Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

De marathon

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ma-Ray
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
tgjm schreef:
Hoi Ma-Ray!(grappige naam!): late entry hier.

Die 80 is overigens nauwelijks serieus te nemen, hoor: 85 zou voor mij al een Herculesprestatie zijn.

Ik was trouwens aardig op weg daarheen, eind 2016, toen ik ineens het ziekenhuis in bonjourde en voor ik het wist weer een kilo of 8, 9 erbij had zitten (zie mijn grafiekje).
Dat kwam zonder twijfel door het gebrek aan training, terwijl mijn inname wel (minstens) gelijk bleef.

Maar de eerste stappen op de weg terug zijn alweer gezet.

Training is inmiddels weer goed op schema (minstens 1,5 uur per dag, bestaande uit na opstaan 3500 meter roeien (op de Concept-2 naast m'n bed) (ongeveer 17 minuten, tegenwoordig) en vervolgens de rest fietsen, ergens anders op de dag. Mooi weer: buiten, zoniet dan op de hometrainer boven (met uitzicht op de Poelpolder (ik woon in Lisse)). Dit alles ook in het kader van noodzakelijk kwaad ivm wat artrose en COPD (cadeautje na 35 jaar roken ...).

Beetje probleem is dat ik ongeveer alles lekker vind wat bij alle dieetgoeroes op de rode of zwarte lijst staat (zoet, zout, vet, vlees, wijn, bier, grappa, cognac, ....), waardoor ik dus, als ik niet heel erg goed uitkijk, ondanks die pakweg 1000 trainingscalorietjes per dag, toch moeiteloos zwaarder word (of minstens gelijk blijf).

Maar het voornemen is weer geweldig en met nog 1,5 vakantieweek voor de boeg (ik geef wiskunde op een schooltje in Delft) kan ik vast een mooie aanzet geven voor de start van het nieuwe lesjaar (wat zonder rare ontwikkelingen mijn laatste gaat zijn(!)).

Genoeg geleuterd: let's go!

ja, zo heb ik dat ook al jaren. Gelukkig is het over het algemeen een dalende lijn, maar gedurende het jaar kan het flink schommelen. Zelf heb ik fibromyalgie en een allergie die op mijn longen slaat, waarvan ze dachten dat het COPD was. Door watervasten heb ik beide onder controle nu, maar zou eigenlijk nog even door moeten gaan, wat met de stress weer niet goed lukt.
Ik heb zelf een 2 weekse fietsvakantie van 1000km achter de rug, waar ik echt niet van ben aangekomen Lachen Doe eigenlijk alleen sport (fietsen voornamelijk op het moment) voor de conditie en de ontspanning. Want qua afvallen heb ik daar in al die jaren nooit wat van gemerkt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 13:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
fientjuh schreef:
Hoi.
Ik doe graag met je mee.
Ik ben eerder al 20 kilo afgevallen maar door omstandigheden weer aangekomen. Daarna duurde het lang voordat ik inzicht kreeg in voeding en wat bij mij past.
Ik ben veganist, in eerste instantie om dierenwelzijn, maar ik heb me nu ook verdiept in het gezonde, plantaardige eten. Ik eet koolhydraatrijk en vetarm. Zo min mogelijk bewerkte producten en het voordeel daarvan is dat je gewoon zo veel mag eten als je lust. Geen getel met kcal meer. Sinds ik zoveel koolhydraten eet heb ik geen zo meer in suiker of vet. Het is nu geen strijd meer. Geen kwestie meer van iets niet mogen eten. Ik heb er gewoon geen zo meer in. Ik heb nu steeds zin in groeten en fruit. Verder sport ik zo'n vier a vijf keer per week. Een keer hardlooptraining. Een keer hardlooptraining met een beetje kracht gecombineerd. Twee keer kracht training en een keer bodypump.

Vegan HCLF? Doe je toevallig 80-10-10 ofzo? Dat heb ik 2 jaar lang af en aan gedaan. Meestal meer 90-5-5 zelfs. Maar ik had hypothyroid en met een lichaamstemperatuur van 34graden kon ik dat alleen in de zomer vol houden. Op het moment ben ik vegatarier, omdat ik voor zoveel allergisch was, dat ik van gekkigheid niet meer wist wat ik moest eten. Wel zo veganistisch mogelijk. Vanwege het vele vasten (of pogingen daartoe) blijf ik niet zoveel mogelijk keto.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 13:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
mirkku schreef:
een 'open sprint' waar ik mezelf wel bij vind passen: I'm in!

Gisteren heb ik mijn 2e halve marathon gerend én daarbij een PR gehaald Erg blij

In november staat HM nummer 3 op het programma, en extra kilo's helpen natuurlijk niet voor een snellere tijd... Dus ik ga proberen weer wat steun te zoeken bij Weegclub!

Hoi allemaal!

Welkom Lach
Wat goed van je! cheerleader

Eigenlijk bedoelde ik met marathon meer de langdurige reis ten opzicht van de 'sprintjes'. Zelf doe ik voornamelijk fietsen. Maar ook lange afstanden, dus dat past wel beetje bij het idee van marathon Lach

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 14:00    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
https://www.weegclub.nl/forum/de-marathon-02-t55820.html

Ik heb de verkeerde week in gevuld en weet niet hoe ik dat moet veranderen. Dus volgende week maandag weer de 2de marathon Rollende ogen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 14:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
mirkku schreef:
Duidelijk veel gaande daar... Succes morgen met dat gesprek, hopelijk levert het wat op!

Dank je wel Lach
Zie er erg tegenop om tegenover twee mensen te zitten die van de hoed en de rand weten. En ik ben nogal een beetje iemand met mijn hart op mijn tong. Hoop dat ik mijn eigen glazen niet in gooi, want moet natuurlijk wel beetje zakelijk blijven Rollende ogen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 14:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2