Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van dunne Ikke

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 65, 66, 67  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   suppressa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Mieke Kosters met ontbijt shake

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ben van plan om hier regelmatig mijn bevindingen, misstappen en ergernissen van me af te schrijven.

Ik volg sinds midden maart het Flexipoints-puntensysteem van Weight Watchers en ben hier al redelijk wat kilo's mee kwijt.

Mijn grote valkuilen zijn suikers. Laat ons zeggen dat als ik kan kiezen tussen 400 aardbeien en 1 praline, ik gegarandeerd voor de praline ga. Op dat gebied zit ik met Weight Watchers goed, omdat er niks verboden is. Ik eet ook nog altijd een frietje op zijn tijd (een 'smurfke' of 'schepje' zoals wij zeggen).

In principe probeer ik door op mijn gewicht te letten te achterhalen wat mijn streefgewicht is. Ik wil door gezonde keuzes te maken, een stabiel eindgewicht halen waar ik me goed bij voel.

Bij mijn dieet van nu is mijn middageten en ontbijt perfect haalbaar om de rest van mijn leven vol te houden.

Ik eet 's morgens 1 Activia 0% en 2 sneetjes brood met beleg (meestal kip of kalkoen).
's middags eet ik een verse salade met light mayo en 2 sneetjes brood. Ook de 200 gr kalkoenreepjes noteer ik op mijn blad. Dat zijn dan 9 punten van mijn dag totaal van 20 verbruikt. Dat geeft me de vrijheid om in de namiddag een lekker tussendoortje te eten van 1.5 of 2 punten. S' avonds kook ik vers voor mezelf en men gezin, en weeg ik mijn porties af.

Mijn tip? Niet meer eten na 19u. Of in mijn geval 19.30u. Want ik ben vaak pas om 18.30u thuis...

Ik was vroeger ook altijd de grootste en de zwaarste van de klas. Mijn eerste dieet deed ik op mijn 9 jaar op aanraden van de school. Ik zal nooit een modellengewicht hebben, dat besef ik wel.
Maar mijn laagste gewicht (67 kg) heb ik ooit lang gehad zonder aan te komen tijdens mijn puberteit. Ik reed wel dagelijks 16 km met de fiets van en naar de school.

Sporten doe ik niet. Ik ben een gevaar voor mezelf op het sportveld. Wel heb ik veel lichaamsbeweging op mijn werk: gemiddeld 8000 stappen per dag door de winkel. Mag ik hiervoor bewegingspunten opschrijven? Met 8000 stappen verbruik ik toch al snel 400 caloriën... Vraag

Laatst aangepast door suppressa op wo 04 jun 2014 20:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 29 mei 2014 15:36    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Suppressa, welkom en succes. Ik weet niets van Weight Watchers maar je menu ziet er goed uit. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 mei 2014 21:47    

Reageer met quote
Vanmorgen weer goed nieuws: 72.8 kg!
cheerleader
Toen ik op mijn hoogste gewicht zat (einde 2013 na de feesten) woog ik 83 kg. Dus een eerste mijlpaal is bereikt. Gisteren heb ik mezelf verwend met een nieuwe BH (nog altijd cup G, maar de omtrek is wel kleiner geworden). En ik die dacht dat mijn ballonnekes leeg liepen... Rollende ogen

Vanmorgen dan maar de kledij gepast waar ik weer wil in passen als ik op gewicht zit (nog een kilo of 5): een deel past me weer maar zit nog krapjes. Dit geeft me wel het geweldige gevoel om door te gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 31 mei 2014 11:26    
Vrouw Weeggegevens   De27

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Bij de Weight Watchers verkopen ze stappentellers, dus die beweging mag je zeker rekenen!

Never Never Never give up.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014 13:49    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ja hoor die beweging mag je zeker meetellen maar met flexi zit dat al in je dagtotaal toch?
ik zou op werkdagen de helft van je bewegingspunten bij eten
weet zo snel niet meer hoeveel dat is maar 4p extra moet kunnen

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014 19:18    

Reageer met quote
Bij eten is geen probleem: vandaag had ik een verjaardagsfeestje en ik had thuis al 6 punten gegeten voor ik naar ginder reed. Ik schat dat ik vandaag ongeveer 22 punten op heb.
Ik mag er 20 eten (volgens de snelle berekening, want eigenlijk mag ik er door mijn werk wel 2 meer of zo. Ik ben bang dat ik niet meer zo goed afval als ik er constant 2 meer eet...)

Ik ben heel flink geweest, en mijn dieetverhaal werpt ook weer zijn vruchten af want de jaloerse blikken stapelen zich op. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014 19:27    

Reageer met quote
Vanmorgen gaf de weegschaal 72.7 kg aan... Omdat ik geconstipeerd ben. Ik heb hier wel vaker problemen mee.

Vandaag heel flink geweest:

Ontbijt (bijna altijd hetzelfde)
2 boterhammetjes met een sneetje filet de saxe (3 pt)
Activia van Danone 0% (1 pt)

Middag:
salade met kippenreepjes: 2pt
2 boterhammen: 2 pt
15g light mayo: 1 pt

tussendoor:
pakje lichte boterkoekjes (Delhaize, 109 cal voor 5 wafeltjes): 2pt

Avond:
fruitsla van meloen
3 crackers: 3 pt.
Activia Danone 2pt.

Vandaag 6000 stappen gezet, maar niet opgenomen in het totaal Cool
Ik dronk een liter zoethout-munt-'kruidenmix met senna'-thee en water vandaag.

Meestal eet ik s' avonds verse soep (0 pt), aardappelen (2 pt, want ik eet maar 2 kleine aardappelen), light mayo (1 pt) bij de groenten en vlees (tussen 3 en 6 punten meestal) of pasta met saus, rijst...

Ik hoop dat de Activia zen werk doet.
Ik ben nu ook begonnen met 1 chroomtablet per dag voor de suikerspiegel, voorlopig tevreden van.

Benieuwd wat de weegschaal en men darmen er morgenvroeg van gaan maken Rollende ogen
(jàààh, ik weeg me elke dag en néééé ik zoek daar niet mee te stoppen, zo leerde ik dat kleine successen goed zijn om vol te houden)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2014 20:25    
Vrouw Weeggegevens   Sonjaw

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik eet elke dag een bakje magere yoghurt met een smaakje en daardoor all bran plus en wat lijnzaad. Toch merkte ik dat ook bij mij de stoelgang niet zo werkte als moest en heb het 'wondermiddel' voor lijnen ontdekt: kiwi's! Als je obstipatie hebt eet er dan drie en je zult merken het helpt! Ik weet niet of je koffie drinkt, maar spoel de kiwi's weg met koffie en ik ben bang dat je moet gaan rennen naar het toilet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2014 20:44    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
het proberen waard Lachen

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2014 21:23    

Reageer met quote
Die kiwi's kan ik proberen.
Koffie drink ik niet, enkel thee.

De Activia deed zen werk: vanmorgen 71.8 = -10.2 kg!
Misschien moet ik men weegdag toch maar verzetten naar donderdag of vrijdag, dan ben ik op men slankst Lach

Vandaag weer een activia
2 bookes met kippenwit

nu 4 boterhammen met paardenvlees en kippenwit
1 royco minute soup

Deze namiddag moeten we naar de chirurg op nacontrole voor mijn zoontje, die werd 6 weken geleden geopereerd aan de lies. Dus deze namiddag een appel ofzo in men handtas en dat zal het zijn voor de namiddag.
Deze avond nog geen idee, maar ik vermoed rijst want er zijn nog maar 2 kleine aardappeltjes. Of ik kan wokken... Wordt vervolgd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 05 jun 2014 11:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 65, 66, 67  Volgende
Pagina 1 van 67