Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

extra bewegen deel 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lady Blue
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wordt een lastig weekend, zaterdag avond voor het eerst weer ergens een hapje eten na de start van corona.
En zondag vaderdag wil ik er ook even niet om denken even genieten met mijn man en kinderen.

Dus daarom vandaag er goed opletten en probeer zaterdag ook
nog even een sport moment in te lassen dan valt het hopelijk mee volgende week.

Alweer beetje opgeknapt logano?

Jildou 1979 en Lizanx jullie zijn ook lekker bezig zeg.
Ik ga ook eens naar die 7 minuten trainingen kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2020 10:45    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo allemaal, wil graag mee doen, hoef niet veel af maar stabiliseren is nog wel ding

Ik sport 5 x pw en dat doe ik via youtube gewoon thuis met Lucy windham , Zumba, kickboxen en lopen
De ene x lukt het beter dan de andere x maar dat mag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2020 17:49    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Deze week geen bodypump gedaan en maar even een keertje overgeslagen. Donderdagavond toch wel een ronde gaan skeeleren op een rustiger tempo en met een patella brace voor de zekerheid.
De ronde ging erg lekker, vriendin had het uitgestippeld en halverwege had ik echt nog niet het idee dat we er al meer dan 6 km op hadden zitten. Beide erg trots en tevreden, want we merkten dus goed dat we vooruitgang hebben geboekt.

Naderhand met een fysio balletje de spieren rondom knie en bovenbeen wat gemasseerd, dat moet ik nu gewoon wat vaker blijven doen.

Deze week door de frustratie wat meer gegeten en niet zo tevreden over de week. Desondanks mag ik niet klagen want m'n gewicht zit ieders ochtend gelukkig weer op de 65kg. Dit weekend e.e.a. gepland maar moet me dit keer niet zo laten gaan met de hapjes en stukken taart etc.

Komende week wel weer bodypump, maar m'n been even ontlasten en dus geen Squats en lunges. In plaats daarvan de fysio oefeningen die ik ooit heb mee gekregen. Mijn billen meer trainen op de juiste plekken zodat het in mijn knie minder pijnlijk wordt, klinkt logisch hé haha.

@lady blue: die blaren komen me bekend voor, tenminste niet bij mij maar bij een vriendin die ook net nieuwe skeelers heeft. Heb nog eens zitten zoeken maar het komt bij meer mensen voor.. bij nieuwe schoenen krijg je soms ook blaren, kwestie van wennen aan de nieuwe skeelers. Maar wel heel vervelend natuurlijk.

Wat fijn dat iedereen weer groene vakjes heeft bereikt! Zou willen dat er bij mij eens wat verandert, maar denk dat ik blijf hangen op gewicht door toenemend spiermassa. Eigenlijk zou een andere weegschaal voor mij beter zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2020 8:10    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Deze week geen bodypump gedaan en maar even een keertje overgeslagen. Donderdagavond toch wel een ronde gaan skeeleren op een rustiger tempo en met een patella brace voor de zekerheid.
De ronde ging erg lekker, vriendin had het uitgestippeld en halverwege had ik echt nog niet het idee dat we er al meer dan 6 km op hadden zitten. Beide erg trots en tevreden, want we merkten dus goed dat we vooruitgang hebben geboekt.

Naderhand met een fysio balletje de spieren rondom knie en bovenbeen wat gemasseerd, dat moet ik nu gewoon wat vaker blijven doen.

Deze week door de frustratie wat meer gegeten en niet zo tevreden over de week. Desondanks mag ik niet klagen want m'n gewicht zit ieders ochtend gelukkig weer op de 65kg. Dit weekend e.e.a. gepland maar moet me dit keer niet zo laten gaan met de hapjes en stukken taart etc.

Komende week wel weer bodypump, maar m'n been even ontlasten en dus geen Squats en lunges. In plaats daarvan de fysio oefeningen die ik ooit heb mee gekregen. Mijn billen meer trainen op de juiste plekken zodat het in mijn knie minder pijnlijk wordt, klinkt logisch hé haha.

@lady blue: die blaren komen me bekend voor, tenminste niet bij mij maar bij een vriendin die ook net nieuwe skeelers heeft. Heb nog eens zitten zoeken maar het komt bij meer mensen voor.. bij nieuwe schoenen krijg je soms ook blaren, kwestie van wennen aan de nieuwe skeelers. Maar wel heel vervelend natuurlijk.

Wat fijn dat iedereen weer groene vakjes heeft bereikt! Zou willen dat er bij mij eens wat verandert, maar denk dat ik blijf hangen op gewicht door toenemend spiermassa. Eigenlijk zou een andere weegschaal voor mij beter zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2020 8:10    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Vrouw Weeggegevens   Jildou1979
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom Shakena, 5 keer is super, klinkt afwisselend wat je doet!

Lady Blue en Logano, benieuwd hoe het weekend jullie vergaat. Elk hapje oid wat jullie niet nemen is er één! Ga alleen voor de allerlekkerste dingen en geniet daar dan wel van!
Klinkt goed van het skeeleren, fijn hoor!

Ik ben nog aan het vasten, nu de 6e dag. Gaat prima!
Zaterdagavond mogen de kinderen hier opblijven met een hapje ed, moet nog even kijken of ik meedoe en hoe.

Vandaag ook even de natuur in. En denk ik even hardlopen. De 7app gaat ook prima (Heb niet de betaalde versie dus doe elke dag dezelfde oefeningen die random wisselen maar het is goed te doen en daardoor steeds weer anders)

Wat zijn jullie weekend plannen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2020 8:26    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Jildou,

ja dat is het ook er werd eens tegen mij gezegd als je elke dag de zelfde spieren gebruikt, dan worden ze lui want dan weten ze al wat je gaat doen.
Weet niet of het waar is

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2020 9:27    
Vrouw Weeggegevens   Jex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Jildou1979 schreef:

Elk hapje oid wat jullie niet nemen is er één! Ga alleen voor de allerlekkerste dingen en geniet daar dan wel van!

Wat je ook kunt doen is juist kiezen om meestal eerst alle groente te eten en daarna de rest pas.
Junkfood vermijd ik zoveel mogelijk, en nu ik langere tijd zo eet, vind ik mijn gezonde eten ook het lekkerst.

Mijn begrip is dat het niet gaat om minder eten maar om BETER eten: betere kwaliteit voedsel dus vooral planten. Als je voornamelijk planten (groente, fruit en peulvruchten) eet kun je echt heel veel eten op een dag.

Maar; ieder zijn ding!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2020 12:19    
Vrouw Weeggegevens   Jildou1979
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jex, eet jij volledig plantaardig?
Ik eet geen vlees of vis en ga door de loop van jaren steeds meer plantaardig eten. Ook de vleesvervangers laat ik stress vaker we of vervang ze door peulvruchten oid.
Volledig plantaardig wel even gedaan ik vond het ontzettend veel uitzoekwerk. Maar wel een streven waar ik naar toe wil. (Zegt ze die momenteel elke dag een kommetje yoghurt eet....)
Heb net 5 km interval gedaan op de hardloopband (50 minuten).
Buiten veel te heet. Binnen voor een raam met DNA onbekend ervoor dan is het zo om.
Voor vanavond verse aardbeien van de boer gekocht dan laat ik de chips even voorbij gaan. Hooguit een blokje chocola.
Er is elke dag een pondje af en ik zit nu op 80,2.
Kijk zo uit naar de 79.9 dat het zonde is als ik me nu laat gaan.
Even streng zijn....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2020 17:13    
Vrouw Weeggegevens   Jex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Jildou1979 schreef:
Jex, eet jij volledig plantaardig?
Ik eet geen vlees of vis en ga door de loop van jaren steeds meer plantaardig eten. Ook de vleesvervangers laat ik stress vaker we of vervang ze door peulvruchten oid.
Volledig plantaardig wel even gedaan ik vond het ontzettend veel uitzoekwerk. Maar wel een streven waar ik naar toe wil. (Zegt ze die momenteel elke dag een kommetje yoghurt eet....)
.

Ik eet thuis geen dierlijke producten met uitzondering van wat mayonaise door mijn salades. Wanneer we buitenshuis eten ben ik 'vegetariër', d.w.z. dat ik dan wel zuivel en eieren eet als het zo uitkomt.
Ik doe dit nu zo'n twee jaar, daarvoor was ik al - tig jaar vegetariër. Mijn ervaring is dat het juist steeds makkelijker wordt om veganistisch te eten (met uitzondering van mayonaise dan!). Je kunt in feite bijna alle groentes combineren in salades en groenteprutjes. Peulvruchten en/of tofu erbij, klaar.
Ontbijt van haver met fruit en noten en sojamelk, vind ik heerlijk.
Wat wel zo is, is dat je als je geen dierlijke producten eet, je echt VEEL groente en bonen moet eten, anders kom je voedingsstoffen tekort. Dus iets van 700 tot 900 gram groente per dag, minimaal. En ik eet zo 400 gram peulvruchten per dag. Er blijft dan geen ruimte over voor dingen als zuivel en brood en zo... Want als je daar 'normale' hoeveelheden (wat in Nederland normaal is) van eet, heb je geen trek meer in al die groente. Zo was het bij mij althans.
Ik eet geen brood en meelproducten meer sinds een aantal weken en ik merk dat ik vanzelf al die groente en plantaardige voeding steeds lekkerder ga vinden. Je smaak verandert zeggen ze. Dat klopt. Wat ik vroeger een saai prutje vond vind ik nu heerlijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2020 21:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 10 van 21