Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

even voorstellen

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   froufrou100
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
hallo iedereen,

Op de sportschool geconfronteerd met BMI en vetpercentage, pfff dat viel even tegen! Voor een gezond BMI moet er 18 kilo af.
Mijn vriendin is weer begonnen met Sonja Bakker en dat zette me aan het denken, want zin om te Bakkeren heb ik niet, maar ik denk dat het tijd wordt voor mijn gezondheid. Niet dat ik daar al last van heb, maar dat kan dus wel komen. door de jaren heen al heel wat gelijnd, maar nooit volgehouden om van de lekkere dingen af te blijven.
Ik word volgende week 48 jaar, doe huishoudelijk werk bij de thuiszorg, ben getrouwd en we hebben een dochter van 15 en een zoon van 12 jaar.
Ik heb me vandaag opgegeven maar omdat ik van de week nog 2 verjaardagen heb, begin ik op 21 januari echt met Sonja Bakker.
Groetjes!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013 20:38    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hallo Froufrou100,

Van harte welkom bij de weegclub.
Mooi toch dat je al in de sportschool aan de gang bent.
Als je aan en dieet wil gaan beginnen is het wel erg belangrijk dat je er volledig achter staat en dat het ook in te passen is anders is de slagingskans een stuk minder.
Ik schrijf dit omdat je aangeeft dat je eigenlijk geen zin hebt om te gaan Sonja Bakkeren Erg blij

Wellicht kun je kijken naar een methode die beter bij jou en je denk/leefwijze past.
Een optie zou bijv.kunnen zijn gezond en gevarieerd eten.
Ook daarbij val je goed af (al is het wat geleidelijker) maar het valt bijna altijd goed in te passen.

Misschien vindt je het wat om een dagboekje aan te maken waarin je (eerlijk) bij houdt voor een korte periode wat je eet en drinkt op een dag.
Op die manier krijg je vrij snel een duidelijk verzicht en zie je evt. valkuilen. Vaak zijn het de extra tussendoortjes en de toch te grote porties (extra opscheppen en hapje uit de pan Erg blij ) die zorgen voor de extra cal.
Anderen kijken met je mee en zullen je graag voorzien van tip/trucs, advies en ondersteuning bij moeilijkere momenten.

Ik zal zowel de link naar de dagboekjes SB en die naar gezond eten inkoppelen.

Kijk op je gemak eens rond op het forum en als er vragen zijn gewoon stellen.
We zijn hier allemaal met hetzelfde doel en dat is gewicht verliezen.

Groetjes en veel succes!!!
Ron

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Sonja Bakker

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Ron
[/quote]

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013 21:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo Ron,

Bedankt voor je berichtje en de tips.
Weet je, het is altijd zo moeilijk vol te houden als er wat kilo's af zijn, op de een of andere manier sluipen de verkeerde gewoontes van lekkere dingen er gewoon weer in. Want eigenlijk is het levenslang en nu ben ik al bezig wat ik na 21 januari niet meer mag, al die lekkere vette dingen zoals een lekker stuk kaas, worst, chips. Ik hab al eerder gebakkkerd en vind het wel heel goed vol te houden. Ik hoop dat deze website me daar bij kan helpen. Ik ga ook zeker mijn gewicht doorgeven, dat is een mooie stimulans.

groetjes, froufrou100
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2013 14:04    
Man Weeggegevens   Ron15tn

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Froufrou100,
Het dieeten is inderdaad het makkelijkste stuk. De periode die daarna komt is het moeilijkste want dan komt het op je eigen wilskracht en discipline neer.

Wat belangrijk is, is dat een dieet of eet/leefpatroon bij je past.
Probeer dingen niet te zien als dingen die je niet mag.

Een stukje kaas of worst mag echt wel een keer.
Kies dan voor blokjes 30+ kaas en een paar stukjes worst.
Ga niet gelijk voor de hele kilo blok of de complete worst Lachen
Voor chips is het een optie om niet gelijk de hele zak op schoot te zetten maar om bijv. een klein bakje te vullen en het daarbij te houden.
Zelf heb ik boven op de berging een uitdeelzak met diverse kleine zakjes chips neergelegd. Hij ligt dus niet in zicht en in het weekend haal ik dan 1 zakje naar beneden. Is dus wel een afspraak met mezelf dat ik het bij 1 zakje houdt (soms moeilijk) maar het werkt tot nu toe goed.

Chocolade kan ook best maar probeer met jezelf af te spreken dat je dan een stukje (of 2) van bijv. Cote d'or reep afbreekt en dat op eet en de rest weer weg legt. Je zou ook een klein reepje kunnen kopen die je echt lekker vind. Op een hele week maakt dat stukje voor je gewicht echt niets uit.

Als je dan een keer iets lekkers (en wellicht minder gezonds) neemt geniet er dan ook extra van.

Het belangrijkste is dat je het binnen de perken weet te houden en dat is dus de discipline die je jezelf aan moet leren anders blijf je aan het dieeten met uiteindelijk altijd hetzelfde resultaat --> bijkomen!!!

Wat je heel goed zou kunnen helpen is om inzicht te krijgen in je huidige eetpatroon. Dat helpt je om dadelijk op een gezonde manier verder door te gaan met een grote kans om dan in gewicht ook stabiel te blijven.

Groetjes en alvast een heel fijn weekend.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2013 14:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo Ron,

Goeie tip van die chips op zolder, haha, moet je er ook nog even de trap voor omhoog!
Ok, ik ga nog eerst 2 verjaardagen wegwerken, zal proberen het in de perken te houden, en dan de 21ste ga ik ertegen aan.
Jij ook een fijn weekend !!!
groetjes, froufrou100

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 jan 2013 16:29    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
froufrou100 schreef:
Weet je, het is altijd zo moeilijk vol te houden als er wat kilo's af zijn, op de een of andere manier sluipen de verkeerde gewoontes van lekkere dingen er gewoon weer in. Want eigenlijk is het levenslang en nu ben ik al bezig wat ik na 21 januari niet meer mag, al die lekkere vette dingen zoals een lekker stuk kaas, worst, chips.

Probeer het eens anders te zien: je gaat de rest van je leven beter voor jezelf zorgen!
Leg de focus eens op wat je allemaal voor lekkers mag ipv alleen maar te kijken naar wat 'verboden' is. Wat overigens alleen maar averechts werkt, daarom lukt het ook niet om vol te houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 jan 2013 16:33    
Vrouw Weeggegevens   D01

Dieet: Atkins

Reageer met quote
je doet hte idd voor je gezondheid en voor je veel klachten krijgt
en het is hier gezellig

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 jan 2013 20:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo Kaatjekat,

ja, dat is ook een goede tip, die zal ik zeker onthouden.
wel fijn zo, met al tips en berichtjes! Bedankt!!
groetjes, froufrou100

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2013 23:59    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Froufrou, welkom terug bij de weegclub.
Je kunt alsnog een eetdagboekje starten hè, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-bakkeraars op bezoek. Erg blij
klik hier voor het subforum Sonja Bakker

Als er nog iets moet worden aangepast dan hoor ik het wel.

Van links naar rechts:
Ron, Odette, Ellen, Astrid, Emy,
Coby Dini, Karin

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 07 jan 2014 15:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
hallo allemaal,
ja, ik moet maar weer eens beginnen, vorig jaar ging het voor de zomer erg goed, maar in de vakantie ging de rem eraf en daarna kon ik het niet meer oppakken, waarom weet ik niet. nu ben ik dus weer 7 kg aangekomen, en die wil ik er voor de zomer weer af hebben. Dus toch maar weer eens de weegclub opgezocht, want die stok achter de deur werkt goed.

groetjesssss, Inez

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014 22:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2