Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboekje Hermie

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 203, 204, 205  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
ja zolang je afvalt hoor je oom dokter niet, maar anders mekkeren ze wel er over Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 16:36    
Vrouw Weeggegevens   Marij
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Heb jij ook bloed laten prikken voor je met atkins begon, dan heb je mooi een vergelijking, als er nu wat bijzonders te voorschijn komt krijgt atkins de schuld.
Ik heb het niet gedaan en dat vind ik nog altijd jammer, de vergelijkingen die ik nu kan maken is met bloedonderzoeken die om andere redenen gemaakt zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 19:18    
Vrouw Weeggegevens   Hermie

Dieet: Gezond eten (kcal tellen)

Reageer met quote
Mijn cholesterol was altijd goed en verder lag ik met mijn bloedwaarden onder het gemiddelde.
Zelfs mijn bloeddruk is laag als ik geen vocht vasthoud is de bovenwaarde niet hoger dan 120 en de onderwaarde niet hoger dan 60.
Ik ben dus echt wel benieuwd.

Minder leuk is dat ik aan mijn spataders moet worden geopereerd,ze kunnen niet meer spuiten,want ik heb een lekke klep.brrrrrrr.
Als ik er geen last van had,liet ik het niet doen.

Libby, dat verschilt bij mij,als ze goed kunnen prikken heb ik geen last.
Je mag tegenwoordig je arm ook niet meer krom doen na het prikken,alleen even het watje erop drukken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 19:49    

Reageer met quote
Josephine1950 schreef:
Mijn cholesterol was altijd goed en verder lag ik met mijn bloedwaarden onder het gemiddelde.
Zelfs mijn bloeddruk is laag als ik geen vocht vasthoud is de bovenwaarde niet hoger dan 120 en de onderwaarde niet hoger dan 60.

Minder leuk is dat ik aan mijn spataders moet worden geopereerd,ze kunnen niet meer spuiten,want ik heb een lekke klep.brrrrrrr.

Je mag tegenwoordig je arm ook niet meer krom doen na het prikken,alleen even het watje erop drukken.

Wel laten doen Josephine, ik heb te lang gewacht en toen raakte de ader ontstoken en heb ik weken lang pijn gehad en alsnog met een kous en drukwatten rondgelopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 20:10    

Reageer met quote
[quote="Marij"]
Josephine1950 schreef:
middelde.

Wel laten doen Josephine, ik heb te lang gewacht en toen raakte de ader ontstoken en heb ik weken lang pijn gehad en alsnog met een kous en drukwatten rondgelopen.

Dat heb ik al gehad en die hebben ze keurig opengemaakt (met een heel klein wiebertjesmes)en is ook goed hersteld.
Ik heb nog van die dunne witte kousen van na het spuiten,die heb ik aan als ik teveel last heb.
Ik snap er niets van, nu ik dunner ben schieten de spataders als paddestoelen uit de grond. Mijn rechterbeen was altijd schoon,maar daar zit nu zo'n dikke kronkel op,die kan volgens de huisarts ook niet meer gespoten worden. Leuke erfenis van mijn ouders

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 21:00    

Reageer met quote
[quote="Josephine1950"]
Marij schreef:
Josephine1950 schreef:
middelde.

Dat heb ik al gehad en die hebben ze keurig opengemaakt (met een heel klein wiebertjesmes)en is ook goed hersteld.
Ik heb nog van die dunne witte kousen van na het spuiten,die heb ik aan als ik teveel last heb.
Ik snap er niets van, nu ik dunner ben schieten de spataders als paddestoelen uit de grond. Mijn rechterbeen was altijd schoon,maar daar zit nu zo'n dikke kronkel op,die kan volgens de huisarts ook niet meer gespoten worden. Leuke erfenis van mijn ouders

ja balen hè , mijn moeder had ze ook en mijn zus is ook al een paar keer onder het mes geweest.
Ik heb het steeds uitgesteld en al een paar keer een ontsteking gehad.
Ze zeiden tegen mij in het ziekenhuis dat ze niet graag wat doen aan een ontstoken ader en dat ze die ook niet meer kunnen strippen omdat hij helemaal vergroeid raakt in het omliggende weefsel.
Sterkte ermee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 8:30    
Vrouw Weeggegevens   Libby

Dieet: Alles met mate

Reageer met quote
Josephine1950 schreef:

Ik heb helaas ook niet laten prikken voordat ik begon met Atkins. Ik was tenslotte toen nog jong en onbezonnen dus ik dacht: ik ben hartstikke gezond wat dat aangaat dus dat hoeft niet.

Vorig jaar bleek ineens uit de bloedonderzoeken dat mijn cholesterol skyhigh was. Daar snapte ik nou helemaal niks van. Als ik in september weer mag komen zal ik meteen weer een bloedonderzoek vragen, hoewel ik liever niet laat prikken, gezien de plekken die ik eraan over hou, je zou zomaar kunnen denken dat ik thuis mishandeld wordt.

Mijn aders liggen heel diep Josephine, en die zijn vaak niet voor rede vatbaar Lachen ik moest eens voor mijn opleiding een gezondsheidsonderzoek ondergaan, bloedonderzoek hebben ze na 5 x misprikken maar gelaten voor wat het was. En een andere keer ben ik direct doorgestuurd naar het zh waar ze het uit mijn hand hebben gehaald.

Vorig jaar dus vlak voor de vakantie in Frankrijk geprikt in het zh, nou je wil niet weten hoe het eruit zag. Vroegen ze aan mij: wat voor slager is er bij jou aan het werk geweest Erg blij

Ed liet ook bloedprikken maar dat doet de huisarts hier wel even, dus hupsakeeeeeee, de huisarts komt aan met z'n koffertje en een naald Geschokt Geschokt Geschokt zo dik, wil je niet weten, ik was er dan ook gelukkig niet bij. Nou, zegt Ed tegen mij na afloop, laat jij hier maar geen bloed prikken want dan valt je arm er vast af Lachen Lachen Lachen Gewoon in het zh dus maar, als ik toch voor controle moet in september.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 10:39    

Reageer met quote
Libby schreef:
Josephine1950 schreef:

Ik heb helaas ook niet laten prikken voordat ik begon met Atkins. Ik was tenslotte toen nog jong en onbezonnen dus ik dacht: ik ben hartstikke gezond wat dat aangaat dus dat hoeft niet.

Vorig jaar bleek ineens uit de bloedonderzoeken dat mijn cholesterol skyhigh was. Daar snapte ik nou helemaal niks van. Als ik in september weer mag komen zal ik meteen weer een bloedonderzoek vragen, hoewel ik liever niet laat prikken, gezien de plekken die ik eraan over hou, je zou zomaar kunnen denken dat ik thuis mishandeld wordt.

Mijn aders liggen heel diep Josephine, en die zijn vaak niet voor rede vatbaar Lachen ik moest eens voor mijn opleiding een gezondsheidsonderzoek ondergaan, bloedonderzoek hebben ze na 5 x misprikken maar gelaten voor wat het was. En een andere keer ben ik direct doorgestuurd naar het zh waar ze het uit mijn hand hebben gehaald.

Vorig jaar dus vlak voor de vakantie in Frankrijk geprikt in het zh, nou je wil niet weten hoe het eruit zag. Vroegen ze aan mij: wat voor slager is er bij jou aan het werk geweest Erg blij

Ed liet ook bloedprikken maar dat doet de huisarts hier wel even, dus hupsakeeeeeee, de huisarts komt aan met z'n koffertje en een naald Geschokt Geschokt Geschokt zo dik, wil je niet weten, ik was er dan ook gelukkig niet bij. Nou, zegt Ed tegen mij na afloop, laat jij hier maar geen bloed prikken want dan valt je arm er vast af Lachen Lachen Lachen Gewoon in het zh dus maar, als ik toch voor controle moet in september.

In de tijd dat ik steeds naar het ziekenhuis moest voor controle, na de opname voor de bloedarmoede was er een verpleegster bij de bloedafname die direct haar collega riep als ze mij zag Rollende ogen
Links kunnen ze nooit een ader vinden en de ader rechts rolt, zijn ze ook niet dol op, ik laat ze er tegenwoordig zelf maar achterkomen als je het vertelt worden ze gespannen en gaat het nog moeilijker.
Als ik er tegen opzie vraag ik wel om een vlindertje, een hele dunne naald met een stabilisatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 19:36    
Vrouw Weeggegevens   Libby

Dieet: Alles met mate

Reageer met quote
Dat doe ik de volgende keer ook: gewoon niks zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2007 12:30    

Reageer met quote
de uitslag van het bloed is binnen.
Alles was goed, alleen de cholesterol was iets gestegen.
Ik heb er geen verstand van,maar het was als volgt:
........ vorig jaar: .......... ...........nu: ............... moet zijn
totaal chol. 5.1 ....................... 6.5.................. lager dan 5
LDL-chol 3.2 ......................... 4.1 ................. lager dan 3.5
HDL-chol 1.47................. .....2.04................. hoger dan 0.7

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 22:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 203, 204, 205  Volgende
Pagina 29 van 205