Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Doorstappen met de Kilometervreters


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 27, 28, 29  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 4981
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
O ja, dat was een akelige ervaring toen, Mamdarijn. Ik snap het nu wel! Zo'n dekentje is toch wel een goed idee.

Dat was vast een fijne vakantie in Duitsland, Moppy, mooie foto!

Met zoveel beweging valt er lastig een rustdag in te plannen, Leonie. Hopelijk hebben je benen vandaag dan wel rust?

Dinsdag liep ik 6,5 km
En gisteravond al met al 6 km. De kleinkinderen hadden de afsluiting van de Avondvierdaagse, vorige week kon dat door het slechte weer niet doorgaan. Het was zo leuk! Ik heb ze een eind tegemoet gelopen en had de auto een kilometer verderop neergezet. En zo haalde ik m'n kilometers ook wel
Lach
De jongste van ruim twee en en half kon het prima doen! Alleen die van vier was bekaf. En de oudste van bijna zes ging nog lekker dansen na afloop! Al met al een leuke belevenis!

_________________
Mijn bmi is 25!
Dat wil ik zo houden.
Dus veel bewegen en gezond eten.
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 8:09    
Vrouw Weeggegevens   milly24
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-7-2011
Berichten: 6715
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Vandaag een vrije dag, dus er stond hardlopen op het programma. Ben weer lekker aan het opbouwen. Vandaag 2.7km hardgelopen zonder tussen door wandelen, dus gewoon aan 1 stuk door!! Erg blij, was wel al erg warm dus heel rustig tempo gelopen. Nu even mijn vocht aanvullen haha!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 8:23    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 1997
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Geke schreef:

Met zoveel beweging valt er lastig een rustdag in te plannen, Leonie. Hopelijk hebben je benen vandaag dan wel rust?


Rust op tijd is goed om af te vallen, sowieso ook belangrijk voor herstel van spieren en vermijden van blessures en overbelasting. Ik schakel altijd een tandje terug als ik voel dat het niet gaat. Dan maar niet volgens planning Lachen

Ik wil minimaal 1 echte rustdag per week, een tweede met wat minder activiteit mag. Dus zeker niet meer dan twee dagen waarop ik onder de 2000 kcal verbruik blijf steken, op een echte rustdag is het soms zelfs minder dan 1500 kcal. Vandaag heb ik alleen krachttraining voor armen en buik ingepland. Maandag was een echte rustdag.

Mijn benen mogen vandaag rust, dan kan ik morgenvroeg weer fit joggen, ik wil mijn eerste 10 km van dit seizoen doen, het is sinds 5 juni 2015 geleden dat ik dat liep en toen liep ik ook nog een kuit blessure op.

Mijn normale schema is:

Maandag: 1 uur stevig tempo hardlopen, alleen. krachttraining op mijn matje half uur
Dinsdag: ong 40 km fietsen met JP, eventueel met 1 km zwemmen
woensdag: 1 uur hardlooptraining met reumagroep
Donderdag: Rustdag of 10 km wandelen om wachttijd te doden, alleen of half uurtje krachttraining op mijn matje
Vrijdag: rustige lange afstandsloop 1.15-1.30, alleen
Zaterdag: 35 km wandelen met Jo
Zondag: Rustdag of dik 40 km wandelen met Michelle (als ik dat doe maandag rustdag, training naar dinsdag ochtend vroeg), ook ik voel 80 wandelkm's wel in mijn benen Lachen Lachen Lachen

Ik vind het een fijn en gezond schema, de meeste mensen worden al moe als ze eraan denken, maar voor mij is het mijn tweede natuur. Als ik onder de 70 kilo weeg en 1500 kcal op een dag wil eten ipv de 1000 van nu, dan moet ik minimaal 20 km rennen en 30 km wandelen per week om niet aan te komen. Dat doe ik met plezier, enige probleem ontstaat als mijn reuma weer de kop op steekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 9:10    
Vrouw Weeggegevens   milly24
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-7-2011
Berichten: 6715
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Zo ook nog een rondje boodschspjes gedaan, ook weer goed voor 3.8km. Maar wat is het warm, zelfs om te wandelen. Maar goed de km's zijn weer gemaakt.[/quote]

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 12:18    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 23-11-2009
Berichten: 3126
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Geke, die koekjes en de deet zijn inderdaad ook hele slimme dingen. Ik heb recent zelfs gelezen dat deet ook helpt tegen teken! Want vooral als je onverhard loopt willen die beestjes graag bij je broekspijpen inkruipen. (Als kind heb ik ooit eens meer dan 30 teken gehad toen we bosbessen zijn wezen plukken. Ik weet nog dat ik op een handdoek lag te bijten terwijl mijn moeder ze één voor één uit me trok... Wat deed dat zeer...)

Mamdarijn, wat een nare ervaring moet dat zijn geweest... Ik snap dat je nu altijd zo'n reddingsdeken bij je hebt. Heb je ook nazorg gehad na die tijd?

Voor de mensen die een reddingsdeken willen gebruiken, sommigen zijn helemaal van zilverkleur, sommigen hebben ook een goudkleurige kant. Het is van belang ze goed te gebruiken, met de goede kant naar het slachtoffer. Als iemand onderkoeld is de zilveren kant naar het slachtoffer, als iemand oververhit (na heftige inspanning bv) de gouden kant naar het slachtoffer. Ezelsbruggetje hierbij is: goud-koud. (Aan de kant van het goud wordt het koud.)

Leonie, wat sta ik elke keer versteld van je discipline om te sporten. Petje af!

Milly, het was inderdaad warm. Daarom een extra prestatie dat je 2,7 km achtereen hebt gelopen. Super dat je dat hebt volgehouden!

Ik heb net ook een rondje van 20 minuten gelopen. 3,0 km. Ook hier veel last van de warmte. Ondanks dat ik niet op mijn max heb gelopen had ik het laatste stukje toch een hartslag van 182... Waarschijnlijk echt door de warmte. Zaterdag nog een stukje wandelen en dan zondag de ladiesrun. Spannend!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 13:13    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 19548
Dieet: E.G.A met minder koolhydraten


  Reageer met quote
Kijk dat was ik weer mooi vergeten, ik ga een sticker op het pakje plakken, Goud-koud.

Ik heb inderdaad nazorg gehad Kaktus, het was een heftige ervaring. Ik ben er zelfs door aan het denken gezet, alles stond even op losse schroeven. En ik ben hierdoor gestopt met de baan die ik had en ik heb ruim een jaar gewerkt bij een hulporganisatie voor vluchtelingen, gewoon omdat ik iets zinnigs wilde doen, omdat het leven zomaar voorbij kan zijn en omdat niet alle vanzelfsprekend is.

Ik heb het niet gered om vanavond de avondvierdaagse te lopen, het was te druk op mijn werk vandaag, ik was pas om half 7 thuis.

_________________
Stick to the plan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 19:41    
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 20-4-2009
Berichten: 2091
Dieet: Dr Frank
Woonplaats: Ede


  Reageer met quote
Het gaat hier heel lekker, gewicht gaat niet mee, maar dat komt wel weer als het koeler wordt.

Zondag 2,9 km
Maandag 3,9 km plus 8 km gefietst
Dinsdag 4,1 km plus 15 km gefietst
Woensdag 6,2 km plus 18 km gefietst
Donderdag 4,5 km plus 25 km gefietst

Ik merk dat ik, vooral met dit warme weer, fietsen fijner vindt, dus zoals jullie zien heb ik dat toegevoegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 22:06    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 4981
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Maar helaas tellen de fietskilometers niet mee hier... maar ik noteer ze er soms ook bij al heeft dat eigenlijk geen zin. Voor de aardigheid dan maar.
Ik liep vandaag 6,5 km en ben naar de sportschool gefietst met een onvrijwillige omweg waardoor het 20 km werd in plaats van 16.

_________________
Mijn bmi is 25!
Dat wil ik zo houden.
Dus veel bewegen en gezond eten.
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 22:42    
Vrouw Weeggegevens   vrolijkvlindertje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 20-4-2009
Berichten: 2091
Dieet: Dr Frank
Woonplaats: Ede


  Reageer met quote
Nee, maar ik heb ze wel gefietst ipv gelopen, dus ik vermeld ze maar even voor de duidelijkheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 22:46    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 19548
Dieet: E.G.A met minder koolhydraten


  Reageer met quote
Erg blij Tja en kano-en telt ook al niet.. Maar het is juist leuk om alle beweging te noteren, ook al telt het niet bij de stappen die we hier zetten, actief zijn we mooi wel.

Blijf het noemen hoor, zo inspireren we elkaar

_________________
Stick to the plan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 23:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 27, 28, 29  Volgende
Pagina 20 van 29