Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

"Dagboek van Astride: Straight Away en wat dan".

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Hartstikke grappig eigenlijk, en dus heel veel extra tijd in de schoot geworpen! Mooi dat jullie er zo van genieten! En zo goed hebben 'om-gedacht!
Fijne zondag nog!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 12:07    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Wat een mooie ervaring Astride doordat hotelovernachting niet doorging met veel lezen, gemiste npo uitzendingen en een mooie kalender zoeken. Dat laatste is nuttig voor je man maar ook een mooie kalender vind ik ook altijd erg leuk om tegenaan te kijken.

Wat handig toch zo’n smartphone, soms ben eraan toe dus lang verzetten is niet verkeerd, soms komt het juiste moment en zo te horen geeft het je veel mogelijkheden/ kansen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 12:50    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Soesje, bent mij net voor,
onderstaand mij beloofde reactie:

Soesje, ik begrijp eigenlijk niet waarom ik' tegen de dienstplicht' moest benoemen, het speelt nu niet zo erg mee in mijn leven. Misschien tekent het mij en paste het in mijn dagboek. Straks nog eens teruglezen.
Natuurlijk zal het je raken en wat ik al schreef, ik kom uit een gezin die een goed leven had door mijn vaders baan bij de marine. Mooi huis goed te eten, scholing(waar ik op dat moment niet ontvankelijk was) en nog veel meer.
Maar ik was al jong tegen elke plicht in het leven en nu nog steeds tegen de dienstplicht.
In het kort, ik zag geen enkele reden om ooit iemand te doden als verweer. In geen enkele situatie als verweer, dus euthanasie op bepaalde gronden is een ander verhaal.
Bepaalde plichten zouden toch moeten worden opgelegd begreep ik al snel, nu bijvoorbeeld met de vaccinaties.
Ook mocht ik mij als jonge meid niet bij mijn aanstaande man voegen zonder te trouwen.
Je ziet ik al enkele concessie gedaan maar ik blijf nu nog steeds tegen de dienstplicht die du gelukkig in Nederland niet meer bestaat. Maar je weet, het is slechts een mening van mij, ik vind jou een leuk mens, ook al weet ik dit van jou.
De keuzes die jouw man en jouw zoon maken, maakten ze niet respectloze mensen, mijn vader was ook een geweldige man.

En jij bent een leuk en empathisch mens.

KMA: ben jij, mijn oudere zuster wel, ook op hun feesten geweest?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 13:05    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Mooie reactie Astride ik herken ook dingen van mezelf. Zoals tegen elke plicht zijn, paste toen erg in mijn leven. Geen keurslijf willen, te benauwd.
Oh dus trouwen moest ook als een soort plicht, mag ik dat zo zeggen. Ik ben nooit gehuwd, ik kan geen beloftes voor eeuwig/ altijd doen, want ik hou mij altijd aan mijn eigen beloftes. Maar respecteer/vind het mooi als mensen wel voor deze gelofte/belofte gaan.
Maar merk dat met het ouder worden dat visies toch soms veranderen zoals ik net als jij ook voorstander ben met verplicht vaccineren zeker als mensen in de zorg/gezondheidszorg werken, en iedereen in Ned voor mij gevaccineerd moet worden. Maar dat is ook een gevoelig punt voor anderen. Ik ga wel het gesprek erover aan omdat ik weet/hoor hoeveel mensen moeten wachten voor operaties etc door opnames/IC met Corona.

ja ben idd wel op die feesten/gala’s geweest, vond het wel wat de rituelen, kende ik niet van huis uit. En een ander type mensen dan waar ik mee omging destijds, wel zeer interessante gesprekken/mensen daar. Galajurk type was ik niet dus spijkerbroek/beetje alternatief type die toch in die wereld KMA kwam. Nou ik wilde nooit bij een groep horen maar hou van mensen en hun verschillen dat is voor mij boeiend. Dus was erg leuk om alles weer te zien nu zoonlief daar zit, dan voel je oud hoor denk oh ik heb hier als jonge vrouw uurtjes doorgebracht.

Ben blij dat je een geweldige vader hebt gehad, dus een rijkdom aan herinneringen aan hem.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 14:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Soesje,
alsof ik mijzelf beschreven zie. Geen kinderen maar ook gewerkt in de gezondheidszorg en nog wat zaken.
Maar jij durft meer, de foto's van jouw geweldige metamorfose, zover ben ik niet.
Ik heb het mijn vriendinnen nog niet verteld dat ik lid ben van de weegclub en tenzij zij hier anoniem aanwezig zijn, wat ik niet denk, want dan hadden zij mij al herkent.
Jouw foto's zijn geweldig, ze bewijzen dat het mogelijk is, met lekker eten en de nodige lichamelijke inspanning een gezonde, slanke vrouw te worden.

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 18:14    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@:Dymphie: omdenken, een mooi begrip, he?
Omdenken, aandenken, anders denken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 nov 2021 23:56    

Reageer met quote
Heel leerzaam vaak. Erg blij en soms ook behoorlijk confronterend.
Er is overigens ook een filmpje op U tube van Berthold Gunster waarin hij vertelt dat hij zich realiseerde dat hij af wilde vallen. Erg mooi. Hij vergeleek die stap ook met een begin van een rouwperiode die hij toen in ging. Erg bijzonder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2021 8:54    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Wat goed dat je weer bij bent bij Judith beck, hoe gaat het verder met je en met je man
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2021 14:08    

Reageer met quote
Stelde je die vraag aan mij Klazina?

In mijn eigen dagboekje beschrijf ik meestal hoe het bij ons gaat. Ik schrijf er wel veel in, maar niet álles. Sommige dingen vind ik te privé. Daar ben ik zuinig mee
Onze tijd samen na mijn hersenbloeding (nu bijna drie jaar geleden) kun je best heel enerverend noemen. Het is voor mij soms heel confronterend dingen mee te maken die nu echt heel anders gaan, omdat ik niet meer alles zelf kan. Het voor een groot deel afhankelijk te (moeten) zijn van mijn lief is geen gemakkelijk pad, en dat is soms echt zachtjes uitgedrukt.
Wel beschouwen we onze weg samen als een leerschool. Vroeger wilde ik alles uitpraten tot de bodem, maar dan is het ook niet de garantie dat het goed komt. Sommige dingen komen echt nooit meer goed, hoe leuk die slogans 'Alles komt wel goed' of 'Het komt wel goed schatje' ook zijn. Dan moet je er mee dealen en kijken hoe het wel aanvaardbaar is. Maar dat is best een harde leerschool, althans voor mij. Voor mij werkt het goed om dingen na een soort uitbarsting later rustig te overdenken, me terug te trekken in mijn eigen coconnetje en vooral om overal de tijd voor te nemen. En die heb ik hoop ik nog lang genoeg. Verward Daar vertrouw ik op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2021 16:50    

Reageer met quote
Volgens mij was die vraag natuurlijk voor jou, Astride en heb ik hem op mijzelf betrokken. (Ik ben ook druk in mijn hoofd. Ik ben vanmorgen bij de homeopaat geweest en we hebben lang en goed gepraat.) Maar wat ik schreef was ook wel goed voor mezelf, om er weer eens bij stil te staan, hoe het nou echt met me gaat,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2021 17:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 13 van 19