Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

EGA op naar de zomer

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EGA

Reageer met quote
Voor iedereen die met de EGA methode wil afvallen. Hier kun je vragen stellen, mee lezen, mee kletsen. Niet alleen over EGA maar natuurlijk ook gewoon over alledaagse dingen.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 04 mei 2019 8:22    
Vrouw Weeggegevens   Sannie6715
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoi yvonne,

Ik doe weer mee hoor! Gaat helemaal niet goed met afvallen. Pfff heb schop onder mijn kont nodig
Vanavond naar de club en dan maar weer knop om en er weer voor gaan! Hoe gaat t met jou?
Schaam Schaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019 14:37    

Reageer met quote
Ik ben helaas nog heel erg aan het schommelen met mijn gewicht. Kan binnen een week soms wel tot 3 kilo schelen. Lastig met wat dan nu mijn werkelijke gewicht is. Ik ben nu stapje voor stapje weer EGA terug aan het zetten in mijn patroon. Ik moet leren om mezelf ook dingen te gunnen zonder dat ik me hierover schuldig voel. Ik ging echt de mist in omdat ik wat gegeten had dat buiten mijn EGA boekje was en dat ik er dan maar helemaal met de pet naar ging gooien. De dag, week, maand was toch al verpest. Dat ging van kwaad naar erger zodat ik weer behoorlijk wat kilo's was aangekomen. Daarom heb ik hulp gevraagd bij de praktijkondersteuner van de huisarts. Deze heeft me gevraagd om EGA en het afvallen helemaal los te laten. Vervolgens zijn we nu stapje voor stapje regeltjes van EGA weer aan het invoeren. Het afvallen gaat nu met onsjes per week maar het gaat er gelukkig weer af. Ik moet er voor waken dat ik niet weer terug val in heel streng zijn voor mezelf en als het dan mis gaat dat het dan weer door slaat. Het gaat nu dus goed waarbij ik er dan zelf weer achter aan denk: Maar het gaat me niet snel genoeg. Alles moet bij mij in een keer gefikst zijn en zo werkt het in het leven niet helaas. Ik ben gewoon te streng voor mezelf. Te perfectionistisch. Daar straf ik mezelf bij af op momenten dat een ander trots op zichzelf zou zijn. Dat was we een eyeopener toen de praktijkondersteuner dat tegen me zei. Kortom ik ben mijn koppie weer op orde aan het stellen zodat ik dan ook mijn lijf weer op orde kan krijgen. Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 07 mei 2019 13:54    

Reageer met quote
Sannie6715 schreef:
Hoi yvonne,

Ik doe weer mee hoor! Gaat helemaal niet goed met afvallen. Pfff heb schop onder mijn kont nodig
Vanavond naar de club en dan maar weer knop om en er weer voor gaan! Hoe gaat t met jou?
Schaam Schaam

En heb jij daar jou schop onder de kont gevonden?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 07 mei 2019 13:57    
Vrouw Weeggegevens   Sannie6715
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi hoi Yvonne,

Wat jij schrijft is zo herkenbaar voor mij! Ik kan ook soms zo doorslaan met afvallen. Maar als het dan een keertje tegenzit gaan ook alle remmen bij mij los! Dan vreet ik alles wat ik maar kan vinden.
Daarom ben ik ook blij dat ik elke week naar de ega cursus ga. Dat is mijn stok achter de deur. Als ik dat niet zou hebben zit alles er zo weer bij.
Daarom wat jij doet is prima. Kleine stapjes vooruit. Elke onsje wat je afvalt is mooi meegenomen. Hoop dat je het zo lekker door kan zetten.

Gisteravond wezen wegen en zowaar maar liefst 2,5 kilo afgevallen. Nu helaas wel ongesteld dus de komende week de weegschaal even uit mijn buurt laten haha.
Heel veel succes Yvonne zet m op.

Tis hier helaas wel beetje stilletjes he?! Waar zijn de andere ega’ ers gebleven? Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2019 10:39    

Reageer met quote
Geen idee Sannie. Het is inderdaad stilletjes maar ik blijf je steunen hoor.

Zelf was ik weer naar een EGA cursus gegaan maar die is bij ons gestopt omdat er te weinig nieuwe leden bij kwamen. Ze had nog maar drie mensen die moesten afvallen en de rest waren maand cursisten. Voor een andere cursus moet ik te ver rijden vind ik zelf. Maar misschien moet ik het toch maar weer gaan doen. Dat is ook de dame waar ik ooit bij begonnen ben en toen ging het heel goed. Toen had ik ook steun van mijn partner die moest ook veel gewicht kwijt. Mijn huidige man snapt heel het afvallen niet. Verdiept zich dan ook niet in EGA en als ik eens vraag of hij voor het eten wil zorgen dan komt er pizza of friet op tafel. Verder vind hij het ook wel makkelijk dat ik kook en blijft verre van de keuken. Zo jammer want een beetje steun van hem zou fijn zijn. Daarbij houdt hij ook nog van volle vrouwen wat ook niet echt een stimulans is om af te vallen. Moet dus echt de motivatie alleen uit mezelf halen. Maar bij deze weer een stapje EGA er bij gezet. Goed EGA ontbijt zit er weer ingesleten en ook avond eten gaat steeds vaker volgens EGA menuutjes. Nu nog de lunch. Ik vind het lastig om steeds een nieuwe lunch te verzinnen. Heb jij nog lekkere lunch ideeën? Ik hou niet van tonijn en hüttenkäse Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 14 mei 2019 12:16    

Reageer met quote
Sannie6715 schreef:
Hoi hoi Yvonne,

Gisteravond wezen wegen en zowaar maar liefst 2,5 kilo afgevallen. Nu helaas wel ongesteld dus de komende week de weegschaal even uit mijn buurt laten haha.
Heel veel succes Yvonne zet m op.

Lach

Kan soms zo snel gaan hé. 2,5 kilo is wel lekker dat je dat vast kwijt bent. Mocht er dan een beetje bij komen omdat je ongesteld bent is het toch nog mooi wat je afgevallen bent. Hou vol hoor. Je bent goed bezig.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 14 mei 2019 12:20    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Reageer met quote
Hoi Yvonne en Sannie, ik ga weer met jullie meedoen.
Vanmiddag Weight Watchers weer opgezegd, want dat punten tellen is toch niet zo mijn ding.
Zo even mijn eetwijzer erbij zoeken en dan vanaf morgen proberen weer in het EGA ritme te komen.
Ik ga het, denk ik, maar eerst zelf proberen.

Wow Sannie, jij hebt afgelopen week een mooie klapper van een min gescoord.
En Yvonne bij jou zag ik ook een aantal groene vakjes op een rij.
Jullie zijn goed bezig dames!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2019 15:30    

Reageer met quote
Inmiddels 7 groene vakjes op rij. De meeste wel van 1 ons per keer maar het gaat in ieder geval weer naar beneden met mijn gewicht. Ik ga stap voor stap ook steeds meer EGA weer toe voegen in mijn patroon. Moet er alleen voor waken dat ik niet weer door sla. Zo sonde om weer al die kilo's bij te komen. Vooral omdat ze er sneller aan komen dan dat ik ze er af gewerkt krijg.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 mei 2019 9:39    

Reageer met quote
Dionbi schreef:
Hoi Yvonne en Sannie, ik ga weer met jullie meedoen.
Vanmiddag Weight Watchers weer opgezegd, want dat punten tellen is toch niet zo mijn ding.
Zo even mijn eetwijzer erbij zoeken en dan vanaf morgen proberen weer in het EGA ritme te komen.
Ik ga het, denk ik, maar eerst zelf proberen.

Wow Sannie, jij hebt afgelopen week een mooie klapper van een min gescoord.
En Yvonne bij jou zag ik ook een aantal groene vakjes op een rij.
Jullie zijn goed bezig dames!

Goed dat je er weer bij bent Dionbi. En je gaat het gewoon doen want je kunt het.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 mei 2019 9:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3