Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van healthyconfident

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   healthyconfident
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Modifast - gezond eten

Reageer met quote
Om wat inzicht te krijgen in mijn eet- en beweegpatroon en lekker van me af te kunnen schrijven ga ik ook maar eens met een dagboekje beginnen!

Sinds twee weken ben ik onder begeleiding van mijn huisarts en diëtist bezig met Modifast. Twee weken geleden ben ik er namelijk achter gekomen dat mijn schildklier niet goed werkt. Hierdoor is afvallen op de "gewone" gezonde manier op dit moment vrijwel niet te doen. Volgens de huisarts zou het mij hierbij waarschijnlijk niet lukken om meer dan 5kg vet per jaar af te vallen.. Aangezien er nogal aardig wat kilootjes af moeten (toen zo'n 25, het liefst 30) zou dit mij veeeel te lang gaan duren.
Hierdoor dus besloten om tijdelijk aan de Modifast te gaan.
22 oktober met volle moed begonnen, en eigenlijk beviel het me de eerste dagen ook prima! Ik had weinig trek, voldoende energie om te sporten en ik zag de weegschaal eindelijk weer de goede kant op gaan!
Toch ben ik vorige week vrijdag weer begonnen met gewoon avondeten. Ik mistte het avondeten vrij erg waardoor ik heb besloten 's avonds een lichte, koolhydraat arme maaltijd te nemen.
Sinds vrijdag gaat de weegschaal echter vrijwel niet meer omlaag.. Sterker nog, ik hoef maar iets verkeerds te eten en zowel mijn gewicht als mijn vetpercentage gaat direct omhoog.
In overleg met de diëtist heb ik hierdoor besloten om vanaf komende zondag weer 3 maaltijden per dag te vervangen. Komende zaterdag staat er met de hele familie een etentje geplant dus het leek ons niet verstandig om voor die tijd al weer alle maaltijden te vervangen.

Bij deze mijn eet- en sportlijstje van gisteren en vandaag:

Maandag 2/11
Ontbijt: Modifast shake aardbei
Tussendoor: 2x augurk
Lunch: Pudding karamel
Diner: gewokte groente met kipfilet en een gekookt ei

Sport: 30min krachttraining, 45min cardio
8km gelopen tijdens werk

Dinsdag 3/11
Ontbijt: Shake chocolade
Lunch: Pudding vanille
Diner: omelet gevuld met groente

Sport: uurtje gewandeld, vanavond weer werken

Dinsdag is mijn weegdag.
Vanochtend was er sinds vorige week wel weer 1.1 kg. af, dit was echter vorige week vrijdag ook al zo Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 nov 2015 11:31    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Volgens mij mag je bij Modifast wel een salade extra eten dan heb je wat te kauwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 03 nov 2015 13:12    
Vrouw Weeggegevens   healthyconfident

Dieet: Modifast - gezond eten

Reageer met quote
Afgelopen week qua voeding een redelijke week gehad, ik heb genoten van het avondeten, echter laat de weegschaal me ontzettend in de steek, ondanks dat ik vrij gezond eet en iedere dag iets aan sport doe.
Gisteravond met de hele familie lekker uit eten geweest. Heerlijk van genoten, wel te veel gegeten en niet de allerbeste keuzes gemaakt. Vanaf vandaag dus weer volop aan de modifast om zo de overtollige kilo's kwijt te raken.

Ontbijt: Shake aardbei
Lunch: Shake banaan
Diner: Pudding vanille

Sport: hardlopen - evy les 11

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2015 9:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1