien wat meer rust krijg om te kunnen herstellen. Een behandeling gehad, mijn been compleet ingetaped en nu is de pijn in ieder geval dragelijk. Ik ben er nog lang niet, maar die heftige zenuwpijn is voor nu even verdwenen en voel ik echt alleen de gevoeligheid in de spieren zelf. Al een opluchting op zich en doet al veel goeds voor mijn humeur.

Op het werk wil het nog niet zo vlotten en kom iedere keer thuis met lading. Even geen zin om te sporten maar even rust voor mezelf. Niet wat ik met mezelf afgesproken had vorige week, maar misschien toch even beter zo. Vanavond wil ik misschien wel even een half uurtje op de hometrainer ofzo en morgenavond zo ie zo bodypump. Dan heb ik toch wel weer iets gedaan deze week.

Ik kijk vooral uit naar het betere weer en dat de klok verzet wordt zodat ik in de avond lekker een ronde kan skeeleren of lekker wandelen. Ik heb gemerkt dat die kou en het slechte weer van de afgelopen maanden een sterk negatief effect hebben als het om sporten en bewegen gaat. Hopelijk dus snel wat beter weer, langer licht en dus meer energie en een betere gemoedstoestand om lekker aan de slag te gaan en gemotiveerd te blijven daardoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 mrt 2021 11:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 3 van 19