Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje Hermie

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 202, 203, 204  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Libby
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Alles met mate

Reageer met quote

Ik heb er vorig jaar een babbel aan gewijd. https://www.weegclub.nl/forum/libby-s-cholesterolbabbel-t4449.html Lees die eens door, misschien heb je er wat aan. Je menu ziet er goed uit want daar kijk ik steeds naar en dus mankeert het daar volgens mij niet aan. De tips om wat meer wit vlees en (vette) vis te gaan eten is natuurlijk nooit verkeerd.

Nu komt het. Vorig jaar is bij mij bij een algeheel bloedonderzoek
ook mijn cholersterol gemeten. De uitslag was uit mijn hoofd gezegd: 6,67 (het foute te hoog en het goede te laag).

Vandaag, heel toevallig, weer laten meten bij de supermarkt: 5,0. En ik heb niks aan mijn eetpatroon veranderd, sterker nog, ik ben eigenlijk slechter gaan eten en toch is mijn cholestrol nu 5.0.

Dus je kunt niet van 1 meting uitgaan, voor een goede diagnose moet er vaker geprikt worden, staat ook in de babbel, dus maak je niet meteen ongerust maar laat gewoon nog minimaal 2 x prikken en kijk dan wat de uitslagen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 14:05    
Vrouw Weeggegevens   Marij

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Hermie schreef:
Hallo Marij,
Jouw antwoord had ik gemist, maar als ik het lees denk je dat de verhoudingen wel goed zijn?

Je schrijft dat mijn ldl mooi hoog is, maar er stond op het briefje dat die lager moest zijn dan 3,5 en hij was 4.1 en de vorige keer 3.2,maakt dat nie wat uit?

Hoe bekijk je dan de verhouding totaalcholesterol/hdl?
Of is dat niet uit te leggen?

Sorry verschrijving, je HDL is mooi hoog en dat houdt je aders schoon.
Bovendien gaat het tegenwoordig vooral om de Totaal Cholesterol HDL, die is bij jou 3.2 ver onder de grens.

Zie hier een stukje van Het Voedingscentrum

Cholesterol-HDL-ratio

Belangrijk voor het risico op hart- en vaatziekten is de verhouding tussen het totaal cholesterol en het HDL. Deze verhouding wordt de cholesterol-HDL-ratio genoemd. Deze wordt berekend door het totaal cholesterolgehalte te delen door het HDL. De ratio hoort kleiner dan vijf te zijn.

Stel: het totaal cholesterol is 6,5 en het HDL 1. Dan is de cholesterol-HDL-ratio 6,5 gedeeld door 1. Dat komt uit op 6,5, wat aangeeft dat de kans op hart- en vaatziekten is verhoogd.

De verhouding tussen het totaal cholesterol en het gehalte HDL (cholesterolratio) geeft de meeste indicatie voor het risico op hart- en vaatziekten. Belangrijke grenswaarden hierbij zijn:
LDL-cholesterol: ??optimaal??: <2,5 mmol/l; ??te hoog??: >3,5 mmol/l
HDL-cholesterol: ??te laag??: < 0,9 mmol/l;
ratio totaal-/HDL-cholesterol: < 51
Triglyceriden (een andere vetachtige stof in het bloed): ??te hoog?? > 2,1 mmol/l
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 14:13    
Vrouw Weeggegevens   Meeri

Dieet: low carb

Reageer met quote
Hoi Hermie, heb jij het boek "Dr. Atkins nieuwe dieet revolutie"

op blz 262 geeft hij aan welke voedingssupplementen het eventueel goed zouden doen voor het verbeteren van het cholesterol.
Ook de pagina's ervoor geven veel tips.

Hoofdstuk 23 blz 255-263
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 18:06    
Vrouw Weeggegevens   Hermie

Dieet: Gezond eten (kcal tellen)

Reageer met quote
Bedankt Marij, ik snap het. De assistente zei ook, uw goede cholesterol is hoog,dus u bent wel goed beschermd.Nu snap ik het iets beter.Het stelt me ook gerust

Libby, ik ga jouw babbel straks lezen.

Meeri, dat boek heb ik gehad,maar weer doorverkocht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:20    

Reageer met quote
en nu ga ik nordic walken(als het niet te warm is buiten)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:44    
Vrouw Weeggegevens   Libby

Dieet: Alles met mate

Reageer met quote
Hermie schreef:

Veel plezier Gemeen Gemeen Gemeen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 19:47    
Vrouw Weeggegevens   Ines

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Het is hier zelfs kil buiten, wel lekker, ga ik vannacht weer onder mijn dekbedje Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 20:53    

Reageer met quote
Ines schreef:
Het is hier zelfs kil buiten, wel lekker, ga ik vannacht weer onder mijn dekbedje Lachen

en ik lekker onder mijn quilt Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 22:40    

Reageer met quote
Libby schreef:
Hermie schreef:

Veel plezier Gemeen Gemeen Gemeen

is leuk hoor Lopen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 22:42    
Vrouw Weeggegevens   Ines

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Ik heb vandaag zitten overtrekken voor Aaron, die wilde zo graag zien hoe het gaat worden, ik heb de Ohio star voor hem uitgekozen en me helemaal klem zitten tekenen en vanavond wat zitten knippen en een blok neergelegd, ga ik morgen een paar blokken voor hem doen, kan hij woensdag komen kijken, hij wordt stoer in blauw geel en zwart en de blokken zorden 30 x 30, lekker groot echt een jongensding Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 22:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 202, 203, 204  Volgende
Pagina 31 van 204