Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van Loes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Loes33
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mijn eerste week zit er (weer) op....
Nu moeten toch echt die laatste zwangerschapskilo’s eraf! Ik blijf maar hangen op dit gewicht en daar ben ik niet blij mee. Maar ja, in de zomer vind ik het zo lastig om te diëten, te veel lekkere bbq’s, ijsjes, roseetjes, biertjes , te warm om te sporten, je kent het wel, excuses stapelen zich op..... maaaaaarrrrr, de zomer is voorbij, het is klaar met het mooie weer, dus nu moet ik toch echt aan de bak!

Afgelopen week dus begonnen met Sonja Bakker (bella Italia). Ik ga dit als leidraad aanhouden, maar toch wat gerechten aanpassen naar mijn eigen idee. Mede doordat ik me naast het afvallen ook had voorgenomen om een beetje op de uitgaven te letten. En ik merk dat ik met SB altijd wel veel geld aan boodschappen kwijt ben. Ik bepaal nu mijn avondeten een beetje aan de hand van de aanbiedingen en kijk waar dit past in het menu van Sonja.

Ik hoop dat het me lukt en helpt om een dagboekje bij te houden, om me zelf zo nu en dan te confronteren met waar ik de fout in ga. Dus eerlijk zijn naar mezelf. Want vandaag ook, thuiswerken met een zak pepernoten in de kast is niet te doen! En ik ben dus wel de fout in gegaan.... Zo, en nu staat dat hier zwart op wit. En denk ik nu: lekker dan Loes, 1 week bezig en nu al de mist in.... dus nu weet iedereen het en heb ik het eerlijk opgebiecht. En hoop ik dat ik hierdoor nu de volgende keer als ik wil gaan snaaien even beter nadenk.

In ieder geval zit ik na 1 week wel mooi onder die vreselijke 90 grens. Dat moet zo blijven. Op naar de 85 als eerste tussendoel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2020 22:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Pffff, slecht weekend achter de rug! Ik zit er nog niet lekker in merk ik. Vrijdag tikte de weegschaal mooi onder de 89 aan, maar gisteren stond ie weer boven de 90! Echt balen. Stel mijn weegmoment voor deze week daarom even uit tot woensdag, iets smokkelen mag best toch? Hopelijk dan wel weer die 8 op de schaal.

Maar goed, ik baal wel van het weekend. Pizza gegeten, verjaardag met taart en chipjes en nootjes en Chinees gehaald. Ik had even geen rem en heb ook alles genomen, alsof ik compleet vergeten was dat ik aan het diëten ben en achteraf opeens bedacht van, o ja, shit, ik mocht helemaal geen chips en taart.... Daardoor merk ik dat mijn focus op dat afvallen er nog niet helemaal is (of helemaal niet) ik wil wel, maar die knop moet gewoon om. En ik weet dat ik dat kan.
Dus, mijn voornemen is om wat vaker in een (dit) dagboek te schrijven, om de confrontatie met mezelf aan te gaan. Hopelijk houdt dat me op de het juiste pad.

Sonja Bakker nog als leidraad, maar ik laat het een beetje los.

Vandaag hoop ik wat schade goed te maken na het weekend, morgen houd ik aan als officieel weegmoment.

Vandaag op het menu:
O: 1/2 mini krentenbol + ontbijtcracker met filet american, 2 koffie
T: peer en mandarijn, 2 glazen water
L: 250 gr Soja yoghurt met granola (Bolletje) en honing
T: appel
D: tagliatelle met zalm, spinazie, champignons

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 okt 2020 12:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Alle beetjes helpen zullen we maar denken, toch weer 0,6 eraf deze week. Doet voor aankomende week is om onder die 89 te duiken.
Net uiteten geweest, maar heb me redelijk ingehouden en gezond gekozen, 2 wijntjes, geen toetje. Maar je eet toch altijd meer dan normaal en heb wel het gevoel alsof ik plof!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 22:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oké, ik heb niet gewogen afgelopen week, omdat ik zeker weet dat er niks af is. Zeer waarschijnlijk juist wat erbij... Ik weet niet wat het is, maar ik kom er niet lekker in. Mijn discipline is heel ver te zoeken. Vaak als het al te laat is bedenk ik me dat ik iets heel slechts aan het eten ben. Na 3 handen pepernoten bijvoorbeeld... niet oké....
Dan heb ik ook echt even geen zin om menuutjes te volgen, ik wil gewoon eten waar ik trek in heb op dat moment. Maar, dit kan wel wat gezonder allemaal.

Omdat ik weet dat het me nu niet lukt om alles drastisch om te gooien heb ik besloten het per maaltijd per week te doen. Deze week neem ik mijn ontbijt onder de loep. Ik hou erg van ontbijt met yoghurt en granola of, de laatste tijd, is havermoutpap erg populair. Op zich niks mis mee zou je denken, maar in die havermoutpap gooi ik wel wat suiker, anders vind ik het net behangplaksel, bleh!
Dus, wat ga ik doen (actiepuntjes deze week);
- kritisch kijken naar mijn ontbijt, meer variatie
- gezond, geen suiker en vooral niet te veel
- grote mok thee en glas water erbij ipv koffie

Plan:
- als ik vrij ben havermoutpap, maar dan met amandelmelk of rijstemelk (even uitproberen wat ik lekkerder vind), dat is al iets zoeter dan melk, dus geen suiker toevoegen. En fruit er doorheen.
- als ik moet werken een gezonde smoothie (ontbijt in de auto dan)
- weekend: lekker gezond recept proberen met bijvoorbeeld ei of pannenkoekjes

Ik ben benieuwd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2020 20:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1