Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Eindelijk een voorstel draadje

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   monique75
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Ik ben Monique, ik ben 40 jaar. Ik ben al sinds 2011 actief op de weegclub, maar had tot nu toe geen behoefte aan een voorsteldraadje, maar Odette heeft me overgehaald om er toch eentje te maken, zodat jij weet wie ik ben.

Aan mijn grafiek kunt zien, was het me al eens gelukt om flink af te vallen, echter had ik mijn leefstijl/eetstijl niet aangepast, zoals alle vorige pogingen, dus kwamen de kilo's er daarna gewoon weer aan.

Nu ben ik sinds februari bezig met Benfit(.nl) via een voedingscoach bij mijn fitnesscentrum. Ik weeg mij daar elke maandag en mijn vetpercentage gaat elke keer omlaag net als mijn gewicht. Goed, er zijn afgelopen weken wat schommelingen geweest, maar je lichaam moet er waarschijnlijk ook aan wennen dat het blijft afvallen. Ik krijg elke week een lijst waar per dag op staat wat ik mag eten. Ik dacht dat ik nu op 1750 calorieën per dag zit.

Daarnaast doe ik 2x per week aan fitness en probeer ik 10.000 stappen te zetten per dag. Mijn Fitbit Charge HR houdt dit sinds een half jaar voor mijn bij. Ik kan hiermee ook bijhouden hoe actief ik ben, hoeveel trappen ik oploop, hoe veel calorieën je verbrandt, hoeveel kilometer je gelopen hebt en hoeveel uur je slaapt. Natuurlijk kan je in de app ook bijhouden wat je eet en hoeveel water je drinkt, maar aangezien de app van Fitbit niet in het Nederlands is, doe ik dit niet en omdat ik op 2 koppen thee na, alleen maar water drink, weet ik dat ik genoeg water drink. Daar heb ik geen app voor nodig. Bij elke maaltijd of tussendoortje 1 glas water, meer mag!

Waarom denk ik dat het me nu wel gaat lukken? Nou met de jaren word je wijzer en met mijn huidige eetstijl krijg ik bijna geen suikers meer binnen. Verslaafd aan die suikers, dat was ik! Nu heb ik niet eens meer de behoefte aan een boterham met hagelslag, Nutella, pindakaas, jam, vruchtenhagel. Ik ben zeer tevreden met kaas, vleeswaren of smeerkaas of iets dergelijks. 'Verantwoorde' recepten, waar nog wel gebruik wordt gemaakt van producten waar suikers in verwerkt zijn, snap ik dan ook niet. Wil je iets zoet maken, gebruik dadels of een banaan of rozijnen.

Ik wil best wel toegeven dat ik af en toe nog wel een keer chocolade gegeten heb. Maar die keren kan ik tellen op 1 hand, en als ik het dan gegeten heb, is het lekker, ik geniet ervan en daarna is het weer genoeg.

Klaar met dat eetgedoe! Nog wat meer over mij:
Ik heb al 22 jaar verkering Erg blij
We wonen 13 jaar samen
Ik heb 2 cavia's, de dames heten Kyra en Jessie.
Ik werk op de financiële administratie van een bedrijf dat vrachtwagens bouwt. Daar stuur ik 8 mensen aan. Het is zittend werk, dus als ik overdag aan de 5.000 stappen kom, dan ben ik vaak genoeg naar de wc gelopen.
Ik verzamel Swatch horloges en ga ook naar Internationale event die Swatch Club organiseert, zodat ik mensen kan ontmoeten die net zo gek zijn als ik. Gelukkig is dit niet het verzamelforum, dus ga ik er niet verder over uitbreiden.

Nou ben ik nog vergeten? Owja ik ben hier ooit gekomen door mijn vriendin Alice. Ze is zelf niet meer actief op het forum, maar nog wel altijd mijn vriendin. Zij is bezig met Herbalife en heeft mij ook een beetje aangestoken. Ik gebruik de Aloe Vera, de thee en de mulitvitamines. Ik voel me er goed bij, dus ik neem aan dat het me helpt.

Nou ik hoop dat jullie een beetje een beeld van me hebben en dat wat er nu af is, er nu ook eens afblijft! Voor eens en altijd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 dec 2015 10:34    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Erg blij Welkom Monique Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 25 dec 2015 16:49    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Monique, als jij na al die tijd nog de moeite neemt je te komen voorstellen, neem ik de moeite je namens het team alsnog van harte welkom te heten! Erg blij
Waarschijnlijk ten overvloede, maar wie weet zit er toch informatie bij die nieuw voor je is.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Odette, Ellen,
Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 dec 2015 18:24    
Vrouw Weeggegevens   monique75
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
http://www.fitclubdepaal.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=89:slanker-gezonder-en-fitter&catid=84&Itemid=563

Ik weet niet hoe lang het artikel op de website zal staan, maar dit is mijn verhaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2016 10:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1