Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

"Dagboek van Astride: Straight Away en wat dan".

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 341
Dieet: Straight Away
Woonplaats: Den Haag


  Reageer met quote
Gisteren met stabiliseren begonnen! Wel wat te vroeg, heb nog niet het BMI wat ik wil maar ah la, het is wel even mooi geweest. Begonnen 14 weken geleden en 14 kilo kwijt, geen honger, erg gemakkelijk maar weinig sociaal inpasbaar.
Ik zie er niet tegen op, een nieuwe uitdaging!

_________________
Hoera, ik ben op gewicht. Wat nu voor het succesvolle afronden?

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 sep 2021 4:30    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 51109
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Wat mag je eten tijdens het afbouwen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2021 11:33    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 341
Dieet: Straight Away
Woonplaats: Den Haag


  Reageer met quote
Dag Ellen,

van de 3 kant en klare producten (een shake, soep, reep of 'warme maaltijd') moet ik er één laten. Ik mag brood eten met beleg en veel rauwkost en een echte warme maaltijd, nu nog zonder aardappels.
De tweede week, als ik stabiel ben gebleven, worden de aardappels toegevoegd en weer een product gelaten.
En zo verder,

Erg simpel, maar dat past bij mij, ik ben een simpel mens. Ik laat voor mij zorgen, ik ben een volger. Gaat natuurlijk ooit eens tegen mij werken, zo'n houding, maar daar denk ik nu maar liever niet over na.

Prachtige site, de dagboekjes lezen als een echt boek!

_________________
Hoera, ik ben op gewicht. Wat nu voor het succesvolle afronden?

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2021 17:14    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 341
Dieet: Straight Away
Woonplaats: Den Haag


  Reageer met quote
Op mijn 4de dag van mijn stabilisatie een nieuw uitdaging: een nachtje in een luxe hotel met ontbijt en eten de avond daar omdat het afgelegen ligt. Wat de charme is van zo'n hotel? Het comfort: het bed, het bad, de grote tv, het ontbijt maar vooral even niet met de alledaagse dingen bezig hoeven zijn. En dat was goed!
Deze houden we erin.

Natuurlijk heeft het invloed op mijn gewicht EN eetgedrag de rest van de week. Nu ik weer thuis ben, ben ik aan het zoeken naar lekkere dingen en het zal mijn koopgedrag ook wel hebben beïnvloed vandaag in de supermarkt. Gelukkig kan ik mijn man vast overtuigen wat van mijn impulsaankopen op te eten.

En een volgende keer, dan doen we het weer, misschien een ander hotel maar beslist weer deelnemen aan het ontbijt en eten vooraf.

_________________
Hoera, ik ben op gewicht. Wat nu voor het succesvolle afronden?

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 sep 2021 15:51    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 341
Dieet: Straight Away
Woonplaats: Den Haag


  Reageer met quote
Ik ben in 5 jaar jaar zo'n 20 kilo aangekomen, door stress, verveling en medicijngebruik.

Daarom heb ik wat tips die in de periode daarvoor voor mij goed werkten en makkelijk zijn vol te houden als je eenmaal in de flow zit. Ze werkten indertijd goed om mijn gewicht stabiel te houden. Daarna ging ik van het padje af. Misschien hebben jullie er iets aan.

-Eet langzaam als je snel wilt afvallen. Dit is een bewezen methode om eerder een voldaan gevoel te krijgen . Neem de tijd voor je maaltijd en maak er een gezellige gelegenheid van. Eet 5 a 6 keer per dag.
Dit zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel en insulineniveau gedurende de dag minder pieken en dalen doormaken. Het gevolg daarvan is weer dat hongerpieken en eetbuien worden voorkomen. Bovendien wordt er onder invloed van een stabiel insulinepeil minder lichaamsvet opgeslagen. Ook het populaire dieetprincipe Intermittent Fasting (IF) is hierop gebaseerd. (bron)

Door zo vaker te eten per dag zorg je er dus voor dat je bloedsuikerniveau constant blijft over de hele dag. Je hebt de hele dag meer energie en je voelt je nooit slapjes tussen maaltijden in.

-Eet ALTIJD een ontbijt. Ikzelf heb er ook een behoorlijke tijd moeite mee gehad, maar als je iedere dag netjes een gezond ontbijt nuttigt, heb je echt meer energie hebt in de ochtend. Zorg ervoor dat er veel vezels in je ontbijt zitten door volkorenproducten te eten. Zelf gebruik in 2 tot 3 sachets volcolonpoeder(op recept van de HA) door mijn shakes, over salades en nog meer. Ze zijn vrijwel calorieloos, niet overheersend en suikervrij maar heel, echt heel licht gezoet.

-Eet minder zodra de zon onder gaat – Wat ik hiermee bedoel? Zo belangrijk het is om het ontbijt niet over te slaan om je stofwisseling op gang te krijgen, zo belangrijk is het ook om minder te gaan eten zodra de avond valt. Je lichaam is later op de dag minder actief en minder goed in staat om de calorieën die je opeet te verwerken.
Eet dus minder als de zon onder gaat. Let wel dat er onderzoeken zijn die uitwijzen dat ’s avonds eten zorgt voor extra vetopslag, maar dat er eveneens studies zijn die suggereren dat het allemaal wel meevalt. Maar dit is wel weer beter voor je hormoonhuishouding.

-Stop 3 uur voordat je gaat slapen met (copieus) eten. Omdat je lichaam minder actief is, en je stofwisseling langzamer functioneert –helemaal als je slaapt– is het belangrijk om niet meer te eten vlak voordat je gaat slapen, Dit misschien wel de moeilijkste tip om op te volgen, maar het is gelijk ook de reden waarmee je het snelst afvalt zonder dat je er écht iets voor hoeft te doen.

-Eet dan vooral veel groene groenten. Probeer in zo veel mogelijk maaltijden groene (blad)groenten te verwerken. Waarom? Omdat groene groenten –maar ook groene sappen en groentesmoothies– extreem veel belangrijke vitamines, mineralen en vezels bevatten.

Ik heb dit natuurlijk niet van mijzelf maar ik lees/las veel en werkte vroeger in het medische circuit. Dit soort onderwerpen vormde vaak een topic in onze dagelijkse gesprekken.

Ik zou zeggen: "doe er mee wat je wilt", maar natuurlijk hoeft dat niet, Toch zou ik het leuk vinden te horen wat jullie ervan vinden.

_________________
Hoera, ik ben op gewicht. Wat nu voor het succesvolle afronden?

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 sep 2021 17:56    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 341
Dieet: Straight Away
Woonplaats: Den Haag


  Reageer met quote
O, Kordiya, wat mis ik je!

Altijd een persoonlijke noot en een goed advies.

Veel geluk toegewenst, lieverd.

Jij komt er wel, je werkt er immers aan.

_________________
Hoera, ik ben op gewicht. Wat nu voor het succesvolle afronden?

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2021 6:45    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 341
Dieet: Straight Away
Woonplaats: Den Haag


  Reageer met quote
Morgen zal het uitwijzen, maar ik ben volgens mij na mijn uitspatting niet aangekomen: mijn '2 daagse uitspatting in het Marriotte hotel deze week'!
Oké, ik heb mij wat ingehouden maar toch duidelijk te veel, veel meer gegeten dan voorgeschreven.
'Maar wat moet dat moet' zei mijn werkgever vroeger en het moest, was nodig en een bijzondere ervaring.

_________________
Hoera, ik ben op gewicht. Wat nu voor het succesvolle afronden?

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2021 7:01    
Vrouw Weeggegevens   walinge
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 9-4-2021
Berichten: 186
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Leuk!! Een eigen dagboekje!

Af en toe een dag lekker eten is niet erg!
De dag erna doe dan maar wat minder en gezond.
Ik ben benieuwd wat de weegschaal bij mij vrijdag aangeeft!
Komt wel goed met jou!
Groetjes Inge
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2021 10:47    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 51109
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Je klinkt als een sterke vrouw die weet wat ze wil

SUCCES
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 21 sep 2021 10:52    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 341
Dieet: Straight Away
Woonplaats: Den Haag


  Reageer met quote
Bedankt Ellen.

Tja, misschien 'klink' ik zo maar recent ben ik toch 20 kilo gekomen!
En eerder, zo'n 45 jaar geleden, binnen 1 jaar 25 kilo. Dus zo sterk ben ik ook weer niet.

_________________
Hoera, ik ben op gewicht. Wat nu voor het succesvolle afronden?

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 sep 2021 15:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 2 van 19