Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Extra bewegen lente

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   jan70
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik doe weer graag mee met het sprintje , het motiveert me om te blijven bewegen.

@ Logano
wens je sterkte!
Het is even een moeilijke tijd voor je, probeer vol te houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 21:38    
Vrouw Weeggegevens   Esser

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nou net zelf half uurtje crosstrainer gedaan en tussendoor gehoelahoept. Dat laatste lukt me nog niet en krijg ik blauwe buik van, maar elke keer gaat t ietsje beterder!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2021 22:46    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Dankjewel voor de lieve woorden! Lach

Ik houd het nog steeds even op een rustig pitje want er zit nog weinig verbetering in. Fijn om te zien dat jullie lekker actief bezig zijn Erg blij

@Esser: hoelahoepen klinkt zo gemakkelijk maar is volgens mij nog best lastig haha. Heb je dan ook zo'n hoelahoep met gewicht erin? Omdat je er een blauwe buik van krijgt?

@Tantezus: Ik wil graag met je mee doen om mijn conditie te verbeteren. In het najaar heb ik een hometrainer gekocht en laatste tijd zit ik er niet meer zo vaak op als toen. Vind vooral mijn krachttraining (bodypump) belangrijk en merk dat als er een stukje conditie bij komt kijken dat mijn tong op de grond ligt van het hijgen. Maar bodypump is misschien net even te zwaar momenteel en fietsen zou prima kunnen met mijn blessure. Dus ik wil dat ook wat vaker in de week doen om de conditie te verbeteren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2021 9:21    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Logano je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Niets forceren.
Ik vind je dapper dat je zo vol blijft houden.

We gaan het samen rustig opbouwen. Erg blij
Er is geen haast en elke dag dat het goed gaat is er 1 om dankbaar voor te zijn toch!!
Probeer je daar aan vast te houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2021 9:36    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
tantezus schreef:
Logano je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Niets forceren.
Ik vind je dapper dat je zo vol blijft houden.

We gaan het samen rustig opbouwen. Erg blij
Er is geen haast en elke dag dat het goed gaat is er 1 om dankbaar voor te zijn toch!!
Probeer je daar aan vast te houden.

Dankjewel voor je aanmoediging. Je hebt ook helemaal gelijk dat ik niets moet forceren. Dat probeer ik ook te doen, maar het is ontzettend moeilijk. Zo vind ik het bodypump heel leuk en uitdagend en ben al zoveel sterker geworden dan toen ik begon. In mijn hoofd zit het dan ook weer dat als ik het voorlopig niet meer doe, dat het me dan weer zoveel moeite gaat kosten om het weer enigszins op te bouwen omdat kracht snel verloren gaat. Maar eigenlijk moet mijn focus liggen op luisteren naar mijn lichaam.

Wat vaker een wandeling of op de hometrainer op een laag niveau zou voor mij misschien dan toch wat beter zijn. En de oefeningen voor mijn armen/schouders etc. zou ik natuurlijk wel gewoon kunnen volgen van de bodypump lessen.

Het klinkt allemaal zo simpel en gemakkelijk als ik het zo opschrijf voor mezelf. Maar kan me er zo moeilijk aan houden.

Vandaag weer veel pijn, veel ervaringen van andere mensen opgezocht op internet wat voor hen geholpen heeft en ik ben weer aan de slag met extra rekoefeningen. Ik ben echt wanhopig wat dat betreft, ik kan de pijn niet meer hendelen.

Zojuist maar goed voor mezelf gezorgd door een goede lunch te nemen. Dat is er de laatste tijd bij in geschoten en wil ik weer oppakken. Daar ben ik tenslotte een aantal kilo mee afgevallen toen ik hier goed op lette. Misschien nu even meer de focus op het eten en minder op bewegen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2021 13:24    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Donderdagnacht echt niet in slaap kunnen komen. Vandaag dus doodop en eigenlijk in paniek reactie de huisarts gebeld. Gelukkig begrepen ze me goed bij de huisarts waar ik mee zat. Dat ik fysio moet blijven doen vind ik prima, maar de aanhoudende pijn zorgt er voor dat ik geen fatsoenlijke rust heb en juist weer verkeerd ga zitten/staan etc. wat allemaal niet bevorderlijk werkt. Ook heb ik verschillende fysiotherapeuten gehad de laatste behandelingen vanwege omstandigheden en drukte bij de fysio. Huisarts had zijn voorkeur voor degene die me met dry needling geholpen had en vanuit daar verder was gaan kijken. Dus ik moet mijn aankomende afspraak nog verzetten en bij haar gaan inplannen. Vind het dan zo lullig om tegen mijn huidige fysio te zeggen dat mijn huisarts haar collega dus beter vind Geschokt

Maar goed.. ik heb maagbeschermers meegekregen en moet komende weken volop aan de ibuprofen of andere ontstekingsremmende pijnstiller. Niet waar ik op zat te wachten al die troep, maar ik ben tot alles toe in staat momenteel.
En blijven bewegen en sporten was belangrijk.

Deze avond toch de live les bodypump gevolgd en het ging verrassend goed! Natuurlijk nog steeds wel pijn maar heb bepaalde oefeningen wat rustiger aan gedaan en de tips van de fysio nog eens goed erbij gehouden om de juiste houding aan te nemen. Hopelijk maakt dat straks ook het verschil.

Komende tijd zal ik er dus mee moeten dealen dat ik zoveel pijn heb, en hele dagen aan de pijnstillers moet zitten. Hopelijk krijg ik in ieder geval mijn nachtrust weer terug. Daar verlang ik zo naar. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. ZZzz..

Morgenochtend gaat mijn vriend mountainbiken. Ik denk dat ik ook lekker vroeg uit bed kom en op de hometrainer mijn 'rondje' ga maken. Even de spierpijn en stijfheid eruit trappen die ik morgen vast ga hebben na deze avond.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2021 20:49    
Vrouw Weeggegevens   Beginner
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag allen
Ik doe ook graag mee
Ik zou graag een gezonde BMI bereiken
en omdat gewicht verliezen beter zal gaan met wat meer beweging
lijkt dit sprintje me de ideale motivator
Plan: start to run > opbouwen naar 5 km jog en tegen de zomer hopelijk in staat om 10 km te joggen

Succes aan iedereen met jullie voornemens Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 mrt 2021 2:29    
Onbekend Weeggegevens   Froukje76
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ook ik sluit mij graag aan ben actief in wandelen gemiddeld 15 km en opbouwend inmiddels naar 17 km wil komende zomer graag een tocht van 22 km doen maar ivm bekkenklachten moet ik deze afstanden echt opbouwen om m ook zonder veel problemen te kunnen lopen. Verder voor komende week een step gehuurd om te kijken of dat ook wat voor mij is. Ik geniet van het buiten zijn en met step kom je net wat verder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 mrt 2021 9:38    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Leuk dat jullie meedoen met het sprintje! Wat goed dat jullie al duidelijke doelen opgesteld hebben en al beschreven hebben hoe jullie willen bereiken.

@froukje76: wat leuk zo'n step! Ben benieuwd of het wat voor je is. Mij lijkt het zo lastig om links en rechts af te kunnen wisselen haha. Maar je hebt gelijk, met zo'n step kom je verder dan wandelen en dat maakt het wel leuker.
Zelf heb ik vorig jaar veel geskeelerd in de zomer met het goede weer. Leuk om telkens net een extra stukje aan een bepaalde route te plakken en zo kom je nog eens op plekken waar je anders niet zo gauw komt.

---
Zaterdagochtend een beetje uitgeslapen tot half 9. Heb mijn vriend niet horen vertrekken voor zijn fiets ronde dus ik had echt goed geslapen denk ik. Eindelijk! Die ochtend zo'n 40 minuten op de hometrainer gefietst met intervallen. Maar het niveau was lichtjes zodat ik niet te veel kracht hoefde te zetten met mijn spieren. Lekker gefietst met nieuwe muziek op en dat is toch wel een goede motivator voor mij. Lekker op m'n gemak die muziek luisteren terwijl ik aan het fietsen ben.

Doel voor komende week is dan ook om wat meer nieuwe muziek bij elkaar te zoeken zodat ik wat meer motivatie heb I'm een lekkere wandeling te maken of een sessie op de hometrainer..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 mrt 2021 17:52    
Vrouw Weeggegevens   lisa30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo allemaal

Vandaag 14 km gaan wandelen aan een stevig tempo.
Heel de tijd op en neer, dus behoorlijk intensief.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 mrt 2021 21:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 2 van 19