Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

"Dagboek van Astride: Straight Away en wat dan".

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo Astride,

Geeft niet hoor, als je niet meteen reageert. Ik was vergeten dat het bij jou allemaal niet zo makkelijk gaat als bij mij. Ik heb ook zeeën van tijd hiervoor. Doe het maar allemaal op je eigen tempo, dan blijft het ook leuk en voel je beslist tot niets verplicht.

ja leuk hè, die Catweazle. Wij zaten thuis met al de negen kindertjes vroeger voor de buis als dat programma kwam. Zo gezellige tijd ook en lachen. Zo lelijk dat die man Catweazle ook was en zo wereldvreemd, maar het was wel vaak om te gillen gewoon. We speelden het ook na met mijn broers en zusjes.

Dat mijn man die naam 'Crebster' verzonnen heeft, kwam toen diep uit zijn hart, toen ik hem zogenaamd aan het pesten was. Ha ha ha.. Ben zijn nageltje aan zijn doodskist. Schaam Schaam Dan zegt ie: Wat ben je toch een Crebster! Hier in huis is Crebster nu een begrip. Lachen Maar we zijn wel heel erg lief voor elkaar hoor.

ja, we zijn zeker gelukkig en ik besef me maar al te goed dat het uniek is. We zijn vergroeid aan elkaar. Dat was al op het werk. Zo gezellige die sfeer op de bouw en leuke collega's. Dat was één familie toen.

Betreft mijn kinderen, lief... niet echt,... ik heb ze al in jaren niet meer gezien. Dat is misschien ook wel beter zo. Leven en laten leven. Meer kan ik er niet van maken.

Ik dacht dat het leuk zou zijn kinderen, maar daar ben ik wel op een vreselijke manier van terug gekomen. Wat viel dat tegen zeg. Een grote teleurstelling om stapelgek van te worden.

Ben blij en dankbaar dat ik het nu zo ontzettend goed heb. Een man heb die mij wel weet te waarderen, lief en zo trouw is en... hij is heel knap... Ze noemen mijn man soms Clooney.... ha ha ha...Niet echt belangrijk, maar het oog wil ook wat, toch? Hij droogt zo mooi op nu hij ouder wordt. Prachtig mens...

Ik kijk alleen nog maar naar de leuke en goede dingen in het leven en gun ieder zijn geluk, maar ik wil wel graag mijn rust. Heb ook weinig vriendinnen of zo. Kan dat niet goed meer handelen.
Ben opgebrand van al het harde werken, teleurstellingen en zorgen. Burn-out na burn-out. Hernia na hernia etc.

Zodra ik opstond, werd ik als het waren neergeknuppeld. Dat houdt geen mens vol. Lichamelijk althans niet. Omdat ik zo een vreselijk eigenwijs mens ben en een kuitenbijter, hield ik vol en heb alle shit overwonnen. Schudden en die kop omhoog en vol er tegenaan gaan, net zolang totdat het wel goed gaat. En zie...

Ik mag blij zijn dat ik me heb hervonden en sta waar ik nu sta en nog steeds een positief mens ben. Het was geestelijk zwaar en een pijnlijk gevecht waar ik in terecht kwam, maar... ik heb het gered.
Dat alles is al zo lang gelden en ben nog sterker uit de strijd gekomen. Zit weer goed in mijn vel, pak mijn rust op tijd en ben tevreden. Op mijn gezondheid heb ik in moeten leveren, maar ach... wie brengt in zijn leven geen offer?

Dus het loslaten waar iedereen het over heeft, is ontzettend waar en zo belangrijk om ook daadwerkelijk een keer iets of iemand los te laten... je laat daardoor niet iemand in de steek, je kiest voor innerlijke rust voor jou en de tegenpartij om toch op een goede manier door te kunnen gaan in het leven. Dat geldt voor beide partijen. Geen schuldgevoelens waar je onder gebukt gaat...Nee... Dat loslaten is ook houden van...

Nou mensen, weer een heel verhaal. Ga zo lekker naar mijn ventje en straks aan mijn soepie en shoarma salade. Jammie...

Groetjes Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 13:49    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Astride, ik reageer even in je eigen boekje. Nee, die brace bedoel ik niet. Ik heb een zwarte met oranje soort doodskop ingeweven. Die wordt alleen om mijn knie aangetrokken. Heeft links en rechts ingewerkte metalen platte stukken metaal die als versteviging werken, zodat mijn knie niet naar buiten omklapt. Rollende ogen. De brace die ik in het zwembad gebruik is een omhulsel van gebreid elastisch materiaal die wat stevigheid geeft waardoor mijn knie ook een beetje in het gareel kan blijven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 22:27    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
7 november 2021

Nog steeds bezig met Judith Beck maar ook andere zaken.
Ik hoop dat het zo blijft waaien, dan blijven we vandaag lekker thuis!

Dat 'omdenken' waar Dymphie eerder over schreef en het noemen van de naam van Berthold Gunster. Hoe meer ik er over lees, hoe meer ik denk: dit is iets voor ons.
Ik moet haar nog vragen hoe ze hier mee in aanraking is gekomen.

Blijf bedenken dat ik een laatbloeier, een digibeet ben en de laatste die een smartphone kocht. Ik ben ik de laatste 2 dagen ook steeds mijn cursor kwijt: overkomt mij weer.

De website zegt:
"Omdenken is een manier van denken en doen, waarbij je kijkt naar de werkelijkheid zoals die is en onderzoekt wat je daarmee zou kunnen. Al jaren leren wij mensen en organisaties hoe ze in plaats van op een ja-maar-manier op een ja-en-manier in het leven kunnen staan".

https://www.omdenken.nl/
https://www.omdenken.nl/omdenken
https://www.omdenken.nl/voor-mijzelf/trainingen/algemeen
https://www.omdenken.nl/voor-mijzelf/e-learning

Ik vind het een heel aantrekkelijke ontwikkeling, maar misschien is het allang gemeengoed en is dit alles aan mij voorbij gegaan.

Ik wilde dat even met jullie delen.

Echt een slome ben ik! Na verder googelen vond ik 2 eerdere sprintjes op de Weegclub uit 2017.
Mijn enige excuus waarom ik dat niet op tv gezien of in de pers gelezen heb is dat ik toen geruime tijd ziek ben geweest.
Ik ga ze allebei lezen, als ik met Judith 'klaar' ben en de kalender van omdenken.nl heb opgehangen. Kalenderprobleem ook opgelost!

https://www.weegclub.nl/forum/hoe-denk-ik-afvallen-om-afvallen-en-omdenken-t54874.html
https://www.weegclub.nl/forum/omdenken-en-afvallen-het-kan-t54963.html

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2021 11:41    

Reageer met quote
Hoi Astride, ik weet het. Iet meer precies, maar misschien wel hier oude Weegclub. Ik vind het zo n fijne ook wel een erg confronterende manier van denken. Ik heb veel boeken van hem en ben nu Duh! aan het lezen. Elke dag een hoofdstuk daar is het op gemaakt. Erg blij
Ook de Omdenker kalender vind ik fijn, maar ik heb me oom geabonneerd op de gratis dagelijkse Omdenker mijn mailbox. Die is er niet echt dagelijks, maar wel vaak. Zal wel een manier van Omdenken voor nodig zijn, vermoed ik. HHa.
Ook eerder in de Weegclub met elkaar over geschreven. Odette kent m ook wel. Berthold gaat ook het theater in. Maar zijn verhaal over afvallen vond ik heel bijzonder en bemoedigend.

De quote van vandaag is:
Als jij niet besluit, zal het leven voor jou besluiten.

Best wel een harde...

Slaap goed!!

Laatst aangepast door Dymphie op zo 07 nov 2021 22:48, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2021 12:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hartstikke leuk, Dymphie.
Ik heb nu net de familyplanner besteld, kunnen we goed gebruiken.
Wie weet, in betere tijden, een workshop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2021 22:45    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Wat lees ik hier veel,en wat hebben jullie veel meegemaakt helaas kijk ik niet /nauwelijks in andere dagboekjes maar wel hier bij Astride en zo leer ik crebster en Dymphie ook kennen.

Ik ga weer in het boek van Judith Beck lezen en schrijven (vanmorgen ook al gedaan ) en in mijn eigen dagboek schrijven ,mijn motivatiekaarten lezen en menu,s samen stellen, vandaag wordt het zalm met pasta en sperziebonen en vanmorgen al een banaanpannekoek op mijn eiwitten heb ik al ruimschoots binnen
Erg blij vind dit leuk om te doen uitpluizen hoeveel vetten, koolhydraten, eiwitten te eten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 nov 2021 10:15    

Reageer met quote
@ Klazina, wat goed van je. Ik snap dat je de tijd niet zult hebben om in andere boekjes mee te lezen. Super goed en lekker dat je met Judith zo serieus aan het werk bent. Het is echt een training om anders met eten bezig te zijn en anders tegen eten aan te kunnen gaan kijken. Ik mag inmiddels voorzichtig zeggen dat het me veel goed heeft gebracht en dat de angst om niet genoeg te krijgen wel voorbij is. Geeft me veel rust. Natuurlijk heb ik ook mijn moeilijke momenten. Maar de gedachte dat ik goed genoeg heb George voor mezelf, en dat ik voldoende voedzaam eten binnen heb gekregen, geeft me een boel rust!
Ow jeej, ik had nog verder moeten schrijven. Doe ik over een kwartiertje! Dus niet. Werd het niet. Nu eerst slapen. Tien over half twaalf hoogste tijd om naar bed te gaan!!

Laatst aangepast door Dymphie op di 09 nov 2021 23:39, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 nov 2021 19:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Klazina, ha meis, het gaat goed, nietwaar? Je eet er lekker bij en voelt je oké. Prachtig!

Ik heb vandaag een goede film gezien en slechte sushi gegeten.
En, een nieuwe bril gekozen, dubbel focus en blauwlicht werend.

Ik word dan oud, maar wil er wel van genieten.
Wat jullie dames?

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 nov 2021 23:13    
Vrouw Weeggegevens   walinge
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ha Astride,

Nog steeds netjes een gezond gewicht!!!

Je gaat goed.

Ik ga me vrijdag weer wegen.

Succes met alles en met het lezen van Judith Beck. Ben toch blij dat ik niet heb mee gedaan. Veel te druk hier nu.

Groetjes Inge
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2021 6:34    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag, lieverd, je hebt daar heel goed aan gedaan Jij doet alles goed! Ik volg je, dat weet je vast en je doet het geweldig.

Wat betreft het bereiken van ons ideale gewicht: wij zijn er nog niet.
Jij met deze specifieke zorgen en en ik met mijn recente 'overeten'.

Wat we in ieder geval allebei hebben een leuke, lange man!
En jij een knappe!

Tot vrijdag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2021 8:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Pagina 15 van 19