Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van marianneke81

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 130, 131, 132  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Mijn dagmenu van 22 juni

Ontbijt
125gr sojayoghurt
15gr pompoenpitten en lijnzaad
1 banaan

Lunch
zelfgemaakte salade
100gr zure haring
133gr linzen
rode biet, venkel, ui, prei
azijn, mosterd, fritesaus

Tussendoor
1 sinaasappel
crackertjes

Avond
2 boterhammen
3 rijstwafels
boter
kaas
kipkerriesalade
kipfilet

Tussendoor
3 abrikozen
plakje kaas

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 jun 2017 15:10    
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Bedankt voor je uitleg over postcrossing, klinkt wel leuk zo.
En ik denk dat je diëtiste gelijk heeft hoor, maar ik snap dan ook wel weer dat jij er graag nog wat af wilt hebben.
Hoop dat je nieuwe methode voor je werkt en wens je een fijn weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 9:37    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Graag gedaan Duffy, en Postcrossing is gewoon erg leuk (en verslavend, hahaha)
Ik zou zelf inderdaad het liefst nog iets eraf hebben, gewoon echt onder die 100 zou fijn zijn. Maar ik heb ook zoiets van als het niet lukt dan niet. Belangrijkste vind ik vooral dat de kilo's er niet meer bijkomen.

Ik weet gewoon dat ik voldoende, gezond en normale porties eet, dat heeft de dietiste al die tijd ook gewoon bevestigd, dus daar ligt het probleem niet. Zij werkt niet volgens de richtlijnen van het voedingscentrum maar er is wel een driehoek die zij gebruikt met daarin hoeveel je van wat nodig hebt. De basis en het belangrijkste deel van de driehoek bestaat uit voldoende drinken en dan vooral water, thee enzo. Groot verschil met het voedingscentrum is dat er vooral ook meer groente wordt geadviseerd per dag, en dus minder koolhydraten zoals brood enzo. Ik at wel te weinig noten pitten en zaden dus vervang ik een deel van de koolhydraten door noten, pitten en zaden. Zoals vandaag bij de witlof salade normaal zou ik daar een broodje of crackers met iets erop bij nemen maar vandaag heb ik er cashewnoten doorheen gedaan. Ik vervang ook bijvoorbeeld rijst en pasta door peulvruchten, hoewel daar ook koolhydraten in zitten zijn dat er wel beduidend minder dan in rijst en pasta enzo. Ik heb vrijdag bijvoorbeeld in de bietensalade de pasta die ik er normaal in zou doen vervangen door linzen en dat was ook erg lekker. En 's-ochtends als ik sojayoghurt eet dan doe ik daar pitten en zaden door (in dit geval pompoenpitten en gebroken lijnzaad en vandaag heb ik zonnebloempitten gehaald) alleen dan geen 30gr maar 15gr.
Maar ik ga wel ook eerst de gewone dingen die ik heb ook opmaken want vooral de glutenvrije dingen zijn mij toch iets te duur om over de datum te laten gaan enzo. Dus de komende periode een beetje een overgangsperiode, al wil ik wel de havermout blijven eten, dit is namelijk goed voor je cholesterol vooral als je hetzelfde probleem als ik hebt dat alle waardes afzonderlijk binnen de referentiewaardes vallen maar de ratio tussen het LDL en HDL net te groot is. Maar ga het ook weer gewoon afwisselen. En eventueel ook een omeletje met groentes als ontbijt bijvoorbeeld ter afwisseling. Het is wel weer even zoeken, hahaha. Vooral het ontbijt vind ik wat lastiger. Plus dat ik niet helemaal zonder koolhydraten moet gaan eten omdat ik uit ervaring weet dat ik dan juist sneller weer honger krijg. Qua fruit moest ik het beperken tot 3 stuks en niet meer. Dan kon ik volgens haar beter een stukje kaas pakken of gewoon komkommer, wortel enz of een kommetje soep. Maar gaat vast goed komen. En zoals ik al zei als er niet meer af wil maar er verder ook niks meer terug aan komt dan kan ik me daar ook bij neerleggen.

Vandaag heel even naar de stad geweest om glutamine op te halen. Ik belde gisteren met de natuurapotheek waar ik die altijd bestel via mijn huisarts blijkt de glutamine die ik altijd gebruik uit het assortiment is en de andere 100% zuivere Glutamine poeders waren minimaal 2 of meer keer zo duur en dat kan ik gewoon niet betalen. Ook op internet was die glutamine op veel plekken niet meer leverbaar. Ik gebruik dit op aanraden van de huisarts om spierafbraak tegen te gaan of in ieder geval zoveel mogelijk te reduceren en ter ondersteuning van spierherstel na beweging aangezien voor mij elke beweging topsport is voor mijn spieren. Ik heb een tijd terug eens een paar weken zonder gezeten en toen merkte ik op een gegeven moment dat mijn spierfunctie weer minder werd. En toen de glutamine weer op voorraad was en ik het weer dagelijks gebruikte trok dat gelukkig weer bij dus ik heb het blijkbaar gewoon nodig. Samen met de huisarts nu 2 alternatieven gevonden, andere merken maar dus wel betaalbaar. Ik ga ze allebei gewoon proberen en maar hopen dat het ook net zo goed werkt als het merk wat ik nu gebruik.
Verder een rustig dagje, salade gemaakt, soepje gekookt, en verder helemaal niks.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 19:49    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn dagmenu van gisteren 23-6

Ontbijt
125gr sojayoghurt
15gr pompoenpitten en lijnzaad
1 banaan

Lunch
Zelfgemaakte soep
soepballetjes, vermicelli, soepgroentes,prei
wortel, bleekselderij, tomaat, paprika, bouillon
plakje kaas

Tussendoor
crackertjes met magere leverpastei
1 perzik

Avond
2 boterhammen
boter
ei
kipfilet
salami
kaas
komkommer, wortel, tomaat, radijs

Tussendoor
watermeloen
stukje kaas

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 20:44    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt
3 crackers
kipkerriesalade
1 banaan

Lunch
witlofsalade
1,5 ei
100gr gerookte zalm
15gr rozijnen
fritesaus, citroensap
witlof, frambozen, lenteui
cashewnoten

Tussendoor
crackertjes
1 perzik

Avond
2 boterhammen
boter
3 rijstwafels
30gr 30+ kaas
25gr casselerib
15gr salami
25gr komkommersalade
venkel/prei/tomaat soep
komkommer, groene knoflook olijven

Tussendoor
watermeloen
worteltjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 jun 2017 20:50    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag een lekker rustig pyamadagje hier. Paar kaartjes geschreven en aan ATCtjes gewerkt. En nog wat afleveringen van Star Trek Voyager gekeken. Nu lig ik naar Star Wars te kijken, ik dacht laat ik al die films nog eens een keer kijken dus vanavond begonnen met de eerste film.

En dan mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt
125gr sojayoghurt
15gr zonnebloem en pompenpitten met lijnzaad
1 banaan

Lunch
Rode bieten salade (zie 22-6)

Tussendoor
3 rijstwafels met chocolaagje
1 kom venkel/tomaat/prei soep

Avond
2 boterhammen
3 crackers
boter
30gr 30+ kaas
50gr casselerib
15gr salami
pindakaas
tomaat, komkommer, wortel,radijs, augurk

Tussendoor
1 perzik

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2017 20:18    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren de laatste koorrepetitie gehad voor ons optreden morgen. Heb er helemaal zin in. Vind het alleen zo jammer dat we nu vakantie hebben en dus een aantal weken geen repetities hebben.
Verder heb ik een stapeltje post verzendklaar gemaakt en in de brievenbus gedaan. Jippie weer een aantal postdingetjes van mijn to do lijstje kunnen strepen. Vind het gewoon zo leuk om anderen blij te maken met leuke post maar liep door de warmte wel een beetje achter. Ben echt zo blij dat het weer wat koeler is, ik voel het vocht gewoon wegtrekken uit mijn gewrichten en mijn handen en voeten.

Vandaag maar een rustig dagje, vanmorgen is mijn hulp weer geweest en mijn huis is weer heerlijk schoon. En nu rust in mijn relaxstoel met Netflix en wat rondkijken op internet. Dan ben ik morgen fit genoeg om op te treden met het koor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 jun 2017 13:09    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn dagmenu van gisteren 26 juni

Ontbijt
3 crackers
30gr 30+ kaas
1 banaan

Lunch
Witlofsalade (zie 24-6)

Tussendoor
3 rijstwafels met een chocolaagje
1 kom venkel/tomaat/prei soep

Avond
2 boterhammen
boter
30+ kaas
kipkerrie salade
avocado, tomaat, zilveruitjes, peper, kruiden
komkommer, groene knoflook olijven

Tussendoor
1 ijsthee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 jun 2017 13:13    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Reageer met quote
Mooie menuutjes hoor, goedzo. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 jun 2017 16:25    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je Duffy.

Gisteren was het de dag van ons optreden voor de seizoensafsluiting van het koor. Op een paar kleine foutjes hier en daar ging het heel goed en het was echt heel erg gezellig. Ook mijn solo stukjes gingen goed. Wij hebben met ons koor daar ook heerlijk gegeten en gepraat. En nu hebben we vakantie en de repetities beginnen pas weer in September. Ik ga het wel missen hoor de komende 2 maanden.

Vanmorgen nog even een ritje naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Daarna moest ik nog een uur wachten op de taxi terug dus heb ik mezelf getrakteerd op een lekker ijsje. De rest van de dag een rustig dagje gehad. Mijn vader kwam mijn weekboodschappen brengen die mijn moeder voor me had gedaan. En ik heb mijn administratie bijgewerkt en verder naar afleveringen van Voyager gekeken op Netflix.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 21:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 130, 131, 132  Volgende
Pagina 91 van 132