Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van dunne Ikke

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 66, 67, 68  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   suppressa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Mieke Kosters met ontbijt shake

Reageer met quote
Planteneter... dat klinkt zo... dinosaurus-achtig Lachen

Wat ik bij de meeste diëten terugvind, is een lijst 'verboden' of 'te vermijden' producten. Staat daar dan eieren tussen, voelt dat zo overdreven. Wat is er mis met een ei van een kieken uit je eigen tuin? Hadden oermensen dan geen kippen?
Zo precies van 'vermijd eieren', oké, maar heb je liever dat ik een zak chips eet????
Van een ei ga je niet dood (tenzij bij eier-allergie) en kom je geen kilo bij op een week. Zeg dat ik het gezegd heb!

Ik vind het altijd leuk om bij te leren over eetgewoontes. Jammer genoeg ken ik te weinig diëtende 'Hollanders' (sorry, het bekt zo lekker), dus jou linkjes snor ik zeker op!

Het gaat er om een levensstijl te zoeken die je nog 60 jaar kan blijven aanhouden. Bij mij is dat via Weight Watchers, omdat ik op een verjaardag absoluut nog een stukje taart wil eten en alcohol drinken om iets te vieren vb. Je moet nog leven ook he!
Ik heb trouwens zondag nog een HELE Bounty gegeten. Deze week een halve kilo kwijt. Wie is er nu jaloers?
En wie heeft er geleefd?

smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 04 nov 2014 13:12    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Haha, dinosaurusachtig, die heb ik nog nooit gehoord!

Het gaat er ook niet om of je teruggaat naar de oertijd (was het toen zoveel beter dan nu? Dacht het niet!) of dat je een dieet gaat volgen. Juist niet, want inderdaad... als je dit niet 'mag' en dat niet 'mag' dan zit je jezelf alleen maar op te zadelen met verboden.

Het gaat om het vinden van een leefstijl die bij je past en waarbij je het je verdere leven mee vol kunt houden. Voor mij is dat dus: zoveel mogelijk plantaardig. Omdat ik merk dat het goed voor me is. Omdat ik merk dat ik dit graag wìl. En omdat ik zoveel inspirerende verhalen lees bij www.deplanteneter.nl. Trouwens: een heel belangrijke richtlijn bij plantaardig eten is: zo min mogelijk bewerkt. Dus ja... dan liever een eitje dan een zak chips.

Dus niet: dit mag niet en dat mag niet. Maar: dit wìl ik wel/niet.
Ik moet er bv. niet aan denken om vlees te eten, vind het ook echt stinken. Vraagt er bv. iemand aan me: maar vind je dat dan niet sneu om bij een barbecue niet mee te kunnen doen? Nou Nee, er zijn meestal wel salades en stokbroodjes en fruit. Maar die lucht van die dode beesten... Nee, dààr kan ik niet zo goed meer tegen.

Sommigen vinden het knap van me om geen vlees te eten, maar echt er is niets knaps aan. Ik wil het gewoon niet. Daarnaast is het wel een zoektocht om goede keuzes te maken in minder zuivel/eieren/vis en ook in geen pakjes/zakjes/voorverpakte voedingswaren. Er wordt zoveel troep in het eten gestopt!

Leuk dat jij je goede leefstijl bij de Weight Watchers gevonden hebt. Het is toch een stuk bewustwording: wat neem ik wel, wat neem ik niet? En vooral ook, wat jij ook beschrijft: GENIETEN!
Het leven is al zo kort....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 nov 2014 15:24    

Reageer met quote
ja dat is waar!

Ik ben gisteren mijn favoriete winkel binnnengestapt, en een kleedje gepast van 45 euro. Omdat heel de winkel(tje) stil werd toen ik buiten mijn gordijntje kwam, heb ik het gekocht!
Maat 38! En het past! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014 21:45    

Reageer met quote
O, wat heerlijk om in 38 te passen, wat goed van je! Ik zie dat je een rood vakje hebt, net als ik trouwens.... ik kom je even moed in spreken, want dit is vast iets eenmaligs. Volgende week weer groen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2014 9:30    

Reageer met quote
ja, het zijn de hormonen, jammer genoeg Huil huil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2014 18:18    

Reageer met quote
vandaag gegeten:

1 activia met lijnzaad, 1 kiwi en 2 boterhammen met kip = 4
salade, 3 boterhammen, 200 gr kippenreepjes, light mayo = 6
1 granny = 1.5
wok met kip (al een geluk hou ik erg van kip), beetje mie en groenten + ananas = 7
verse pompoensoep van schoonmoeder = 0

Ik heb vandaag ook na het eten nog gesnaaid. Gewoon van de goesting. Ik heb al heel de dag koud (12.2 graden vanmorgen op het werk), ik ben moe en heb hoofdpijn van te weinig slaap. Iedereen had vandaag vakantie (Belgische feestdag) en ik moest werken. Niet leuk...

Net op een kwartier gegeten:
1 rijswafel met choco
1 gedroogde vijg
1 potje activia yoghurt

Fout, fout fout Sip Ik heb zelfs geen honger. Alleen drang.
Vanmorgen gaf de wegert weer +600 gram. Ik ben het zooooo beu dat mijn hormonen mij de hoogte in jagen. Ik moet dagen en dagen op mijn tanden bijten om het er met de 200 grammekes weer af te krijgen. Zaterdag gewicht doorgegeven, vanmorgen weeral de 64 in beeld. Tegen dit tempo bijkomen vind ik niet meer leuk Heel heel boos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014 22:16    

Reageer met quote
Tsja, dat is niet leuk! Ik denk dat je het nu hebt over 'buikhonger' en 'hoofdhonger', zoals dat in boeken van Meike of Mieke ... ik weet de achternaam even niet.. beschreven wordt. Weg met de weegschaal is de titel van het boek.

Ik heb dit af en toe ook, vooral 's avonds. Lekkere trek. Ik probeer het te beteugelen tot het snoepen van een vijg of een banaan of eventueel wat nootjes. Maar gisteravond heb ik toch echt een stroopwafel opgepeuzeld...
Schaam Schaam

Het blijft lastig, maar kom op, we geven de moed niet op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 nov 2014 11:19    

Reageer met quote
Vandaag wel min of meer binnen de lijntjes gekleurd. Veel boterhammen gegeten, omdat we allemaal een dagje vrij hadden.

1 activia met lijnzaad, 1 kiwi en 2 boterhammen met kip = 4
1/4 sandwiche met choco van zoonlief (kon het niet over mijn hart krijgen die weg te gooien) = 2
verse soep, uit de diepvriezer ontdooid met ballekes = 1, + 3 boterhammen met gebakken ei = 4
Tussendoor: sint in de winkel gaf 1 proefbroodje met chocoladestukjes = 2, koppel druiven uit de ijskast = 0
avond: pompoen uitgehold en soep van gemaakt, samen met 3 boterhammen. = 3

Ik voel me opgeblazen en vooral vol van de soep. Maar ik ben een kei in soep maken smullen
vanmorgen gaf de wegert -800 gr en zat ik op 63.4 kg. Dus mijn vocht geraakt stilaan uit mijn lichaam weg...

Geke, je eet een stroopwafel, ik heb bewondering dat je dat kan: 1 eten en dan weer gedaan. Ik heb net een halve liter thee gezet, die is lekker van mij en dan kruip ik met mijn tas voor de tv!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 11 nov 2014 21:25    

Reageer met quote
Tsja, gelukkig heb ik dàt niet meer: ééntje nemen en vervolgens de rest van de zak leegeten.
Nee, ik kies dan voor één en dan blijft het er ook een.

En eerlijk gezegd... ik ben zo ontwend aan suiker. Dus ik had echt genoeg aan die ene.

Gisteravond waren hier kinderen aan de deur voor Sint Maarten. Had dus wel snoepjes en chocoladereepjes gekocht en uiteraard bleef er wat over.

Ik heb één mini-brosje (chocolade) genomen, mijn man nam er daarna nog een tweede, maar Nee ik had echt genoeg. Wat zoet, ik ben er echt niet meer aan gewend en vind het dan eigenlijk tè zoet.

Daar ben ik blij mee!

Een heel ander verhaal is chips of nootjes... Laten we het daar nu maar niet over hebben. Schaam Schaam

Fijne dag verder!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2014 9:17    

Reageer met quote
Ik probeer het te leren door zo weinig megelijk te oefenen: op tijd stoppen.
Vanmiddag vroeg een collega me of ik een chocolaatje wilde. Ik heb er 1 gegeten (1/3 van een 'Mignonette' qua grootte) en heb een 2e geweigerd. Ik ben jammer genoeg nog altijd fan van mierenzoet. Sip

Restjes vind ik ook moeilijk te weerstaan. Als ze ingepakt zijn, is het minder verleidelijk, want die lege zakjes blijven mij zo verwijtend aankijken.

Chips en nootjes héél verleidelijk. Maar ik kan 4 handjes chips eten en dan stoppen. Vroeger kon ik NIET stoppen. Nu al wel veel vlugger. Maar 1 nemen en dan stoppen kan ik (nog) niet...

Gisteren zei de wegert -800 gram, vanmorgen +1.1 Om gek van te worden!!! Geschokt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2014 22:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 66, 67, 68  Volgende
Pagina 20 van 68