Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

[Spel] Elkaar beter leren kennen.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 183, 184, 185 ... 190, 191, 192  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Tusele
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Cure4life

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
ja ik ben heel benieuwd. Hoop maar niet dat de teugels te snel gevierd worden, dan vlamt C. vast weer op en zitten we met de gebakken peren...…….

ja dubbel he? Ik merk dat ik echt verlang naar meer vrijheid en mijn ouders zien, een vriendin een knuffel kunnen geven..

En dat terwijl ik mijn ouders soms ook regelmatig 6 weken niet zie. (Ze wonen op 1,5h rijden afstand). Het is net als vakantie..als je weet wanneer die begint dan ben je er aan toe. Of zoiets als niet aan roze olifantjes denken ;-) Dan denk je er dus aan ha ha..

Vwb de tuin
Nou Nee (nog) niet. We hebben het nog niet zo heel veel rustiger dan anders. Nu de wat grotere lente klusjes klaar zijn ga ik eens nadenken over het stukje in de voortuin waar vorig jaar de grote trampoline stond. Die hebben we weggegeven omdat zoonlief er niets mee deed. Eronder lag worteldoek..We denken eraan om er iets van een japans achtig rotstuintje van te maken met een waterornament (dat we al jaaaaren hebben staan Lach Ik schat in dat ik met het lange weekend en nog wat extra vrije dagen eromheen ivm de meivakantie wel ruimte voor gaat zijn. En dan hebben we nog pinksteren en hemelvaart om eraan te klussen Lach Verder staan er nog een paar andere binnen klussen op het wensenlijstje..dus wij vervelen ons vast niet Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 apr 2020 9:44    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
ja, wij zijn ook bezig met de tuin. Maar het onkruid gaat harder dan wij kunnen wieden en we zijn ook regelmatig niet thuis natuurlijk (werken of camping) dat helpt ook niet.

Degene na mij plant ook apart rusttijden in? Want met al dat thuiswerken etc. gaat de dag maar door lijkt me zonder echt ritme. Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2020 3:57    
Man Weeggegevens   Faas Voorthuizen

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ja, ik neem rusttijden. Maar die plan ik niet in, want plannen helpt bij mij nooit.

Vandaag een hectische dag: vanmorgen de Midweekviering weer op www.kerkdienstgemist.nl (Langweer) gedaan. Daarna ontzettend veel en heftige telefoongesprekken met mensen die allemaal diep in de problemen zaten. Om drie uur had ik het gehad. Met een boek in de tuin gaan zitten tot half 5. Toen ben ik anderhalf uur in de kerk gaan orgelspelen. Het orgel was in restauratie, maar is halverwege weer speelklaar gemaakt. De rest volgt nog, maar het is nu al een enorme vooruitgang. Heerlijk gemusiceerd!
Na het eten vanavond de zeilboot opgetuigd. Voor het huis ligt hij te wachten.

Die na mij komt, gaat de komende dagen ook varen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2020 21:59    

Reageer met quote
heerlijk Faas hoe muziek kan ontspannen..ik heb mijn trombone te weniig aangeraakt..laatste keer was 2e paasdag. spontaan verrassingsconcertje gegeven met mjin man samen bij een instelling voor ouderen met dementie hier vlakbij. LEuk samen wat duetten gespeeld..werd warm ontvangen.

Nee geen varen hier..hebben geen boot. Min 1x pe rjaar huurrden we een kano in de buurt hier. En zoonlief had een opblaaskano waar hij veel mee op uittrok en "zeeslagen" hield met vriendjes hier uit de buurt ;-) maar sinds de middelbare school is dat over..

Hoe kijk jij aan naar het herstel van de economie? HEb je vertrouwen in de nederlandse handelsgeest, creatieve ondernemers en het sociale gevoel van "De Nederlander" om voor degenen te zorgen die hard geraakt worden door de crisis? Of zie je het somberder in?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 apr 2020 13:39    

Reageer met quote
Hoi Tusele,

Ik ben een positief mens. Het scheelt dat ik vind dat de economie veel te goed is geweest de laatste jaren. Ik vind dat een forse teruggang van de economie, hoe akelig ook, een goede zaak is. Omze ecologische voetafdruk en onze verspilling is namelijk veel te groot. Om een voorbeeld te geven: ik heb aonnepanelen, rijd weinig auto, eet al 50 jaar geen vlees en vlieg heel bewust nooit. En toch zijn er 2,3 aardes nodig als iedereen op de wereld zo zou leven als ik. Wij mensen leven dus in ons land op een veel te grote voet.
Wat ik wel hoop is dat de zwakken beschermd worden. De kloof tussen rijk en arm moet gedicht worden. Dat kan door een combinatie van maatregelen:
1. Loonbelasting omlaag voor de laagste schaal en de belastingvrije voet verhogen. Daarvoor in de plaats producten duurder maken waarbij producten waar in de productie veel vervuiling voor nodig is, extra belast worden (vlees, dikke auto’s, vliegreizen, enz).
2. Schaf alle uitkeringen en toeslagen af en geef iedereen van 18 jaar en ouder elke maand zomaar iets van 900 euro. Over de eerste duizend euro die je daarnaast per maand verdient, betaal je geen belasting.
3. Het overerven via erfenissen en schenkingen van ouders aan kinderen geeft rijke kinderen een voordeel t.o.v. arme kinderen. Erfenissen moeten dus worden afgeschaft.
4. Maak iedere werknemer mede-eigenaar van het bedrijf. Installatiebedrijf Breeman doet dat al jaren: de familie heeft 49% van de aandelen, alle werknemers samen hebben 51% van de aandelen. De ervaringen daar zijn erg goed.
5. Maximeer salarissen. Wie meer verdient dan de ministerpresident, betaalt daarover gewoon 100% belasting.
6. Winsten van bedrijven gaat niet naar dividenthouders, maar naar werknemers, die mede-eigenaar zijn.
6. Laat de vervuiler betalen. Dus de vliegprijzen minimaal vervijfvoudigen, enzovoorts....

Zoiets dus. Willen we een bewoonbare aarde, zullen we een heleboel stappen terug moeten doen. Want laten we wel zijn: het klimaatprobleem die op ons af komt, is een veeeel grotere crisis dan de Corona-crisis. Corona brengt dat aan het licht: over de hele wereld bestuderen wetenschappers en de RIVM’s het cerschijnsel dat Coronapatiënten in streken met veel luchtvervuiling veel zieker zijn dan op andere plekken.

Die na mij komt, denkt ook na over een andersgeorganiseerde samenleving,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 23 apr 2020 22:18    

Reageer met quote
Ik denk er wel over na, maar ik zie het nog niet zo. Hoe ga je een repetitie ruimte vinden voor een orkest van 50 man waar iedereen anderhalve meter uit elkaar moet zitten???? Verward
En hoe gaan we flyballen als we bij de start anderhalve meter uit elkaar moeten blijven?
Mijn echtvriend ziet het ook niet zitten om te moeten bridgen op die manier. Geschokt Alleen met de jachttraining zou het kunnen.... misschien.

Faas, lekker muziek maken, ik moet tot mijn schande bekennen dat ik mijn instrumenten al wekenlang niet uit de koffer heb gehad. Schaam Schaam
En ik mis het ook niet heel erg, raar he.

Degene na mij ontdekt nieuwe kanten aan zichzelf juist nu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 apr 2020 23:52    

Reageer met quote
@faas..interessante stelling erfenissen afschaffen!! En vwb maximering salarissen helemaal mee eens. Komt het (vrouwelijk?) talent ook eens aan bod ipv de topmanagers uit het buitenland halen voor achtelijke salarissen!

ja missy..zeker herken ik andere kanten van mezelf..Maar even denken om dat goed onder woorden te brengen. Ik ontdek het belang van menselijk contact. Een stuk creativiteit over hoe dingen op te lossen. En lol hebben in een andere manier van sporten..

Wat zijn je lievelings bloemen/planten in je tuin (of balkon?)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2020 10:46    

Reageer met quote
Ik was altijd dol op mijn krentenboompje. Maar daar staan nu alleen nog stompen van. Sip Helemaal afgezaagd, zat een ziekte in, de bast ging los en het kwijnde weg. Maar was wel al 20 jaar oud inmiddels, misschien gaan ze zolang niet mee? Rollende ogen En nu moet ik dus de wortels nog uitgraven en er iets nieuws voor in de plaats zetten. Maar wat? Verward

Wie doet vrijwilligers werk in deze tijd? (En wat voor werk dan?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2020 22:51    

Reageer met quote
@missy..lijkt Viburnum/sneeuwbal er wat dit er wat op? Er zijn diverse varianten met grotere en kleinere "ballen".

ik doe bestuurswerk van de bigband en zit in een projectteam voor een project voor jongvolwassenen van de kerk.

Wat ga je zeker veranderen in je gewoontes tov van voor de covid-19 crisis?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020 16:36    

Reageer met quote
Ik wil meer online vergaderen en niet meer voor elke vergadering overal heenvliegen. Ik wil ook meer bellen in plaats van mailen. Elkaar spreken is zoveel waardevoller dan elkaar alleen maar 'typen'. Verder wil ik als geestelijk verzorger in de zorg weer meer gewoon van kamer naar kamer werken, gewoon langs de mensen gaan als het weer kan en wat minder vraaggericht. Na een tijdje zal dat natuurlijk wel weer moeten, maar in eerste instantie nog even niet.

WIe van jullie vergadert ook online?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2020 12:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 183, 184, 185 ... 190, 191, 192  Volgende
Pagina 184 van 192