Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Sytske Protiplus 3.2.2

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sytske
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: koolhydraat bewust

Reageer met quote
Mijn doel is in zicht Lach
Dus ik ben gaan nadenken over wat hierna, want met alleen afvallen met shakes ben je er natuurlijk niet.

Wat ik in de afgelopen 3 weken al heb geleerd:
- Door de protiplus menu's ben ik me bewuster geworden van portiwgrootte, in het bijzonder door de tussendoor koekjes voor de 2e helft van de week. Dus 1/2 koekjes in 1 portie. Goed voor in mijn achterhoofd.
- Door creatief te gaan koken met groenten (ik heb de recepten gebruikt als lijdraad, niet precies gevolgd) kan ik in de toekomst beter groenten integreren in mijn lunch en ga ik ook meer groenten bij het avondeten vasthouden.
- Door de vele porties kwark/yoghurt ben ik dat gaan waarderen als tussendoortje (ook ongezoet) door verschillende soorten te nemen heb je toch variatie (milde yoghurt, gewone magere yoghurt, standyoghurt, Franse kwark, Griekse yoghurt(kwark), vruchten yoghurt/kwark, geitenyoghurt!) Dit houdt ik er zeker in als gezond tussendoortje dat goed vult.

Wat ik de komende week al ga doen:
- Ik sta mezelf elke dag 1 caloriehoudend drankje toe: cola, sap, wijn of een klein ijsje.
- Ik ga elke dag 's avonds weer normaal eten ma-wo koolhydraatvrij, do-zo normaal, maar met veel groente.

Voor daarna:
Ga ik aan de slag met smartsize me om bezig te blijven met meer groentes eten en andere zwakke punten te benoemen en op te lossen.
Protiplus ga ik langzaam afbouwen naar een normaal gezond eetpatroon waarbij ik tussen de 61 en 64 kilo hoop te blijven. Mijn streefgewicht zal waarschijnlijk van 63 naar 62 gaan in de eerste periode zodat een kilo aankomen niet gelijk als een probleem voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2014 15:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Eerste dagje een beetje minder streng:

ontbijt: chocopudding met caffe latte
lunch: salade (sla, tomaat, bietenspruiten, paprika, yoghurtbalsamico dressing), protiplus pannenkoek (met groene kruiden, peper, zout)
tussendoor: kwark, reep
avondeten: schnitzel, romanesco, kleine salade (sla, komkommer rodewijn azijn) glas rode wijn, slimpie ijsje (ik houd toch niet zo van zoetstoffen merk ik)
snacks: kwark met wilde perzik, reep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2014 21:29    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag weer een netjes dagje

ontbijt: pudding met cafe latte
lunch: vanilleshake met koffielepel cacao, wortels en komkommer, bakje kwark
tussendoor: 2x reep
avondeten: oosters getinte kippensoup (bouillon met daarin meegekookt sereh en gember) met daarin restje romanesco en wat fijngesneden gerookte kipfilet, salade van rode biet, sla, geitenkaas en beetje balsamico/olie dressing, glaasje sap toe
avondsnack: (nog later vanavond) kwark met chia-zaad en een reep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 aug 2014 19:13    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Na een hele lange tijd afwezig toch weer hier voor het steuntje in de rug/de stok achter de deur...

De tweede helft van vorig jaar ben ik netjes op gewicht gebleven (mijn streef tussen 63 en 65)
Helaas is begin dit jaar mijn moeder overleden en heb ik daarna vooral heel erg op mijn mentale gezondheid moeten letten. Ook toen ik er na 2 maanden achter kwam dat er langzaam weer kilo's bijkwamen heb ik daardoor moeten kiezen er op dat moment voorlopig niets mee te doen.

Eind van de zomer, toen ik inmiddels 75 kilo woog, ben ik weer langzaam gaan beginnen met beter op mijn eetpatroon te letten, wat mij naar mijn huidige gewicht van iets boven de 70 heeft geholpen. Nu wil ik toch weer graag even flink doorzetten zodat ik weer makkelijker in mijn kleren ga passen en volgend jaar met hetzelfde gewicht en goede moed het jaar kan starten als ik dit jaar heb gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2015 23:41    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Welkom terug en heel verdrietig om je moeder te verliezen, klopt je dieet nog of heb je een andere levenswijze,

succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 19 nov 2015 5:26    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Protiplus volgen gaat me weer prima af, ik merk wel dat ik er iets losser mee omga. Lekker onbeperkt groente snoepen en af en toe een afgewogen keuze voor kleine extra hapjes die niet binnen het dieet passen.
Vooral omdat ik liever niet met kleine kinderen in de buurt opvallend met mijn gewicht bezig wil zijn.
Voelt heel fijn dat mijn gewicht nu weer wat vlotter omlaag gaat en ik over een paar weken weer op mijn streef ben ondanks dat ik af en toe met mate van sinttractaties geniet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 nov 2015 14:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2