Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van dunne Ikke

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 66, 67, 68  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   suppressa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Mieke Kosters met ontbijt shake

Reageer met quote
Deze week was de personeelschef weer terug uit ziekteverlof, en die wist me te zeggen dat die zaterdag voor mijn collega onmogelijk was. Er zou zo veel commentaar op komen.
Bovendien valt het niet in te plannen in ons rooster (we werken met een tikklok) om wisselende verlofdagen in te geven.
Enfin, als er op woensdag en op (vooral) op zaterdag nier genoeg bemanning is op onze afdeling, moeten ze iemand bij aannemen en daar is geen geld voor.
Ik vind niet dat mijn collega moet inboeten. Dit vonden wij beiden de ideale oplossing. Maar het management dus niet. Eigenlijk komt het er op neer dat ik enkel de donderdag of de vrijdag ouderschapsverlof kan opnemen. Dat wil ik niet want daar ben ik geen flikker mee Heel heel boos

En ik wil er geen ruzie voor met mijn collega. Maar Kobe is maar een keer kleuter. En dat komt nooit meer terug Rollende ogen
Als mijn collega ooit iets anders gaat doen (want hij is niet te spreken over onze baas), dan krijg ik vrijheden, natuurlijk.
Misschien een geluk dat mijn collega niet bang is om de daad bij het woord te nemen als het weer eens botst tussen die twee.

Om een lang verhaal kort te maken: ik zit dit dus nu te typen met een hete kop chocolademelk en 2 blokjes praliné chocolade. Het is half 9 geweest en ik kan eindelijk ook eens gaan zitten.

Aan iedereen die dit leest: bedankt om mijn gezaag te aanhoren Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 22 okt 2015 20:53    
Vrouw Weeggegevens   Rijkie

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
tjonge, balen joh. ik wens je sterkte!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 okt 2015 21:26    
Vrouw Weeggegevens   min 10 Anneke69

Dieet: Puur en eerlijk eten

Reageer met quote
Laat je niet op de kop zitten. Wens je veel sterkte en wijsheid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 okt 2015 21:35    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Helemaal geen gezaag. Gooi alles er maar uit. Schrijf het van je af. Dat is beter voor je gemoedsrust suppressa. Welterusten voor straks. ♥Syl♥
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 okt 2015 21:54    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Supressa, kan me voorstellen dat je baalt. En dat je boos bent. Goed dat je het van je af kunt schrijven hier. Lach Beter schrijven dan eten toch? Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2015 0:27    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote

Zaag jij maar hoor. Vinden wij niet erg.
Knuf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2015 9:01    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Ik wilde meteen al schrijven dat ik het zo leuk vond om je te ontmoetten maar het komt er dus nu pas van.
Vond het wel jammer dat ik jullie niet langer gesproken heb.

Wat een heerlijk zoontje heb je. Helemaal niet verlegen. Echt heel leuk.
En ook een leuke man die je duidelijk steunt en zo trots op je is.

Wel vervelend dat gedoe op je werk. Gooi het er hier maar uit.
Verder zag ik dat je nog maar 1 ons hoeft. Wow!!!>

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2015 11:37    
Vrouw Weeggegevens   suppressa

Dieet: Mieke Kosters met ontbijt shake

Reageer met quote
Bedankt voor jullie massale steun!

Ik heb hier nog slecht nieuws over mijn grootvader: hij heeft darmkanker met uitzaaiingen (alleen pancreas en lever zijn niet aangetast). Ook zijn longvlies is aangetast, dat maakt hem erg kortademig.
2 weken geleden klaagde hij over buikpijn. Naar de dokter geweest en na de echo het verdict. Hij weet dus nog maar 2 weken dat hij ongeneselijk ziek is.
Mijn ouders wonen naast hem, dus iedere avond gaat mijn papa de krant lezen bij mijn grootvader. Naar aanleiding van het vreselijke nieuws is mijn nonkel van Sri-Lanka naar België afgereisd om bij mijn grootvader te kunnen blijven. (Nonkel woont al sinds 1990 in het buitenland)
Mijn grootvader is 3 dagen geleden kruiswoordpuzzels aan het oplossen en zit in zijn bureaustoel. Papa leest de krant en nonkel kijkt wat tv. Grootvader valt uit zijn stoel en kraamt wartaal uit. Papa en nonkel zetten hem weer recht, mijn papa gaat naar huis om zijn soep op te eten. Ze bellen de dokter.
3 minuten later gaat de telefoon, nonkel belt dat hij weer gevallen is.
Papa snelt naar grootvader en ze heffen hem samen in het ziekenhuisbed dat er sinds die morgend stond.
Dokter komt en die zegt dat hij dringend naar het ziekenhuis moet. Wartaal uitkramen komt door uitdroging: hij heeft al 2 dagen niet gegeten of gedronken. In het ziekenhuis geeft de verpleegster al aan 'dat het misschien al geen verschil meer kan maken om hem aan een infuus te hangen'. Huil huil
vrijdagmorgen krijg ik een sms van mama dat grootvader in het ziekenhuis ligt. Het gaat iets beter door permanent toezicht, maar tegen de avond aan is hij weer erg in de war.
Iedereen probeert alles te regelen voor grootvader, ze krijgen info over die chemo enz...

Ik ben gisteren recht na mijn werk naar mijn grootvader gereden in het ziekenhuis. Hij zat recht in zijn bed en had een pyjamahemd aan en een rode boxershort. Hij zei me dat hij een broek moest hebben, want hij 'gaat vandaag naar huis'. Hij moest immers maar 3 dagen blijven en dan mocht hij weer weg (???), dus had hij alle was en schone kleren in een zak gepropt, klaar om te vertrekken...
Hij zei me dat er op de eerste verdieping een wasdienst is die zijn broek heeft uitgewassen en in de 'kast' heeft gehangen. Zijn 25 euro klein geld dat er in de zak dat, was weg (??? Geschokt ). Voor ik kan reageren loopt hij zijn kamer uit en gaat naar de lift, naar het gelijkvloers aan de receptie. Ik ben met hem mee gegaan, want hij is ONGELOfELIJK KOPPIG en luistert voor geen meter. Onderweg terug een verpleegster aangeklampt met de vraag m hem aub in het oog te houden. Hij wilde ook altijd naar zijn vorige kamernummer omdat 'ze hem anders niet zouden vinden'.
Toen de verpleegster in de kamer was en hem zijn pyjamabroek had aangedaan (die wil ik niet, ik heb mijn BROEK nodig, ik sta hier voor joker!!), ben ik er van tussen gemuisd onder het mom van 'ik ga eten maken'.

Ik de auto onderweg naar mijn mama heb ik geweend. Het is te veel, ik kan het niet aanzien.
Papa is die avond nog naar het ziekenhuis gereden maar hij mocht niet binnen. Ze hadden hem gekalmeerd (ik denk platgespoten) en een slaapmiddel gegeven.
Maandag is er overleg met alle kinderen en dokters. Er is een arts die een 'makkelijke doorgang' wil maken om het eten te laten vlotten. Hij wil niet eten omdat hij dan een opgezette buik krijgt (het bestaat niet dat IK nog ooit een BOTERHAM eet!) en dan niet naar het toilet kan. Hij is dan zo beschaamd dat hij geen blaas controle meer heeft dat hij maar niet eet. Een puddinkje en wat rijstpap, ja...
Zucht.
Moedeloos wordt ik er van.

Hij heeft al aangegeven dat hij geen operatie meer wil, hij is tenslotte al 84 jaar, en met een stoma werken zag hij echt niet zitten (heeft hij in '99 ook eens enkele maanden moeten doen). Op een helder moment zei hij dat er een tijd van komen en een tijd van gaan is. Zijn eigen vader was maar 69 jaar mogen worden. Hij heeft toch 15 jaar 'mogen winnen' tov zijn vader.

Ik voel me vet en moe en opgezet , met hoofdpijn (vrijdagavond was ikpas om 02u30 in mijn bed na de comptitie tafelvoetbal). Dus nu slaaptekort, uur verzet en die miserie erbij. Mijn lijf is aan het hamsteren, ik durf me niet te wegen na de 60.6 van eergisteren.

Vrijdagavond teveel gegeten (niet echt te veel, want ik weet dat ik het om 23.30u verteerd heb), gisterenavond chinees gaan halen (2 borden gegeten en een restje, dan was het op), en nadien voor de tv nog de laatste 20 kastanjes gepeld en de goeie stukken opgegeten, bij een glas (of 2) witte wijn. Dan in't slaap gevallen in de zetel, tanden niet gepoetst en zonder mijn make-up te verwijderen gaan slapen.

@ Lunafloor: wat leuk om te lezen! Het maakt mijn dag een beetje goed Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2015 11:26    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Meisje, meisje wat een narigheid allemaal.
Dit is niet niks.

Wat nu belangrijk is, denk ik, dat je zo veel als maar kan je rust neemt.
Oververmoeidheid gaat je niet helpen, maakt alles erger.
En ik weet waar ik over praat, geloof me maar.

Wat eten betreft momenteel zou ik daar nu niet zo zwaar aan tillen.
Pak, als je wilt snaaien, als het even kan wat gezondere dingen.
Je bent niet vet !!!

Lieverd, wens je alle sterkte en kracht die er maar te vinden is
aai Kussen Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2015 12:20    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Heel veel sterkte... Moeilijk he...
Heb er helaas te veel ervaring mee.
Het enige dat je kan doen, is er zijn voor je grootvader.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2015 12:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 66, 67, 68  Volgende
Pagina 37 van 68