Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Spencer: dieetshakes Kruidvat & healthy food!

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Spencer
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Shakes & gezond eten

Reageer met quote
Hallo lieve lezers,

Hierbij mijn eetdagboek. Ik ben Spencer, 21 jaar en ik ben al bijna een jaar bezig met gezond eten. Ik ben in de periode december 2013 - april 2014 van 83kg naar 66kg gegaan. Helaas door ziekte kon ik weinig bewegen en ik zit inmiddels op de 74kg. Ik ben nog steeds niet beter, en dat zal ook nog even duren met de vraag OF ik beter word.Daarom wil ik me echt 100% gaan focussen op het ''goed voelen in je eigen lijf''. Toen ik zo dicht bij mijn streefgewicht zat voelde ik me fantastisch, van maatje 44 naar 36, alles stond leuk, dat geeft echt voldoening! En natuurlijk een goed excuus om lekker te gaan shoppen voor nieuwe kleding!

Ik ben sinds vandaag begonnen met dieet shakes van het Kruidvat, dit gaat me goed af en ze smaken lekker. Zit nu op ongeveer 850kcal per dag.

Ik ben super gemotiveerd en het gaat me goed af, mijn planning ziet er als volgt uit:

Ochtend: Shake (vanillesmaak)
Middag: Shake (chocoladesmaak)
Avond: ''Gewoon'', maar dan weinig rijst/pasta/aardappels/enz en lekker veel groente en een stukje vis of vleesvervanger (ben vegetariër).
Tussendoor: groentjesnackjes (tomaten, wortel, augurkjes), 1 dieetreep voor tussen de middag-avondmaaltijd en voor de rest fruit.

Als alles volgens planning gaat hoop ik tussen de 1-2 kg af te vallen per week en mijn streefdatum voor de 65kg is 1 december.

Toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan gaf deze 73,5 aan, de 74kg was een schattig en had mezelf toen niet gewogen tijdens het aanmaken van mijn profiel, haha.

Ik wens iedereen heel erg veel succes, jullie kunnen het!

Liefs,

Spencer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 okt 2014 14:31    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Welkom op het forum.
Mag ik met een vraagje beginnen.
Je hebt een goed inzicht wat gezond eten is, maar waarom zo weinig kcal, ook als je weinig beweging hebt zijn 850 kcal. op een dag te weinig en zeker als je vegetarisch eet, krijg je niet voldoende voeding binnen gedurende de dag.
Neem je supplementen om ontstane te korten op te vangen.
Volgens mij zou jij heel goed in staat zijn om verantwoord te eten, zonder shakes , dat is maar een lapmiddel en daarvoor ben je ergens een beetje te jong.
Zo blijf je je hele leven een eetprobleem houden.
Mijn advies aan jou is dan ook, kies voor eerlijke gezonde voeding en neem minimaal 1200 kcal per dag.
Jij hongert als het ware je lichaam uit en die reageert daarop met een hele trage stofwisseling en als je besluit om "Normaal" te eten dan kom je gelijk weer aan.
Ze zit je als het ware nu al gevangen in een fisuele cirkel.
Denk er maar eens rustig over na, niks moet, maar alles mag want jij bent de baas.
veel succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 okt 2014 17:28    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Boekje verplaatst naar maaltijdvervangers. Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 okt 2014 17:29    

Reageer met quote
Coby schreef:
Welkom op het forum.
Mag ik met een vraagje beginnen.
Je hebt een goed inzicht wat gezond eten is, maar waarom zo weinig kcal, ook als je weinig beweging hebt zijn 850 kcal. op een dag te weinig en zeker als je vegetarisch eet, krijg je niet voldoende voeding binnen gedurende de dag.
Neem je supplementen om ontstane te korten op te vangen.
Volgens mij zou jij heel goed in staat zijn om verantwoord te eten, zonder shakes , dat is maar een lapmiddel en daarvoor ben je ergens een beetje te jong.
Zo blijf je je hele leven een eetprobleem houden.
Mijn advies aan jou is dan ook, kies voor eerlijke gezonde voeding en neem minimaal 1200 kcal per dag.
Jij hongert als het ware je lichaam uit en die reageert daarop met een hele trage stofwisseling en als je besluit om "Normaal" te eten dan kom je gelijk weer aan.
Ze zit je als het ware nu al gevangen in een fisuele cirkel.
Denk er maar eens rustig over na, niks moet, maar alles mag want jij bent de baas.
veel succes.

Hoi Coby,

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp inderdaad wat je bedoelt, het zijn weinig calorieën.
850kcal zijn weinig, maar ik weet dat als ik er meer ga eten (1200kcal wat wel beter zou zijn) dat ik het dan niet volhoudt. Mijn streefgewicht nu is 65kg maar ik wil richting de 60, en ik heb voor mezelf besloten dat ik die laatste 5kg ga doen volgens de tips die jij hierboven geeft. Ik zit alleen op het moment helemaal niet lekker in mijn vel (ben al bijna een jaar ziek) en ik wil dit nu heel graag bereiken voor mezelf.

Het is alleen niet zo dat ik honger heb hoor, ik eet zoveel groenten als ik wil en als ik trek krijg pak ik lekker een wortel, tomaten, augurk of andere groenten en dan zit ik gewoon goed vol.

Ik ga jouw tips zeker meenemen want je hebt helemaal gelijk, en zodra ik bij de 65kg ben ga ik mijn dieet per week opschroeven met meer calorieën totdat ik aan meer calorieën zit.

Wat zou jij aanraden qua supplementen? Als je nog andere tips hebt dan zijn die zeker welkom, ik sta daar altijd voor open!

Ik heb (toen ik van 83 naar 66kg ging) Weight Watchers gedaan, dus zonder shakes maar alleen met gezond eten en zo min mogelijk koolhydraten. Ik weet dat ik dat ook kan dus ik ga dat in de toekomst zeker zo aanpakken. Maar voor nu wil ik de shakes aanhouden.

Bedankt en groetjes!

Spencer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 9:37    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Leuke reactie van jou en ik snap jou heel goed .
Soms dan heb je de neiging om heel weinig te gaan eten, ik ken het van mezelf, om toch maar af te vallen.
Je kunt dat dan ook opbrengen, maar de vraag blijft of dat de beste manier is.
Door omstandigheden moet ik ook afvallen en ik weet dat het me lukt, maar ik doe het in een langzaam tempo.
Ik laat ook zoveel mogelijk de koolhydraten achterwege en m'n avondeten.
Koolhydraten hebben we voor de nacht niet nodig omdat dan onze verbranding op een laag pitje staat.
Je doet er goed aan door veel groenten en 2 stuks fruit te eten per dag.
Meestal krijg je op den duur ,door een vegetarisch eetpatroon een te kort aan Vit B, dit kun je voorkomen met een supplement .
Je zou ook voor een Multi Vitamine kunnen kiezen en heel goed is ook om een Visolie capsule te nemen.
Zo weer wat informatie en als je vragen hebt, dan hoor ik dat graag, ik kan vaak helpen.
groetjesss
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 9:46    

Reageer met quote
Coby schreef:
Leuke reactie van jou en ik snap jou heel goed .
Soms dan heb je de neiging om heel weinig te gaan eten, ik ken het van mezelf, om toch maar af te vallen.
Je kunt dat dan ook opbrengen, maar de vraag blijft of dat de beste manier is.
Door omstandigheden moet ik ook afvallen en ik weet dat het me lukt, maar ik doe het in een langzaam tempo.
Ik laat ook zoveel mogelijk de koolhydraten achterwege en m'n avondeten.
Koolhydraten hebben we voor de nacht niet nodig omdat dan onze verbranding op een laag pitje staat.
Je doet er goed aan door veel groenten en 2 stuks fruit te eten per dag.
Meestal krijg je op den duur ,door een vegetarisch eetpatroon een te kort aan Vit B, dit kun je voorkomen met een supplement .
Je zou ook voor een Multi Vitamine kunnen kiezen en heel goed is ook om een Visolie capsule te nemen.
Zo weer wat informatie en als je vragen hebt, dan hoor ik dat graag, ik kan vaak helpen.
groetjesss

Dankjewel voor je berichtje!

Ik snap inderdaad precies wat je bedoelt. Bij mij zit het 'm in de tussendoortjes en in het beleg op mijn crackers (eet ik nu niet). Ik deed daar dan altijd light pindakaas of hagelslag op en dat is helemaal niet goed. Vroeger was ik helemaal verslaafd aan Nutella, nu koop ik dat niet meer om verleiding te voorkomen, haha!

Ik ga zo meteen multivitaminen halen, en ik ga ook de visolie even bekijken!

Voor nu probeer ik met de shakes tot rond de 65 kg te komen en vanaf dan ga ik het zonder de shakes doen maar bijvoorbeeld met 's morgens granenontbijt en middags 1-2 crackers.

Vooral 's avonds heb ik het lastig. Mijn vriend doet niet mee aan het dieet en die zit dan ieder weekend aan de bakken nootjes, chips, popcorn en zakken snoep. Erg frustrerend maar ik houd gewoon vol en knabbel op een wortel, haha.

Heel erg bedankt voor je hulp, vind ik echt heel fijn en als ik nog meer vragen heb dan hoor je het meteen! Lach

Groetjes Spencer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 10:13    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Je moet maar zo rekenen, je zit nu in een lijnproces met wat beperkingen , maar je krijgt er een mooi gewicht voor terug en als je op je streef bent, dan kun je wel langzaam weer iets toevoegen, maar wij zullen altijd om onze lijn moeten denken. Lachen .
Wij zijn afgelopen vrijdag naar de markt in Groningen geweest en daar had ik allemaal lekkere, maar gezonde dingen gekocht zoals: zalm, meergranen brood, droge worst van een scharrelvarken, druiven enz.
We genieten er met volle teugen van en ik val toch af, ik neem van alles een beetje minder.
Fijne zondag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 10:19    

Reageer met quote
Coby schreef:
Je moet maar zo rekenen, je zit nu in een lijnproces met wat beperkingen , maar je krijgt er een mooi gewicht voor terug en als je op je streef bent, dan kun je wel langzaam weer iets toevoegen, maar wij zullen altijd om onze lijn moeten denken. Lachen .
Wij zijn afgelopen vrijdag naar de markt in Groningen geweest en daar had ik allemaal lekkere, maar gezonde dingen gekocht zoals: zalm, meergranen brood, droge worst van een scharrelvarken, druiven enz.
We genieten er met volle teugen van en ik val toch af, ik neem van alles een beetje minder.
Fijne zondag.

ja zeker, en het behalen van je doelen geeft zo'n voldoening dat je dat extra motiveert. Dat merk ik bij mezelf!

Klinkt allemaal lekker, gezond maar toch lekker, van alles minder nemen scheelt al enorm en zeker als het dan van die lekkere dingetjes zijn die jij opnoemde.

Jij ook een fijne zondag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 12:03    

Reageer met quote
Hallo lieve lezers,

Hierbij een update voor vandaag.

Onderstaand mijn eetdagboek:

11:00 - Eerste Shake, heb lekker uitgeslapen dus werd het ietsje later, normaal neem ik mijn shake eerder.
Boodschappen gedaan en ALLEEN maar gezonde dingen gehaald, heb vanmorgen allemaal lekkere recepten gevonden Lach
12:35 - 3 Avocado sushi stukjes (in plaats van granenreep)
Middag - Tweede Shake
Avond - Pizzadriehoekjes van croissant deeg met broccoli, paprika, wortel, ui en knoflook
Tussendoor voor 's avonds - augurkjes en wortel

Eet smakelijk en tot morgen!

Weight-Update: vanmorgen gaf de weegschaal 73.2kg aan Erg blij

Liefs, Spencer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014 12:07    

Reageer met quote
Goedemiddag!

Hierbij mijn eetdagboekje van vandaag:

Ochtend: Shake
Middag: Shake
Avond: Groente op aubergine met quinoa
Tussendoor: Maaltijdreep, groente

Groetjes,

Spencer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 13:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3