Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

doe eens een eetwissel...


Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 38544
Dieet: Weight Watchers en suikervrij
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
Eetwissel
leer nieuwe/andere gewoontes aan
het voedingscentrum heeft er een verhaaltje over
https://www.voedingscentrum.nl/nl/thema/eetwissel/zo-maak-je-een-eigen-eetwissel.aspx

ik doe al veel
bv ik drink water ipv frisdrank
ik eet volkoren ipv van wit
ik neem fruit ipv een koek
er zijn veel mogelijkheden (zie artikel)

het lijkt me leuk om dat met elkaar te doen om ideetjes op te doen en elkaar te stimuleren en te motiveren

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 11:37    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-7-2010
Berichten: 6598
Dieet: gezond eten
Woonplaats: delfzijl


  Reageer met quote
Ik drink 6 glazen water op 1 dag naast mijn gewone drinken
Ik ga als ik moe ben op bed ipv te gaan snoepen
Ik schrijf elke dag over mijn dag hoe het ging en vooral als het niet goed gaat. Zo kom ik erachter wat ik anders moet doen de volgende keer. En wat mijn gevoel was bin het niet goed gaan.
Ik schep 1x op
Ik neem alleen een toetje bij speciale gelegenheden zoals verjaardag of feestdagen
Als ik uit eten ga neem ik of voorgerecht ( max 3 stokbrood ) of nagerecht. Niet beide

Op een verjaardag neem ik alleen taart als hij mij een 9 of 10 waard is
Ik neem maximaal 5x wat van de schaal met hapjes
Ik weeg mij 1x per week om rust te krijgen en te voelen wat goed voelt wat ik eet ipv naar het gewicht te kijken

Ik ga mijn valkuilen in kaart brengen en ga hiervoor een alternatief plan bedenken.
Ik ga 3x per week 30 min bewegen.
Ik eet 1x per dag een tussendoortje( koek of snoepje)
Ik ga 1x per week mijn doelen evalueren en kijken hoe ik het kan veranderen om toch mijn doelen bij te stellen
Ik ga 1x per maand uitrekken voor 1a 2 gewoontes te veranderen

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 11:57    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 38544
Dieet: Weight Watchers en suikervrij
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
ja een maand mag je zeker wel uittrekken voor een blijvende verandering...en dan nog moet je scherp blijven

ik zit momenteel in de lappenmand met behoorlijk wat pijn en wandelen en tennissen zit er al 6 weken niet in
rust is momenteel noodzakelijk
en omdat ik me af en toe best wel zielig vind neem ik in de weekenden een paar glazen wijn Rollende ogen

gelukkig kan ik wel van de koeken ed afblijven
en ik bak suikervrij
ik eet iets te veel dus dat kan ik wel aanpakken

plan voor deze week
*een liter water en 2 grote glazen thee
*minder opscheppen

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 12:18    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-7-2010
Berichten: 6598
Dieet: gezond eten
Woonplaats: delfzijl


  Reageer met quote
Beterschap. Wat kan je qua beweging wel doen. Ook al is het 2 min. Bv lopen naar de glasbak. Of naar de brievenbus.
Maak je doelen concreet. Minder is dan niet g oord wat is minder. De ene keer minder is de andere keer niet. Formuleer smart

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 12:46    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-7-2010
Berichten: 6598
Dieet: gezond eten
Woonplaats: delfzijl


  Reageer met quote
Wat ik hierboven heb geschreven zijn doelen voor een heel jaar. Sommigen heb ik al eigen gemaakt en sommigen moet ik nog echt eigen maken.
Leg de lat niet te hoog. Het moet wel haalbaar zijn en niet bij voorbaat denken oh dat ref ik toch niet. Dan doe je een stapje minder.

En alles wat ik hier zet heb ik niet allemaal van mijzelf he. Ook ik zit nog in mijn verander proces van jose

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 12:56    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 38544
Dieet: Weight Watchers en suikervrij
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
ik heb een spierblessure in m'n bovenbeen...ik heb er wisselend last van
gister kon ik er amper mee naar de keuken mee lopen..vorige week had ik er ook nog een slijmbeursontsteking bij en kon niet eens steunen/staan op dat been...dus Nee even naar de glasbak is al te veel...die staat hier trouwens 2 km vandaan haha
ik heb dus verplicht met een boek op de bank gezeten en het gaat vandaag iets beter...

minder eten...tja...ik kook afgepast maar neem best wel een aardig bordje vol...wel altijd veel groente hoor

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 13:15    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-7-2010
Berichten: 6598
Dieet: gezond eten
Woonplaats: delfzijl


  Reageer met quote
Oei dat word dan even geen beweging.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 13:42    
Vrouw Weeggegevens   nienkew87
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-11-2009
Berichten: 3831
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Ik kom hier ook meedoen. Heb nog wel het eea wat ik kan aanpassen.

Wissels die ik door kan voeren:
- Max 1 kop koffie per dag met zoetje ipv suiker (heb er ook melk in)
- 2x per week (thuis) sporten
- minstens 2x per week m’n zoontje lopend van de opvang halen (hij gaat 3x)
- brood voor lunch tenminste 2 werkdagen (vd 4) vervangen voor gezond gevulde wraps, salade oid

En wie weet wat er nog meer bij komt

_________________
Mijn dagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 15:16    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 38544
Dieet: Weight Watchers en suikervrij
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
ik ben een koffieleut dus dat laat ik niet makkelijk staan Ellen
ik drink er 5 of 6 op een dag

ik neem wel tegenwoordig lekkere theesoorten...venkel bv of verse munt..gember en citroen vind ik ook heerlijk
het vervangt de koffie niet maar is zowiezo gezond

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 15:19    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 38544
Dieet: Weight Watchers en suikervrij
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
leuk Nienke

op de lange termijn heb ik nog wel wat aan te passen maar eerst moet ik weer kunnen lopen
dan kan ik weer tennissen en 3x per week een rondje lopen van 30 a 40 min
ik wil weer wat kharmer gaan eten, ik merk dat ik steeds meer brood ed eet
ik wil dat vervangen door meer peulvruchten te eten...is niet echt kha maar wel met lekker veel vezels en vullend

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 25 feb 2020 15:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 1 van 18