Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van Precious

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   precious222
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker (gezond eten)

Reageer met quote
Oke ik doe ook mee...Ik begin ook een dagboekje.
Ik zie dat de meeste mensen allemaal toch redelijk groot zijn. Ik ben maar een klein vrouwtje van 1.51 en ik weeg vanaf vorige week donderdag 69 kilo. Ik ben van plan om een vaste dag aan te houden om mezelf te wegen. Dus donderdag a.s ga ik pas zien wat eraf is. Wel spannend. We zijn weer aan het Sonja Bakkeren gegaan. En als ik over we praten dan is dat ik en mijn man.
Wat ik gisteren gegeten heb?

Ontbijt: 250 gram magere yoghurt, 1 appel
Tussendoor: 1 liga melkbisquet chocolade/banaan, 1 kopje koffie met melk, zonder suiker
Lunch: 2 volkoren boterhammen zonder boter, met 1x kaas en 1x kipfilet
Tussendoor: 1 Ontbijtkoek
Diner: 3 aardappelen, 3 grote scheplepels komkommer met yofresh, 1 scheplepel magere jus van maggi, 100 gr snitzel maar niet gepaneerd
`s Avonds: 1 volkoren koekje, kopje koffie met melk, zonder suiker

De rest van de dag 1 literfles leeg gedronken aangemaakt met limonadesiroop. Tussendoor ergens de dag nog een mok thee op en `s Avonds heb ik nog een pakje appelsap(die kleintjes met een rietje weet je wel) gedronken. En voor dat ik naar bed ging nog een kleine glas sap. Dus ik denk dat ik wel aan mijn 2 liter gekomen ben gisteren. Het koste me wel veel moeite om zoveel te drinken. Ik ben iemand die niet goed drinkt.....moet er mij echt toe aan zetten.

Het viel me erg tegen om `s Morgens yoghurt te eten met een appel. Meestal ben ik gewend de kop koffie op nuchtere maag te nemen met gewoon beschuit of zo....Dus ik heb de koffie maar wat later gepakt bij de liga. Ik vond het echt heel moeilijk deze dag.
Ik vind het heel fijn dat ik nu bij de weegclub zit. Het stimuleerd mij gewoon om al wat te minderen met koffie en suiker. Maar ik had gisteren wel een hele dag hoofdpijn gehad.

Groetjes tot morgen dan laat ik weer weten hoe deze dag is geweest......Liefs Precious
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 28 sep 2010 11:30    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoi, ik heb je boekje maar even verplaatst naar het SB subforum, dat praat makkelijker met andere bakkeraars. Fijn dat je man meedoet en leuk om iemand van mijn lengte tegen te komen! Ik ben lekker 1 cm. groter.... Lachen

Ik heb ook 69 gewogen en als ik het kan kan jij het ook! Succes, Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 sep 2010 14:22    
Vrouw Weeggegevens   Jolanda1975
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi Precious,

Bedankt voor je berichtje. Samen steunen we elkaar! Tja hoofdpijn en enorm koud zijn bij mij de bijwerkingen. Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen en het gaat echt minder worden. Ik gebruik zoetjes i.p.v. suiker maar daar zit ook een stofje in wat weer niet goed voor je is. Ik zie dat je geen halvarine op je brood doet, dat is wel heel belangrijk hoor. Om genoeg goede vetten binnen te krijgen Lach. Ik wens je veel succes. Je bent al goed op weg! Groetjes Jo

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2010 13:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Voordat ik met de dag van gisteren ga beginnen eerst een complimentje noteren die ik vandaag heb gekregen. Iemand had me al lang niet meer gezien en zei dat ze me heel veel afgevallen vond. Maar ik zei Nee, ik ben juist 4 kilo bijgekomen van vakantie en operatie...Maar wat het deed dat was mijn jas ik ben gewend kleren een maatje te groot te dragen en veel kleur. Vandaag had ik een zwarte jas aan en die paste net. Ik moet er nog in passen zeg maar. Maar het was wel een mooi compliment.

Nu de dag van gisteren:

Ontbijt: 2 volkoren crackers met halvajam, toch koffie, ja geen boter want ik wil een beetje hard gaan deze week.
Tussendoor: NIKS want ik was op het forum
Lunch: 250 gram magere yoghurt met alle druiven die ik nog had een stuk of 20 denk, en een sinaasappel.
Tussendoor: NIKS want ik lag weer eens in bed
Diner: 3 aardappelen, 1 scheplepel jus, 2 grote scheplepels rode kool
`s Avonds: 1 koffie met een volkoren koekje

Deze dag 1 literfles water op

Dankjewel Jo, voor je reactie....

En wat hier onderstaat is morgen pas uitdagend dan ga ik weer op de weegschaal....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2010 23:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Tjee meis, ik heb net je verhaal gelezen bij "even voorstellen". Dat is allemaal niet niets zeg. Ik ben ervaringsdeskundige wat betreft eetproblemen dus als je vragen hebt weet je me te vinden. Mijn zusje van 26 heeft anorexia (wel op dit moment op gewicht, begint bijna met 1 van de zwaarte therapieën na 2 keer een terugval te hebben gehad). En zelf heb ik vanaf mijn 15e jaar boulimia. Gezellig he! Gelukkig ben ik voor de rest een vrolijke dame die elke dag grappen maakt. Ik weiger om continue in een dip te gaan zitten. Er is nog zoveel in het leven. Dat stomme eetprobleem zetten we maar even in de koelkast Erg blij . Groetjes Jo X

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010 13:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het was een kleine tegenvaller vandaag...op de weegschaal gestaan,...maar 0,4 gram afgevallen. Maar toen ik het invoerde op mijn profiel zag een grote streep in mijn grafiek en mijn ticker die iets achteruit is gegaan. Dat bemoedigde mij wel enorm. Veel mensen hebben mijn "even voorstellen gezien", ik heb nooit gedacht in die tijd aan anorexia of zo want ik spuugde mijn eten niet uit. Ik kon gewoon op een gegeven moment niets meer eten omdat ik steeds minder ging eten. En dat gevoel van honger en high voelen vond ik wel lekker denk. Maar achteraf gezien misschien toch wel gehad. Maar er zat ook een voordeel aan dat ik bloed bij heb gekregen. Ik lus nu ook gezonde dingen zoals karnemelk , tomaten, rauwe paprika, dat luste ik vroeger allemaal niet hoor en ik luste de groenten in de nasi. Vroeger pitste ik alle groenten eruit en at de rijst op.

Gisteren heb ik dus een mooi compliment gekregen die staat er al.

Ontbijt: 250 gram yoghurt met een sinaasappel
Tussendoor: ontbijtkoek, kop koffie met melk en suiker want het was behoorlijk STERK!
Lunch: 2 volkoren boterhammen met 1x kipfilet en 1x appelstroop
Tussendoor: 1 glas karnemelk aangemaakt met limonadesiroop
Diner: 1 grote scheplepel ovenschotel aardappel anders, 1 scheplepel magere jus, en nog een keer een snitzel.
`s Avonds: 1 sinaasappel

Ik heb me weer goed aan mijn liter water gehouden.
Ik had gisteren een cursus en de verleiding was er al weer om me op te wachten. We vierden dat het de eerste les was van de opleiding die ik ga volgen. Een mbo1 opleiding Assistent. Dan kun je gewoon overal assistent worden omdat je de theorie krijgt en de ervaring in de praktijk op de werkplek. Maar goed om het te vieren kwamen ze dus met APPELFLAPPEN aanzetten. Maar ik heb het overgeslagen. Ik heb netjes mijn ontbijtkoek opgegeten.
Ik had het koud daar gisteren en ik moest elke keer naar de wc niet normaal gewoon. Ik kon gisteravond geen broek meer verdragen op mijn buik, nu vandaag ben ik dan voor de eerste keer ongesteld geworden na mijn operatie aan mijn eierstok.
Ik had het niet meer vandaag, verschrikkelijk veel pijn en het komt er uit als water. (sorry, maar ik mag toch van me af schrijven).
Ik heb eerst 2 verschillende pijnstillers genomen. Advil en Paracetamol. Tot dat ik mijn man naar de winkel heb laten gaan om Finimal Feminax te halen. Gelukkig was het toen zo over...ik heb vanavond nog lopen stoffen in mijn huis, iets wat ik vandaag overdag niet kon doen.

Groetjes en veel liefs van Precious tot morgen Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010 22:57    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi, hoe gaat het nu met je? Ik heb ook zo'n last van mijn maandelijkse probleem. Meestal 10 volle dagen, niet normaal toch? Ik slik de pil door en daardoor heb ik er maar een paar keer per jaar last van. Bij mij gaat het ook niet altijd hard. Zolang de pijl op de weegschaal maar naar beneden gaat. Beter langzaam afvallen dan te snel! Succes! Groetjes Jo X

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010 9:19    
Vrouw Weeggegevens   flufje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heej Precious (mooie nickname trouwens!)

Hoe gaat het? Heb vandaag ook naar SOS Sonja gekeken en moet zeggen dat ik bij dat meisje ook een brok in mijn keel kreeg. Maar wat een bikkel zeg! Toch even bijna 7 kilo afvallen en weer op de racefiets stappen.
En er zijn meer kleine vrouwen op dit forum hoor! Ik ben 1.60.
Zet 'm op Precious, het gaat je lukken!

Het hoeft niet hard te gaan, als het maar mooi gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010 19:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi flufje dankjewel dat je in mijn dagboekje reageerde. Leuk om te weten dat ik niet de enige ben die klein is.
Even over de dag van gisteren....eigenlijk moet ik een dagboek maken van vandaag he,...want vaak moet ik wel heel goed na denken wat er gisteren allemaal gebeurd is.

O,ja dat kan ik zeker niet vergeten. Gisteren ben ik ongesteld geworden. Ik heb het ontbijt overgeslagen...ook al had ik heeeeeeeeeeeeel erg honger. Ik had alleen maar pijnstiller op en ik was allemaal naar de wc aan het rennen,....plassen heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel plassen en dat anderen ook.
Ik begon pas om 10:00 te eten of zo...Eerst een liga met koffie en melk,...een uurtje later cup a soup Prei,....Lunch 2 afbakbroodjes met 1x kaas. `smiddags niks, Diner:[/] rijst, visquisine, [b]`savonds: 1 karnemelk met limonadesiroop en een sinaasappel, wel goed gedacht aan om aan mijn 2 liter water per dag te komen.

gisteren was niet leuk echt een baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaldag,.... Sip Verward Boos
Ik weet nu ook wel waarom ik niet veel afgevallen ben. Ik heb alles vast gehouden voordat ik ongesteld werd. Al het vocht en ook ontlasting kwam er vanmorgen allemaal uit. Maar wel op een heel verkeerde moment in de supermarkt. Gelukkig heeft de JUMBO een hele goed survice zodat je altijd naar de wc kan.

Ik ga morgen weer verder...heb een beetje teveel gehad van een wijntje vanavond....

groetjes Precious
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010 23:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren:

`s morgens lekker yoghurt met crusli op.
Daarna zijn we boodschappen gaan doen.
Tussendoor: heb ik overgeslagen omdat we uit gingen slapen.
Lunch: 3x crackers met 1x gebraden ham, 1x kaas en 1x halva jam.
Tussendoor: Dit is leuk, wij hebben netjes ontbijtkoek met wat boter gegeten hoewel we ons bezoek (2 collega's zijn gisteren langs gekomen) kregen een grote krakkeling.
Ik heb het meteen weer verstopt voor het volgende bezoek, ver onder in de kast waar ook nog steeds de chocolade ligt. Al een hele week niet aangeraakt. Vind ik heel goed van mezelf.
Diner: hebben we lekker MACARONI met roerbakgroenten en gehakt.
`s Avonds: heb ik nog een bakje komkommersalade en een wijntje gedronken.

Met mijn man gaat het veel beter dat afvallen. Bij hem is er al 2,5 kilo af...hij moet nog 18 kilo afvallen. Hij voelt zich elke dag beter...Een hele zware trap heeft hij net tevoet op gehaald bij iemand 500 meter denk ik en hij was niet moe. Hij is wel erg actief boven op zolder en in huis. Hij was eerst heel erg sloom en lui nergens geen zin in en geen puff alleen maar door teveel vet eten. Nu gaan we er samen tegen aan. Maandagavond gaan we sporten en dan gaan de kilo's eraf hoor. Mijn man gaat vanaf woensdag ook voortaan fietsend naar zijn werk in plaats van met de brommer. Sinds we de brommer hebben zijn we echt lui geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 02 okt 2010 19:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 1 van 27