Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Een beetje support kan ik wel gebruiken.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   AmandaRoffa
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Fitbit / Gezond eten

Reageer met quote
Dag allemaal,

Normaal heb ik een hele riedel in het voorstellen. Voor het eerst vind ik het spannend omdat het heel kwetsbaar voelt iets te vertellen over mijzelf. In het kort: Amanda, Rotterdam, 33 + 2 katten.

Al sinds mijn 24e probeer ik af te vallen, heb ik dan ook alles al geprobeerd. Van Sonja Bakker, Weight Watchers, MyFitnesspal, Noom en ga zo maar door. Vaak val ik af en zodra ik bij mijn streefgewicht kom raak ik in paniek en vreet ik alles er weer aan.

Ik heb opgemerkt dat als ik richting mijn streefgewicht kom ik opeens veel aandacht krijg van mannen en daar voel ik mij enorm ongemakkelijk en onveilig bij. Terwijl ik dit opschrijf voel ik mij ook een enorme aansteller.

Inmiddels zit is far beyond mijn streefgewicht en heb ik zelfs een beetje overgewicht. Vertrouwen in de zoveelste poging is inmiddels ook wel laag. Ik begin altijd heel enthousiast en met succes en daarna kakt het in en verval in oude gewoontes. Natuurlijk ben ik op zoek naar balans maar dat blijkt iedere keer weer een uitdaging voor mij te zijn.

In het verleden heb ik wel eens meegelezen en geschreven op dit forum en dat gaf mij best een fijn gevoel.

x
Amanda

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 mrt 2019 23:01    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo Amanda, van harte welkom bij de weegclub. Een aansteller hoef je je niet te voelen. Wij zijn (bijna) allemaal zo. En het is ook niet gemakkelijk. Ik wens je heel veel succes en kijk uit naar wat je allemaal gaat eten.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam, Morgenrood2

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 16 mrt 2019 13:16    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
welkom Amanda
als je weet wat je valkuilen zijn kun je daar aan werken...sprintjes en een dagboekje helpen daar echt bij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 16 mrt 2019 22:19    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom op ons forum Amanda steun genoeg meis,

succes

We bestaan van sponsoring en de spontane donaties van de deelnemers.
https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 16 mrt 2019 22:30    
Vrouw Weeggegevens   BC22
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: kcals tellen/gezond eten

Reageer met quote
Allereerst welkom! (ik ben ook erg nieuw)

katten <3

AmandaRoffa schreef:
Dag allemaal,
Ik heb opgemerkt dat als ik richting mijn streefgewicht kom ik opeens veel aandacht krijg van mannen en daar voel ik mij enorm ongemakkelijk en onveilig bij. Terwijl ik dit opschrijf voel ik mij ook een enorme aansteller.

Zo herkenbaar! Echt heel vervelend. Al voel ik me niet zo onveilig meer na behoorlijk wat jaar vechtsport.. maar vervelend is het wel! Dus je bent geen aansteller hoor!

Hopelijk vind je hier de steun die je gebruiken kunt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mrt 2019 0:35    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom! Hopelijk kun je hier tips en motivatie vinden om weer een nieuwe start te maken. Een (eet)dagboekje helpt daar wel heel goed bij.

Ik viel na 1 à 2 weken altijd weer terug in m'n oude eetgewoonten. Ik ben er na een hele lange tijd en strijd achter gekomen dat ik mijn gewoonten klein beetje voor beetje moest gaan aanpassen. Alles in één keer is gewoon weg te veel voor mij. Door kleine stapjes te maken in een wat langzamer tempo heb ik nu wel nieuwe gewoontes aangeleerd die ook blijven hangen en waardoor ik niet zo snel meer terug val in m'n oude eetpatroon. Misschien is dat een tip voor jou??

Zo heb ik bijvoorbeeld mezelf aangeleerd meer fruit of rauwkost mee te nemen naar het werk om daar van te kunnen snacken als ik trek heb. En ik heb een zak met noten op mijn bureau staan, als ik een snaaibui heb dan kan ik een handje noten pakken die er voor zorgt dat ie bui verdwijnt. Iedere dag een klein handje noten was in het begin erg moeilijk en gaat nu vanzelf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 mrt 2019 11:23    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
BC22 schreef:
Allereerst welkom! (ik ben ook erg nieuw)

katten <3

AmandaRoffa schreef:
Dag allemaal,

Zo herkenbaar! Echt heel vervelend. Al voel ik me niet zo onveilig meer na behoorlijk wat jaar vechtsport.. maar vervelend is het wel! Dus je bent geen aansteller hoor!

Hopelijk vind je hier de steun die je gebruiken kunt!

Fijn om te horen, ik doe sinds mijn 7e karate en heb daarna wel gebokst. Nu doe ik dat nog af en toe. Door jouw vraag realiseer ik mij dat het niet gaat om fysieke onveiligheid, maar de emotionele veiligheid. Ik weet mij vaak geen houding te geven bij geflirt of juist het 'naroepen en joelen' wat op straat gebeurt. Food for thought in ieder geval!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mrt 2019 20:39    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Logano schreef:
Welkom! Hopelijk kun je hier tips en motivatie vinden om weer een nieuwe start te maken. Een (eet)dagboekje helpt daar wel heel goed bij.

Ik viel na 1 à 2 weken altijd weer terug in m'n oude eetgewoonten. Ik ben er na een hele lange tijd en strijd achter gekomen dat ik mijn gewoonten klein beetje voor beetje moest gaan aanpassen. Alles in één keer is gewoon weg te veel voor mij. Door kleine stapjes te maken in een wat langzamer tempo heb ik nu wel nieuwe gewoontes aangeleerd die ook blijven hangen en waardoor ik niet zo snel meer terug val in m'n oude eetpatroon. Misschien is dat een tip voor jou??

Zo heb ik bijvoorbeeld mezelf aangeleerd meer fruit of rauwkost mee te nemen naar het werk om daar van te kunnen snacken als ik trek heb. En ik heb een zak met noten op mijn bureau staan, als ik een snaaibui heb dan kan ik een handje noten pakken die er voor zorgt dat ie bui verdwijnt. Iedere dag een klein handje noten was in het begin erg moeilijk en gaat nu vanzelf.

ja, dat is herkenbaar. Alhoewel ik na 3 dagen vaak alweer opgaf. Ken je het principe van Keystone gewoontes? Op die manier probeer ik weer wat goede gewoonte op te bouwen: een goede gewoonte in de ochtend (zoals meal prepping) waardoor er andere goede gewoontes volgen (zoals fruit en gezonde snacks eten omdat je die hebt ingepakt). Ik ga er mee aan de slag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mrt 2019 20:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ellen schreef:
Welkom op ons forum Amanda steun genoeg meis,

succes

Dank je wel!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mrt 2019 20:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dipinipi schreef:
welkom Amanda
als je weet wat je valkuilen zijn kun je daar aan werken...sprintjes en een dagboekje helpen daar echt bij

Valkuilen... check! Ik ga ze vandaag eens opsommen!

Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1