Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: EGA
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje Mamdarijn (EGA)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 899, 900, 901  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sjaan Badmuts
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Je gevoelens zijn zo herkenbaar! Zelfs de heup!! Lachen
Het advies van Jessika klinkt héél goed dus dat zou ik zeker proberen. Wij hebben altijd goede raad voor anderen maar om met jezelf aan de slag te gaan vraagt eventjes wat meer!! Probeer het in ieder geval zodat je die donkere dagen door komt. Zo gauw de dagen weer langer worden zal je je vast ook beter gaan voelen. Drink je water, eet wat nodig is en geniet vooral van de kleine en grote dingen om je heen! Laat 2019 positief starten!! Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2018 17:20    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 dec 2018 14:17    
Man Weeggegevens   jan70
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mamdarijn

Ik kijk eens een keer op je dagboekje en zie allemaal minder leuke berichten, maar kop op Mamdarijn , probeer positief te blijven.
Je hebt genoeg energie lees ik.
Ik zit een klein beetje in hetzelfde schip: ik hoorde vorige maand dat ik aan beide ogen aan staar geopereerd moet worden, maar ik kijk er helemaal niet tegen op. in tegendeel.

Ik stuur je nog wel een pb.

Sterkte

groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 jan 2019 18:24    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Dank voor jullie lieve bemoedigende berichtjes. Het lijkt of mijn verdrietige pieker modus alleen maar erger werd. Maar ik heb me gelukkig weer herpakt. Ik heb besloten weer serieus actief te blijven en wat positiever te worden.

Op een of andere manier trek ik mezelf helemaal onderuit met dat gepieker en slecht slapen, het wordt er in ieder geval niet beter van
“Stop al je zorgen in een plunjezak en fluit fluit fluit
Aan alle moeilijkheden heb je toch maar lak
fluit en 't is uit
Waarom zou je treuren? Het helpt je niet vooruit
Dus.. pak al je zorgen in je plunjezak
En fluit, fluit, fluit”

Gisteren las ik een bemoedigend stukje over “het missende stukje syndroom”. Een man keek met zijn vriend naar een prachtig mozaïek. Terwijl hij zwaar onder de indruk was en genoot, merkte de ander op dat, ondanks dat hij het mooi vond, er een stukje ontbrak..
Zo ben ik ook een beetje op het moment.. Ik richt me steeds op wat er mist, wat er misgaat.
In het dagboekje stond verder dat zelfs wanneer het stukje weer wordt gerepareerd er weer een ander stukje van het mozaïek kan vallen. De sleutel is om dankbaar te zijn voor alle mozaïeksteentjes in mijn leven en het geheel te blijven zien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019 14:42    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Dit klinkt beter !! Zet ' m op Mamdarijn.

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019 14:54    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Dat is een prachtig beeld, Mamdarijn, van dat mozaïek.
Maar het vergt wel een positieve instelling, waar je steeds aan moet blijven werken.
Je kijkt naar dat wat er niet is, in plaats van alle zegeningen die er wèl zijn...
En het geheel wat zo prachtig is!

Kom op, zing je liedje en fluit het er maar uit!
Lachen

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019 14:55    
Vrouw Weeggegevens   Sjaan Badmuts
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
aai Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019 16:00    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth Mams
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten met EGA

Reageer met quote
Mamdarijn

Liefde

Sterkte ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019 23:57    
Man Weeggegevens   Faas Voorthuizen
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lastig Mamdarijn, die staar en zo. En dan nog maar 51, al had ik je op grond van je profieldinges nog jonger gedacht. Maar ja, ik ben dan ook een ouwe zak van 55.

Het houdt me ook erg bezig, dat ouder worden. Ik ben nu dichter bij de 60 dan bij de 50 en ik snap dat niet. Ik voel wel dat het lijf wat stijver wordt (en ronder, maar dat is weer wat anders), maar ik begrijp dat ouder worden niet. Eigenlijk ben ik het er ook niet mee eens. Ik werk met ouderen en merk zelf ook dat ik ouder word. Dat doet wat met me, ik lees er over en denk er over en vind het ergens ook ‘interessant’. Maar leuk is anders. Is het dan toch waar dat het er uiteindelijk in het leven om gaat dat we een weg vinden om met onze beperkingen om te leren gaan?

Staar dus. Even dacht ik dat het goed is om te checken of je misschien verliefd bent, want staren komt bij veel verliefde mensen voor. Maar dat is toch wat anders. Het vervelende van je ogen is dat je er steeds mee wordt geconfronteerd. Je ziet het de hele tijd en je kunt je ogen er niet voor sluiten. Aan de andere kant zijn er heel veel mensen die dik boven de 90 zijn en lang geleden toch ook al eens aan staar geholpen zijn. Als je er dus over ruim 40 jaar aan terug denkt, dan vind je het wellicht zo rot niet meer. Zeg ik dus, met mijn leesstukjes in mijn brillen.......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019 13:18    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Mijn man is ook al erg oud.. net als jij 55 Erg blij

Maar ik voel me nog een jonge blom, en de staar die ik heb ontwikkeld is een diabetescomplicatie. De eerste die ik nu op mijn bordje krijg. Dat hakte er daarom extra in..

Maar ik ben er inmiddels klaar voor hoor, al blijft het spannend.. Na de operatie zal ik ws minder naar mijn navel staren.
Verliefd ben ik niet.. gelukkig niet want dan zou ik stuiteren, en zeker niet staren..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 23:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 899, 900, 901  Volgende
Pagina 900 van 901