Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

"Dagboek van Astride: Straight Away en wat dan".

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Ik heb het ook gezien op journaal de gerecycled handschoenen zelfs bloed even een blauw kleurtje Geschokt en kan hergebruikt worden ? Blaa jakkes.

Ik doe ook niet aan sport maar jij wandelt toch veel hoeveel steps maak je?
anderhalf uur wandelen vind ik mooi hoor dat is toch ook sportief en werkt therapeutisch dat is ook zo. Ik probeer ook zoveel mogelijk te wandelen, klein boodschapje hier in de buurt, elke dag wandelend ik heb geen auto. Op de fiets heb ik ook al een paar keer boodschappen gedaan maar nog moeizaam moet ook geregeld afstappen ik kan niet omkijken kan natuurlijk een spiegeltje kopen maar hoop dit niet te hoeven doen. Komt wel goed.

Net in de sauna geweest met magnesium gel dat helpt goed, daarna meditatie even naar de weegclub

Lachen Lachen Lachen en ik heb nog maar 5% energie op de iPad , eerst maar aansluiten
Fijne middag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2021 12:51    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Dag Soesje, alweer heb ik een link geplaatst die niet werkt. Toch vind ik deze pneumokokkeninjectie zo belangrijk voor mensen uit die bepaalde groep, mensen boven de 60 jaar, dus ben ik blij dat je het aanroert. Maar je krijgt er een uitnodiging voor van de huisarts net als de griepinjectie als je een indicatie hebt.
Mijn man, geboren in 1946 heeft vorig jaar geen injectie gehad omdat hij ziek was. Ik geboren in 1954 en krijg hem pas volgend jaar volgens hun schema.
Nu ben ik bezig om mijn man hem dit jaar alsnog te krijgen en ik, als het mij lukt ook, weliswaar een jaar te vroeg!

Citaat van hun site, je kunt ook googelen 'Pneumokokkenprik voor volwassenen najaar 2021'.
Door niezen, hoesten of zoenen, kunnen de bacteriën overdragen worden op anderen. Naast jonge kinderen, lopen ouderen boven de 60 jaar het meeste risico om ziek te worden door pneumokokken. Binnen deze groep, mijn groep, mensen boven de 60 jaar, is longontsteking één van de meest voorkomende ziektes die door de bacterie wordt veroorzaakt. Met name hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging kunnen dodelijk verlopen. De pneumokokkenprik beschermt hiertegen.

Met een behulpzame test:
U bent in 1954 geboren, daarom ontvangt u een uitnodiging voor de pneumokokkenprik in de volgende jaren:
1e prik: 2022
2e prik: 2027
3e prik: 2032
U bent in 1946 geboren, daarom ontvangt u een uitnodiging voor de pneumokokkenprik in de volgende jaren:
1e prik: 2020
2e prik: 2025

Op jouw andere vragen kom ik nog weleens terug,
Dit is nogal wat te behappen, maar wees er van overtuigd dat jij ook een uitnodiging en je hem kunt aannemen of weigeren....

Ik vind het lief van je, net als de andere meiden,dat je/jullie mij zo aanmoedigen.

Tot later....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2021 19:45    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Ik heb het idd gezien op de rivm site, ik zou dit jaar aan de beurt zijn voor pneumokokken vaccinatie. Kende de pneumokokken vaccinatie niet. Griepprik haal ik bij mijn werk ( ziekenhuis) doe dit normaliter nooit maar vorig jaar wel gedaan ivm Corona en dit jaar maar ook maar. Ik zou nu omdat ik dit jaar 60 ben geworden officieel via h.a. oproep moeten krijgen (griepprik) maar echtgenoot nu 61 jr heeft vorig jaar ook geen oproep gehad op zijn zestigste.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 11:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Crebster (waarom 'Crebster'?), ik moet altijd lachen, meestal lachen als jouw inbreng in eigen dagboek, andermans dagboek of op de site lees. En tegelijkertijd zet je mij ook aan het denken. Alvast bedankt.

Ik denk soms aan het milieu, maar niet fanatiek hoor. Het ging steeds meer leven toen ik zelf de vuilniszakken buiten moest zetten toen mijn man dat een tijdje niet kon doen. Toen leefde ik op zakjes van Straight Away, voorverpakte salades, echt gemaksvoedsel. Wat een plastic bracht ik elke week weer naar de vuilniscontainer, naast al de ongelezen kranten en tijdschriften.

Toen ben ik mij daarvan bewust van geworden en daar moest ik 66 jaar voor worden!
Oke, we roken niet, eten weinig of geen vlees en zijn tegen dienstplicht. Maar wie was anders in onze jeugd en middelbare leven. Veel van onze vrienden denken zo.

Wij denken wel na over onze CO2 uitstoot. Een beetje laat want wij hebben veel gevlogen en tot voor kort een auto gehad. Maar we denken er wel over!

Een afstotend en verschrikkelijk verhaal over die gerecyclede handschoenen. Een stomme, weerzinwekkende ontwikkeling.

Wat leuk dat jij met jouw man liefhebbers van fietsen zijn, dat jullie met plezier fietsen.

Wat kun jij met overgave over het bereiden van eten praten net als mijn beste vriendin. Gelukkig maar want met haar eet ik regelmatig buiten de deur en zij weet de goed 'spots' te vinden.

Goed beschouwd is het leven niet zo slecht, niet waar? Morgen mijn eerste shake met karnemelk, dat om 's-middags of 's-avonds iets lekkers te nemen.
Wij gaan morgen naar Visio, een expertise bedrijf dat mijn man gaat helpen hulpmiddelen te vinden om met zijn slechtziendheid om te gaan; misschien een speciale bril, loop of andere voorziening. Dat vinden wij geweldig, dus het wordt waarschijnlijk koffie met gebak daarna.

'2 × daags verplicht een afspraak met de vrouwen?' schreef ik dat? Ik bedoelde te zeggen maar er is misschien een woordje weggevallen dat als ik had gewandeld met de dames, ik toch nog ging wandelen met mijn man. Het is 'mijn missie' elke dag met hem te wandelen omdat niemand anders dat doet op regelmatige basis. Niet erg maar soms wel erg vermoeiend.
Ik kan soms gedurende de dag intens vermoeid zijn, ken je dat gevoel?

Welterusten, aardige en begrijpende Crebster

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 21:36    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Interessant verhaal Astride over je bewustwording, soms kom je iets letterlijk tegen zoals met het plastic. Die recycling is overigens wel goede gedachte maar dus fraudeurs in dit geval, gelukkig de vrije pers.

Dit is weliswaar voor crebster bedoeld, vroeg mij ook al af hoe ze aan deze nickname komt.

Dat van de dienstplicht raakt mij wel overigens, mijn zoon zit nl in opleiding als officier weliswaar uit vrije keuze en geen dienstplicht. Eerlijk gezegd altijd wel voor dienstplicht geweest overigens ook in het verleden, dus niet alleen omdat hij nu binnen defensie zit. En voor vrouwen ook wel een idee een dienstplicht. Ik ben/was nogal links georiënteerd maar door mijn toenmalige vriendje destijds op mijn negentiende die op de kma zat er veel meer over gaan nadenken. Mijn huidige partner ook dienstplichtig onderofficier geweest, kende hem toen nog niet hoor.
Het heeft hem goed gevormd en veel geleerd daar waar hij met een heel goed gevoel op terugkijkt.
Maar ik respecteer andere overtuigingen, ben wel nieuwsgierig naar je overtuigingen tegen dienstplicht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 22:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Soesje,
een interessante gedachte, waar we over kunnen praten/schrijven, wat ik ook wil maar het is al zo laat.
Is het trouwens een topic voor een forum van een weegclub? Ik heb het zelf benoemd en ga het niet uit de weg, vind het zelfs een leuke uitdaging.
NB: hier spreekt de dochter van een marineman, geboren en getogen tot haar 20ste in Den Helder!

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 22:53    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Goedemorgen lieve vriendinnen,

Leuk hoe jullie over de dingen schrijven. Daar ben ik fan van. Zeker als je een echte eigen mening hebt met respect voor de ander. Dat toont karakter.

Betreft mijn bijnaam:

Mijn vader noemde me vroeger al 'Grasshopper', de bijnaam van de student in de film van Kung Fu...Heb jaren lang judo beoefend en veel prijzen gewonnen. Daar begon het al mee...of...Kikker uit de serie Catweazle. Die kikker werd dus ook Crasshopper genoemd omdat dat ook een 'spring in het veld' was. Die Catweazzle had zo een liefde voor zijn kikker en ik denk dat mijn vader dat ook zo voor mij voelde.

Dan kom je al gauw op mijn bijnaam van mijn man... Grap 'Crebster'

Die naam gaf hij ooit eens aan mij. Af en toe zitten we elkaar te plagen, stoeien, uit te dagen en een lol dat we dan samen hebben. (Ben 16 jaar jonger dan mijn lieverd, dus tja) Hij heeft nog nooit zo een Crebster als vrouw in zijn leven ontmoet, daar komt het op neer.

Soms ben ik niet bij te houden, in doen en laten, maar ben niet chaotisch. Ben daarentegen ook emotioneel. Kan me ontzettend goed verplaatsen in een ander. Dat kan nadelig zijn, want dan voel ik de pijn/verdriet van een ander, wat lang blijft hangen.

Mijn man vindt me eigenwijs en een rebel, maar wel één die zeer innemend/liefdevol kan zijn en veel te eerlijk/kwetsbaar is, waardoor je wel eens in de problemen kan raken. Maar.. problemen zijn er om opgelost te worden. Zo ben ik dan ook weer. Zal niet gauw in zak en as zitten.

Een eigen mening, tja...daar kunnen mensen namelijk niet altijd goed tegen. Ben ook veel jaloezie op mijn pad tegen gekomen, is voor mij niet te begrijpen. Kan ook beslist niet tegen liegen, onrecht of onwaarheden. Ik bezit meer de gunfactor.

Ik zal ook nooit meepraten als ik een totaal andere mening heb. Nu ik ouder ben geworden heb ik wel geleerd respect te hebben voor iemand met een andere mening en stel ik me wat volwassener op en hou me wat vaker op de achtergrond als mij niets gevraagd wordt. Dat was vroeger ff een dingetje voor mij. Ik val van me stoel van het lachen!

Kan me ook ontzettend in iets vastbijten en laat pas los als ik mijn doel hebt bereikt. Een vechtertje dus. Ook dat is niet altijd even prettig aan mijn karakter, gelukkig kan ik dat nu wat beter doseren of zelfs loslaten.

Soms, volgens mijn man, ben ik ook wel eens 'Het nageltje aan zijn doodkist'. Dan ligt ie in een deuk als ik weer eens te wild, klunzig ben of ontzettend clownesk. Op dat moment noemt ie mij een 'Crebster'… Hoe ie eraan komt? Geen idee...Ben wel gewaarschuwd als ie mij zo noemt. Whoehahahaha...

Crebster is dus de algemene beschrijving van 'mijn eigenzinnig persoontje' in de goede zin van het woord.

Wens iedereen een fijne dag en heb wat plezier in het leven. Lekker lachen.

Lieve groet van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2021 9:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@:Klazina:

Ha meid,
de overeenkomsten, uit '54' , streefgewicht 68 kilo, dol op shusi, Londen en Parijs. En het sprintje van Judith Beck. Wat nog meer?
Houd jij ook van net nog net niet te jeugdige kleding, degelijke rokjes tot op de knie en luistermuziek van Leonard Cohen of Rufus Wainwright? Mijnhemel, het lijkt wel een aanbevelingsbrief.

Wij hebben zeker allebei een man die momenteel wat extra zorg nodig heeft, hè? Niet altijd even makkelijk.
En jij hebt daarbij nog kinderen, kleinkinderen en een boel 'beesten'.

Wat fijn om elkaar hier te treffen en praten over gewichtsverliezen ook af en toe herkenning te vinden of juist niet, in andere dingen!

See you....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2021 20:28    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Goedemorgen,
ja leuk die overeenkomsten, leonard cohen vind ik prachtig daar luister ik graag naar, ook ludovico einaudi vind ik mooi maar heeft ook te maken dat ik stukken van hem speel op de piano. Mijn kleding is meestal een spijkerbroek met iets leuks erop voor het gemak, als ik ergens naar toe ga kleed ik mij om en besteed er aandacht aan een leuk rokje of jurk of een one suit slankt mooi af. Leuke ketting oorbellen die er bij passen. Ik maak ook zelf kleren jij bent van de recycling nou de stoffen haal ik bij een gordijnen zaak die hebben prachtige stalen, dik,dun, dubbel gevoerd echt mooi hoor Lachen daar ben ik heel blij mee.
En tot voor kort hadden jullie een auto gehad en nu niet meer, wij hebben ook geen auto weer een overeenkomst Lachen
Wandelen doe ik nu ook meer met mijn man omdat ik op dit moment geen trekkende honden kan hebben, ik overdrijf hoor ze lopen best netjes samen aan de linkerkant maar soms als er een poes of eekhoorn voorbij schiet wil de oudste hond nogal plotseling een ruk aan de riem geven en ja dat kan ik nu niet gebruiken.

Het wordt mooi weer het zonnetje schijnt vanmiddag komt mijn dochter nog even langs en mijn
kleindochter heeft theorie examen voor rijbewijs pfff wat worden ze groot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2021 9:35    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zondag 31 oktober 2021

Het kan soms raar verlopen. Zo zouden we gisteren een nachtje een hotel doorbrengen, in onze eigen stad als herhaling van een eerder goed bevallen event en zo zitten we thuis. Er was iets mis gegaan met de boeking, mijn fout en we bleven thuis.
En erg dat we dat vonden!

Maar niet heus, wat hadden we nog veel te lezen, bespreken en wat regende het gisteren erg. We hadden gelukkig eten genoeg in huis en eindelijk tijd voor die onzinnige klusjes, zo heb ik gezocht op internet naar een mooie kalender met veel schrijfruimte voor mijn steeds slechtziende man. Ook wat gemiste uitzendingen op NPO Plus afgezien.
Wat worden er toch veel kalenders gedrukt, de keuze is enorm en ze zijn zo kort verkoopbaar. Terwijl ik genoeg heb aan mijn pas verworven smartphone! Zoveel mogelijkheden, o.a mijn agenda; ik leer zoveel en wat betreft die telefoon, we hoeven hem alleen maar 's-nachts op te laden. Zelfs z'n abonnement gaat automatisch.
Dat ik dat nog mag meemaken! Een smartphone. Jaren mij verzet tegen al die vernieuwingen.

Voor je het weet zit op YouTube, verstrikt in het zien van lezingen en muziek.
Heerlijk, zoveel tijd voor ongeplande dingen, als je een weekendje thuis blijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 11:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 12 van 19