Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Documentaire Fat, Sick & Nearly Dead

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   JantinaM
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Zijn er hier mensen die ook aan het rebooten zijn?

Zelf ben ik op dag 3 en ben lekker aan het juicen en smooties aan het maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015 17:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nou zo te zien heb ik pech en kent niemand de methode van Joe Cross om met heel veel groente en fruit uit de juicer flink af te vallen.

het is een korte of langere periode, dat maak je lekker zelf uit, waarin je alleen groente en fruit neemt en dan alleen als zelf geperst sap of als smoothie. Je krijgt op die manier een enorme hoeveelheid gezonde massa in de vorm van vezels en vitaminen binnen en maar heel weinig calorieën. Je zit dus echt heel erg vol de hele tijd en voelt je geweldig i p v moe en hongerig. De bedoeling is dat je na die nieuwe opstart (reboot) je eetpatroon aanpast naar een gezondere manier van eten maar wel gewoon wat je lekker vind.
Meer groenten en fruit , kleinere porties vlees /vis en kleinere hoeveelheden aardappels, pasta of rijst.
Je eet het wel gewoon allemaal maar de groente moet de hoofd portie zijn op je bord.
Heb je zin om een dag gewoon lekker ouderwets veel en vet te eten moet je dat gewoon lekker doen maar de volgende dag dan wel weer gezond om alles in balans te houden

Mocht je nieuwsgierig zijn kijk dan hier eens
http://www.rebootwithjoe.com/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015 13:33    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Jantina, ik denk dat het voor een beperkte tijd wel heel gezond en goed vol te houden is, maar ik eet liever op mijn eigen manier. Weinig carbs en wat meer eiwit en veel groenten is mijn manier. Dat bevalt goed en ik ben er mooi mee op gewicht gekomen en nu al een tijdje op gewicht gebleven ook. Lach Ik heb nu eenmaal graag wat te kauwen ook. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015 0:22    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja Flying Missy dat is absoluut zo en ik kan het niet meer met je eens zijn. Het doel van dit hele Reboot with Joe is natuurlijk ook dat het een tijdelijk iets is het woord reboot zegt het al het is een nieuwe opstart maar daarna moet je wel (beter) verder dus het is even een enorme boost en eigenlijk een soort make over voor je systeem nadat het zo hard heeft moeten werken om al die slechte stoffen te verwerken. Ook voor mij zal het een tijdelijk iets zijn want ik moet er niet aan denken om nooit meer lekker een bruine boterham met oude kaas te eten of gewoon lekker een keer home made hamburgers of stamppot rauwe andijvie met spekjes Erg blij

Feit is dat ik in 8 dagen enorm ben afgevallen en die eeuwige vermoeidheid er niet meer is, ik voelde me al maanden uitgewoond na mijn werk maar nu ben ik nog zo fris als een hoentje wanneer ik thuis kom en daar ben ik heel erg blij mee, ik heb zelfs (oh gruwel) mijn keukenkastjes gesopt Geschokt

Ik heb geen echte plannen voor hoelang ik dit wil gaan doen met alleen maar sappen drinken maar als ik heel eerlijk ben trekt 30 dagen me heel erg aan om daarna dan beter en lekkerder te gaan eten met inderdaad veel verse groente, twee keer in de week vlees, één keer vis en verder ben ik dan flexitariër Mr. Green

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015 10:20    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Elke manier van gezonde voedingsstoffen binnen krijgen is een reboot natuurlijk. Ik moet er ook niet aan denken om alleen maar te moeten drinken... Rollende ogen bovendien val je vooral vocht en darminhoud af op die manier. In elk geval de eerste we(e)k(en).
En smoothies zijn best lekker, maar niet meer dan een per dag hoor, haha. Lachen En ik vind het nadeel van juicen dat je zoveel goed eten weggooit, met vezels en al.
Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen verder, succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015 14:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ook ik vond het wat zonde om al dat pulp weg te doen maar er zijn nu dus al weer hele websites die recepten aanbieden gemaakt van dat pulp, bv wortelcake en brownie's en nog veel meer ik wist niet wat ik zag. Nou ben ik geen keukenprinses en ik hou niet van bakken maar er zaten echt zalige dingen tussen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015 14:58    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
ja dat weet ik, maar als je elke dag zeg 250 ml. sap 'juicet' hoeveel pulp heb je dan per keer? Dat ga je natuurlijjk nooit allemaal verwerken in zulke gerechten, dat krijg je niet op denk ik. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015 15:08    
Vrouw Weeggegevens   Lijntje62
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
JantinaM schreef:
Ook voor mij zal het een tijdelijk iets zijn want ik moet er niet aan denken om nooit meer lekker een bruine boterham met oude kaas te eten of gewoon lekker een keer home made hamburgers of stamppot rauwe andijvie met spekjes Erg blij

Ik heb geen echte plannen voor hoelang ik dit wil gaan doen met alleen maar sappen drinken maar als ik heel eerlijk ben trekt 30 dagen me heel erg aan om daarna dan beter en lekkerder te gaan eten met inderdaad veel verse groente, twee keer in de week vlees, één keer vis en verder ben ik dan flexitariër Mr. Green

Als je wilt afvallen is het goed om van te voren een plan te hebben hoe je dat wilt doen. Want eerlijk is eerlijk, het blijft vaak bij goede bedoelingen.

Heel veel succes hoor!

Best mogelijk dat een week dit dieet een goede start is (hoewel ik mijn bedenkingen heb bij sappen) maar dan zul je toch echt moeten overstappen naar een manier van eten die bij je past en die je vol kunt houden.
In het ene gedeelte smacht je nu al naar een stamppot en in het tweede gedeelte heb je het over beter en lekkerder eten.
Wat je kunt doen is op dit weegforum eens te kijken naar welke leefwijze jou aantrekt.
Zelf heb ik gehad aan Judith Beck, dat is geen dieet maar is gebaseerd op gedragsverandering. Ik ben ook dol op volkorenbrrod met oude kaas en ik heb dat goed in kunnen passen in mijn eetpatroon.
MIsschien is low-carb iets voor jou?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015 21:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Waarschijnlijk heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt, ik smacht helemaal nergens naar en zeker nu nog niet en ik ga nog een tijdje door met sappen zolang het lekker gaat en ik mezelf niet hoef te forceren of te dwingen. Wanneer ik voel dat ik er aan toe ben stap ik dan inderdaad over op gezonder eten met veel groente en minder vaak vlees of vis en zal ik dus een soort deeltijd vegetariër zij aka een flexitariër want ik wil dat niet helemaal missen en ook brood en kaas wil ik niet missen. De rest van mijn leven zal ik zeker geen streng dieet aan gaan houden maar proberen betere keuzes maken.

De reboot is een kortdurend programma dat aangeraden wordt voor 3, 5, 7, 10, 15 of meer dagen en je kiest zelf of je alleen sapt of ook groente/fruit eet, daarna ga je weer eten en hopelijk betere keuzes maken qua eten. Er zijn geen regels want er is geen dieet,

Dat is dus mijn plan....eerst de boel lekker rebooten zo lang als ik het leuk vind en het vol kan houden daarna via een gezonder eten en bewegen leefstijl verder afvallen. Dit betekend dat ik dus gewoon heerlijk die stamppot kan eten wanneer ik daar zin in heb in de winter al zal ik de dag daarna dan lekker veel groente eten en het rustig houden.

Ik ben in het verleden 1 x 24 en en 1 x 27 kilo afgevallen met Atkins en alles weer aangekomen dus ik weet dat ik niet iets moet gaan doen waarin ik niet een gewoon eetpatroon kan aanhouden en ook niet iets met allerlei regels van dit mag wel en dat mag niet.

Voorlopig voel ik me hier nog heel goed bij dus ik juice nog even lekker door.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015 0:05    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik houd ook niet van allemaal regeltjes............ en ik mag echt alles eten van mezelf. Alleen bij suiker (geraffineerde witte suiker en siropen in al hun verschijningsvormen) leg ik mezelf strikte beperkingen op.
Suiker is verslavend en maakt dat ik steeds meer, vaker en slechtere dingen ga eten. Lach
En ik heb ondervonden dat brood ook snel aanzet bij mij. Dus daar ben ik voorzichtig mee. Aardappelen mis ik niet meer, doodenkele keer een patatje daargelaten. Rijst en pasta eet ik nu in de volkoren varianten, maar ook maar zelden.
Zo eet ik toch low carb (zero carb is een illusie) en voel ik me goed en blijf min of meer op gewicht. Erg blij

Jij vind vanzelf wel uit wat bij je past denk ik. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015 3:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2