Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

December is een goede maand om Positieve Punten te tellen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dag allemaal.
Gisteren niets gedaan aan de gordijnen. De hele dag stevige hoofdpijn . Veel gerust omdat ‘s avonds mijn broer en zus kwamen.
Daarna pas rond 5:00u in slaap gevallen. Dus nu ben ik een beetje een wrak. Ik plan even niets voor vandaag.

Fijn weekend allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020 12:41    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Sophie, kies een eetraam dat bij je past. Ook 14 uur vasten (eigenlijk gewoon de nacht plus een beetje) werkt al. En geen tussendoortjes. Je moet je systeem rust gunnen tussendoor. Dat constante grazen wat sommige mensen doen is helemaal niet gezond of nodig.

ja, met pensioen zijn is wel prettig. Ik moest echt leren om minder te koken. De zoon die het laatste het huis uit ging at namelijk 2x zoveel als wij. Ik kookte voor 4 en hij at de helft. Plus eventuele restjes. Wij noemden hem "het vuilnisvat". Ik moest nadat hij vertrokken was echt de kelder in om down te sizen qua voorraad. Geen 5 blikken bruine bonen meer, maar 2. Dat soort dingen Ik val van me stoel van het lachen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020 16:38    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Reageer met quote
Bijna een week niet gepost. Maar ik ben er weer.
Wel 5 dagen gehoepeld 5 punt.
Elke dag gewandeld 50000 stappen = 10 punten.
Water gedronken 5 punt.
2 dagen suikervrij‼️ 10 punt.
4 dagen schaaltje rauwkost. 4 punt.
Geen klussen, hh werk enz. 0 punt.
34 punt.
Morgen ga ik er weer tegenaan. Fijne zondag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020 16:56    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Geke schreef:

Boosdoeners vind ik eigenlijk geen passend woord, het waren twee hele feestelijke bijeenkomsten en ik heb van ieder moment en ieder hapje intens genoten. Typisch een geval van: af en toe kan het zo'n dag, maar daarna pakken we de draad weer op.
Ik heb bijvoorbeeld ook helemaal niet kunnen wandelen, dat voelt echt raar en als een gemis. Ik ga het vandaag weer inhalen!

Nee, het zijn geen boosdoeners, misschien eerder 'aanleidingen'?

Wat heerlijk hè dat je het wandelen mist wanneer je er eenmaal zo aan gewend bent!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020 18:13    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Sophie schreef:
Moeilijk vind ik dat ook dat als ik thuis ben dat ik niet op en neer naar de provisiekast loop... En ik eet dan niet eens omdat het lekker is, maar gewoon als een soort drang. Daarom zijn de weekenden ook zo moelijk, want dan doe ik niets. Door de week ben ik ook gewoon thuis, maar dan werk ik, en op de een of andere manier gaat het dan wel goed.

Odette, oh wat zalig met pensioen. Ik ben aan het wachten totdat de jongste de deur uitgaat, hij zegt zelf volgend jaar, alhoewel het huis dan wel heel erg leeg gaat worden, met allemaal het huis uit. Maar ik kijk er ook wel naar uit om gewoon weer helemaal mijn eigen ding te kunnen doen, op vakantie te gaan wanneer we willen, alhoewel iedereen nog roept dat ze gewoon meegaan ook al wonen ze niet meer thuis... Ik probeer 16 uur te vasten, maar dat is best wel ingewikkeld, want we eten hier s'avonds pas tegen een uur of 10. Moet ik nog even uitvogelen.

Ik ga me omkleden, spinning les zometeen.

Bij mij verminderde de eetdrang sterk toen ik zowel suiker als meelproducten schrapte... Niet makkelijk om te doen maar houdt mij wel goeddeels van de eetbuien af....

M.b.t. eten om 10 uur 's avonds: wat ik interessant vond toen ik het boek van Michael Greger las ('How not to Diet', gebaseerd op heel veel onderzoek naar afvallen en voeding) is dat er bewijs schijnt te zijn dat je beter 's avonds zo min mogelijk eet.
's Avonds is het lichaam er niet meer op ingesteld om voedsel te verwerken. In de avond regelt het lijf ook de bloedsuikers veel minder goed, waardoor caloriën sneller worden opgeslagen als vet.
In de ochtend, wanneer er licht op je ogen valt en je ontbijt eet, zet je daarmee allerlei hormoonsystemen en biologische klokken op scherp waardoor alles beter functioneert en je lichaam ook makkelijker gewicht los laat.
Een groep mensen die instructie kreeg om 's morgens de meerderheid van hun caloriën te eten en 's avonds minder, viel meer en makkelijker af dan een groep die het andersom deed.
In de ochtend 'eten als een koning' blijkt dus echt wel zinnig te zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 dec 2020 18:19    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Odette, dank je wel, ik heb het vasten naar minimaal 14 uur gezet, want anders werd het bijna onmogelijk met ons late eten, dat betekend dus dat ik ergens tussen 12 en 2 uur kan eten, wat wel vol te houden is omdat ik ´s morgens altijd al laat ontbijtte. Ik krijg niks weg als ik opsta. Hahaha, ik kan het me helemaal voorstellen, het is echt even een aanpassing, mijn jongste eet ook ontzettend veel, hij is topsporter en ongelooflijk wat er in gaat (en dat is dan nog volgens zijn dieet ook nog), Ik zou het niet eens de helft opkrijgen!.

Liesbeth, hoop dat je nu weer wat bent uitgerust. Hoe gaat het met de gordijnen?

Kordiya, in Spanje eten we de grootste maaltijd tussen de middag, voorgerecht, hoodgerecht en toetje of fruit. s Avonds is het een lichtere maaltijd, bijvoorbeeld soep en een omelet, of bij gegrilde groentes met 1 stukje vis. Interessant wat je zegt over het ontbijt. Het ontbijt van mijn zoon is dus heel erg licht 's morgens, een beetje fruit en een proteine shake met regelmatig vasten in de morgen, en dat komt van een nutritionist. Ik denk dat dat het probleem ook is van "dieten", er zijn allemaal verschillende theorien en onderzoeken en aan ons wat voor elk van ons het beste werkt. Ik weet waar ik de mist in ga, en dat zijn de tussendoortjes, vandaar dat ik het vasten aan het proberen ben, want zo heb ik twee maaltijden en maar 1 tussendoortje.

Gisteren trouwens 9 punten gehaalt!

Les Bodypump/Spinning/min. 30 minuten cardio 1
1 stuk fruit 2
Geen chocola 2
Half uur studie 2
Intermittent fasting min. 14 uur 1
Geen telefoon in bed 's avonds 1

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2020 15:41    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Sophie schreef:

Het ontbijt van mijn zoon is dus heel erg licht 's morgens, een beetje fruit en een proteine shake met regelmatig vasten in de morgen, en dat komt van een nutritionist. Ik denk dat dat het probleem ook is van "dieten", er zijn allemaal verschillende theorien en onderzoeken en aan ons wat voor elk van ons het beste werkt.

ja, er zijn heel veel theoriën. Daarom vind ik het werk van Michael Greger zo geweldig, hij leest alle onderzoeken en doet er verslag van.
Hier vind je een video (er zit een knop 'transcript' onder, dan kun je de tekst ook lezen) over het belang om de meeste caloriën 's morgens te eten.
https://nutritionfacts.org/video/breakfast-like-a-king-lunch-like-a-prince-dinner-like-a-pauper/

Goede informatie is fijn, maar natuurlijk blijft het zo dat ieder mens zo zijn eigen omstandigheden en voorkeuren heeft en zelf moet bepalen wat voor hem/haar het beste werkt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2020 21:45    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Reageer met quote
20 min. Hoepelen 1 punt.
Wandelen 13999 stappen. 2 punt
Schaaltje rauwkost 1 punt
Water 1 punt
Niet helemaal tevreden, maar we kijken positief vooruit. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2020 23:00    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Dag allemaal! Jullie zien mijn naam boven in de tabel staan, maar hebben (behalve een aanmeldingsbericht) nog niks van me gelezen. Een van mijn valkuilen: verdwijnen als het niet goed gaat. Struisvogeltje spelen. Ik heb mezelf nu weer op het rechte pad qua eten, en voor de laatste 18 dagen van december stel ik daar graag wat doelen bij. Ik hoop dat ik nog mee mag doen?

Mijn doelen:
- Vasten na 19.30 (koffie met beetje sojabarista mag evt nog wel) - 0/18
- Me houden aan de dagpunten in Weight Watchers-app – 0/18
- Voor middernacht naar bed – 0/18
- Minimaal 45 min bewegen in de buitenlucht – 0/18
- Hoofdzakelijk wfpb eten (geen suikerrijke/witmeel/non-vegan-keuzes) 0/18

Als ik eind december minimaal 70 punten heb, mag ik iets uitzoeken op Etsy, bijvoorbeeld een mooie wintersjaal.

Succes iedereen in een nieuwe week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2020 8:56    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hmm blijkbaar sinds donderdag hier niks meer neergezet...?
Okay.

Dus, over donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag:

Geen suiker ja 13/31
Geen bloem ja 13/31
Geen tussendoortjes drie keer gelukt, 9/31
Dagelijks rustmoment drie keer gelukt 12/20
Huishoudelijke taak ja 8/20
Om 21.00 uur schermen uit: drie keer gelukt 9/31
Krachttraining: ja 3/21

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2020 18:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 9 van 21