Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Even voorstellen

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Audrey Summer
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo, even voorstellen.....
Ik ben Audrey, en ik voeg me vandaag bij jullie groep. Doel: zoveel mogelijk afvallen de komende 2 jaar.
Mama van een zoontje van 2, thuis-mama, en revaliderend (chronische pijn) wat niet meer overgaat. Gevolg: moeilijk afvallen en eetbuien. Ik hoop te bereiken dat ik ondanks chronische pijn weer een wat actievere leefstijl op kan bouwen.

Hobby's: wandelen, homemade gifts en luiertaarten maken en hobbymatig verkopen, zingen en bakken.

Eetbuien, jaren consulten aan dietist en gewichtsconsulent bezocht... zijn me niet onbekend, maar hebben me tot op heden nog niks opgeleverd. Nu heb ik besloten mezelf te gaan coachen. ja, zelf ben je toch echt de beste therapeut... toch?
Beter gezegd: ik weet in grote lijnen wat gezond eten is.
Reden eetbuien: vermoeidheid, emoties, geen handen en voeten kunnen geven aan lastige situaties, de kleine stapjes vergeten te zetten en in "alles of niks"gedrag uitkomen op een weegschaal die de verkeerde kant op beweegt.

Op zoek naar: mijn oude ik en maatjes die deze mentale strijd ook aan (zijn ge)gaan en een motiverend weegmoment elke week. Meten is weten ;-)

Iedereen veel succes en het begin is gemaakt !
Groetjes Audrey
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 mrt 2016 21:33    
Vrouw Weeggegevens   musjemus
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezonder eten

Reageer met quote
hoihoi. ik wil je succes wensen met afvallen meis.
chronisch ziek valt niet mee ik weet er alles van helaas.
toch gaat het je wel lukken hoor .
dit is een fijne groep met lieve medelijnsters.
je kan er alles kwijt je leuke dagjes je nare dagjes..
kom gerust gezellig buurten.
fijne avond. groetjes musje

take time to do what makes your soul happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 mrt 2016 22:20    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hai Audrey.
Welkom op dit forum, vol mensen met een zelfde doel en (vooral) géén oordeel over een ander.
Zoals musjemus al zegt... je kunt alle leuke dingen kwijt, maar ook de mindere momenten; er is altijd wel iemand die ze herkent of die je steunt.
Veel succes met afvallen en het vinden van jezelf!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 mrt 2016 22:29    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Audrey, van harte welkom bij de weegclub.
Wat een leuke hobby's heb je en super goed dat je de strijd met je gewicht aangaat steun genoeg hier meis.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Odette, Ellen,
Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

We bestaan van sponsoring en de spontane donaties van de deelnemers.
https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 13 mrt 2016 22:43    

Reageer met quote
Bedankt voor het warme welkom allemaal!
Fijn om te weten dat het een open betrokken groep is.
Zal zeker de up's en Down's delen.
Vandaag gaat het best goed. Ben dan ook druk bezig ;-)
Fijne dag allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 16:53    
Vrouw Weeggegevens   Eikatje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, minder snoepen

Reageer met quote
Hoi Audrey, welkom bij de Weegclub, waar het supergezellig is en je bergen met steun ontvangt.
Ga je ook een dagboekje bij houden? Ik kijk wel even bij jouw profiel. Het helpt mij best veel om elke dag op te schrijven wat ik eet. En er wordt ook heel wat afgekletst over andere dingen.
Heel veel succes!

The best therapist has fur and four legs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 mrt 2016 23:30    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
van harte welkom...je problemen herkennen en ermee aan de slag,de eerste stap is gezet...succes Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 15 mrt 2016 23:05    
Vrouw Weeggegevens   Willemijntje55
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi hoi
Van harte welkom.
Ik wens je heel veel suc6 , met afvallen, maar dat gaat je zeker lukken met de steun en adviezen die je hier krijgt
Groetjes Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 mrt 2016 19:28    

Reageer met quote
De eerste weken waren (nog) geen succes, maar nadat ik mezelf al naar een psycholoog had gepraat kreeg ik het inzicht dat ik het toch echt zelf moet gaan uitvoeren.
Omdat mijn revalidatietraject de komende weken wordt afgebouwd ga ik donderdag bij mijn laatste gesprek bij de psycholoog aldaar toch eens voorleggen of ik nog 3 gesprekken extra kan krijgen. Grootste hindernis is weinig zelfvertrouwen hebben, dus leek me dat de basis om mee te beginnen. Zo kan ik ook beter weerstand leren bieden aan eetbuien en leren na een minder moment de draad weer sneller op te pakken.
Ik heb een goede stok achter de deur: als het me nu de komende maanden niet zelfstandig lukt, zit ik alsnog bij een externe psycholoog en dat wil ik mezelf graag besparen als het niet hoeft.
Nu dus bezig met een plannetje maken....
te beginnen met een afspreep-weekschema zodat ik veel drink, genoeg fruit en groente eet etc (voeden)... benieuwd of er zo minder ruimte komt voor eetbuien en langzaam het "vullen" gaan vervangen.
Zijn jullie ook zo begonnen/zo'n schema gemaakt?
O ja, en moet ik bij het voorsteldraadje dit soort berichtjes blijven plaatsen of in welke rubriek moet het worden geplaatst?
Succes allemaal, don't give up!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016 6:54    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Goedemorgen Audrey.

Ellen heeft je in een paar berichtjes hier boven verteld over de aanmaak van een dagboekje. Ik zou dat zeker ook doen als ik jou was, omdat je alleen daardoor al veel bewuster met je voeding bezig bent.
Je kunt ook in de dagboekjes van anderen mee lezen en je zal zelf ook bezoek krijgen in jouw dagboekje van mensen die met je mee lezen en je steunen als dat nodig is.
Trek er even een uurtje voor uit en bezoek wat dagboekjes. Misschien kom je ook wel een dieetvorm tegen waarvan je denkt dat het heel goed bij je past?

Ik volg zelf het grip op koolhydraten dieet. Eigenlijk vind ik het geen dieet, maar een aangepaste eet methode. Er zitten wel wat gradaties in (afhankelijk van of je nog af moet vallen of 'alleen nog' op gewicht moet blijven bijvoorbeeld), maar het is heel goed vol te houden en te combineren in een gezinsleven.
Daarnaast heb je door de beperkte koolhydraat inname ook veel minder trek en je gaat minder veel eten. Dat werkt super tegen snaai-buien.
Zoals je leest ben ik er enthousiast over, maar het kan natuurlijk zijn dat er een andere manier is die jou veel meer aan spreekt.
Je zult hier sowieso 'weegdinnen' vinden die dezelfde manier volgen en je kunnen helpen.

Heel veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016 8:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2