Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

En nog een nieuwe... :D

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   JowieS
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi lotgenootjes,
Vandaag is blijkbaar een drukke dag qua nieuwe mensen, want ik zie een hele hoop voorstelberichtjes. Ik heb direct maar even de tip van de ticker overgenomen, dus ik hoop dat die zo onderaan dit bericht verschijnt. Ondersteboven
Mijn naam is Jo en ik ben al even bezig met afvallen. Ik merk (zoals altijd wanneer ik afval, ik heb het al een paar keer gedaan, kortom: een echte JoJo... Toelachen) dat het alleen lastig is en dat er momenten zijn dat het even niet lukt. Ik hoop daarvoor hier wat steun te vinden.
Ik ben dit jaar begonnen op 95 kilo. Ik ben in de afgelopen maanden zo'n 9 kilo kwijtgeraakt. Ik wil er nog 18 kwijt, dus ik zit op een derde. De afgelopen twee weken ging het wat minder. Wat meer 'slechte' dingen gegeten en ik voel dat mijn houding wat meer richting 'who cares' gaat. Das altijd link bij mij.
Bij een ander voorstelbericht las ik dat er een aantal mensen chips verslaafd zijn. Ik ben eerder suikerverslaafd. Ik eet graag zoete dingen zoals snoep en koek. Ik heb bijvoorbeeld zojuist een halve pot marshmallow fluff opgegeten... Sip
Tot zover mijn voorstelbericht. Ik ga nu eens verder neuzen op het forum naar wat er allemaal te vinden is.
Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 21:42    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Jowie, je hebt het al gelezen bij anderen, maar ook jij van harte welkom bij de weegclub. Maak evt. gezellig een eetdagboekje aan, daar kun je terecht met vragen, het geeft je inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf steun van medelijners.

Kijk ook eens hier:
https://www.weegclub.nl/forum/tips-voor-het-makkelijker-afkicken-van-suiker-t23665.html
en hier:
https://www.weegclub.nl/forum/suikervrij-minder-suiker-t28679.html
misschien helpt het je van je suikerverslaving af te komen! Je zult merken dat je veel minder futloos bent als je niet zo snoept.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.
Je weeggegevens zijn zichtbaar voor de andere deelnemers doordat bij al je forumberichten een blauw knopje komt te staan dat ernaar verwijst. Ook kun je een ticker aanmaken.

Dagboeken: Veel deelnemers houden goed bij wat ze eten en overleggen daarover met andere deelnemers. Het is vaak een goed idee om zo'n dagboekje voor jezelf aan te maken in het onderdeel van je dieet, zodat je zelf inzicht hebt in wat je eet en of je goed bezig bent.
En zodat andere deelnemers je kunnen aanmoedigen of steunen. Natuurlijk mag je het dagboek ook voor andere gebeurtenissen in je leven gebruiken, die niet per sé met eten of diëten te maken hoeven hebben.

Ticker: Je kunt een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Deze ticker kun je eventueel ook onder al je berichtjes laten verschijnen (zoals ik dat ook doe). Voor meer informatie over de mogelijkheden, klik hier.

En een extra tip: kijk ook bij anderen in hun dagboekjes en geef hen ook jouw respectvolle commentaar en steun. Deze mensen zullen dan waarschijnlijk hetzelfde doen voor jou!

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes, Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 22:18    

Reageer met quote
Ik ga direct je links volgen naar de berichten over suiker. Daar kan ik vast weer wat uithalen om van mijn 'verslaving' af te komen. Dank je wel!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 22:25    

Reageer met quote
Even een update, ik was me er niet meer van bewust dat ik me hier vier jaar geleden had ingeschreven. Ik ben nu op hetzelfde gewicht als toen, dat is dan wel weer grappig. Ik was alleen in 2012 73 kilo... Bijna op mijn streef. Het afvallen ging dat jaar superhard met behulp van medi-line en bio-hcg. Helaas bleef het er niet af. Stress ed zorgde ervoor dat ik alles er nu weer aan heb zitten. Als er toch iemand eens met de briljante tip komt om het een leven lang vol te houden... Eraf gaat prima, alleen die suikerverslaving kom ik niet vanaf helaas.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015 19:37    
Vrouw Weeggegevens   suppressa

Dieet: Mieke Kosters met ontbijt shake

Reageer met quote
Meid, jij klinkt net als mij!

Ik heb mijn draai gevonden in de methode uit het boek van Mieke Kosters (eveneens een aanrader op het forum hier).

Ik geniet nog elke dag (met mate) van suiker. Maar ik wil het niet uit mijn leven bannen. Dat heb ik wel geprobeerd, en ik werd er alleen maar vies gezind van.
Door elke dag 1 tussendoortje te kiezen met suiker wat ik het liefst lust, houd ik vol en 'mag' ik nog alles. Het enige wat je vaak gaat oefenen is porties plannen en je daar aan houden.

Ik heb er 15 jaar over gedaan om deze klik te maken. Jij kan dat ook! Welkom in de club Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015 9:37    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Er betsaat geen briljante tip om het een leven lang vol te houden, behalve dat hoe dan ook JIJ ZELF KIEST wat je in je mond stopt. Als je je daar bewust van bent en blijft is dat het enige wat echt helpt. Je zult altijd stress, verdriet en tegenslag in je leven ondervinden, jezelf volproppen helpt daar echt niet bij. Dus als je ervoor wilt kiezen om ook in zulke situaties zo gezond mogelijk te blijven leven is dat de sleutel tot succes. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015 11:46    

Reageer met quote
Dank je voor de tip suppressa, ik ga eens kijken naar dat boek van Mieke Kosters!

En je hebt uiteraard gelijk, Kaatje, ik doe het helemaal zelf. Maar dat maakt het niet makkelijker, helaas...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 13:40    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Haha Nee als het makkelijk was hadden we geen weegclub nodig he. Lachen Maar ik bedoelde meer dat de nadruk komt te liggen op de keus die je hebt, je kunt er in alle mogelijke situaties je voordeel mee doen. Als je boos bent kun je bewust kiezen om te snaaien, soms heb je het gewoon even nodig. De andere keer zul je misschien denken: Nee, ik kies ervoor niet te gaan snoepen, ik ga wel een rondje fitnessen om mijn boosheid kwijt te raken, of de hond uitlaten of ik bel mijn vriendin om het van me af te praten. En als je buiten de deur eet of iets gaat halen kun je er ook voor keizen zo gezond mogelijk te nemen - in de gegeven omstandigheden de best mogelijke keus (leren) maken. Dat is een heel proces en dat kun je oefenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2015 18:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1