Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 910, 911, 912, 913  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Deed met gelijk denken aan Alfons en wat ik voor ik het stukje las al in zijn boekje had gepost. Vergeleken met hem is mijn depressie heel tijdelijk en makkelijker te verslaan. Gewoon even weerstand bieden aan de koekjes en chocola behoefte en waarschijnlijk heb ik over een week alweer eetrust in mijn hoofd..

Voor nu een bakje koffie met stukjes meloen.. Hoe erg is het nu eigenlijk allemaal om weer op te letten

Vrijdag 9 augustus 2019:
O: 1 boterham met kaas, glas 250 cc melk, mineola
L: 2 kh arme boterhammen met pindakaas, peper en komkommer, kippenbouillon met 50 gr doperwtjes
A: Bonenschotel met perzik
T: 100 gr griekse yoghurt met een scheutje kersen drinkyoghurt en banaan

Bonenschotel met perzik
75 gr gesnipperde ui, 65 gr kipgehakt, 100 gr snijbonen, 1 el ketjap Asin, halve tl sambal, 100 gr witte bonen, 100 gr verse perzik in stukjes.
Uitje fruiten in wat water, gehakt erbij, snijboontjes erbij, ketjap en sambal erbij en de witte bonen, lekker laten pruttelen. Aan het eind de perzik erbij en even laten doorwarmen.

Zaterdag 10 augustus 2019:
O: 250 cc melk, 25 gr havermout, appel met kaneel
L: twee kh arme boterhammen met kipfilet en sla
T: meloen
A: Ovenschotel Tilapia
T: 250 cc yoghurt met nectarine

Ovenschotel Tilapia
135 tilapiavis, 100 gr aardappels, 65 gr gesnipperde ui, 60 gr doperwtjes, 1 tomaat, knoflookteentje, kruiden: peper,dille zout, limoensap
Vis insmeren met limoensap, aardappels in plakken snijden en in een ovenschaal leggen, uien doperwten op de aardappels, daaroverheen de kruiden met knoflook. Afdekken met de vis en daarover plakjes tomaat. ½ uur op 200 graden

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 aug 2019 13:54    
Vrouw Weeggegevens   Sjaan Badmuts
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Het gaat met jou al de goede kant op Mamdarijn! Ga zo door!!
Maar denk je nou echt dat ik fris en fruitig naast mijn bed lig? Ook nog met mijn ogen dicht en een diepe zucht hóór!! En iedere dag een paar tellen langer dan de dag ervoor, langzaam opbouwen net als het hardlopen. En ja, na 2 maanden werd mijn buikje platter maar het kan nog beter dus ik hou stug vol!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 10 aug 2019 16:47    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Stoer Sjaan! Wij planken wel eens tijdens de training, maar ik ben altijd bang voor mijn rug..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 aug 2019 13:08    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
We gingen gisteren naar de tante van mijn man die aan het dementeren is. Ze kende ons nog wel, en genoot enorm van ons bezoekje. Ze was heel lief en aandoenlijk, want haar geheugen was echt van hele korte termijn, dus er werd veel herhaald..

Mijn man had voor haar gekookt (de tilapia met aardappel ovenschotel van mijn menu, ingrediënten x3), en ik zag dat haar tafel niet gedekt wordt omdat het vol met rommeltjes lag. Ik vroeg haar of ze het leuk vond om aan tafel te eten, en heb toen de tafel gedekt. Ze vond het geweldig gezellig. Ook de vis vond ze heerlijk. Het leuke was dat ze (ondanks dat ze wist dat mijn man gekookt had) gelijk in de rol van gastvrouw schoot en regelmatig vroeg of we het lekker vonden en of we wel genoeg hadden gehad. Zo lief!

Kortom ze heeft goed gegeten. Mijn schoonzus had op slimme plekken briefjes opgehangen waardoor het ook makkelijk was om voor haar te zorgen. En dat wilde ik nog even schrijven, hoe ontroerend goed voor de tante gezorgd wordt. Ze is altijd alleen geweest en al haar broers en zussen zijn overleden. Toch is er een netwerk van mensen die haar helpen of verzorgen. Buren, mensen uit de kerk en mijn schoonzus, en nog een neef en nicht in de buurt. Daarnaast komt er drie keer per dag iemand van de thuiszorg langs: voor opstaan en ontbijt, voor avondeten en nog eens voor het slapengaan (dan maken ze me klaar voor de nacht, zoals dat zo mooi heet, zei tante)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 aug 2019 13:08    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Fijn om jouw schrijfsels te lezen, dankjewel, ik geniet ervan!

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 aug 2019 21:47    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Week 1 is bijna voorbij. Ik ga zo aan de slag voor week 2, want ik merk dat ik dan bewuster eet en bewust ben en blijf.
Vandaag wat afgeweken door een eigengebakken koek(je) te nemen, was een beetje groot formaat omdat het een American cookie was, met granberry. Baksel van onze dochter en erg lekker

Zondag 11 augustus 2019:
O: 100 gr kwark, pitten/notenmix, nectarine
L: twee kh arme boterhammen met meloen met rauwe ham
T: appel
A: Trottole
T: 200 cc karnemelk

Meloen met rauwe ham
100 gr meloen in kleine stukjes, 50 gr rauwe ham in kleine stukjes, stengel bleekselderij in kleine stukjes. Dressing: beetje citroensap, beetje mayo, peper en peterselie

Trottole (pasta) met artisjokharten (AllerHande, EGA gemaakt)
100 gr trottole (pasta), knoflook, thijm, kastanjechampignons, 125 gr artisjokharten, 100 gr ham (blokjes), twee eetlepels griekse yoghurt
Verhit de knoflook, tijm en champignons 5 min. op middelhoog vuur. Schep regelmatig om.
Snij ondertussen de artisjokharten in kwarten en de ham in stukjes. Schep voorzichtig door het champignonmengsel. Roer de griekse yoghurt erdoor en warm nog 3 min. mee.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 aug 2019 21:53    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Maandag 12 augustus 2019:
O: Geitenwollensokkenontbijt met 250 gr. Yoghurt
L: 2 kh arme boterhammen met kwarkmengsel: 50 gr kwark, 15 gr geraspte kaas, 10 gr bosui, 15 gr mayonaise, bruschettakruiden, peper
T: 125 gr griekse yoghurt met framboos
A: 100 gr vlaamse friet, hamburger, ui, bloemkool, wortel, paprika
T: mineola
T: 75 gr doperwtjes

Geitenwollensokken ontbijt
Zet de avond ervoor 25 gr havermout in de week met 5 el water. Voeg er 1 geraspte appel aan toe, met een beetje citroensap. Voeg de volgende dag 250 cc magere yoghurt of 125 Griekse yoghurt toe en klaar is je jaren-zeventig-ontbijt. Peace man!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2019 21:54    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Klinkt goed allemaal. Geitewollensokkenontbijt... Aparte naam! Geweekte havermout doe ik ook graag, maar een appel raspen en dan een nacht laten staan lijkt me nou niet zo goed voor de vitamine c, die is dan wel verdwenen toch? En het lijkt me een gedoe, een appel raspen. Ik vind een appel schillen en in stukjes doen al moeite genoeg (of eigenlijk te veel).
Ik zet de havermout vaak weg met rozijnen en gedroogde abrikozen. En chiazaadjes. En nog wat kaneel erover, dat heb ik van jou overgenomen dacht ik.

Ik lees dat je als tussendoortje 75 g doperwtjes nam. Hoe doe je dat? Warm? Koud? Schaaltje? Echt alleen maar doperwtjes? Lijkt me nou niet het meest voor de hand liggende tussendoortje, maar het lijkt me ook wel typisch EGA. Hoe dan ook, als het maar lekker was. Lachen

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 aug 2019 4:27    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik heb dat geitenwollensokken ontbijt ooit van de site puurgezond geplukt.. Alleen de naam al geeft me een glimlach. Overnight oat is een andere term, maar klinkt een beetje saaier vind ik..

Jouw variatie is trouwens ook heerlijk. Gerapte appel smaakt echt anders dan stukjes, je zou het eens moeten proberen. Erg blij Echt geen werk, zo gepiept.. Wortels raspen is een ander verhaal, dat is werken inderdaad.. Maar ook heel lekker.
Ik denk niet dat er meer vitamine C in rozijnen of gedroogde abrikoos zit trouwens.. Maar dat terzijde..

De doperwtjes at ik met een gedroogde tomaat (in stukjes), paprika en kruiden. Vaak improviseer ik terwijl ik het maak. Dit keer koud en ja het is een heerlijk voedzaam snackje dat ik al ruim een jaar niet meer genomen heb.. beter dan nootjes of koekjes zeg ik dan maar met een dappere blik, en ja, typisch EGA, elke dag 125 gr zoete groenten

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 aug 2019 7:35    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ps. dat smeersel op mijn brood was ook superlekker, echt een tip!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 aug 2019 7:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 910, 911, 912, 913  Volgende
Pagina 911 van 913