Auteur |
Bericht |
AnkeB74 Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
Hoi allemaal
Na verschillende pogingen om af te vallen, waarbij ik precies alleen maar bij kwam, zat ik in tranen bij mijn huisarts.
Hij luisterde naar mijn verhaal en zei toen dat ik in aanmerking kwam voor het Pronokalprogramma.
De uitleg was hoopgevend: zichtbaar snel afvallen, met diëtist, bewegingscoach en iemand die ook het hoofdje kon begeleiden. Dit alles onder toezicht van mijn huisarts die de controle doet over gewicht en gezondheid!
Goedkoop is het niet, maar als ik er dan van aftrek wat ik bespaar aan andere voedingsmiddelen en dan vooral ook aan snoep, is het doenbaar!
In het begin is het wel doorbijten! De smaken waren mij nog niet bekend, dus nam ik assortimenten, waar naar mijn mening serieus vieze smaken in zitten 😢
Maar bij de volgende bestelling kan ik nemen wat ik wel lust 😁
En de eerste dagen moest ik mezelf wel realiseren dat ik niet zomaar alles meer mocht nemen waar ik dacht zin in te hebben!!! Uit gewoonte greep ik soms nog wel eens wat vast, maar mijn lichaam zei eigenlijk al dat het dat niet nodig had! Heb het dan ook netjes terug gelegd 😊
Terwijl ik vroeger bijna om de vijf minuten naar de snoepkast ging, ben ik er in de afgelopen 19 dagen 1x in geweest en dan nog alleen maar om het snoep van de kids terug in de kast te leggen 😂
Lekkers "zien" is niet meer het grote probleem, mijn lichaam geeft aan dat het niet "nodig" is. Alleen zijn geuren nog wel een herinnering aan lekkere dingen. Daar heb ik het nog het moeilijkste mee!
Ik heb toch ook wel angst! Angst dat ik het in één keer niet meer zie zitten (wat in het verleden al wel gebeurde), angst dat het me wel lukt (hoe gaat mijn lichaam er dan uit zien? Mijn huid?), angst of ik het resultaat wel kan behouden...
Maar daar komt die coach in the picture, die zou me daarbij kunnen begeleiden 😉
Na 19 dagen ben ik ongeveer 8kg kwijt...dat motiveert!!!
Mijn bloedonderzoek was 10 op 10, dus nog geen paniek 😊
Nu ben ik me met andere dingen aan het bezig houden dan met snoepen ter verveling... een schoonheidsbehandeling, voeten behandelen, opruimen, ... alles nog tegen een laag tempo weliswaar, omdat zware inspanningen in de eerste fase niet mogen.
Of zoals nu, mijn verhaal doen op dit forum 😄
Ik zie het nog helemaal zitten... hopelijk vind ik hier ook lotgenootjes om samen te babbelen 😉 |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 19 jun 2016 12:52 |
|
 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 31-1-2004 Berichten: 51595 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Een huisarts die zegt dat je in aanmerking komt voor Pronokalprogramma. appart |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 19 jun 2016 21:16 |
|
 |

|
|
Inderdaad, het was mijn huisarts die het voorstel deed. Hij volgt er cursussen voor. Waarom is dat apart?? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 19 jun 2016 22:06 |
|
 |
tartelette Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 22 jun 2016 11:06 |
|
 |
|
 |

|
|
Hey Tartelette
Tof dat er iemand ongeveer samen met mij gestart is met dit programma... begon al een beetje te vrezen dat ik er toch alleen voor stond 😉
Heb soms toch moeilijke momenten, zoals daarstraks bvb... een frituur passeren 😤... dan moet ik er snel voorbij rijden.
Geuren zijn moeilijker te verdragen dan het "zien" van lekker eten, is dat bij u ook zo?
Ik ben wel benieuwd naar de heropvoedingsfase... nu eet ik eigenlijk nog veel "chocolade" en "chips" en "pannenkoeken"... 😈
Ik kijk wel uit naar de periode dat we weer vlees mogen eten...
Spannend allemaal hé, maar ik heb er tot hiertoe een goed gevoel bij 😊
De quote die ik vandaag ontving: "Wie zich in staat voelt, zal in staat zijn" 😀😀😀
Tot later 👋 |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 22 jun 2016 15:59 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 27 jun 2016 11:03 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 27 jun 2016 16:27 |
|
 |
|
 |

|
|
Ik heb gelukkig nog niet gezondigd Maar je had natuurlijk wel een speciale gelegenheid. Ik heb binnenkort een huwelijk en daar ga ik natuurlijk ook niet met mijn zakjes zitten. Ik ga gewoon proberen om koolhydraten te mijden maar de rest wel mee te eten. Denk dat als je onder de 30 gram koolhydraten blijft en de kcal redelijk binnen de perken houdt dat het eigenlijk wel moet mee vallen om een dag wat te zondigen. Met een beetje geluk blijf je zelfs nog gewoon in ketose en moet je niet eerst weer door die moeilijkere eerste dagen.
9 kilo is toch al behoorlijk! Merk je het zelf al? Ik ben er nu 6 kwijt en merk er zelf nog niet veel van, al is mijn buik ondertussen wel weer wat platter (oef!)._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 30 jun 2016 12:18 |
|
 |

|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 30 jun 2016 12:41 |
|
 |
Astrid26 Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 6-10-2012 Berichten: 16413 Dieet: Intermittent fasting 16/8
|
|
Om de zoveel tijd komt er een nieuw dieet de hoek omzeilen of bestaat dit programma al langer?
Ik heb er nog nooit van gehoord....
Ik wens je veel succes en fijn dat het onder begeleiding is.
Jammer dat je dan toch zo snel terug valt en hebt gezondigd.
Zet hem op! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 01 jul 2016 9:35 |
|
 |
|
|