Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek van Dienetrien

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dienetrien
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: LowCarb

Reageer met quote
Daar gaan we dan, dag 1!

Ik heb vandaag een beetje een nepdag want er moeten nou eenmaal dingen op en als student ga ik niks weggooien.

Ik ga dadelijk eerst een weegschaal kopen (ben serieus zenuwachtig) en een uur sporten. Mijn eetdagboek is als volgt:

's ochtends: muesli met noten en magere yoghurt, glas dubbeldrank
's middags: bleekselderijsoepje (bouillon) en een speltboterham met een gekookt ei, thee
's avonds: pastasalade met spruitjes, paddestoelen, spekjes en salade, Spa Rood
tussendoor: rauwe komkommer en bleekselderij, 1 kop koffie, thee en Spa Rood

Ik heb ooit gehoord dat Spa rood ongezond is, maar geloof hier eigenlijk niet zo in. Iemand het verlossende antwoord?

Bedankt voor het lezen en ik laat straks mijn gewicht weten (tromgeroffel......)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 12:24    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoi Dienetrien, welkom en succes. Spa is niet perse ongezond, maar bevat wel meer zout dan de andere merken.
Heb je al een plan van aanpak voor wat betreft het echte Lachen 'low carb'?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 12:56    

Reageer met quote
Aiaiai, een weegschaal gekocht...
Ik durf het bijna niet te zeggen. 86,9 kilo. Wat een ellende.
Als ik nu niet was begonnen had ik waarschijnlijk na de feestdagen de 90 kilo aangetikt. Wat erg. Sorry ik moet het nog even bevatten allemaal. Maargoed, we gaan vooruit kijken. Het plan de campagne (zoals hierboven wordt gevraagd);

's Ochtends begin ik of met een omelet, of boekweitpannenkoeken of magere yoghurt met muesli en lijnzaad.

Tussendoor; fruit, komkommer of andere groenten

's Middags eet ik een omelet of een salade of bij uitzondering een boterham met beleg en een soepje (bouillon)

's Avonds ga ik koolhydraten volledig uit mijn systeem halen. Gewoon lekker vlees en vis met groente. Of een salade.

Dan mijn grootste uitdaging; geen alcohol.
Ik ben student. Ik werk in de horeca. Ik drink nou eenmaal veel baco's en bier. Dit moet dus mijn systeem uit.

Sporten is ook een knelpuntje. Ik kan me hier moeilijk tot zetten. Toch moet ik van mezelf minstens twee keer per week iets doen. Ook gaat de bus en de roltrap uit mijn systeem. Lekker fietsen en traplopen.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen en ga ook lekker mee doen met sprintjes!

Do it for the "HOLY SHIT YOU GOT HOT"

En ohja Kaatje; ik drink bruisend water van het merk Saskia; is dat al minder erg???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 16:30    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Die ken ik niet Erg blij maar je zou even etiketten kunnen vergelelijken als je weer boodschappen gaat doen.
En oh ja een tip vor de drank: neem na elk glas alcohol een glas water! Idee Zo vul je in ieder geval je vochtverlies aan én drink je minder 'drank'.
By the way: kh minderen betekent extra vochtverlies, dus sowieso goed blijven drinken, want je gaat anders hoofdpijn krijgen de eerste dagen.

Tip 2: er is kh arm volkorenbrood te koop in de supermarkt en je kunt bijv. crackers nemen van Wasa vezelrijk of Fjord, die bevatten ook weinig kh. En dan wel dik beleg erop! Gekookt eitje met plakjes rookvlees is ook jammie. Erg blij

Go girl! cheerleader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 10:36    

Reageer met quote
EN weer een nieuwe dag! Nu voor het echt!

Heb ontbeten met banaanpannenkoekjes. Super lekker en het enige wat erin zit is een banaan, een ei, lijnzaad en kaneel.

Moet zometeen werken dus heb een omelet gebakken om mee te nemen samen met een stuk komkommer.

Vanavond eet ik op de zaak maar ik zal vragen of ze iets zonder koolhydraten kunnen maken.

Gisteren heb ik me precies aan mijn menu gehouden op een koffie verkeerd, cola light en een pepermuntje na. Heb maar gelijk ff kauwgom ingeslagen want dat is minder erg. En die koffie verkeerd, ja daar moet ik gewoon vanaf blijven!

Kaatje maak je geen zorgen over hoe veel ik drink. Ik heb altijd al absurd veel water gedronken en doe dit nog steeds! Gisteren na het werk geen alcohol aangeraakt, vanavond weer een nieuwe uitdaging ;-)

Fijne dag!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 11:31    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Dan zeg ik op mijn beurt: maak je geen zorgen over die koffie verkeerd, da's nog altijd beter dan baco's! Erg blij
Werkse meis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 11:42    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Een goed begin is het halve werk. Is het gelukt om van de baco's af te blijven?

Ik drink trouwens ook altijd Saskia met prik. Want aldoor plat water gaat me soms zo vervelen Rollende ogen En de bubbles lijken ook een beetje te 'vullen' als ik trek krijg. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 dec 2013 3:19    

Reageer met quote
Terug van weggeweest....

Kleine terugval gehad de afgelopen weken maar na de beruchte "blue monday" er weer tegenaan.

Gelukkig ben ik ondanks de feestdagen, personeelsborrels etc toch wel wat afgevallen en in ieder geval niet aangekomen.

Nu weer mijn dieet flink oppakken en dan hopelijk een halve kilo per week kwijt!

Keep you posted!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2014 19:02    
Vrouw Weeggegevens   Yonex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Voedselzandloper

Reageer met quote
Succes ermee, het gaat je vast lukken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2014 19:42    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Wat goed dat je zelfs nog wat bent afgevallen! Zet hem op he. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2014 22:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2