Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Doorstappen met de Kilometervreters


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Fernanda
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-7-2011
Berichten: 1093
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Lent


  Reageer met quote
Geke, jij zet mij ook aan het denken. Ik heb eigenlijk nooit overwogen zo’n grote afstand alleen af te leggen, terwijl ik erg hou van stiltemomenten in mijn drukke leven. Eerlijk gezegd ook niet met meer mensen Schaam Schaam Ik vind dat een mooi nieuw doel voor mijzelf, een tocht van 40 km lopen. Ik loop nu nooit erg veel in 1 keer, hooguit 10 km, dus ik zal dat wel moeten opbouwen. Ik zal eens op zoek naar gaan wandelschema’s, die zijn ongetwijfeld te vinden op internet.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 6:53    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2306
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Fernanda schreef:
Geke, jij zet mij ook aan het denken. Ik heb eigenlijk nooit overwogen zo’n grote afstand alleen af te leggen, terwijl ik erg hou van stiltemomenten in mijn drukke leven. Eerlijk gezegd ook niet met meer mensen Schaam Schaam Ik vind dat een mooi nieuw doel voor mijzelf, een tocht van 40 km lopen. Ik loop nu nooit erg veel in 1 keer, hooguit 10 km, dus ik zal dat wel moeten opbouwen. Ik zal eens op zoek naar gaan wandelschema’s, die zijn ongetwijfeld te vinden op internet.


Wij zijn ook begonnen met 10 km en zo naar 12, 15, 18, 22, 25 (dit een paar keer gedaan totdat dat niet meer voelde als pfff), door naar de 28, ook paar keer gedaan, de 30, de 32 (dat zijn ook afstanden die je vaker moet lopen om te denken dat gaat wel), door naar 35, 37, 38 en naar de 40. Er gaan 3 à 4 maanden overheen als het alleen een weekend gebeuren is. Besef dat je in het begin meer en vaker pauze nodig hebt, wij pauzeren op lange tochten bij ongeveer 10-18-26-33 km Als je 5 km per uur loopt ben je snel 10 uur onderweg, ga dus op tijd weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 7:14    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 5283
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Goede tips, Leonie!
Jij bent hier natuurlijk de echte grote afstandloper! Veel respect hoor, hoe jij het toch maar elke keer voor elkaar krijgt om grote afstanden te wandelen en dat zelfs straks weer vier dagen aaneen.

Fernanda, ik ben begin 2015 begonnen met trainen, omdat ik in mei van dat jaar een etappe van de Elfstedenwandeltocht mee ging lopen (44 km). Ik was gewend om tochten van 10 tot 20 km te lopen, maar alleen in de zomervakantie en in laag tempo. Ik heb het toen opgebouwd met ongeveer iedere twee weken een tocht: in februari 15 km per tocht, in maart 20 km, in april 25 à 30 en begin mei een tocht van 35 km. Achteraf was dat te weinig. Ik heb het gehaald, dat wel. Maar wel met forse blaren en met veel spierpijn en stijfheid na afloop.
Toch was ik erg blij met m'n resultaat, ik had het toch maar gedaan! En ik had veel ondersteuning hier bij de kilometervreters, het was zo fijn om elke keer hier te kinnen melden hoe het ging en om hier aanmoediging te vinden.
Eigenlijk ging ik het wandelen steeds leuker vinden! In 2017 ging ik weer een etappe lopen en ging ik ook vaker amdere georganiseerde tochten lopen. Toen leerde ik dat je je tempo kunt opvoeren. Dat dat juist bij zo'n lange tocht heel slim is. Maar ook dat kost tijd en training! Deze keer haalde ik de etappe zonder blaren, maar het laatste stukje was toch wel zwaar (ook vanwege de brandende zon). Maar wat een verschil met de vorige etappe, al had ik nog steeds diep respect voor de lopers die de elf steden in al die vijf (!) dagen aaneen aandeden. Afgelopen jaar heb ik nog weer wat meer gedaan: deze keer liep ik twee etappes aaneensluitend. En ook dat ging goed. Geen blaren, weinig spierpijn. Een heerlijk gevoel! Dat er nog steeds opbouw en ontwikkeling in zit.

Met dit lange verhaal wil ik maar aangeven dat opbouw en training heel belangrijk zijn.
Dat je lichaam er baat bij heeft dat je van tevoren veel kilometers maakt.

Het is dus een behoorlijk hoog doel om van 10 naar 40 km te gaan. Maar als je het wilt, kun je het ook!

En wij zijn hier om je aan te moedigen!

_________________
Mijn bmi is 25!
Dat wil ik zo houden.
Dus veel bewegen en gezond eten.
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 8:45    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 19855
Dieet: E.G.A met minder koolhydraten


  Reageer met quote
Super om te lezen Fernanda, Geke en Leonie!

Wat ik nog kan toevoegen aan de trainingen, is dat je een basisconditie opbouwt door regelmatig korte stukken te lopen, en ook dan af en toe een tempo wandeling maakt (zoek maar op fartlek trainingen, je kan dit ook prima wandelend doen..)
Je ziet dat Geke bijna elke dag km’s maakt en ook de 3,2 km regelmatig meldt.
Met een soortgelijke basis (een paar keer per week een uurtje wandelen) heb ik ongetraind voor lange stukken de 20, 25 en 28 km gelopen zonder echte problemen (beetje stijf in de heupen, maar niet dat ik ervan moest strompelen)

En ik merk dat ik met tochten makkelijker loop met een maatje of in een groep. In mijn eentje krijg ik vaak een mentaal probleempje, ga ik me bijvoorbeeld afvragen waarvoor ik het doe en vind ik dat ik beter kan stoppen.. ik heb een maatje waar ik lange tochten mee train en met haar kan ik heel goed in stilte wandelen.

O ja, waar jullie het ook niet over hadden is een rugzakje met spullen als water (logisch), telefoon, voldoende eten, druivesuiker, pleisters en een warmhouddeken (zilver/goud folie, heel klein pakje, te koop bij de drogist). Zelfs een fluitje kan handig zijn in geval van nood. Ik heb ook een klein flesje handgel, en je kan een stuk plastic meenemen om op te zitten als het nat is, en je geen zin hebt in een natte bips. Ik heb tegenwoordig ook altijd een petje in mijn tas zitten en een buff.

Ps. De meeste dingen in de tas gebruik ik niet.. heb ik nog nooit gebruikt, maar heb ik bij me omdat ik assistent trainer ben.

Kaktus gaf ook ooit de tip om een briefje met naam en adresgegevens in je schoen te doen.

_________________
Stick to the plan!


Laatst aangepast door Mamdarijn op wo 06 jun 2018 11:28, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 9:39    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 23-11-2009
Berichten: 3231
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Wat leuk om al die tips over het opbouwen te lezen. Echt respect voor de tijd die jullie er in stoppen.

Haha, ja, als veiligheids-nerd komt inderdaad de tip van altijd een soort van ID bij je hebben van mij... Hoe vaak gaan niet sporters zonder ID of nood-telefoonnummer van huis. En er zal je maar wat overkomen waardoor je niet meer aanspreekbaar bent.
Dus zorg dat men altijd weet wie je bent, en bij voorkeur ook een telefoonnummer van een naaste bij je hebt.
Ik heb een Road-ID, een polsband waar mijn gegevens en 2 telefoonnummers van contactpersonen op staan.

Tegenwoordig hebben ook de meeste smartphones een medische-ID-functie, waar je ook met vergrendelde telefoon bij de telefoonnummers van je nood-contacten kunt komen. Handig voor hulpverleners.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 11:17    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 5283
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Leuke tips!
Ik heb ook altijd een adreskaartje bij me, maar dit kan nog iets beter vindbaar.
Warmhouddeken vind ik overbodig (al kan ik me rampscenario's indenken waarbij zoiets hard nodig is...).
Autan of Deet miste ik nog in de opsomming. Bij het lopen in vochtige bossen absoluut onmisbaar.
Water en voeding moeten ook zeker mee. Voor een dagtocht doe ik vier sneetjes brood in de tas, een banaan en wat noodrantsoen koekjes (die ik bijna nooit aanspreek). Hoeveel kilometers die koekjes intussen al afgelegd hebben....! Lachen

_________________
Mijn bmi is 25!
Dat wil ik zo houden.
Dus veel bewegen en gezond eten.
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 12:56    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 19855
Dieet: E.G.A met minder koolhydraten


  Reageer met quote
Je weet vast nog wel waarom ik die deken nu standaard mee heb Geke.. Ik heb inderdaad een keer een naar geval meegemaakt waar die deken goed van pas geweest. Wat ik meemaakte zal vast nooit meer gebeuren, maar het weegt niks en neemt geen plek in dus waarom niet..

Voor wie nu meer wil weten, ik trof een paar jaar geleden een man in nood aan, op weg naar mijn werk, vroeg op de ochtend. Hij was verward en naakt en had pijn. Hij zag er heel vies uit waardoor ik dacht dat hij een zwerver was, die had willen badderen in het water, en toen onderkoeld was geraakt ofzo.
Voor er een ambulance kwam duurde het ruim een half uur (ik trof hem bij een fietspad aan de rand van een recreatiegebied aan het strand tussen Ermelo en Harderwijk)
Hij ging op zijn buik liggen in het gras, koelde teveel af en raakte bijna in shock, en ik had niets om hem te verwarmen. Ik heb hem al die tijd aan de praat gehouden.
Later bleek dat hij niet vies was maar verbrand, hij had geprobeerd om zichzelf in de fik te steken maar was in paniek geraakt en had toen al zijn brandende kleren uitgedaan. Zo zielig, het lichaam van de man was 80% verbrand. Volgens de politie had ik hem met zo’n deken al niet meer kunnen redden, maar de pluizige deken die we na een tijdje van een parkeerwachter kregen die ook niet zo’n foliedeken in zijn auto had deed geen goed aan de wonden die de man had.

Al met al is hij waarschijnlijk aan zijn brandwonden overleden, het was te ernstig. En sindsdien neem ik altijd een foliedeken mee.. nogmaals, het weegt niks, is een plat pakje, en kost nog geen euro. Een echte lifesaver..

_________________
Stick to the plan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 16:35    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 19855
Dieet: E.G.A met minder koolhydraten


  Reageer met quote
En vanavond weer de 5 km gelopen. We starten om kwart voor 7 als de laatste groep en komen steeds rond 8 uur binnen.
Heel grappig, we hebben dezelfde shirts aan en dat werkt geweldig voor de groepssfeer. Vanavond was het wel heel warm, en ik was vandaag op de fiets naar het ziekenhuis geweest, deze 10 km’s zitten me niet meer in de benen.. de fietsconditie is best weg..

Dus een actief, maar vermoeiend dagje..

_________________
Stick to the plan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 20:52    
Vrouw Weeggegevens   Moppy77
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 22-9-2014
Berichten: 1136
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
5 juni 5 km gewandeld
Vandaag 6 km gewandeld

Ik wandel het liefst ook alleen en genieten van de stilte.
Ik ben weer terug van een weekje vakantie we waren naar Duitsland.


_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 22:04    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2306
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Gisteren 5 km afgelegd bij de runtraining en al wandelend 6 km

Door mijn minitriatlon dagje van dinsdag omdat ik 's avonds ook nog 1 km gezwommen heb en 40 km gefietst, waren mijn benen bij de training nog wel een beetje zwaar, was ook benauwd. Eigenlijk moet er minimaal een dag tussen zitten, maar het lukt planmatig niet altijd om maandag en vrijdag te rennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 5:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 19 van 49