Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van marianneke81

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 113, 114, 115 ... 125, 126, 127  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Is er een verschil met een gewone blanco postkaart?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2018 12:44    
Vrouw Weeggegevens   marianneke81
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Duffy
Een gewone blanco postkaart is ongeveer 10x15cm en een ATCtje is maar 6,4x8,9cm. En een postkaart hoeft niet zelf gemaakt te zijn een ATC is altijd handgemaakt. Op de achterkant van een ATC staat ook altijd standaard de datum, naam van degene die hem heeft gemaakt, eventuele titel van het werk je aan de voorkant en eventueel of het een serie was en het hoeveelste kaartje uit die serie het was. Op de achterkant van een postkaart schrijf je een persoonlijke boodschap voor de ontvanger en eventueel het adres en de postzegel als je hem zonder enveloppe verstuurd.

Vanmorgen bij de dietiste geweest ivm het kijken of er in mijn voeding nog wat veranderd kan worden om mijn cholesterol weer omlaag te krijgen. Maar de dietiste heeft mijn schriftje bekeken met de dagmenu's en kon eigenlijk niet echt iets vinden. Ik eet gezond, ik eet genoeg, ik eet de goede vetten, ik eet vrijwel geen 'foute' dingen alleen in uitzonderingsgevallen zoals een feestje of een gezellig bezoekje van vrienden (en dan blijft het nog meestal bij iets van druiven of komkommer of iets dergelijks) en dat moet ik vooral blijven doen want daar zal het niet aan liggen. Ze snapte sowieso niet waarom ik met hoe en wat ik eet niet gewoon nog steeds afviel. Tja ik ook niet maar ja mijn lichaam reageert gewoon een beetje raar en alle systemen zijn volgens mij sowieso nogal ontregeld. Maar goed advies was vooral zo door blijven gaan en ik hou haar op de hoogte hoe het verder gaat met dat cholesterol verhaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2018 15:35    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Reageer met quote
Ik snap het!
Fijn dat je de diëtiste gesproken hebt, maar helaas had ze dus geen advies voor je. Misschien weer gaan tellen, eet je misschien ondertussen te weinig?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2018 21:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik zit volgens mij elke dag wel ergens tussen de 29 en de 31 pp al tel ik niet heel strikt. Maar volgens de dietiste eet ik niet te weinig en ook niet te veel dus lijkt me niet dat ik ondertussen te weinig eet. Ik eet wel meer groentes dan gemiddeld trouwens (ook niet overdreven veel overigens) maar ja die zijn 0 punten. Geen bruikbaar advies behalve dat ik zo door moest gaan.
De rest van de dag heb ik eigenlijk behalve Netflixen vanuit mijn stoel niks meer gedaan.

Mijn dagmenu van vandaag

O: sojayoghurt, 30gr muesli, 1 banaan

L: Spruitenstamppot (200gr gekookte aardappels, spruitjes, mosterd, kruiden)
1 rundersaucijsje

T: mandarijntjes
30gr havermout, water, kaneel, heel klein beetje honing

A: 2 boterhammen, boter
30+ kaas, magere leverpastei
1 kaascracker, knoflook olijven
1 kopje courgette soep

T: wortel, komkommer, tomaat, hummus
mango

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2018 22:41    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vanmorgen werd ik wakker van de storm. Ik had om half 12 een afspraak bij de oefentherapeut en normaal kan ik daar op de fiets komen maar vanmorgen ben ik toch maar met de taxi gegaan. Veel te gevaarlijk om te fietsen. Het was hier echt een ravage met omgeknakte en soms zelfs volledig ontwortelde bomen. En hier om de hoek is van een van de grote oude kastanjebomen een grote dikke tak afgebroken en boven op een geparkeerde auto gevallen en dwars over de weg heen. Toen ik weer thuis was was het wel weer rustiger geworden maar ben toch maar lekker binnen gebleven ipv de rest van mijn weekboodschappen te gaan doen. Ik ga morgen of zaterdag wel even.
De rest van de dag in rust en weer een aantal afleveringen van Friends gekeken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 jan 2018 19:59    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn dagmenu van vandaag

O: 30gr havervlokken, sojamelk, rozijntjes, koekkruiden
1 banaan

L: groente/tomatensoep (bouillon, heel veelgroentes, tomatenblokjes, runderballetjes, vermicelli)
3 crackers, 30+ kaas

T: druiven

30+ geitenkaas, magere leverpastei
halve avocado, peper en zout
komkommer, tomaat, wortel, hummus

T: 1 kopje drinkbouillon
1 kiwi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 jan 2018 20:02    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag een pyamadagje. Met wel een drukke ochtend. Mijn thuishulp kwam dus mijn huisje is weer lekker schoon en mijn bed verschoond. De verpleegkundige is geweest voor mijn B12 injectie. En Welzorg was er voor mijn rolstoel. Mijn wiel is weer vastgedraaid en ze gaan nieuwe onderdelen bestellen voor mijn besturingskastje want het probleem zit hem waarschijnlijk in het printplaatje of een van de andere aansluitingen in het besturingskastje. Ik wordt gebeld als het binnen is en ze hem kunnen komen maken. In de tussentijd kan ik er gewoon mee rijden want als hij raar gaat doen kan ik hem uitzetten en daarna weer aan en dan reset hij zichzelf en doet het weer normaal.
Na deze niet zo rustige ochtend een rustige middag met Netflix in mijn stoel. En nu kijk ik gewoon tv. Morgen weer een dag, ik had eigenlijk nog boodschappen willen doen namelijk maar dat ging hem echt niet meer worden vandaag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 21:13    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn dagmenu van vandaag

O: sojayoghurt
15gr pitten en zaden mix
1 banaan

L: 60gr rijst (ongekookt)
75gr kipfilet (rauw), olijfolie
Franse roerbakgroentes, ui, knoflook, prei, tauge, rode paprika,
komkommer, zilveruitjes
33gr linzen gekookt
kruiden, sojasaus

T: 1 kaascracker, tahin
mandarijntjes

A: Salade (ijsbergsla, komkommer, tomaat, zilveruitjes, halve avocado, 15gr dressing, 112gr tonijn (blik op water), 1 ei, 75gr kikkererwten, rode paprika)
1 kop drinkbouillon

T: worteltjes, hummus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 21:17    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag alleen even naar de supermarkt om de hoek geweest. Ik had eigenlijk even met de rolstoel naar de Action willen gaan en dan daar even naar de AH maar dat ging hem vandaag even niet worden. Iets te veel hobbeltjes en dergelijke wat momenteel even niet fijn is voor mijn heupen en onderrug.
Vanmiddag nadat ik een hele tijd in rust naar Netflix heb liggen kijken ben ik nog wel even creatief bezig geweest. Ben verder gegaan met een ATCtje voor de Kerst ATC serie swap. Dit keer dus de 3 koningen. De tekening had ik al gemaakt en vandaag hebben ze een mooi kleurtje gekregen Erg blij

Over een half uurtje lekker Wie is de mol kijken en daarna zie ik wel of er nog iets op tv is. En anders even wat lezen of iets dergelijks.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018 21:01    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dagmenu van vandaag

O: 3 crackers, hummus
1 banaan

L: Zuurkoolstamppot (150gr gekookte aardappels, zuurkool, rode paprika, kruiden)
10gr cashewnoten
85gr runderhamburger, plantaardige boter

T: mandarijntjes
geroosterde kikkererwten, kruiden

30+ geitenkaas, pindakaas
1 kaascracker
komkommer, tomaat, worteltjes

T: sojayoghurt, 1 peer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018 21:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 113, 114, 115 ... 125, 126, 127  Volgende
Pagina 114 van 127