Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van Dominica

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dominica67
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Weight care

Reageer met quote
Na heel veel diëten, tijdelijke successen en veel gejojo probeer ik het nog maar eens. In het voorjaar ga ik aan een andere baan beginnen en voor die tijd wil ik toch wel behoorlijk zijn afgevallen. Ik schaam me een beetje hoe weinig ik al die jaren ben opgeschoten (jaren geleden schreef ik hier al stukjes over toen ik tijdelijk fan was geworden van Mieke Koster, zie mijn oude blogjes op dominicawordtdun.blogspot.com. Twintig jaar worstel ik met mijn gewicht, en in die tijd ben ik twintig kilo aangekomen. Het is dat ik weet dat er niet per se een causaal verband is, maar je zou het toch haast gaan denken...

De eerste dag van mijn nieuwe dieet begint geweldig.
Mijn jongste dochter moet naar een repetitie (ze speelt binnenkort mee in een theaterstuk) en er liggen in de broodtrommel twee witte broodjes. Nu eet ik zelden brood, als ik al brood eet is dat altijd zo volkoren mogelijk en ik eet zéker geen witte bolletjes. Onze drie kinderen krijgen altijd "verantwoorde" volkorenboterhammen mee naar school, maar in het weekend koopt mijn man meestal witte bolletjes. Mijn man is beroemd om zijn witte broodjes met gebakken eieren en spek, een vast ritueel op de zondagen dat hij niet hoeft te werken (mijn man werkt in het theater en is dus veel weekenden weg). De kinderen vinden dat een feest, en hoewel mijn gebakken eieren ook best mogen zijn, gaat er niets boven de eieren van papa.
Maar ik dwaal af.
Twee witte broodjes dus, en aangezien we te laat dreigen te komen na een nogal late Sinterklaasavond, maak ik er snel eentje voor haar klaar, met kipkerriesalade, die ik eigenlijk had gekocht voor de toastjes gisteren, maar die zijn we vergeten.
Ze werpt een blik op het broodje, trekt een vies gezicht en zegt: "Jakkes wat zit daar nou op?"
Ik: "Proef maar, ik denk dat je dat best lust, het is kipkerriesalade."
Ze neemt een minuscuul hapje en trekt een gezicht alsof ik haar zojuist heb geprobeerd te vergiftigen.
"Ieuw, mama, dat lust ik niet hoor".
Omdat we haast hebben smeer ik gauw het andere broodje met chocopasta en duw dat in haar handen. "Hier deze dan, en nu gauw je schoenen en je jas aan anders komen we te laat".

En ja, wat doe je dan met zo'n eenzaam, wit broodje kipkerriesalade waar niets mis mee is, behalve dat er een minuscuul hapje mist?
Weggooien?
Nee toch zeker, dat is zonde!

Zie hier valkuil nr. 1: de eerste dag van mijn goede voornemens begint met een wit broodje kipkerriesalade dat ik alleen maar heb opgegeten omdat het ZONDE WAS OM OM WEG TE GOOIEN.

Overigens ben ik van plan weer met behulp van shakes (van Weight Care) te gaan diëten, maar die heb ik pas vandaag besteld en op zijn vroegst maandag of dinsdag in huis (ik heb drie minikuren besteld). Dus de vraag is: wat doe ik tot die tijd? Ik weet nu al dat ik het zonde ga vinden om de couscous weg te gooien die ik gisteren had gemaakt en waarvan we best nog een keer kunnen eten. Ik ben er dol op, de rest van het gezin minder. Ga ik hen dan voor de tweede avond op rij couscous door de strot duwen en zelf "lekker" iets anders eten?
Zie hier de dilemma's van de dietende moeder...

Ik woon in Rotterdam, alle supermarkten zijn vandaag open, dus ik kan zo naar de appie lopen om alvast een blik weightcare in te slaan, en een paar repen voor maandag. Ik denk dat ik dat maar ga doen en dat ik de couscous toch echt voor de kinderen laat...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015 12:18    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Welkom meis, je ziet je valkuilen dat is al heel wat toch? De eerste stap naar wijsheid is zelfkennis hoor. Lachen En je leert alleen maar van je fouten, ook zo'n nadenkertje.
Je hebt een leuke schrijfstijl dus ik kom vast nog wel een keer om een hoekje kijken. Je link van je blog heb ik in je profiel gezet (als je op je nickname klikt) daar staat ook de link naar je voorstelbericht en naar dit dagboek.
Bedenk dat jouw lijf géén vuilnisbak is, dus behandel het ook niet zo! Dat heeft mij heel erg geholpen om eten weg te leren gooien.
Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015 14:59    
Vrouw Weeggegevens   Rainie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik snap het gevoel helemaal: Weggooien is jammer...

Dat vond ik ook.

Maar als ik al weken netjes mijn best doe en netjes iedere week wat kwijt ben, vind ik het ook zonde om dat op het spel te gooien omdat 'weggooien jammer is'.

soms heb ik het nog steeds, en gelukkig lust mijn vriend bijna alles (zonder een gram aan te komen Rollende ogen )

Maar ik ga niet mijn eigen geluk in de weg zitten om een paar centen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2015 19:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1