Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

'Dikke' mensen niet welkom op waalsdorpervlakte (erewacht)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dribbel02
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hebben jullie gisteren nog gekeken op teletekst bij de NOS.

Er stond dat dikke mensen niet 'welkom' zijn bij de erewacht tijdens de herdenking op de waalsdorpervlakte.

Ik werd en word er helemaal raar van !

Ik heb ook overgewicht. Niet mega veel, maar toch.........dat maakt niet uit. Het voelt als discriminatie en ik vind het ongelooflijk dat dit soort uitsluiting wordt getolereerd. ( Overigens hebben steeds meer mensen overgewicht. )

De tweede wereldoorlog draaide toch om uitsluiting / uitroeïng van bepaalde ( bevolkings ) groepen, waaronder de Joodse bevolking ?
En...vervolgens zijn mensen met overgewicht niet welkom op de waalsdorpervlakte........ongelooflijk.
Voel me zowieso al akelig met mijn overgewicht en nu al helemaal ! Het voelt minderwaardig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 apr 2018 15:49    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Het is idd raar om zo te discrimineren................. en dan de motivatie die erbij gegeven werd; alsof dun altijd mooier is Heel heel boos Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 0:19    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja en zowieso hebben veel mensen tegenwoordig ( iets van ) overgewicht. Dan zet je als het ware een hele grote groep mensen weg.

Ook is het zo, dat sommige mensen gewoon een bepaalde bouw hebben.

Als ik naar een dodenherdenking kijk, dan let ik helemaal niet op de mensen die er omheen staan. Het feit dat mensen daar al op letten en over klagen................ongelooflijk.

Kijk ik heb nu wel overgewicht, maar als het goed is, dan val ik zometeen gewoon weer af en ik weet ook dat dat kan. Ik heb echter gemerkt, dat ik er niet een vrolijker mens van werd toen ik was afgevallen.
Ik voelde mij wel comfortabeler en prettiger door mijn gewicht, maar het is niet zo dat je dan ook direct gelukkiger wordt.

Ik weet me nog goed te herinneren hoe kwetsend de opmerkingen van andere mensen waren toen ik overgewicht had.
Zoals de opmerking van een atletiektrainer, die zelf ook fors gebouwd was en een kennis van mij die mij beledigde. Het was grappig dat toen ik was afgevalllen, ik slanker was dan haar. Erg blij Toen hadden we al geen contact meer.

Nu ik dit schrijf, neemt mijn motivatie om af te vallen wel toe.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018 10:16    
Man Weeggegevens   BroesA
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten en drinken

Reageer met quote
Ik heb even gemist waarom dikke mensen dan niet welkom zijn.
Is dat omdat ze teveel plek innemen en er minder mensen bij kunnen zijn? Of is het omdat ze er te overvoed uitzien en dat niet strookt met het tragische beeld van de uigehongerden aan het eind van de oorlog. Of ? Op dit moment kan ik zelf niet veel anders bedenken.
Dat het abject en infaam is om mensen te weigeren bij zo'n herdenking, dat lijkt me vanzelfsprekend. Lijkt me dat de organisatie echt boter op z'n vrome hoofd heeft. Bah!
Maar alsnog: wat was nou het argument voor deze uitsluiting?
Oh, en wie bepaalt wat dik is? En wat is dik?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 15:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
BroesA schreef:
Ik heb even gemist waarom dikke mensen dan niet welkom zijn.
Is dat omdat ze teveel plek innemen en er minder mensen bij kunnen zijn? Of is het omdat ze er te overvoed uitzien en dat niet strookt met het tragische beeld van de uigehongerden aan het eind van de oorlog. Of ? Op dit moment kan ik zelf niet veel anders bedenken.
Dat het abject en infaam is om mensen te weigeren bij zo'n herdenking, dat lijkt me vanzelfsprekend. Lijkt me dat de organisatie echt boter op z'n vrome hoofd heeft. Bah!
Maar alsnog: wat was nou het argument voor deze uitsluiting?
Oh, en wie bepaalt wat dik is? En wat is dik?

In de media had men gezegd ( de organisatie zelf ook ), dat mensen van buitenaf hadden geklaagd. Het zou geen goed beeld opleveren of zoiets dergelijks ( dan druk ik het volgens mij nog netjes uit ). Ik weet niet meer exact hoe het precies is gezegd.

Meerdere mensen hadden iets gezegd, maar iemand anders van de organisatie had uiteindelijk op tv allerlei mensen de schuld gegeven ( zelfs de 'notulen' kregen de schuld ) en zo probeerde hij volgens mij het straatje schoon te vegen.

Inderdaad; wie bepaald wat dik is ? Goede opmerking.
Iemand heeft ergens eens een BMI schaal bedacht.
'Overgewicht' wil niet zeggen dat iemand ongezond is ( en of geen conditie heeft ). Sommige mensen met overgewicht zijn kerngezond en soms ook ( erg ) sportief.
Sommige mensen zijn erg dun, die worden ook gediscrimineerd.

Zo sprak ik met een vrouw van een winkel, die regelmatig aangesproken werd / wordt omdat ze te dun is. Ze heeft hier veel last van. Ze krijgt allerlei vervelende dingen te horen.
Dat is feitelijk hetzelfde.

Maar welk lichaam is nu echt 100% perfect ? Volgens mij is bijna geen enkel lichaam perfect.

Mensen hebben altijd wel iets om over te klagen. Het feit dat zo'n organisatie dit soort klachten serieus neemt, is diep triest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 16:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1