Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

"Dagboek van Astride: Straight Away en wat dan".

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
@: Klazina, Ellen, Soesje en Crebster,
ouder worden is dus zo slecht nog niet. We wonen alle vier goed, hebben lieve mannen en de was- en afwasmachine is uitgevonden. Niet te vergeten de stofzuiger de computer en tv.
Er komt een 2de serie van 'Chansons!', 'Spaanders' is leuk en 'Aria's' nog leuker!
Wat zei Johan Cruyff ook weer, Crebster: "Elk nadeel heeft......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2021 3:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Heb weer de griep, denk ik. De 2de keer in 3 weken, Kan dat? Natuurlijk, want ik heb het. Barstende hoofdpijn, wat snotterig en ontzettend moe.

Het komt ook nooit gelegen morgen wil ik naar een lezing van de Studium Generale in Leiden en vrijdagmiddag komt er iemand van Seniorenweb om onze nieuwe computer te installeren en iets aan de steeds wegvallende wifi te doen!
Volgende maand de antigriepinjectie en ook maar de door e Overheid de ons aanbevolen antipneumokokkenprik, https://www.rivm.nl/pneumokokken/pneumokokkenprik-najaar-2021.

Wij hebben een groot respect voor de Overheid en hun gezondheidszorg.

Zo, een goed voornemen maar nu zit ik er maar mooi mee.

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2021 21:06    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
ja we hebben het goed in Nederland, eigenlijk hoeft niemand te klagen overal instanties voor, mensen die het niet financiële goed hebben, buitenlanders die illegaal hier zijn en geholpen worden, mensen die geestelijk of lichamelijk niet in orde zijn, tolerant zijn we, Nederland scoort een hoog punten omtrent gelukkig zijn. Mooi toch we mogen ons gelukkig prijzen dat we hier wonen.

En de griep heb je er ieder jaar last van dan zal ik zeker een griepspuit halen
Kan de spuit niet eerder gehaald worden als je er al 2 gehad heb is dat dan niet te laat, geen idee eigenlijk ik krijg geen griep (afkloppen) wel af en toe verkouden.

Goed uitrusten veel drinken de lezing in Delft ?? Misschien beter niet gaan dan, als je je zo beroerd voelt . Luisteren naar je lichaam toch .

Hoe gaat het met Judith Beck
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 okt 2021 13:44    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Beterschap Astride, dus het griepvirus waait rond bij jou.
Vorig jaar natuurlijk nauwelijks gehad en slaat het toe, het herfstweer helpt ook niet erbij.
Je hebt het maar druk, ben je nog naar de lezing geweest?
En hoop dat je WiFi problemen zijn opgelost….

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 13:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@:Klazina:

Nee, de 2 vaccinaties staan los van de griepinjectie. En dan heb je nog de pneumokokkeninjectie, ik neem ze alle vier(+2?). De eerste 2 tegen, corona, hebben we al gehad. Ik ben erg voor preventieve zorg, de pil of vitamine K bv en alles wat we hebben gebruikt voor onze reizen.

De lezing en er volgen er nog 4 was geweldig en hoewel ik nog niet beter ben moest ik dat gewoon doen. Ze moeten mij bewusteloos slaan of vastbinden om te voorkomen iets te doen waar ik mij op heb verheugd. En ook dit keer, heb geen corona, ben ik hoewel niet in topconditie gewoon gegaan.

Judith Beck's therapie geweldig, ik ben een groot voorstander van cognitieve therapie.

Mijn probleem met het boek is dat het lettertype veel te klein te voor mij. Ik wist dat ik toe was aan een leesbril maar heb het steeds vooruit geschoven! Nu heb ik mijn e-reader weer te voorschijn gehaald en het boek als e-book besteld. Daarna moet ik iemand vinden om het daarop te zetten, ik heb een groot netwerk maar niet iedereen hoeft te weten waar ik mee bezig ben.
Ik volg het sprintje nauw gezet en volgende week zal het allemaal wel geregeld zijn.

Maar jij bent ook tevreden met het feit dat dat er zo'n sprintje is, hè?
Ik vind het ook erg leuk.

Ik moet thee gaan zetten er is een aardige mijnheer van Seniorweb bij ons. Jammer dat ik mijn e-book nog niet binnen heb, dan kon hij het erop zetten.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 14:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ha die Soesje, aan de wifi wordt op dit moment gewerkt!
Wat een timing!

ja, die lezing was erg belangrijk voor mij. Een mens heeft soms van die dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 14:42    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo Astride,

Hoe gaat het met je? Voel je je al wat beter. Dat is al de tweede keer dat je je zo beroerd voelt.

Gelukkig heb ik mijn griepprik van de week gekregen. De eerste keer, ben net 60 jaar. Tis toch wat.

Wens je een fijn weekend toe en ik hoop dat je gauw opknapt.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 14:03    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Astride schreef:
Ha die Soesje, aan de wifi wordt op dit moment gewerkt!
Wat een timing!

ja, die lezing was erg belangrijk voor mij. Een mens heeft soms van die dingen.

En heb je nu goede WiFi door de man van seniorenweb?
En je e boek downloaden? Het is heel simpel, maar je moet wel beetje handigheid in hebben om het op de e- reader te zetten.
Hoop dat de snotterigheid weer wat minder is. En al gepland de pneumokokken vaccin? Vanaf welke leeftijd krijg je die?
Dank voor je bezoek aan mijn dagboekje. Je schrijft zo vrolijk en gezellig in je dagboekje. Ik zie je als iemand die heel echt is, puur jezelf, kan dit waarderen. En je hebt ook al een groepje om je heen gecreëerd zie ik. En leuk/ fijn dat jullie met de cognitieve methode van Judith Beck aan de slag gaan/zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 okt 2021 20:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ha die Soesje,
jou schrijf ik vanavond.

MAANDAG 25 OKTOBER 2021

Dag Allemaal, bedankt voor jullie bezoekjes hier.

Voor mij weer een drukke week, maar wat is nieuw?
Ik ben goed aan het stabiliseren ondanks mijn eerste vreetbui sinds 5 maanden. Pure boosheid, onmacht en gewoon gefrustreerd zijn jegens een derde.
Gelukkig gebeurde het laat in de avond ens was het makkelijk te herstellen de volgende dag.
Dus heeft het niet veel schade aangericht.

Herkennen jullie dit?

Ik doe nog steeds niet aan sport, heb het op mijn manier veel te druk, maar wandel wel 1 maal per week met een vriendin en een maal per maand met de buuf, meer om bij te kletsen, dus niet snel. Dan ook, zelfs dus 2x dag naast de afspraak met de vrouwen dagelijks verplicht een uur tot anderhalf uur, maar ook gezellig, met mijn man. Voor ons allebei werkt het bijna therapeutisch en gelukkig voor ons wonen wij in een zeer groene omgeving.
Maar het werkt dus niet aan het 'strak in het vel komen zitten' wat we allemaal wel willen. Gelukkig iets dat niet te zien in mijn nieuwe herfst/ winterkleding.

O,ja, mijn man en ik hebben allebei een mooie regenjas gekocht bij America Today, gemaakt van gerecyclede PET flessen. Prachtig en natuurlijk goedkoop want het is hergebruikt materiaal. Nee, niet dezelfde kleur, wij zijn geen setje, men zou ons nooit koppelen op ons uiterlijk.

Tot later....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2021 9:24    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Goedemorgen Astride,

Leuk dat je geslaagd bent met je mooie regenjassen. Leuk dat je zo bewust dat soort dingen koopt.

Ik las net in de app van de NOS dat ze die medische handschoen hadden gerecycled. De gaten en bloed zaten er nog aan. Dus tja... ik ben nogal vies uitgevallen dus van mij mogen ze het allemaal gewoon verbranden en weg ermee. Zeker dit soort serieuze zaken, want hier in gaan ze wat mij betreft te ver. Zeker met al die ziektes die nu heersen. Bah...

https://nos.nl/artikel/2403052-gerecyclede-medische-handschoenen-in-vs-met-gaten-en-bloedsporen

Tja... strak in het velletje. No way, niet meer op onze leeftijd. Ik heb zoveel gesport en getraind in de loop der jaren, maar die vel wordt alleen maar lelijker wanneer je zoveel afvalt. Dus geen illusies hierover, want een strak huidje gaan we niet meer redden op onze leeftijd. Gelukkig is daar kleding voor, om al dat soort ongemakken te verhullen. Lachen

Het gaat om een gezond BMI, een gezonde lifestyle en dat we ons goed voelen ja toch? En als je actief in huis bent, dan kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om te wandelen of wat dan ook. Zelf ben ik ook niet meer zo actief. Het lijf wil soms gewoon niet, nu … dan niet. Ik voel me goed verder, zeker als ik er niet meer zo een drama van maak. Dan zit ik alleen mezelf in de weg. Ook niet gezond.
De gemoedsrust is zo belangrijk. Dus... Zo gek doe je het niet hoor.

Vreetbuien... niet echt herkenbaar voor mij althans, want ik heb dat niet echt, heb ook niets in huis om los te gaan, vandaar. Grap

Wel reuze trek, maar ik ga er niet aan toegeven. Dan drink ik warm water en dat kunnen dan best 4 glazen warm water zijn. Zeker rond 15:00 uur. Als die trek aan blijft, dan plan ik de volgende dag gewoon iets lekkers in mijn menu. Als je te streng bent, hou je het niet vol en word je chagrijnig. Ook één keer in de week of maand eten wat je lekker vindt. Ongeacht wat. Dan kun je er weer een hele week tegen. Ik doe dat soms op de zaterdag. Afgelopen zaterdagmiddag had ik een patatje van Ladage met pindasaus. Heerlijk... verder de dag alleen kwark met Dieet Pro gegeten. We hadden wel 30 km gefiets. Dat moet wel een voorwaarde zijn, bij ons tenminste.

Hoe gaat het met je wifi? Is dat al wat beter geworden? Mijn wifi ligt er ook steeds uit. Dat komt dat ik met een dongel werk, dat is ook zo lastig. De pc staat in een kamer met een muur, dus dat signaal is niet zo sterk. Maar het doet het nog steeds, dus kom maar op met het surfen over internet.

Wat bedoel je nu toch met 2 × daags verplicht een afspraak met de vrouwen? Heb ik daarover heen gelezen? Je hoeft er niet uitgebreid over te schrijven hoor, als je dat te privé vindt.

Wens je verder een hele fijne week en doe je best, meer kunnen we niet doen.

Lief groetje van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2021 10:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 11 van 19