Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dieet dagboekje Ingrido77

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ingrido77
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hallo,

Ik zal me ook hier nog even voorstellen. Heb me al in het desbetreffende voorstel topic bekend gemaakt, en nu hier ook even.

Ik ben Ingrid, 36 jaar, getrouwd en moeder van een zoon van 5 jaar.

Ik ben afgelopen maandag de strijd met de kilo's weer begonnen. En er moet aardig wat af. Ik wil er 18 kilo af hebben.
En dit ga ik doen met de methode van Sonja Bakker. In 2007 heb ik ook een van haar boeken gebruikt, samen met mijn man, en toen is mijn man 16 kg kwijt geraakt, en ik 13. Maar toen raakte ik zwanger, en kwam het weer terug. En daarna, is het me nooit gelukt om af te vallen. Door medicatie, anti depressiva is over het algemeen niet zo goed voor de lijn.

Dus we doen weer een nieuwe poging. Heb een aantal maanden geleden het nieuwe boek gekocht, van de Lidl, en die ben ik nu aan het gebruiken.

Afgelopen maandag vond ik echt vies tegenvallen. Koud, hoofdpijn, duizelig. Kon echt merken dat mijn lichaam vroeg om meer, dan wat ik binnenkreeg. Ook wel logisch, want afgelopen weekend zijn we een weekendje weggeweest met mijn ouders, en ja, we zijn wezen lunchen in het restaurant, en 's avonds uit eten geweest. EN omdat het was ter gelegenheid dat ze allebei 65 geworden zijn, werd er in het huisje gebak getrakteerd, en bij de borrel ook nog vanalles lekkers. En als je dan ineens zo terug klapt wat betreft de calorieën wat je binnenkrijgt, is het ook niet gek dat mijn lichaam erom vroeg. Maar wat voelde ik me beroerd.

Gelukkig ging het gister al beter. Tis een kwestie van wennen.
Maar verheug me wel op de lunch, haha, mag straks tosti. Jummie.. Erg blij

Nou hier ook maar een dagboekje aangemaakt.
Wel prettig om elke dag mijn verhaal even kwijt te kunnen.

Vandaag dag 3, en ik volg het nieuwste boek van Sonja dit keer. Die van de Lidl.

De eerste dag vond ik echt vies tegenvallen, man man wat was ik beroerd maandag, maar nu gaat het al beter gelukkig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2013 10:07    

Reageer met quote
Trouwens ik "mag" straks een tosti, tussen de middag.

Zit me er nu al op te verheugen. Erg he.

Heb nu al trek eigenlijk terwijl ik net een uurtje geleden een banaantje heb gegeten. Moet nog ruim een uur wachten, want om kwart over twaalf eerst mijn zoon uit school halen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2013 10:22    
Vrouw Weeggegevens   Ingrid75
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi Ingrid,

Hier een berichtje van een andere Ingrid! Je naam viel natuurlijk op dus ik dacht even kijken.

Tja, weer beginnen pfff, valt altijd wel tegen he! Ik heb me ook aangemeld bij de weegclub om af en toe een steuntje in de rug te hebben en die welbekende stok achter de deur! En die stok kwam gisteren al goed van pas, had het een beetje moeilijk en de gedachte dat ik in mijn dagboek moest opschrijven wat ik gegeten zou hebben heeft me ervan weerhouden om los te gaan/slaan. Wel handig hoor!

Hopelijk heeft je tosti gesmaakt. Succes en wellicht tot snel!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2013 12:57    

Reageer met quote
Hey Naamgenootje. Leuk!

Dank je wel. En ja, het beginnen valt inderdaad niet mee.
Maar we hebben hier nu alle verjaardagen weer gehad, voorlopig, september pas de eerste weer, dus geen taart en chips meer. haha..

Mijn tosti was heerlijk. Haha kan je dan genieten van zoiets simpels.

Alleen ben ik geen water drinker, maar ook dat is op te lossen. Doe vaak een paar drupjes citroensap in het water, zodat er een fris smaakje aan komt.

En soms doe ik het dan ook in gekookt water, ook lekker, en warm water geeft ook gelijk een vol gevoel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2013 14:22    
Vrouw Weeggegevens   Ingrid75
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Juni is voor ons echt een drukke maand met feestjes. Twee weekenden geleden hebben we een buurtfeest gehad, afgelopen weekend een feestje, komend weekend gaan we kamperen met vrienden, volgend weekend is mijn neefje jarig en het laatste weekend gaan we op bezoek bij vrienden. Maar ja, zolang het maar in de weekenden is kan ik me door de week proberen aan mijn goede eetgewoontes te houden!

We zullen hoe dan ook moeten wennen aan ons nieuwe eetpatroon en er zal altijd wel iets tussendoor komen waarbij lekker eten ons zal verleiden! De kunst is om te genieten van die momenten en niet door te slaan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2013 20:43    
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Veel succes Ingrid! Even doorzetten in het begin, straks wordt het wel wat makkelijker....
mocht je nou echt teveel honger houden, gewoon een boterham extra nemen hoor!
dan hou je het langer vol....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013 10:04    

Reageer met quote
Dank je wel.

Nou het begint wel te wennen hoor. En ook het water drinken komt weer op ritme.

Het is ook niet zo gek dat ik maandag zo'n moeilijke dag had, we zijn afgelopen weekend weggeweest, wegens het pensioen van mijn beide ouders. Met zijn allen in een huisje.

En ja, het was feest, en waar feest is, is lekker eten. ja toch.

Dus ik heb afgelopen weekend zoveel calorieën binnengekregen, en dan maandag zo weinig, dat mijn lichaam even aan de bel trok.

Het honger gevoel is nu wel weg.

Ben heel benieuwd naar het eerste resultaat maandag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013 12:10    

Reageer met quote
Zo, dag 4 is ook alweer voorbij.. Gaat steeds makkelijker. Geen hongergevoel meer tussendoor.

O: 2 crackers met smeerworst, 1 glas multivitamine
T: trosje druifjes, kopje espresso, 1 glas water.
L: 2 boterhammen met smeerworst en kaas, 1 glas drinkyoghurt, 1 glas water
T: 1 eierkoek, 2 glazen water
D: Macaroni met kipreepjes en kaas, en rauwkost.
A: 1 glas chocolademelk. 1 glas water.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013 18:35    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Ingrido,

Leuk dat je in mijn boekje schreef!
Lukt het met afvallen/gezond eten?

Succes!

Groetjes tzonnetje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013 19:26    

Reageer met quote
Goedemorgen,

Zo dag 6 van SB is alweer aangebroken, het ontbijt weer achter de kiezen.

Gister ging goed, we hadden gisteravond een BBQ, en daar zag ik best tegenop, bang om teveel te gaan eten. Maar ik vind dat ik mezelf best netjes heb gedragen.
Heb maar 1 kipfiletlapje op, 1 hamburgertje, beide met wat satésaus, en 6 stukjes stokbrood met kruidenboter. En 2 glaasjes witte wijn. De rest aangevuld met water.
Heb niet extreem veel gegeten vind ik zelf.

Vandaag pakken we de draad gewoon weer op.

Fijne zaterdag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jun 2013 7:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3