Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Even voorstellen...

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dag allemaal,

Graag stel ik me even aan jullie voor. Ik ben Dymphie en woon in de Achterhoek. Ik ben ruim 62 jaar en ik weeg een kilo of 8 teveel. Vanmiddag was ik op Internet aan het zoeken naar een forum waar ik gemakkelijk en lichtvoetig (!) aan mee kan doen om mijn doelen te behalen.

Rjuim 33 jaar geleden zijn mijn partner en ik getrouwd.
We hebben twee volwassen zonen die allebei een partner hebben. De oudste heeft inmiddels twee kindjes, zodat wij de trotse opa en oma zijn van een heerlijke kleindochter en een kleinzoon.

Afgelopen najaar ben ik vervroegd met pensioen gegaan en daardoor heb ik meer tijd voor mezelf gekregen.

Ik hoop veel inspiratie op te doen door op dit forum bezig te zijn en ik hoop ook dat er langzamerhand wat kilo's gaan verdwijnen, omdat ik er inmiddels voor gekozen heb om gezonder met mijn eten en drinken om te gaan.

Ik wens julle allemaal veel succes op dit pad vol kronkels, uitdagingen, valkuilen en wie weet wat nog meer.

Hartelijke groet,
Dymphie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 19:07    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
hallo Dymphie,
een lichtvoetig forum....ja dat zijn we wel Erg blij

van harte welkom bij de weegclub.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.
Je weeggegevens zijn zichtbaar voor de andere deelnemers doordat bij al je forumberichten een blauw knopje komt te staan dat ernaar verwijst. Ook kun je een ticker aanmaken.

Dagboeken: Veel deelnemers houden goed bij wat ze eten en overleggen daarover met andere deelnemers. Het is vaak een goed idee om zo'n dagboekje voor jezelf aan te maken in het onderdeel van je dieet, zodat je zelf inzicht hebt in wat je eet en of je goed bezig bent.
En zodat andere deelnemers je kunnen aanmoedigen of steunen. Natuurlijk mag je het dagboek ook voor andere gebeurtenissen in je leven gebruiken, die niet per sé met eten of diëten te maken hoeven hebben.
Tip zorg dat in de titel van je dagboek je Nicknaam of dagboek komt te staan dan komt er een link naar toe in je profiel te staan

Ticker: Je kunt een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Deze ticker kun je eventueel ook onder al je berichtjes laten verschijnen (zoals ik dat ook doe). Voor meer informatie over de mogelijkheden, klik hier.

En een extra tip: kijk ook bij anderen in hun dagboekjes en geef hen ook jouw respectvolle commentaar en steun. Deze mensen zullen dan waarschijnlijk hetzelfde doen voor jou!

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes,Dini

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 13:03    

Reageer met quote
Ha Dini, daar had ik dus wel even eerder op kunnen antwoorden. Ik was echter in de veronderstelling dat mijn 'voorstel'-draadje eenmalig was doordat er nu een speciaal dagboekje voor me is aangemaakt, waar ik elke dag mijn menu's opschrijf.

Dank je wel dus voor je leuke toelichting. Ik heb al een ticker gemaakt, maar ik weet niet goed hoe ik die onder mijn berichtjes kan zetten. Ik vind dat er nogal veel (kleine) letters op de eerste pagina van de website staan. Ben zelf erg voor sober en weinig toeters en bellen. Dus veel versiering van swingende plaatjes zul je ook niet bij mijn berichtjes aantreffen. Maar de respectvolle toon waarmee iedere moderator de mensen op dit forum benadert, vind ik erg prettig en geeft me wel een vertrouwenwekkend gevoel (beetje plechtig hè, nou zo heel plechtig ben ik nu ook weer niet hoor).

Dank je wel nogmaals, en momenteel ben ik erg geïntersseerd geraakt door het 'Gok'-deel van dit forum, o.a door een tip van Karin. Als je overigens 'gokken' intikt op Google, kom je nogal bijzondere andere sites tegen waar je ogen ook van gaan knipperen. Ik vind het wel een leuke woordspeling, maar hij is ook wel wat verwarrend als je het in het groot bekijkt.

Zo, het is bijna bedtijd. Het is eigenlijk al te laat, maar ik zie dat er nog meer mensen lekker even van zich af zitten te tikkeren. Vind ik wel leuk. En ik heb niet gesnaaid vanavond. Dikke pluim voor mezelf.

Groetjes en wie weet, tot schrijfs!
Dymphie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 0:35    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
een ticker kan je aanmaken via het menu...deelnemers/ticker
de bovenste code plak je in je onderschrift bij je profiel
daar kom je via het menu dat links in je scherm staat

respect voor elkaar staat hier hoog in het vaandel Erg blij

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 10:17    

Reageer met quote
Even een update aan het begin van 2018. We zijn inmiddels van de Achterhoek naar de Liemers verhuisd om wat dichter bij de (twee) kinderen en kleinkinderen te wonen. Inmiddels staat de teller van de kleinkinderen op vier (jongen/meisje en jongen/ jongen) en verwacht ik dat dit het zal blijven. Het is helemaal goed zo. De gezinnen hebben het er best druk mee en opa en oma ook. We passen geregeld en ook ongeregeld op, dus onze agenda's staan soms best vol.
In de jaren dat ik hier in de verschillende dagboekjes en sprintjes schreef, is mijn gewicht heel geleidelijk naar beneden gegaan en ben ik ook wat 'anders' gaan eten: minder snelle koolhydraten, letten op extra suikers en het uitzoeken welk eten mij het beste smaakt én bevalt, en waar ik niet meer van aan kom. Hoewel er periodes zijn dat ik het echt lastig vind om niet in mijn oude gewoonten terug te vallen, kan ik aan mijn grafiek zien dat ik de laatste jaren best wel een stabiel gewicht heb gekregen en gehouden. Door hier te blijven schrijven en ook vooral te lezen hoe anderen met het fenomeen 'op gewicht blijven' of 'afvallen' omgaan, blijf ik gemakkelijker bij de les en ben ik minder geneigd om terug te vallen op oude gewoonten met teveel zout, zoet en vet. Ben dus heel blij met deze Weegclub!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 jan 2018 22:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1