Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Pronokal... een laatste redmiddel?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   AnkeB74
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Proteinedieet

Reageer met quote
Hoi allemaal
Na verschillende pogingen om af te vallen, waarbij ik precies alleen maar bij kwam, zat ik in tranen bij mijn huisarts.
Hij luisterde naar mijn verhaal en zei toen dat ik in aanmerking kwam voor het Pronokalprogramma.
De uitleg was hoopgevend: zichtbaar snel afvallen, met diëtist, bewegingscoach en iemand die ook het hoofdje kon begeleiden. Dit alles onder toezicht van mijn huisarts die de controle doet over gewicht en gezondheid!
Goedkoop is het niet, maar als ik er dan van aftrek wat ik bespaar aan andere voedingsmiddelen en dan vooral ook aan snoep, is het doenbaar!
In het begin is het wel doorbijten! De smaken waren mij nog niet bekend, dus nam ik assortimenten, waar naar mijn mening serieus vieze smaken in zitten 😢
Maar bij de volgende bestelling kan ik nemen wat ik wel lust 😁
En de eerste dagen moest ik mezelf wel realiseren dat ik niet zomaar alles meer mocht nemen waar ik dacht zin in te hebben!!! Uit gewoonte greep ik soms nog wel eens wat vast, maar mijn lichaam zei eigenlijk al dat het dat niet nodig had! Heb het dan ook netjes terug gelegd 😊
Terwijl ik vroeger bijna om de vijf minuten naar de snoepkast ging, ben ik er in de afgelopen 19 dagen 1x in geweest en dan nog alleen maar om het snoep van de kids terug in de kast te leggen 😂
Lekkers "zien" is niet meer het grote probleem, mijn lichaam geeft aan dat het niet "nodig" is. Alleen zijn geuren nog wel een herinnering aan lekkere dingen. Daar heb ik het nog het moeilijkste mee!
Ik heb toch ook wel angst! Angst dat ik het in één keer niet meer zie zitten (wat in het verleden al wel gebeurde), angst dat het me wel lukt (hoe gaat mijn lichaam er dan uit zien? Mijn huid?), angst of ik het resultaat wel kan behouden...
Maar daar komt die coach in the picture, die zou me daarbij kunnen begeleiden 😉
Na 19 dagen ben ik ongeveer 8kg kwijt...dat motiveert!!!
Mijn bloedonderzoek was 10 op 10, dus nog geen paniek 😊
Nu ben ik me met andere dingen aan het bezig houden dan met snoepen ter verveling... een schoonheidsbehandeling, voeten behandelen, opruimen, ... alles nog tegen een laag tempo weliswaar, omdat zware inspanningen in de eerste fase niet mogen.
Of zoals nu, mijn verhaal doen op dit forum 😄
Ik zie het nog helemaal zitten... hopelijk vind ik hier ook lotgenootjes om samen te babbelen 😉
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2016 11:52    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Een huisarts die zegt dat je in aanmerking komt voor Pronokalprogramma. Vraag appart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2016 20:16    

Reageer met quote
Inderdaad, het was mijn huisarts die het voorstel deed. Hij volgt er cursussen voor. Waarom is dat apart??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2016 21:06    
Vrouw Weeggegevens   tartelette
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: pronokal

Reageer met quote
Dag Anke,

Je bent echt goed bezig! Net zoals jou snap ik wel je hersenspinsels ohhh
Je bent niet de enige die al verschillende pogingen achter de rug heeft. Ik moet dan wel minder afvallen dan jou, maar eigenlijk is onze strijd tegen de kilo's allemaal hetzelfde. We wegen meer dan we zouden willen en het afvallen is geen feest Lachen

Ik ben blij dat ik in aanmerking kwam voor het pronokalprogramma (jawel, in aanmerking komen. Je lijf moet dit aankunnen en het gaat niet over een kilootje of 2-3 dat we kwijt willen raken. En mensen die dit dieet gaan volgen zijn doorgaans mensen die aangeven dat ze de begeleiding willen en nodig hebben.) en dat ik de stap heb gezet.

Het feit dat ik om de zoveel tijd terug naar de dokter moet en dat er begeleiding is geeft mij steun en ik denk dat ik het mede hierdoor deze keer wel zal volhouden.

Super voor degenen die het wel helemaal alleen kunnen op pure wilskracht, maar als je keer op keer probeert en je lijf niet mee wilt verlies je op een gegeven moment echt de moed en dan is zo'n programma als pronokal misschien wel echt dé uitkomst.

Succes verder Anke, ik kom hier regelmatig eens kijken Lach Enne goed smeren (doe ik ook Cool ) dat helpt mss wel om je huid mooi te houden bij het snelle afvallen! ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016 10:06    

Reageer met quote
Hey Tartelette

Tof dat er iemand ongeveer samen met mij gestart is met dit programma... begon al een beetje te vrezen dat ik er toch alleen voor stond 😉
Heb soms toch moeilijke momenten, zoals daarstraks bvb... een frituur passeren 😤... dan moet ik er snel voorbij rijden.
Geuren zijn moeilijker te verdragen dan het "zien" van lekker eten, is dat bij u ook zo?
Ik ben wel benieuwd naar de heropvoedingsfase... nu eet ik eigenlijk nog veel "chocolade" en "chips" en "pannenkoeken"... 😈
Ik kijk wel uit naar de periode dat we weer vlees mogen eten...

Spannend allemaal hé, maar ik heb er tot hiertoe een goed gevoel bij 😊

De quote die ik vandaag ontving: "Wie zich in staat voelt, zal in staat zijn" 😀😀😀

Tot later 👋
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016 14:59    

Reageer met quote
Oh ja... de frietjesverleiding... Gemeen
Dat heb ik ook smullen

Maar ben er gelukkig wel aan kunnen weerstaan!

Hoe gaat het inmiddels met jou? In welke fase zit je en wanneer zou je ongeveer naar de volgende fase mogen gaan?

Ik eet van wat ik al gegeten heb het liefst de repen en de chipjes, en al zeggen ze bij pronokal dat je bv een hele dag chips zou mogen eten (mogen, maar ze raden het niet aan omdat je in het normale leven na dieet ook niet moet overleven op altijd hetzelfde en al helemaal niet hele dagen enkel chips) en niet per se moet afwisselen met zakjes merk ik wel dat ik niet goed af val wanneer ik meer dan 2 repen of meer dan 2 zakjes chips eet per dag. Dus ik probeer goed af te wisselen met andere zakjes (al vind ik die dus minder lekker).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016 10:03    

Reageer met quote
Hey Tartelette

Ik zit nog in fase 1, geen idee hoe lang ik daarin zal zitten, tot 40% verlies van mijn overgewicht, dus nog wel ff dénk ik Lachen

Ik heb gisteren een lastige dag gehad!!! Ik zal zeggen: ik heb 24 uren gezondigd Geschokt
Zaterdagavond begonnen met wat olijfjes te eten (niet toegestaan, wel goed voor de olie)
Zondag was ik met mijn man 10 jaren samen en gingen we met de kids naar de film (een klein ijsje gegeten, een paar mopjes popcorn van de kids gekregen)...
Nadien was er BBQ van de chiro van de kids, heb ik een kipfilet gegeten (nog doenbaar, buiten het mopje saus)
Gevolg: geen gewichtsverlies op de weegschaal vanochtend (hetzelfde gewicht als de dag ervoor), maar daar kan ik nog mee leven Lachen

Vandaag ben ik er terug volledig ingevlogen...
Ondertussen 9kg kwijt... het gaat niet meer zo snel, maar zo lang het blijft gaan zijn we goed bezig Uitlachen

Jij bent ook goed bezig hé!!! Je hebt uw vertraging van uw probleemweekje ook al terug ingehaald Uitlachen
Super van je Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016 15:27    

Reageer met quote
Ik heb gelukkig nog niet gezondigd Lach Maar je had natuurlijk wel een speciale gelegenheid. Ik heb binnenkort een huwelijk en daar ga ik natuurlijk ook niet met mijn zakjes zitten. Ik ga gewoon proberen om koolhydraten te mijden maar de rest wel mee te eten. Denk dat als je onder de 30 gram koolhydraten blijft en de kcal redelijk binnen de perken houdt dat het eigenlijk wel moet mee vallen om een dag wat te zondigen. Met een beetje geluk blijf je zelfs nog gewoon in ketose en moet je niet eerst weer door die moeilijkere eerste dagen.

9 kilo is toch al behoorlijk! Merk je het zelf al? Ik ben er nu 6 kwijt en merk er zelf nog niet veel van, al is mijn buik ondertussen wel weer wat platter (oef!).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 11:18    

Reageer met quote
Tja, het is al een week van zondigen geworden Sip
Ben zo boos op mezelf, de moed zakt in mijn schoenen!!!
En het zal er niet op beteren nu de kinderen 2 maanden thuis zitten!
Als ik thuis kom van mijn werk en ik heb honger (heb niet altijd voldoende tijd om de tussendoortjes op tijd te nemen) dan zijn die zakken chips of macaroni met kaassaus en hesp wel extra verleidelijk!
Er is ondertussen terug 0,5kg bij... maar ben ook al dagen niet naar 't toilet geweest, dus hopelijk helpt het de eerstvolgende keer (hoop doet leven)...
Ik merk al wel een verschil hoor, mijn broeken passen terug comfortabel, terwijl ze vroeger te vast zaten ;-)
Enne... een platte buik is ook al een leuk resultaat hé Lach

Groetjes en tot binnenkort Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jun 2016 11:41    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Intermittent fasting 16/8

Reageer met quote
Om de zoveel tijd komt er een nieuw dieet de hoek omzeilen of bestaat dit programma al langer?
Ik heb er nog nooit van gehoord....

Ik wens je veel succes en fijn dat het onder begeleiding is.
Jammer dat je dan toch zo snel terug valt en hebt gezondigd.
Zet hem op!

Eten tussen 12:00-18:00 uur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2016 8:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2