Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van marianneke81

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 128, 129, 130, 131  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
En alweer veel te lang geleden dat ik hier wat geschreven heb. Het gaat nog steeds niet zo lekker hier. Veel last van de warmte en het vocht wat ik daardoor vasthoud in mijn gewrichten en nog minder energie dan normaal. Ik voel me net een kluizenaar soms met alle gordijnen dicht en amper buiten komen met dit weer.

Verder ben ik weer bij de revalidatie arts geweest en ik heb nu een verwijzing voor de aanvraag van een bekkenband om te kijken of dat beter gaat en werkt dan de shapeware broekjes van Spanx. Hoewel de broekjes werken op zich heel goed ik heb meer stabiliteit met lopen en als ik lig draaien mijn heupen minder ver naar buiten en minder subluxaties 's nachts. Maar dat is dus als ik ze al aan kan krijgen. Ik heb vaak of te weinig kracht om ze goed aan te krijgen of ik trek mijn duimen ermee uit de kom dus dan gooi ik hem maar weer aan de kant.

Ik heb ook een verwijzing gekregen voor de ergotherapeut om samen te gaan kijken naar een andere rolstoel en iets ter vervanging van de fiets. Fietsen gaat steeds slechter en mijn rolstoel gaat maar 5 km per uur maximaal dus daarmee kan ik geen langere afstanden afleggen binnen mijn woonplaats. Maar dat gaat nog een uitdaging worden om een geschikt hulpmiddel of hulpmiddelen te vinden. Ik had het met de arts over een scootmobiel gehad maar dat wees hij heel resoluut af, omdat geen enkele scoot genoeg stabiliteit bied en er teveel trillingen opgevangen worden door je handen en dat gaat op den duur ten koste van mijn schouders en mijn heup en bekken. En daar loop ik al mee te sukkelen dus dat wordt hem niet. Na haar vakantie hebben we weer een afspraak gepland staan.
De optie van een elektrische rolstoel is ook genoemd en dan wordt je toch weer met je neus op de feiten gedrukt dat je toch weer achteruit gegaan bent en weer ingeleverd hebt in mobiliteit en alles. Ik merk dat ik het daarmee toch ook weer moeilijk heb en daardoor ook niet zo goed in mijn vel zit momenteel. Komt wel goed maar voor nu is het even moeilijk allemaal.

Verder heb ik ondertussen de uitslag van de bloedonderzoeken en om met het goede nieuws te beginnen ik heb gelukkig geen insuline resistentie mijn glucose was 4,3 (moet nuchter onder de 6 zijn) en de insuline was 15 (moet nuchter tussen de 0 en 29 zijn) dus daar ben ik heel erg blij mee. Mijn nierfunctie is ook helemaal goed gelukkig. Maar de cholesterol is nog steeds niet goed wel gezakt allemaal maar niet ver genoeg dus. De triglyceriden zijn wel goed gezakt en zitten nu weer netjes onder de bovengrens. Maar mijn grootste probleem is dat mijn HDL niet omhoog wil waardoor de ratio ook veel te hoog blijft. Ik snap er echt niks van want als je bij een cholesterol verlagend dieet gaat kijken en bij voedingsmiddelen die je HDL omhoog zouden moeten kunnen krijgen dan kan ik alles stuk voor stuk afstrepen als 'dat doe ik al' en het is gewoon heel frustrerend als je dan niet beloond wordt met waardes die gewoon goed zijn. Ik heb nu maandag een afspraak bij de huisarts om zelf verder te overleggen omdat ik eigenlijk absoluut geen statines wil. Ik heb nu Ezetrol dat is een minder heftig middel en dat gaat gelukkig goed maar de bijwerkingen van de statines lijken zoveel op mijn gewone klachten dat ik bang ben dat ik ze niet eens zal herkennen als bijwerkingen van de medicatie en een van de meest voorkomende bijwerkingen is spierzwakte en mijn spieren zijn al mijn zwakke punt en meer spierzwakte kan ik niet erbij gebruiken dan kan ik namelijk helemaal niet meer op mijn benen staan dadelijk en dat lijkt me niet de bedoeling. Dus ik ga maandag maar even overleggen met de huisarts.

Wat wel positief is is dat het lijkt alsof nu 3 maanden na start van de medicatie voor het cholesterol mijn lichaam de reset knop heeft gevonden en het lijkt alsof ik weer begin af te vallen. Ik bleef heel lang rond de 100 tot 101,5 hangen maar toen werd het een aantal weken 99,5 en na het bezoek aan de praktijkondersteuner van de huisarts met de uitslagen was ik een paar dagen later 98,9 en afgelopen woensdag was het 98,5 dus het lijkt alsof mijn lichaam het weer op gaat pakken maar ik ben nog maar even voorzichtig positief om teleurstelling te voorkomen.

Hele fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 13:36    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Meisje, ik moest er even voor gaan zitten om je bericht te lezen.
Goed nieuws maar ook confronterende.
Heel veel sterkte
Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018 22:14    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt lieve juffie Kussen

Gisteren gesprek met de huisarts gehad en mijn bezwaren uitgelegd wat betreft het gebruik van statines. Uitgelegd waar ik bang voor ben en dat het een beetje een risico afweging is en dat ik het risico op verdere achteruitgang door de bijwerkingen van de medicatie hoe klein de kans ook is op dit moment even zwaarder vind wegen dan het risico op complicaties door de hogere cholesterol. De waardes zijn niet zoals ze moeten zijn maar momenteel ook niet zo schrikbarend hoog dat er meteen alarmbellen gaan rinkelen. Mijn huisarts vond in het licht van mijn verhaal en gezien de waardes nu het ook aanvaardbaar en beter om nog niet met statines te beginnen maar het even zo te laten. Ik moet in oktober/november weer bloed laten prikken dan gaat de cholesterol en alles gewoon mee met de rest van de jaarlijkse controles ook voor mijn vitamine D en B12 enzo. En dan kijken we daarna weer verder. Dus ik ben voor nu even opgelucht dat ik nog geen statines moet slikken. En hopelijk stabiliseren mijn waardes zich weer een beetje als het afvallen door blijft gaan.

Verder heb ik ook plastabletten gekregen voor incidenteel gebruik vanwege het vocht wat ik vasthoud door dit weer. En ze gaat alles wat met ME en CVS te maken heeft uit mijn dossier halen. Dus een heel fijn gesprek gehad gisteren waarin we samen hebben gekeken naar de voor nu beste oplossing. En als later blijkt dat mijn waardes toch weer raar gaan doen en omhoog gaan enzo dan zit er helaas niks anders op dan toch statines te proberen maar dan wil ik wel goed in de gaten gehouden worden.

Vanmorgen is mijn hulp weer geweest en mijn huisje is ook weer schoon. Ik houd alles dicht met dit weer zodat het binnen nog goed uit te houden is. Vandaag was het pas voor het eerst 24 graden al bij opstaan vanmorgen in huis. De afgelopen periode is het hier binnen tussen de 22 en de 24 graden geweest dus goed te doen maar met de temperaturen de komende dagen zal dat vrees ik wel wat hoger weer gaan worden.

Met eten gaat het ook nog steeds goed. Ik kook momenteel vooral in het weekend en de rest van de week eet ik of een portie van wat ik in het weekend heb gemaakt of een bakje met een van de ingevroren maaltijden die ik eerder al had gemaakt. En soms eet ik iets van groentes met aardappels en vlees. Afgelopen zaterdag heb ik het recept voor vegetarische curry madras met pompoen en kikkererwten gemaakt waarvoor ik de link van Duffy had gekregen. En hij was echt super lekker. Gisteren heb ik ook nog een portie daarvan op en de rest staat in de vriezer. EN zondag had ik ook wat nieuws gemaakt. Ik had koolrabi en aubergine in blokjes gesneden samen met een uitje en wat verse knoflook. En ik had het gehakt mengsel uit een kip saucijs gehaald en dat allemaal samen in een pan gebakken en even gestoofd tot alle groente gaar was samen met kerrie, peper en zout en op het laatst een beetje ketjap nog erdoor. En dat geserveerd met een beetje rijst, dat was ook erg lekker. Zo meteen heb ik daar nog een portie van smullen

Een hele fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 11:09    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Jeetje Marianneke, hoofdzakelijk een positief verhaal.
Fijne huisarts heb je, om te koesteren.
Waarom moet alles over ME en CVS uit het dossier?

Lieve groetjes en dikke knuf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 12:15    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Juffie, omdat ME/CVS al die jaren een misdiagnose is geweest. Alle klachten die ik vanaf het begin heb gehad hoorden bij de hEDS en dysautonomie en het B12 tekort en de dunne vezel neuropathie. Ik heb ook nooit helemaal binnen de diagnose criteria gepast ik week altijd ergens wel af van de standaard patienten groep als het ging om onderzoeken en dergelijke. Maar omdat men het niet wist werd ik opgescheept met het labeltje ME/CVS. EN ik wil het uit mijn dossier hebben omdat het mij nog steeds heel veel problemen oplevert als ik ergens bij een nieuwe arts of zorgverlener kom. Het lijkt dan wel alsof ze gewoon niet meer verder kijken na het lezen van die diagnose en me ook niet meer verder serieus nemen. Dit heeft er mede voor gezorgd dat het zo lang heeft geduurd voor ik de juiste diagnoses had en dat er meer schade is aangericht door verkeerde behandeling en dergelijke dan nodig was geweest. Ik wil vanwege de hEDS graag toestemming geven om mijn dossier in het LSP op te laten nemen zodat ook als ik onverwacht in het ziekenhuis mocht belanden op de spoed of iets dergelijks artsen hier van op de hoogte zijn. Zodat ze met transfers en dergelijke voorzichtiger zijn om te voorkomen dat gewrichten uit de kom gaan bijvoorbeeld. Maar ik ga dus geen toestemming geven zolang ME/CVS nog in mijn dossier staat vanwege de vooroordelen die er dan heel snel al ontstaan bij artsen.

En ja ik ben heel blij met mijn huisarts.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 19:49    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nu herinner ik het me weer, je hebt het er al meer over gehad.

Artsen die dan niet meer verder kijken, volgens mij is daar een woord voor ..... tunnelvisie.

Slaap lekker straks

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 20:38    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Yep tunnel visie, en een groot bord voor de kop. Echt artsen gehad die afwijkende uitslagen gewoon totaal negeerden en afdeden als zal wel niet helemaal goed gedaan zijn dat onderzoek en dat soort onzin. Nou je begrijpt dat ik daar nooit meer terug gegaan ben.

En jippie gewoon weer een groen vakje deze week Erg blij Vanmorgen 98,2 op de weegschaal cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 15:41    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Supergoed meisje GROEOEOEOEN !!!!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 15:42    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Pfffft wat een weer, ik heb nog steeds heel weinig energie door de warmte en laten we zeggen dat ik erg hard opschiet met series kijken op Netflix. Ik kijk op dit moment naar The crown. En heb hiervoor ook nog even het nieuwe seizoen van Orange is the new black gekeken en nog wat nieuwe afleveringen van andere series die ik volg op Netflix. Af en toe gelukkig ook even wat energie om te freubelen, heb afgelopen week 2 mooie kaarten gemaakt.

Ik had ook nog een afspraak in het ziekenhuis bij de orthopedisch instrumenten maken voor de aanvraag van de heup/ bekken band. Over 2 weken kan ik hem ophalen. Ik heb ook meteen mijn nieuwe nachtbraces opgehaald, mijn oude waren aan vervanging toe, het klitteband bleef niet meer zo goed zitten en ik vond mijn braces wel eens naast mijn bed op de grond terug. En mijn duimsplints zijn weer wat bijgesteld. Ik bleek nog steeds te ver te kunnen 'smokkelen' met mijn duimen qua overstrekken zelfs met de splints. Nu kan ik echt niet verder naar achteren en dat is heel erg wennen weer.

Afgelopen donderdag kwamen mijn ouders samen met mijn neefje en nichtje naar mij toe en zijn we gezellig in het parkje bij mij achter wezen picknicken en daarna naar de speeltuin geweest die daar ook is. Was erg leuk en mijn neefje wilde mijn rolstoel steeds duwen dus die heeft steeds achter mijn rolstoel gelopen terwijl ik hem elektrisch bestuurde, en hij was trots omdat hij mij kon duwen, hahahaha. Toch wel handig zo'n rolstoel zo bleef hij in ieder geval heel netjes bij ons lopen. Op het laatst heeft hij nog bij mij op schoot gezeten omdat hij moe was en wilde hij heeeeeel hard rijden. Dus wij met 6 km per uur er vandoor, hahahaha. Het is ook echt een held op sokken trouwens hij durfde in de speeltuin niet van de iets hogere glijbaan af en de iets hogere opstapjes op het speeltoestel waren ook nog even een obstakeltje. Erop ging goed maar terug naar beneden was toch best eng. Uiteindelijk durfde hij dat wel zelf door te gaan zitten en zo eraf te komen. En de kleine glijbaan durfde hij uiteindelijk ook als ik onderaan stond om hem op te vangen Lachen

Ik vrees dat deze week een groen vakje er niet echt in zit na een bbq en de verpakking met glutenvrije chocowafeltjes die ik afgelopen week hen gegeten. Dus ik denk dat ik deze week maar geen nieuw gewicht door ga geven. Zat vanmorgen nog net boven de 98,2 namelijk. Volgende week maar weer kijken maar komt vast wel weer goed.

Heel fijn weekend allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018 13:55    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Weer bijgelezen.
Grappig en prachtig, met die kindertjes

Wat gewicht betreft......lekker nagenieten van de BBQ en weer doorgaan.

Mooie zondag meis

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2018 8:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 128, 129, 130, 131  Volgende
Pagina 129 van 131