Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

"Dagboek van Astride: Straight Away en wat dan".

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Morgen heb ik een drukke agenda, eerst een cursus, daarna naar de film 'Un triomphe' met beste vriendin en dan sushi eten. Niet om op te scheppen, hoor, eerder een dilemma.
Ik ben nog steeds verkouden, moe en heb erge hoofdpijn.
Is het wel verantwoord om te gaan? Volledig gevaccineerd, weliswaar, maar toch. Voor mij geen probleem, ik ga gewoon maar een paar mensen in mijn omgeving is dat niet.
Trek ik mij daar iets van aan? Ik kan ook een andere dag naar de film, de cursus kan ik overslaan, dat is wel erg jammer.
Nog maar een nachtje over slapen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2021 17:02    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Morgen zul je voelen wat het beste is. Mijn omgeving zou bijna roepen: symptomen?!! Laat je testen! Grrr. ..... Alsof we niet meer gewoon verkouden mogen zijn. Stomme corona!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2021 17:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Je bent een vrouw naar mijn hart.

Morgen weet ik gevoelsmatig vast wel meer, ben ik misschien wel beter!

Nu nog wat 'studeren'.

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2021 17:41    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo Astride,

Ben benieuwd of je vandaag zo bent opgeknapt om op pad te gaan.
Het gaat niet om wat men zegt wat je allemaal moet doen, betreft het ziek zijn. Je moet doen wat jezelf goed dunkt. Nadenken.
Corona is niet niets en ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als anderen ziek worden, omdat ik zo nodig toch uit wil gaan. Je gaat naar een cursus, bioscoop, lunchen....dat zijn een hoop mensen waar je contact mee gaat krijgen. We hoeven geen afstand meer te bewaren etc. Ik vind het link... ik zou mezelf vooraf testen. Dit is juist waar ik zo bang van ben, dat mensen toch voor eigen genot kiezen en niet denken aan de medemens.
Maar... als het goed is hebben jullie ook zelftesten thuis gekregen en dat zou nu mooi van pas komen om alsnog een test te doen, voordat je weggaat. Probleem opgelost toch?

Ik heb een half jaar door die rot corona niet naar mijn moeder kunnen gaan, ze is toen erg hard achteruit gegaan en wel drie keer getest op covid, arme moeder. Gaat het maar uitleggen aan demente mensen.
We waren zo bang dat ze alleen moest sterven, maar ze had geen corona en werd al snel gevaccineerd.
Al die oude demente bejaarden waren toen zo alleen en heel veel mensen door corona op een vreselijke manier gestorven, ook bij mijn moeder op haar afdeling, vreselijk al dat leed.

Ruim 18.000 mensen in Nederland gestorven aan COVID-19 en dat is niet niks hoor. Al die angst en dat verdriet van de nabestaande. Het alleen moeten laten sterven van je dierbare en geen of weinig mensen bij crematie / begrafenis toen.
Dat is best iets om over na te denken.

Als het om corona, griep of verkoudheid gaat, blijf ik thuis. We zijn sowieso vaker thuis als er een verkoudheid/griep heerst. Wil dan gewoon niet teveel onder de mensen zijn, maar wil ook beslist niemand aansteken mocht ik het onder de leden hebben en het zelf nog niet weet.
Misschien ben ik daarom wel nooit ziek. Dat moet ik even afkloppen, je zult net zien, ha ha ha.

We moeten verstandig blijven en hierin niet te makkelijk worden, willen we die corona eronder krijgen. De cijfers gaan nu alweer omhoog, laat staan straks in de winter.

Ik bedoel het goed hoor, Astride en niet als een wijzende vinger, maar is dit schrijven wel misschien iets om over na te denken in het vervolg.

Wens je veel wijsheid.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 05 okt 2021 11:36    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Lieve Crebster en Dymphie, je zullen wel hebben begrepen dat ik toch uit ben gegaan. Vanmorgen was ik vroeg op en zonder die zware hoofdpijn. Nog steeds snotterig maar niet zo erg als eerder.
Even hebben we er over gedacht dat ik mij zou moeten laten testen, maar ik voelde mij zo goed dat ik toch maar alles heb gedaan wat ik had afgesproken. Hoewel, zo goed, dat toen ik om 16.30 thuiskwam, ik na de thee op de bank in slaap ben gevallen en pas wakker geworden toen mijn man had gegeten, de afwas gedaan en het journaal zou beginnen. Dat bewijst dat mijn conditie nog niet optimaal is, maar we ervan overtuigd zijn dat het de griep was.

Dymphie: Bij mij ging het precies zo: "Mijn omgeving zou bijna roepen: symptomen!! Laat je testen! Grrr. ..... Alsof we niet meer gewoon verkouden mogen zijn".

Wat een impact heeft corona op ons leven, nietwaar?

Heel veel op het leven van jou, Crebster. ik dacht ik veel had meegemaakt maar wat jij beschreef....
Nee hoor, ik weet dat jij het altijd goed bedoelt, geen wijzende vinger, maar zeker iets om over na te denken.
Maar ik heb veel zorgen momenteel en moet vaak dingen tegen elkaar afwegen. Het was eigen genot, ja. Maar ik zou daarna een betere echtgenote zijn voor mijn man en nog een paar persoonlijke verbeteringen ervaren en voor anderen, niet alleen eigen genot. Risico's genomen met een mondkapje en gepaste afstand.
Dus ben ik 'uit'gegaan.

Je blijft toch wel van mij houden?

Wat jij beschrijft over jouw moeder is intriest en zo invoelbaar. Mijn demente moeder overleed 15 jaar geleden en ik kon er ook niet bij zijn.
Mijn schoonouders 20 jaar geleden, een jaar na elkaar en bij hen was ik aanwezig, mijn man kwam in beide gevallen te laat. Het was heel 'mooi', we hebben veel van ze gehouden.

Misschien komen onze overwegingen niet overeen, we zijn allemaal verschillend zoals ook Margaret Atwood beweerde in College Tours vanavond en dat is goed.
ja, ik kijk veel tv, doe niet aan sport en houd van eten.

Bedankt allebei!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 okt 2021 22:30    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Mooi programma was dat met Margaret. Ik ben onder de indruk van haar zelfverzekerdheid en ook van haar twijfels en angsten, vermoedens. Bijzonder als je je zo durft en kunt presenteren.
Ook de vragen van de jongeren Vinck erg intrigerend.

En nu ga ik slapen, want mij.n ogen prikken. Ze porren me op om naar bed te gaan. Even de foutjes eruit halen en dan mag mijn berichtje gaan vliegen. Erg blij

Goeie nacht en tot later!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 okt 2021 22:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik vraag mij al weken af, ik ben hier nog niet zo lang, wat voor werk jullie hebben gedaan, jij en Crebster; of jullie lezen erg veel, romans en zo. Jullie dagboeken lezen als romans.
Margaret Atwood is geweldig, heb veel van haar gelezen.
College Tour is en Twan Huys ook, geweldig bedoel ik.

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 okt 2021 22:52    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo Astride,

Natuurlijk blijf ik van je houden, lieverd. Ik begrijp heel goed dat je wel eens ff lekker eruit wil, zeker in jouw geval en ik hoop dat het een leuke dag is geweest en dat je er weer even tegenaan kan. De boog kan niet altijd gespannen staan, dat weet ik maar al te goed. Knap nu maar lekker op. Al dat coronagedoe en die tweestrijd tegenwoordig... dat is niet goed voor de mens. Voor niemand niet en zeker niet voor jou.

Mijn werk van vroeger... Daar gaat ie...

Mijn eerste job was in een groentewinkeltje in Zoetermeer, want ik moest een paar weken wachten voordat ik kon beginnen als bejaardenverzorgster in Nootdorp Na een paar jaar ben ik andere jobs gaan doen. Ik voelde me meer Assepoester dan verzorgende en hele nare mensen om mij heen in dat bejaardencentrum. Ik was 16 jaar en collega's waren zo afschuwelijk ook sommige oudere mensen. Had ik nooit verwacht, dus die ervaring was alleen maar teleurstelling in mijn jongen leven.
Ik kwam uit een warm nest en zo maakte ik kennis met de grote buitenwereld. Gelukkig steunde mijn ouders mij in het volwassen worden.
Toen ik 18 jaar was ben ik onder andere in de catering gaan werken voor Diens en Informatie Verwerking te Rijswijk, met een koffie/theekar langs de etages van ambtenaren, 's middags de lunch , afwassen en weer koffie/thee zetten en maar rond gaan met die karren met schone kopjes, schotels, thee, koffie etc. lekker ouderwets, twee keer per dag. Dat heb ik tot mijn 22 ste gedaan. Ik was getrouwd en kreeg twee jongetje. Toen ik 34 jaar was ben ik in de bouw gaan werken. Ik was gescheiden, stond alleen voor de zorg van twee zeer moeilijke vervelende kinderen en werd verliefd om mijn uitvoerder en hij gelukkig ook op mij. Liefde op het eerste gezicht... het bestaat echt!!! (26 jaar geleden, zal het nooit vergeten)
Het waren altijd erg grote projecten die mijn man als hoofduitvoerder begeleidde. Mijn werkzaamheden bestonden toen uit bouwketen schoonmaken, vergaderingen verzorgen en lekker hapjes maken voor de lunch en als er hoge piefen kwamen, maar ook werkzaamheden als we aan het einde van de bouwtijd zaten. Ik zat in een vast team. Ik maakte de nieuwe woningen extra schoon en deed de finishing touch voor oplevering, dan hadden we meestal 0 opleveringspunten, kregen we een certificaat toen van.
Meestal hadden we grote en meerdere bouwketen met als top 200 man. Maar ontzettend veel gelachen. Helaas ging mijn rug eraan a ruim 11 jaar in de bouw te hebben gewerkt.

Toen na een paar maanden rust af en toe gewerkt in de catering hier in de Botlek voor een uitzendbureau. Ook ontzettend leuke tijd en je kon je eigen tijd indelen. Dus als die rug ging opspelen dan hoefde ik me niet ziek te melden, dan nam ik een paar dagen rust zover dat ging. Dat ging twee jaar goed, totdat ik thuis kwam en bijna niet meer kon lopen. Toen weer na maanden opgeknapt en nooit meer gewerkt, alleen nu nog één keer in de twee weken een keuken soppen in de haven Zwarte Waal hier vlakbij. Gewoon om even andere gezichten te zien.
Verder doe ik niet meer zoveel. Altijd heel veel gesport, judo, handbal en zelf aan de gang gegaan met van alles wat bewegen betreft. Nu nog alleen wandelen en fietsen en in het huis wat soppen en rommelen.
Ben tevreden met hoe het nu gaat. Ik ga me niet meer druk maken over wat ik niet meer kan. Dat heb ik achter me gelaten.
Mijn man en ik zijn heel gelukkig en we zijn heel kleffie, dat zal je wel merken aan mijn verhalen in mijn dagboek. We zijn net wratjes... heerlijk. Ben er ook heel dankbaar voor dat die schat op mijn pad is gekomen, ook al schelen we 16 jaar.

Er komt een tijd dat je misschien alleen ervoor komt te staan en dan hoop ik genoeg mooie herinneringen te hebben gemaakt. Dat ik met een smile kan terug denken hoe goed we het samen hebben gehad. Onze to do list is afgevinkt, met nog één reis die we graag zouden willen maken. We hebben alles gedaan wat we wilden. Caravan gehad, camper, boot en hele mooie auto's. Maar dat is materiaal. Fijn, maar niet belangrijk. In ieder geval hebben we genoten van alle reizen en avonturen die het mee bracht.

Maar... voor als nog Genieten we nog steeds met een grote 'G'. Soms wil mijn lijf totaal niet, dan wacht ik rustig af wanneer ik wel weer wat kan. Dat gaat heel goed. Geen stress, geen gezeik, lekker je ding doen wat kan. Basta...Nog even dan hopen we weer lekker te kunnen reizen, dat doen we zo graag.
Verder ben ik muzikaal, had een zangkoor met succes en doe zo af en toe nog wat gitaar spelen. Keyboard stond in de weg, dus die is verkocht. Heb nog een ukelele en een echte mondharmonica. Dat doe ik soms samen met mijn buurvrouw, dat is ontzettend lachen. Dan heb ik muziek speciaal voor ons gemaakt in de goede toonsoort en dan maar blazen. Heel komisch. De laatste tijd bak ik graag. Dan ga ik dingen uitvinden met goede, gezondere producten, erg leuk om dat in elkaar te puzzelen.
Ook de weegclub is een mooie uitlaatklep voor mij en hoop ook mensen te motiveren, inspireren en te steunen met soms een kritische noot, maar dat is als opbouwende kritiek bedoelt. Het mooie is dat mensen heel verschillend zijn, dat mag en het is heel leerzaam.

Ach ja... dit was Crebster in notendop. En ja... ik ben erg romantisch, gevoelig en soms een clown. Schrijf/type heel graag.
Misschien ga ik ooit nog een boek schrijven, maar toch lees ik ze liever, ik heb de puf er niet altijd voor en zit dan te lang achter de pc.
Heb honderden e-books om te lezen, dus ik vermaak me wel. Maar... mocht je wat willen lezen... schrijf me maar.

Wens je een hele fijne dag toe en zorg ook een beetje voor jezelf.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 9:54    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Goedemiddag,
Kom neuzen in je dagboek je hebt al aardig wat geschreven in zo,n korte tijd dat je je aangemeld hebt.
Lachen
Ik zag je bij het sprintje van Judith Beck vandaar dat ik nu bij je beland bent en het sprak me ook aan omdat we ongeveer van dezelfde leeftijd zijn ik ben 67 jaar.

Morgen krijg ik het boek binnen ik begreep dat je een dieet moet volgen maar ik volg geen dieet ik probeer 2x vlees 2x vis 2x vegetarisch te eten in de week. De laatste tijd is dit niet gelukt door omstandigheden en ben ook weer aangekomen. Nu wil ik de draad weer oppakken en met frisse moed beginnen om weer gezond te eten.

Ik kook graag, mijn vriendin en ik hebben jaren een thuisrestaurant gehad helaas is ze verhuisd en moesten stoppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 okt 2021 13:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag Klazina,
wat leuk dat de hier wat schrijft, Inderdaad ik ben hier pas, vanaf augustus, maar toch denk ik dat het meeste is geschreven door 2 lieve leden en ik wat kopieën van wat artikelen heb geplaatst.
Ik volgde een niet zo interessante leefstijl dus dat spreekt niemand hier aan. Niet zo erg, deze methode wil ik niet propaganderen, maar is wel effectief en erg makkelijk als je heel snel wilt afvallen. En dat moest van mijzelf, maar het veranderde niets aan mijn levensstijl. Daarom hoop ik te leren van dat sprintje van Judith Beck.

ja, ik dacht hetzelfde: "O, ze is ook 67!". Is dat de enige overeenkomst? Heb jij een partner, kinderen en een
en geen baan? Je houdt van koken, ik niet in het bijzonder maar wel van buiten de deur eten. Ik doe nauwelijks aan sport, maar heb wel twee wandelmaatjes en een heleboel zeer gewaardeerde vriendinnen.
Ik houd van reizen, tot voor kort ging ik regelmatig met mijn man en/of vriendin naar Londen en Parijs en nog verder.
Dit nog maar in een notendop.

En jij?
Wat moet ik mij voorstellen van een thuisrestaurant? Het lijkt mij een sociaal gebeuren, is het iets voor mensen met een laag inkomen of waren jullie een specialiteiten restaurant met een reputatie?

Volgens mij moeten wij spreken van leefregels/eetstijl i.p.v. dieet omdat je dan meteen denkt aan minder eten om af te vallen. Dieet betekent eigenlijk leefregel. Als jij probeert 2x vlees, 2x vis en 2x vegetarisch te eten in de week is dat in feite een dieet maar je viel en niet van af! Dus moeten we uitzoeken wat je fout doet. Waarschijnlijk weet je het zelf wel maar hoe los je het op?

Eigenlijk zouden alle leden de cursus van Judith Beck moeten volgen, we doen kennelijk iets fout, cognitief.

Leuk, ik zie je op het sprintje, maar kom vooral langs. Ik kom bij jou buurten. O Nee, ik zie nu dat je geen dagboek hebt.

We komen elkaar tegen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 okt 2021 20:13    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 6 van 19