Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van marianneke81

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 128, 129, 130
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Gezellig dat je even op bezoek kwam! zwaai zwaai

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 19:55    
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb mijn dagboekje hier alweer veel te lang verwaarloosd. Of eigenlijk had ik gewoon veel te weinig energie de afgelopen tijd. Ik heb zelfs bijna niet kunnen tekenen enzo. Heb vooral veel Netflix gekeken liggend in mijn nieuwe rolstoel. Op dit moment kijk ik naar de serie Orphan Black. Maar heb de afgelopen tijd meerdere series en nieuwe seizoenen van series die ik al volgde gezien. Op zich best leuk hoor maar op een gegeven moment ben je het wel een beetje zat en wil je andere dingen doen. Maar helaas werkte mijn lichaam niet mee. Ik heb gisteren wel eindelijk mijn administratie bij kunnen werken en ik ben langzaam aan weer een beetje aan het freubelen en vooral kaarten schrijven. Maar heb nog niet getekend maar dat is de volgende stap.

Het afvallen gaat nog steeds heeeeeeeel erg langzaam. Dan is er weer iets af en dan gaat het weer een tijdje omhoog en staat het weer stil voor een hele tijd. En ik doe toch echt geen rare dingen ik heb hetzelfde eetpatroon in de periodes dat er wel wat afgaat en ook als er weer wat bijkomt en het heel lang stil staat dus tja ik weet het ook niet meer. Maar ik blijf nu wel onder die 100 grens dat dan weer wel na bijna 2 jaar net daarboven stil te hebben gestaan.
Deze maand weer bloedprikken voor de jaarlijkse grote check up en dan wordt ook meteen weer de cholesterol gecheckt.

Afgelopen zomer ben ik wel af en toe een dagje weg geweest zoals naar de Efteling met familie en met vriendinnen. En we zijn natuurlijk bezig geweest met de aanvraag van een nieuwe rolstoel samen met de ergo. Ik heb nu ruim een maand een volledig elektrische rolstoel met midwheelaandrijving die je ook kan kantelen zodat je hem in een soort ligstand kan zetten. En ik heb een speciaal kussen en een comfort rugleuning. Deze kan ook sneller dan mijn oude, deze gaat 10km per uur en heeft een bereik van 30km op een volle accu dus ik ben een stuk zelfstandiger met deze rolstoel omdat ik minder afhankelijk ben van de taxi voor alledaagse dingen zoals boodschappen doen en bezoeken aan fysio enzo. Maar hij is voor mij nog niet helemaal geschikt en we zijn nog in de test fase. Vandaag is er weer iemand langs geweest van Welzorg en we gaan een andere rolstoel proberen, en in de tussentijd wordt deze die ik nu heb wel voor mij achter gehouden voor het geval de andere helemaal niks is en we op zoek gaan naar nog weer een andere dan krijg ik deze gewoon weer terug zolang.

De repetities van het koor en de hydrotherapie zijn ondertussen ook allebei weer begonnen. Met het koor werken we nu toe naar ons optreden 17 november in een verzorgingshuis hier in de buurt. En naar een kerstoptreden op 14 december in weer een ander verzorgingshuis. Ik ben eigenlijk wel weer blij dat de zomer vakantie weer voorbij is en dat alles weer back to normal is. Helaas geld dat nog niet voor mijn energielevel maar hopelijk komt ook dat uiteindelijk vanzelf weer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018 16:45    

Reageer met quote
Fijn om weer even bijgepraat te worden door je en super dat je onder de 100 kunt blijven.
Een nieuwe rolstoel is een gedoe, begrijp ik van anderen. En Welzorg heeft geen erg goede naam. Ik hoop dat je er binnen redelijke tijd uitkomt en dat je een fijn nieuw vervoersmiddel hebt.
Veel plezier met het koor!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018 11:04    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik probeer me al de hele week in te schrijven voor de scratch muziekdagen in Leiden in februari 2019. Ik wil graag meezingen in het koor van de musical uitvoering op 16 februari. Maar het inschrijfformulier werkte bij mij maar niet mee. Maar vandaag is het eindelijk gelukt na wat heen en weer gemail afgelopen week ben ik net gebeld en is het telefonisch geregeld. Dus jippie ik ben ingeschreven voor de scratch musical dag en zing mee met het koor Erg blij

Ik heb vandaag heerlijke rode kool stamppot gemaakt. Eindelijk weer een keer met appeltjes, ik ben allergisch voor appels maar er zijn 2 soorten allergeen vrije appels die ik wel kan eten en die hebben ze nu bij Picnic in het assortiment. Dus vandaag rodekool stamp met appeltjes en daarbij nog een uitje wat azijn een klein beetje suiker en kaneel. Het was echt heerlijk. Erbij had ik kipfilet haasjes die ik zelf had gekruid met kipkruiden en bereid in de oven.

Verder ga ik vandaag niet zoveel doen. Ik kijk nu naar Orphan black op Netflix. Vandaag een rustdagje dus. Morgen ga ik met een vriendin naar Arnhem naar een lotgenoten bijeenkomst van mensen met een B12 tekort dus die rust vandaag kan ik goed gebruiken. Gelukkig is er maandag geen hydrotherapie ivm schoolvakantie dus kan ik maandag uitslapen en rusten tot ik naar de repetitie van het koor ga.

Heel fijn weekend allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 okt 2018 14:47    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Duffy schreef:
Fijn om weer even bijgepraat te worden door je en super dat je onder de 100 kunt blijven.
Een nieuwe rolstoel is een gedoe, begrijp ik van anderen. En Welzorg heeft geen erg goede naam. Ik hoop dat je er binnen redelijke tijd uitkomt en dat je een fijn nieuw vervoersmiddel hebt.
Veel plezier met het koor!

Tot nu toe is het contact en de service van Welzorg hier vrij goed ik heb in ieder geval niks te klagen en heb nog niet echt lang hoeven wachten op leveringen enzo. De WMO daar en tegen is wat langzamer. Ik heb een drempelhulp nodig om mijn huis in en uit te kunnen komen met deze rolstoel. Toen mijn ergo en ik belden voor die aanvraag werd er gezegd dat er een wachttijd van 4 weken is voor je gebeld wordt voor een eerste orienterend gesprek. Wij euhm mevrouw heeft vandaag een rolstoel geleverd gekregen via de wmo waarvoor ze deze aanpassing nodig heeft beetje raar dat je dan zolang moet wachten voor dat je dan dus eindelijk met je rolstoel je huis uit kunt. Want na dat eerste telefoontje heb j evaak eerst nog een keukentafelgesprek moet er een offerte opgemaakt worden dan komt het plan van aanpak en de eigenlijke aanvraag pas en dan moet het allemaal nog goedgekeurd worden en uitgevoerd dus ben je in het gunstigste geval al snel 2 maanden verder maar vaak langer. Maar na nog maar eens bellen is er spoed achter gezet en ondertussen is de aanvraag gedaan nu wachten op de goedkeuring en de uitvoering.

Er loopt nu alleen nog een aanvraag voor een nieuwe handrolstoel voor ernaast zodat ik nog steeds gewoon mee kan met de auto en niet volledig afhankelijk wordt van de taxi. Maar daar heb ik nog niks over gehoord. Gelukkig heb ik mijn oude rolstoel hier zo lang nog staan dus kan ik wel vooruit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 okt 2018 14:56    

Reageer met quote
Lekker, rode kool stamppot met appel. Ik vind het erg fijn dat het stamppotten seizoen er weer aankomt. Lach

Een tweede rolstoel, vindt de WMO dat goed? Dat is niet in alle gemeenten zo, dan heb je echt geluk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018 10:39    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Een 2de rolstoel naast een elektrische rolstoel komt wel vaker voor hoor. Ik kan met mijn elektrische rolstoel niet meer mee met de auto en dat zou dus betekenen dat bezoeken aan de ziekenhuizen buiten mijn regio, en die zijn er heel wat, ineens een probleem gaan worden bijvoorbeeld. Plus dat deze rolstoel niet overal naar binnen kan en je kunt niet verwachten dat iedereen waar je op bezoek gaat een drempelhulp heeft. Wanneer die 2de rolstoel nodig is voor verdere participatie dan is dat een van de redenen voor toekenning. Ik ken overigens meerdere mensen die naast een elektrische ook een handbewogen rolstoel hebben gekregen via de WMO. De 2de rolstoel naast een elektrische is overigens dan wel een gewone rolstoel die in mijn geval weer door iemand anders geduwd moet worden.

Ik ben vandaag naar de eerste lotgenoten dag voor B12 tekort patienten geweest in Arnhem. Was interessant en gezellig. Alleen de taxi rit terug naar huis ging niet helemaal zoals zou moeten. Wij waren al met zijn 2en, 1 met elektrische rolstoel en 1 met scoot. En omdat de verankeringshaken in de taxi om mijn rolstoel vast te zetten maar aan 1 kant werkten kon ik niet in mijn rolstoel blijven zitten tijdens de rit. Nou zit ik ook veel liever op een gewone stoel dus geen probleem. Maar er moesten dus nog 3 mensen mee met een mega grote tas als bagage en die paste al niet meer in de taxi want met mijn rolstoel en de scoot van vriendin stond dat stuk el helemaal vol. En omdat ik dus ook op een gewone stoel zat waren er nog maar 2 plekken vrij en er moesten nog 3 mensen mee. Dus heleboel heen en weer gebel van chaufeur met centrale en valys met de klant. Beweert valys ineens dat ik geen elektrische rolstoel zou hebben aangegeven bij mijn rit. Ik euhm pardon, die stond er met de heenrit wel bij en op de terug rit ook waarom zou ik heen gaan met en terug zonder mijn rolstoel. Maar goed uiteindelijk veel later thuis dan zou mogen en voor 2 van de 3 andere mensen is een andere taxi geregeld.
Waarom tref ik altijd van dit soort situaties als ik met de Valys reis? Vorige keer ook al gedoe op de terug weg met een van de andere passagiers waardoor ik uiteindelijk heeeeeeeel veel later thuis was. Was geen gedoe met mij en die andere passagier hoor maar een miscommunicatie tussen die klant en Valys. En als er dan naar de centrale en alles gebeld moet worden kost dat veel extra tijd.

Maar goed ik ben thuis gekomen, wel helemaal gebroken na deze dag en ook nog lange taxirit maar morgen geen hydro dus kan ik uitslapen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018 21:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 128, 129, 130
Pagina 130 van 130