Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Onbekend   gemm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
10-4-2015

Dag 3. Dinsdag ben ik begonnen met modifast en dit was een heel goede dag. Ik moet toegeven dat ik het niet op een gezonde manier doe en te weinig voedingsstoffen binnen krijg. Dat besef ik heel goed. Ik raad anderen dan ook niet aan om hetzelfde te doen, maar resultaat bereik ik wel.

Persoonlijk heb ik totaal geen last van hongergevoel of terugval. Ik voel me sterk met voldoende energie.

Dag 1: 1 vanille pudding modifast gegeten rond de middag, rest van de dag veel gedronken.

Dag 2: 1 caramel pudding gegeten en veel gedronken.

Dag 3: voelde ik dat mijn lichaam meer voedingsstoffen en variatie nodig heeft (kreeg hartkloppingen) en nam ik een half potje Kellogs Special K met melk als ontbijt, s'middags een kruidenbouillon en s'avonds 2 puntjes quiche met groenten, kaas en vlees.
Ik heb die dag 1 uur extra gefietst.

Elke dag doe ik een stuk op 20 squats en fiets een klein half uurtje.

Vanochtend woog ik 83,4. Dat betekend dat ik afgelopen 3 dagen 2,6 kilo kwijt ben. En in alle eerlijkheid begin ik het te merken/zien. Grotendeels is vochtverlies uiteraard.

Vandaag heb ik 1 vanille pudding op, en dacht 'ach het gaat zo goed, ik neem dat chocolade eitje welke mijn naam al de hele week roept, ik verdien dat, het mag'. En dat heb ik gedaan, maar tijdens het eten merkte ik al dat dit naar meer smaakt en heb snel een deel uitgespuugd, mijn mond gespoeld met water en een kauwgompje gepakt.

Lichamelijke ervaring modifast:
hartkloppingen (dag 3, zijn dag 4 weg)
soms koud
geen hongergevoel
voldoende energie om te doen wat ik wil doen
puddings smaken niet echt lekker (waardoor ik er minder van eet)

Vanavond gaan we een weekendje weg naar familie en meestal kom ik een kilo zwaarder terug na zo'n weekend. Mijn man zal mij helpen door niet voor te stellen ergens te gaan eten en ik neem mijn modifast mee.

Eigenlijk heb ik nog geen echt zwak moment ervaren (al vind ik zelf). Ik herhaal dan ook voor mezelf: 'discipline!'.

Maandag hoop ik in de 81 te wegen (81,9 is ook goed). Dus bijna - 5 kg in een week. De eerste week val je het meeste af, daarna enkele kilo's per week.

De vorige keer toen ik aan modifast mee deed sportte ik meer en at ik meer shakes, toen verloor ik 6,1 kg in de eerste week.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015 11:51    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Om alle voedingsstoffen binnen te krijgen is het beter om de richtlijnen van Modifast te volgen 1x per dag modifast eten is echt niet gezond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015 12:15    
Onbekend   gemm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Status 28-8 2016:

Lengte: 1.74
Borstomtrek: 102 cm (cup 80F)
Taille: 81 cm
Buikomtrek: 106 cm
Heup/bilomtrek: 120 cm (probleemgebied)
Armen omtrek: gemiddeld 32 cm (rechts ietsje breder dan links)
Bovenbeen omtrek: beide 70 cm
Kuiten omtrek: gemiddeld 32 cm (rechts ietsje breder dan links)
Gewicht: 81,5 kg

De ideale vrouwelijke afmeting zijn:
Borstomtrek: 90 cm
Taille: 70 cm
Heup/bilomtrek: 100 cm

Doel voor eind december is 20 kg lichter wegen dan afgelopen oud & nieuw (94 kg). Dit betekent een gewicht van 74 kg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016 19:39    
Onbekend   gemm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het is leuk om je eigen dagboek terug te lezen. Verhalen van al 8 jaar geleden, het lijkt nog zo dichtbij.

Inmiddels ben ik nog altijd te zwaar en heb ik in de afgelopen jaren een enkele onder de 80 kg gewogen.
Vorig jaar voor het eerst moeder geworden en tijdens mijn zwangerschap ontzettend genoten van alles wat ik wel mocht eten. Gevolg? Overtollige zwangerschapskilo's die ik nu kwijt wil.

Ik ben bij een diëtist geweest. Zij gaf mij onderstaand menu:

s'ochtends cornflakes met melk
tussendoor stuk fruit
s'middag 4 bruine boterhammen met mager beleg
tussendoor bakje yoghurt met granen en fruit
s'avonds voldoende aardappelen/groente en vlees of vis
snack handje noten

Dit menu volgde ik ongeveer 6 weken en ik viel 0,5 kg per week af. Het werkte dus! Alleen de kosten voor een diëtist vond ik uiteindelijk te duur worden en ik dacht dat ik het nu wel zonder haar kon (€ 120,- p.m.). Niet dus..

Dus wat nu? Daar kom ik nog op terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2019 16:40    
Onbekend   gemm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Lieve lezer,

Komende week zit ik op de helft van mijn tweede zwangerschap. Ik ben nu 5,5 kg aangekomen sinds ik zwanger ben. Best netjes als je bedenkt dat ik mijn vorige zwangerschap meer dan 30kg was aangekomen.

Ik worstel al jaren met mijn gewicht. Vroeger nooit last gehad en kan mij niet eens herinneren dat ik als tiener ooit bewust op een weegschaal heb gestaan. Ik kreeg moeite met mijn gewicht nadat ik een vaste relatie kreeg en wij samen lekker genoten van het leven en ik stopte met roken. In het eerste jaar van mijn relatie kwam ik 10kg aan en in de maand dat ik stopte met roken kwam ik nog eens 10kg aan. Sindsdien worstel ik met mijn gewicht. Ups en downs, maar de grootste down was tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik heb mijzelf toen echt laten gaan en woog op de dag van mijn bevalling 117 of 118 kg. Maar.... wát heb ik genoten van mijn zwangerschap. Erg blij Erg blij Erg blij

Na mijn zwangerschap wilde ik graag afvallen, maar ik heb 8 maanden borstvoeding gegeven en afvallen + zwanger/borstvoeding gaat niet samen. Ik ging daarom langs een diëtist en ze vertelde dat ik te weinig at en teveel snoep. Ik hield mij aan haar eetvoorschriften (van geen 1 broodje naar 3 tot 4 broodjes per dag).
Haar voorschrift was ongeveer zo:
- s'ochtend potje volkoren cornflakes met melk
- tussendoor 2 stuk fruit met thee
- s'middags 3 of 4 belegde broodjes met halvarine, mager beleg zoals kipfilet of kaas met komkommer, tomaat en sla.
- tussendoor bakje yoghurt met cruesli
- s'avonds portie aardappelen, groente en vlees of vis
- als avondsnack handje noten of een plakje ontbijtkoek
Ook veel water drinken uiteraard

Dit dieet leek super simpel. Ik verloor 0,5 kg per week zonder ooit maar honger te hebben (en tussendoor snoepte ik nog wel van de droge biscuitjes). Na een maand of 2 dacht ik dat het wel alleen afkon. Ik vond de kosten van de diëtist namelijk best duur, aangezien ik om de twee weken alleen maar 10 minuutjes langs kwam om te kletsen, maten op te laten nemen en op de weegschaal te staan. Ik dacht niet dat ik haar nog nodig had. Maar achteraf gezien waren die korte bezoekjes toch de stok achter de deur die ik nodig had. Oude, slechte, gewoontes kwamen terug en ik kwam weer aan in gewicht.

In december/januari was ik volledig gestopt met borstvoeding en was het tijd voor ''mijzelf''. In januari ging ontzettend makkelijk een knop om. Ik bewoog meer, snoepte niet meer en verloor een kilo of 7 in 3 weken. Voelde mij weer lekker in mijn lijf.
Toch heb ik het idee dat shakes voor mij het beste werken. Ik heb in de afgelopen 8 jaar veel diëten geprobeerd, en shakes gaan me eigenlijk gewoon goed af. Het is simpel, alleen de eerste 3 dagen even zwaar maar daarna gaat het als vanzelf. Dus eind januari/begin februari schafte ik wat shakes aan, maar het smaakte me niet. Ik had geen modifast dit keer, want een ander merk was in de aanbieding.
Inmiddels staan de shakes alweer enige tijd te verstoffen in mijn voorraadkast.

In maart werden wij weer zwanger (geplant). Ik ben als de dood dat ik weer zo zwaar wordt als de vorige keer. Lichamelijk merkte ik vorige keer in mijn laatste trimester ook dat ik iets te ver was gegaan qua gewicht (veel vocht vasthouden, doorgezakte voeten etc). Daarom let ik nu wel meer op als de vorige keer, maar geniet ik wel en eet ik veel en gevarieerd. Ik zit nu op de helft van mijn zwangerschap en ben 5,5 kg aangekomen. Vorige keer was ik in mijn eerste trimester al 6kg aangekomen, dus het gaat goed. Toch komen de drie cijfers op de weegschaal (100) in de buurt en ik wil heel graag onder de 100kg blijven. Ik woog vanochtend tussen de 98,5/99. Mij is verteld dat als je namelijk 100kg weegt, je niet meer thuis boven in je eigen bed mag bevallen, maar moet je beneden liggen bij een thuisbevalling.

Dus... Hier ben ik dan (weer). Gelukkig zitten mijn man en ik in ongeveer hetzelfde schuitje. Hij is nu enige tijd gestopt met roken en daardoor ook flink aangekomen. Samen gaan we proberen een gezonde levensstijl te bereiken. Hoe?
- meer bewegen
- minder snoepen
- veel water drinken

Tot de volgende keer xx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 jul 2019 10:15    
Onbekend   gemm
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ohja, bijna vergeten te vertellen dat ik in januari/februari ook op een sport ging. 2 x 2 uur per week een verdedigingsvechtsport genaamd Krav Maga. Was fantastisch! Leuke mensen ontmoet en veel geleerd. Echt een aanrader voor iedereen. Maar wegens de klappen en trappen op je buik moest ik hier voor mijn zwangerschap mee stoppen. Na mijn bevalling meld ik mij zeker weer aan bij deze sport.

In dezelfde periode ging ik ook helemaal op in een plantaardig eetpatroon. De hoeveelheid keus die je tegenwoordig hebt om niet te eten van dierlijke producten is onwijs (lang leve Alpro) en er zijn enorm veel lekkere en leuke recepten te vinden. Volledig vegan is mij niet gelukt, maar ik heb nu wel meer kennis over plantaardige voeding en dingen geïntegreerd in mijn eigen eetpatroon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 jul 2019 10:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6