Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van marianneke81

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 130, 131, 132  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Wij hebben hem geweigerd.
Het wordt je door de strot geduwd.
Zo'n ding kan gehackt worden, wisten jullie dat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2017 20:16    
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Gisteren weer naar de oefentherapie geweest. En we gaan samen een soort map maken met oefeningen op categorie. Ik heb wel deels een schriftje bijgehouden met daarin de oefeningen maar daar staat niet bij waar het precies goed voor is. Op deze manier willen we ervoor zorgen dat ik zelf thuis wat gerichter ook kan oefenen. Dat als ik last krijg van mijn schouders dat ik dan weet welke oefening ik kan doen. En de contactmomenten zelf moeten we nog even kijken in welke frequentie we die blijven doen want duidelijk is wel dat ik af en toe even feedback nodig heb omdat ik tijdens de therapie zelf weer even goed heb wat de juiste houding is en waar de grens ligt naar overstrekking. Maar op een of andere manier wil dat niet blijven hangen. Dat gaat even goed maar naar verloop van tijd ben ik dat gevoel weer kwijt. Helaas is dat een probleem waar veel mensen met hypermobiliteit en verstoorde proprioceptie last van hebben. Dat soort dingen is maar beperkt trainbaar en bij sommigen helemaal niet. Ik zie en voel het wel als iemand mij bijstuurt en ik het zie in de spiegel, maar thuis zonder die bijsturing raak ik het langzaam weer kwijt of ik nou de spiegel gebruik of niet. Na de zomervakantie wil ik ook gaan beginnen met hydrotherapie, mijn oefentherapeut denkt dat daar voor mij misschien nog iets te halen is en ik zelf ook. Ik weet hoe het is om in het water te bewegen aangezien ik jarenlang aan wedstrijdzwemmen heb gedaan. En het lijkt mij zo fijn om onbelast te kunnen bewegen en ik hoop dus dat ik daarmee nog wat kan bereiken.
Na de therapie nog even naar De kwast geweest, een speciaalzaak voor schilder en kunstenaarsbenodigdheden. Alvast een paar dingen van mijn vakantiegeld bestedings verlanglijstje gehaald. Heb nu eindelijk het fijne mixed media papier wat ik zo graag wilde hebben, dat papier kan beter tegen alle verschillende materialen waarmee ik het bewerk zonder kapot te gaan of helemaal te gaan bobbelen.

Vandaag heb ik mijn boodschappen gedaan en 's-middags nog even lekker zitten freubelen in mijn hobbykamer, het ziet er daar momenteel uit alsof er een bom gevuld met knutselmateriaal is ontploft, hahahaha. Ik maak er altijd nogal een rommeltje van als ik bezig ben Lachen Maar eens in de zoveel tijd ruim ik alles weer op en is het weer eventjes netjes, met nadruk op eventjes, hahaha.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2017 20:27    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn dagmenu van gisteren 1-6

Ontbijt
125gr sojayoghurt 2
30gr muesli 3
1 banaan 0

Lunch
Bloemkool stamppot (zie 30-5) 4
80gr runderhamburger 5

Tussendoor
2 meergranencrackers met pindakaas 4
2 mandarijntjes 0

Avond
2 boterhammen 95gr 5,5
10gr boter 1
75gr avocado 4
30gr 30+ kaas 2
30gr filet americain 2
25gr casselerib 1
komkommer, tomaat, zilveruitjes, peper, kruiden 0

Tussendoor
2 crackers met hummus 2
meloen 0

Dagtotaal
31pp + 4,5 weekpunten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2017 20:31    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt
125gr sojayoghurt 2
30gr muesli 3
1 banaan 0

Lunch
250gr krielaardappeltjes (onbereid gewogen) uit de oven 7,5
119gr gerookte kipfilet 3,5
olijfolie 1
ui, knoflook, champignons, wortel, bloemkool, broccoli 0
verschillende kruiden, mosterd 0
sla, zilveruitjes 0

Avond
2 boterhammen 93gr 5,5
3 rijstwafels 2
10gr boter 1
30gr 30+ kaas 2
30gr filet americain 2
25gr casselerib 1
komkommer, tomaat, radijsjes, augurk 0

Tussendoor
2 kaascrackers met hummus 4
1 kiwi, meloen 0

Dagtotaal
31pp + 3,5 weekpunten

Vandaag voor mijn doen wat veel aardappels maar was wel erg lekker zo alles door elkaar in een grote ovenvaste schaal met heel veel knoflook en kruiden. Ach en zolang het maar af en toe is maakt dat ook niks uit natuurlijk. Ik heb vanmiddag geen tussendoortje gehad omdat ik helemaal de tijd vergeten was toen ik zat te freubelen. En toen ik er aan dacht was het eigenlijk alweer etenstijd dus mijn middagtussendoortje maar overgeslagen vandaag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2017 20:43    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik weet het Juffie, daarom houd ik alles ook zelf bij zodat ik meteen aan de bel kan trekken als er iets niet klopt. Ik weet wat mijn gemiddelde verbruik per week is zowel in de winter als de zomer dus als ik ineens heel veel meer verbruik of er andere rare dingen gebeuren dan zou ik dat moeten kunnen zien. Ik ben er overigens ook nog niet helemaal uit of ik het automatisch uitlezen wel aan wil laten staan. Je kunt al die functies uit laten schakelen dan meet hij alleen nog maar en is niet meer op afstand uit te lezen of anderszins te beïnvloeden. Of dat er ook voor zorgt dat hij niet meer gehackt kan worden weet ik niet. Maar wat dat betreft zijn alle apparaten waarmee je met internet verbonden bent te hacken en aangezien ook instanties vrijwel alles volledig gedigitaliseerd hebben liggen wat dat betreft veel van je persoonsgegevens voor het grijpen. En ik heb niet de illusie dat al die instanties hun beveiligings maatregelen in hun digitale systemen nou zo super goed op orde hebben.

En wat de slimme meter verder betreft, ik denk dat je er uiteindelijk sowieso niet meer onderuit komt. En ik had eigenlijk zoiets van dan liever nu en kosteloos (eigenlijk was het vorig jaar al maar toen trok ik het echt niet dus ik heb toen al gebeld om andere afspraken te maken) dan dat ik er later weer aan moet geloven. Dus nu alles maar even in 1 keer door met de ketel en de meter enzo dan ben ik er weer voor een lange tijd vanaf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2017 21:05    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Nee Marianneke, we komen er uiteidelijk niet onderuit, ik weet het.
We hopen dat tegen die tijd wat kinderziektes er uit zijn.
Slim om het op afstand uitlezen uit te zetten.
?ls het gehackt zou worden wil je niet dat criminelsn ook kunnen zien hoe je verbruik is. Er is meer uit te concluderen dan wij kunnen verzinnen.

Je gaat nog steeds heel goe Marianneke, respect hoor.
Fijn weekend meis.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 jun 2017 9:22    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dat geloof ik meteen dat er meer uit af te lezen is dan we denken. Maar daar denk ik dan maar niet bij na. En als ze bij mij moeten inschatten wanneer ik er niet zou zijn dan kunnen ze lang wachten. Afgelopen maand die 10 dagen weg is echt een uitzondering ben meestal thuis. Plus ik heb sowieso al een stuk lager verbruik vooral in gas maar ook in elektriciteit dan gemiddeld voor een 1 persoons huishouden. Dus aan gemiddelden hebben ze niks als ze iets met mijn gegevens willen, hahaha. Ik had afgelopen week iemand van de klantenservice van Essent aan de lijn omdat ik even wilde controleren of mijn meter wel goed geregistreerd stond aangezien bij mij zowel telwerk 1 als 2 registreren en ik voor zover ik wist toch echt enkelvoudig tarief heb. Maar dat schijnt normaal te zijn en beide bij elkaar opgeteld worden gewoon als enkel tarief gerekend. Het totale verbruik klopt overigens wel met wat ik normaal ook gemiddeld verbruik dus het is niet ineens dubbel zoveel ofzo. Maar die vrouw was best wel verbaasd over mijn gasverbruik, we gingen namelijk nog even iets anders checken, maar ik verbruik dus blijkbaar echt weinig gas in vergelijking met gemiddeld en zeker gezien ik altijd thuis ben. Maar ja ik kan er niet meer van maken, of eigenlijk wel maar dat was ik niet van plan Lachen

Vandaag mijn administratie bijgewerkt en dat duurde wel eventjes want ik had wel een groot verschil tussen wat er nog op mijn rekening stond en in mijn portemonnee zat en wat er in mijn kasboekje stond. Dus ik ben toch maar even stap voor stap vanaf de laatste keer dat het nog wel klopte gaan checken of alles wel goed er in stond, had ik gewoon in het overzicht de afschrijving voor mijn energie rekening over het hoofd gezien, hahaha. Tja dan heb je ineens een groot verschil. Maar alles klopt weer gelukkig, pfieuw.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 jun 2017 21:03    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt trouwens Juffie, hopelijk gaat het zich ook weer wat meer laten zien in mijn weegresultaten.

Mijn dagmenu van vandaag

Ontbijt
200ml sojamelk 1,5
30gr teffontbijt 3
1 banaan 0

Lunch
Soep (5pp)
62gr schouderham 2,2
72gr soepballetjes 2,8
prei, gemengde soepgroente, asperges 0
bouillon 0
1 schär ciabatta 4
10gr boter 1
25gr hummus 2

Tussendoor
2 kaascrackers met pindakaas 4
2 mandarijntjes 0

Avond
2 boterhammen 73gr 4,5
68gr avocado 3,5
10gr boter 1
30gr 30+ kaas 2
25gr casselerib 1
30gr filet americain 2
komkommer, tomaat, zilveruitjes, augurk, radijs 0
peper, kruiden 0

Tussendoor
1 peer 0
misschien zo nog een klein stukje fruit 0

Dagtotaal
31pp + 3,5 weekpunten
Totaal afgelopen week 29,5 weekpunten gebruikt. Morgen begint weer een nieuwe week voor mij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 jun 2017 21:15    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Heb afgelopen 2 dagen lekker alleen thuis doorgebracht, een beetje freubelen, Netflix kijken,lezen, kaarten schrijven, lekker rustig dus. Ik heb gisteren niet geteld, wel opgeschreven wat ik heb gegeten overigens. En ik had van tevoren bedacht dat ik wat extra's mocht wat ik normaal niet zo snel zou pakken. Maar ook dat past gewoon binnen mijn weekpunten overigens.

Mijn dagmenu van zondag 4 juni

Ontbijt
3 crackers 2
30gr runderlever 1
1 banaan 0

Lunch
250gr krieltjes (onbereid gewogen) in oven 7,5
170gr kipfilet haasjes gepaneerd 5
olijfolie 1
ui, knoflook, champignons, wortel, bloemkool 0
broccoli, kruidenmix, sla, zilveruitjes 0
honing mosterd dressing 1
een beetje knoflooksaus 1

Avond
1 schar ciabatta 4
3 rijstwafels 2
10gr boter 1
30gr 30+ kaas 2
45gr runderlever 1,5
15gr filet americain 1
13gr hummus 1
komkommer, tomaat, radijs, augurk 0

Tussendoor
fruit 0
chips???

Dagtotaal 31pp + weekpunten voor de chips

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 jun 2017 14:29    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn dagmenu van maandag 5 juni

Ontbijt
125gr sojayoghurt
30gr muesli
1 banaan

Lunch
Kant en klare mihoen
gegrilde kip reepjes
zelfgemaakte satesaus
gebakken ei
komkommer, augurk

Avond
2 schar ciabatta's
boter
30gr 30+ kaas
achterham
salami
rucola, komkommer, tomaat, wortel
beetje dressing

Tussendoor
1 kaascracker met pindakaas
fruit

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 jun 2017 14:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 130, 131, 132  Volgende
Pagina 87 van 132