Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

extra bewegen deel 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Yaro
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Netjes Jildou!

ja krachttraining is hartstikke goed voor je lichaam, maar kan mezelf er ook niet toe zetten. Neem me steeds voor om yoga via YouTube ( op tv ) te doen... tot nog toe niet gedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 20:31    
Vrouw Weeggegevens   Jildou1979
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik denk dat ik een app ga zoeken met wat korte kracht oefeningen die ik bv 2 keer per dag kan doen, 5 minuten ofzo.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 20:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Heb Seven geïnstalleerd. 7 minuten per dag. Had eerst als doel gewichtsverlies maar toch gekozen voor 'sterk worden. Want anders moet ik jumping jacks doen en het gaat me juist om krachtoefeningen. Ik heb nu opgegeven alle dagen oefenen, kan ik altijd naar beneden bijstellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 20:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nou ik heb 7 minuten gedaan, veel planken squats etc. Wel leuk, aanrader!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 21:05    
Vrouw Weeggegevens   Yaro

Reageer met quote
Ik ga de app ook even downloaden. Ben benieuwd! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 9:41    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Wow, wat is iedereen lekker actief bezig geweest zeg! En lang ook als ik zo terug lees! Hartstikke goed bezig allemaal Erg blij

@Jildou: ik vind krachttraining ook wat uitdagender om leuker om op dit moment te doen. Ik volg zelf nu bodypump lessen met gewichten, nog wel de lichtste maar ben het al een beetje aan het opbouwen.

Ik ben het met je eens dat je eerst wat kracht moet hebben om een bepaalde sport uit te voeren. Ik ben ongetraind verschillende keren begonnen met hardlopen en met blessures als gevolg. Zelf heb ik ook rsi gehad en m'n armen een aantal jaren dus de rust gegeven om te herstellen. Nu totaal geen kracht in handen en armen. Nu dus weer aan het opbouwen met die gewichten en voel gewoon de spieren in m'n arm groeien! Nu nog het vet eromheen er vanaf zodat je ze ook gaat zien Lachen

En ze zeggen ook: eerst grote spiergroepen trainen... Dan zul je in rust ook meer verbranden als je meer spiermassa hebt. En ik merk dat mijn houding ook veel beter is geworden door de krachttraining. Alleen maar voordelen lijkt wel haha.

@lady bleu: ik heb ieder jaar wel eens een aantal keren geskeelerd, dus de techniek heb ik nog wel en dan gaat het denk ik ook een stuk gemakkelijker en pik je het weer snel op. Kan me voorstellen dat het vermoeiend is om te skeeleren als je nog wat onzeker bent en het nog onwennig aan voelt. Gebruik je wel lekker veel spieren in je lijf om je evenwicht te houden! Maar zo kleine stukjes oefenen is goed hoor! Komt vanzelf wel dat je grotere tochtjes maakt.

Ik heb pas die nieuwe skeelers die ook echt voor volwassenen bedoeld zijn, betere lagers, grotere wielen en een aluminium frame.. dat maakt het skeeleren ook al een stuk soepeler en gemakkelijker dan met die kinder skeelers die ik hiervoor had.

@lizanx: jeutje september! Dat is nog erg lang. Kan me helemaal herkennen in dat extra werken als je thuis zit. Ik kan het ook niet geloven dat sommige mensen het thuiswerken een stuk fijner vinden. Zo moeilijk om dan nog de scheiding te hebben tussen werk en privé.

Zelf zaterdag middag flink gepoetst en bedacht de ramen aan de voorzijde te wassen. Zou dat laatst doen maar was er niet van gekomen. Half uit het raam hangend tot zo ver veilig was.. flink gezweet die middag met dat warme weer. Later nog de tuintafel geschuurd en behandeld. Wat boodschappen gedaan met de fiets.. heel de dag wel in beweging geweest, einde van de dag ook wel flink moe. Gisteren enorme spierpijn in m'n zij en rug door dat ramen wassen in die gekke houdingen, jeutje pff.. vandaag al gelukkig een stuk minder last van.

Vanavond skeeleren met 2 vriendinnen. Hopelijk houd ik de route vol, want diezelfde spieren waar ik zo'n last van heb, heb ik nodig met skeeleren om mezelf overeind te blijven houden haha.

Het weekend te veel lekkers gegeten en te weinig gedronken.. dus ik voelde me onwijs opgeblazen omdat ik vocht vast hield. Vanochtend dan ook een kilo zwaarder! Hopelijk veranderd dat deze week nog terug naar de 65kg. Verder hebben we komend weekend wat plannen met een aantal vrienden. Maar heb al met mezelf afgesproken dat ik dan niet zoveel moet snoepen.. anders schiet het niet op.

Gisteren nog een gesprek gehad met m'n vriend.. die gaf aan er alle vertrouwen in te hebben dat ik weer goed in m'n vel kom te zitten en tevreden wordt over mijn lijf. Ik kreeg de complimenten en dat stelde me ook wel weer gerust. Dat het dan een aantal jaren plan gaat worden maakt me al wat minder uit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 15:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat een gezelligheid logano!
Hier voorlopig niet ivm kwetsbare doelgroep maar goed, dat is ook beter voor me geen sociale uitjes. Ging elke week wel uit eten, soms wel 2 of 3 keer...
Het enige sociaals wat ik momenteel doe is met vriendinnen (1 op 1) wandelen.
Dus alleen maar goed Lach

Bodypump is inderdaad erg goed, merk je snel vooruitgang!
Ik heb mijn 7 minuten workout gehad en verder niet heel veel beweging ben ik bang.
Zo even naar de bibliotheek (daar is alles supergoed ingericht op besmetting voorkomen) maar dat is vlakbij.
Misschien na het eten nog even een stukje wandelen of fietsen.
Ben trouwens gister begonnen met intermidded fasting. Ik doe de vorm dat ik bepaalde tijdstippen niet eet. Ik eet alleen tussen 12.00 en 19.00. Eigenlijk skip ik mijn ontbijt en s avonds tussendoortje en geknabbel. Ga het eens een week proberen om te kijken hoe het bevalt.
Als het bevalt is het wellicht iets wat bij me past als de etentjes tzt weer toenemen ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 15:38    
Vrouw Weeggegevens   Poezenkind
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Shakes en koolhydraat beperkt

Reageer met quote
Wat een boel mensen in ene hier. Leuk. Ik heb weinig extra bewogen afgelopen week. Alleen getuinierd en ijverig onkruid lopen trekken. Wel zin in wandelen, maar was even druk met van alles. Ondertussen wel mooi onder de 130 kg. Erg blij mee. Hoop deze week weer meer wandelen 's avonds.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 22:19    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren weer een extra ommetje aan een eerdere route geplakt, zo'n 13,3km afgelegd met skeeleren met een snelheid van 14,5km/h. Was ondanks m'n spierpijn wel goed te goed, maar tegen het eind was ik toch wel moe.

Helaas echt weer ontzettend slecht geslapen. M'n knie doet echt enorm zeer met liggen en dus ben ik continu wakker van de pijn. Het begint me onderhand weer te breken want ik heb echt energie en goede slaap nodig. Vanavond misschien extra vroeg naar bed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 6:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Klinkt als een leuk ommetje, best ver!
Maar wat beroerd van je knie en slaap...
Slaap is juist zo belangrijk bij sporten en afvallen...
Ik was een half uur voor de wekker wakker. As we speak ben ik aan het uitlopen van het hardlopen.
Zou 5 km op tempo maar het werd 4. In 22.5 minuut dus dat is weer wat sneller.
Nu douchen en kinderen naar school.
Las dat voor vrouwen 14 a 15 uur vasten beter is dan 16 dus ik neem 10.30 een banaan extra. Weegschaal was vanochtend al wel lief voor me, dat motiveert

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 7:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 8 van 21